Sprawdzałeś stan oleju
Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
Znaczy co się stało przestała przerzucać biegi 
Sprawdzałeś stan oleju
Bo wiedz o tym że tam trochę go wchodzi.Ja jak przywiozłem Magdę do domu i uruchomiłem silnik to okazało się że olej był lecz tylko wlany a brakowało prawie 2L i z bagnetu wylatywał tylko dym. Jak to zobaczyłem to serce mi zaczęło bić jak szalone,ale dolałem i jest ok.
Sprawdzałeś stan oleju
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Znaczy co się stało przestała przerzucać biegi
Sprawdzałeś stan olejuBo wiedz o tym że tam trochę go wchodzi.Ja jak przywiozłem Magdę do domu i uruchomiłem silnik to okazało się że olej był lecz tylko wlany a brakowało prawie 2L i z bagnetu wylatywał tylko dym. Jak to zobaczyłem to serce mi zaczęło bić jak szalone,ale dolałem i jest ok.
Biegi mi przerzuca i jak jest zimny olej to w sumie dobrze pracuje.
Dlatego po mieście jakoś wolno jeszcze da się jeździć ale jak olej złapie temperatury (parę ostrzejszych przyspieszeń) to już zaczyna się szarpanie przy ruszaniu + słaby wsteczny (bez dodania gazu nie rusza do tyłu).
Biegi 3 i 4 podczas jazdy pracują raczej nadal bezproblemowo.
Poziom oleju wcześniej kontrolowałem na bieżąco i nie było żadnych odstępstw od normy wiec nie można powiedzieć, że skrzynia jeździła BEZ oleju.
Po jego wymianie wlewałem go w kilku krokach aż miałem "normę".
Nie wiem – tak jak pisałem wcześniej – coś się po prostu w skrzyni "rozsypało" bo po zdjęciu miski na magnesach było sporo opiłków + jakieś większe kawałki (2-3mm wielkości) "czegoś"
Dla zainteresowanych poszukiwaniami skrzyni podam "ciekawą" informację:
Omijajcie szerokim łukiem tą ofertę:

Byłem ją obejżeć przed ew. zakupem – przebieg jest niecałe 90 tysięcy ale ... MIL a nie km!
Brak sprzegła hydrokinetycznego, olej wewnątrz skrzyni (zassany rurką) koloru niezbyt mocnej kawy
A do tego gość, który to sprzedaje to widzę, że kawał cfaniaczka i naciągacza
Cóż – cieszę się tylko z jednego, że nie kupiłem tej skrzyni "w ciemno" zamawiając przez kuriera.
Pozdrawiam!
Marek
Ostatnio edytowano 5 lip 2010, 11:39 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek ja mam AT uszkodzone odsprzedam Ci za dobre pieniądze. W AT wylało mi olej lecz automacik działał równo i nie szarpał. Jak gadałem z Wieśkiem to powiedział żeby zlokalizować wyciek ,zalać olejem i ma działać.
Z dwóch AT na pewno zrobisz jeden
Mój At-ek był szanowany lecz Polak w UK mnie w konia zrobił bo mówił że olej wymieniał na 100%...
Z dwóch AT na pewno zrobisz jeden
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Mam prośbę jeśli ktoś się zna na parametrach olei to niech mi podpowie czy mogę wlać MOTULA MULTI ATF bo AMSOILA dostać nie mogę a DEXELIA droga. Poniżej parametry techniczne wszystkich olei. Wszystkie spełniają normy JWS 3309 i T-IV.
MAZDA DEXELIA ATF M-V
Właściwości
Gęstość w temperaturze 15 ° C 0,861
ASTM D1500 Color Czerwony
Lepkość w 40 ° C 33 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna w 100 ° C 7,3 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 196
Lepkość dynamiczna w temperaturze -30 ° C 3 350 mPa.s (cP)
Lepkość dynamiczna w -40 ° C 15 400 mPa / s (cP)
Temperatura płynięcia <-50 ° C
Temperatura zapłonu (COC) 180 ° C
Siarka 0,06%
MOTUL MULTI ATF
Właściwości
Kolor Wzrokowy Czerwony
Gęstość w temperaturze 20 ° C (68 ° F) 0,846
Lepkość w 100 ° C (212 ° F) 8,5 mm²/s (cSt)
Lepkości w temperaturze 40 ° C (104 ° F) 37.5 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 214
Temperatura zapłonu 208 ° C / 406 ° F
AMSOIL Synthetic Universal Automatic Transmission Fluid (ATF)
Właściwości
Lepkość kinematyczna @ 100 ° C, 7,6 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna przy 40 ° C, 38,9 mm²/s (cSt)
Wskaźnik lepkości 168
Temperatura zapłonu ° C (° F) 234 (453)
Temperatura płynięcia ° C (° F) -53 (-63)
FZG Load Pass Stage 12
Lepkość dynamiczna -40 ° C, CP 9800
MAZDA DEXELIA ATF M-V
Właściwości
Gęstość w temperaturze 15 ° C 0,861
ASTM D1500 Color Czerwony
Lepkość w 40 ° C 33 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna w 100 ° C 7,3 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 196
Lepkość dynamiczna w temperaturze -30 ° C 3 350 mPa.s (cP)
Lepkość dynamiczna w -40 ° C 15 400 mPa / s (cP)
Temperatura płynięcia <-50 ° C
Temperatura zapłonu (COC) 180 ° C
Siarka 0,06%
MOTUL MULTI ATF
Właściwości
Kolor Wzrokowy Czerwony
Gęstość w temperaturze 20 ° C (68 ° F) 0,846
Lepkość w 100 ° C (212 ° F) 8,5 mm²/s (cSt)
Lepkości w temperaturze 40 ° C (104 ° F) 37.5 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 214
Temperatura zapłonu 208 ° C / 406 ° F
AMSOIL Synthetic Universal Automatic Transmission Fluid (ATF)
Właściwości
Lepkość kinematyczna @ 100 ° C, 7,6 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna przy 40 ° C, 38,9 mm²/s (cSt)
Wskaźnik lepkości 168
Temperatura zapłonu ° C (° F) 234 (453)
Temperatura płynięcia ° C (° F) -53 (-63)
FZG Load Pass Stage 12
Lepkość dynamiczna -40 ° C, CP 9800
Witam wszystkich.
Mam problem(problem nie problem) po odpaleniu silnika i załączeniu biegu na D,S lub L i po na ciśnięciu HOLD-a nie zapala się (żarówka sprawna 100%),ostatnio miałem taki problem lecz po kilku naciśnięciu w końcu się zapaliła lecz dzisiaj już nie chciała nawet po kilku dziesięciu brak reakcji. Czego to może być przyczyną
Dodam skrzynia działa normalnie.Jak ktoś może wiedzieć co to może być proszę o poradę 
Pozdrawiam
Mam problem(problem nie problem) po odpaleniu silnika i załączeniu biegu na D,S lub L i po na ciśnięciu HOLD-a nie zapala się (żarówka sprawna 100%),ostatnio miałem taki problem lecz po kilku naciśnięciu w końcu się zapaliła lecz dzisiaj już nie chciała nawet po kilku dziesięciu brak reakcji. Czego to może być przyczyną
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Hmmm – a może najbardziej prymitywna rzecz czyli "niekontakt" na stykach przycisku od HOLD'a?
Tym bardziej, że wcześniej już napisałeś:
Rozbierz ten lewarek, dobierz się do przycisku i przynajmniej popryskaj styki jakimś preparatem do czyszczenia styków.
Tym bardziej, że wcześniej już napisałeś:
radar88 napisał(a):... ostatnio miałem taki problem lecz po kilku naciśnięciu w końcu się zapaliła lecz dzisiaj już nie chciała nawet po kilku dziesięciu brak reakcji. ...
Rozbierz ten lewarek, dobierz się do przycisku i przynajmniej popryskaj styki jakimś preparatem do czyszczenia styków.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak jest Panie kapitanie
Każda rada jest bardzo ważna
W sobotę działam 
OT : gaz mi działa normalnie lecz moje wskaźniki pokazują jak im się chce
Pozdrawiam
OT : gaz mi działa normalnie lecz moje wskaźniki pokazują jak im się chce
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam!
Skrzynia od kol. radar88 przejechała już u mnie 400km i poza drobnymi problemami na drugi dzień eksploatacji (opis tutaj) jak na razie zachowuje się OK i ... mam nadzieję, ze jej tak zostanie
Też kiedyś się zastanawiałem nad tym na poprzedniej skrzyni ale i na tej też jest ten sam efekt.
Różnica obrotów jest mała – może w granicach ok. 300obr/min i występuje na 4 biegu po rozpędzeniu auta i szczególnie to widać po delikatnym odpuszczeniu pedału gazu.
Tak samo jadąc już z unormowaną prędkością (np. 110-120km/h) ten półbieg się włącza jak delikatnie lewą noga naciśnie się na pedał hamulca.
Cóż – chyba to taka "uroda" naszych skrzyń, że mamy jakiś "półbieg"
Skrzynia od kol. radar88 przejechała już u mnie 400km i poza drobnymi problemami na drugi dzień eksploatacji (opis tutaj) jak na razie zachowuje się OK i ... mam nadzieję, ze jej tak zostanie
Janusz626 napisał(a): .....
Ja tez sie dolacze i zapytam:
pojawia mi sie jakby polbieg miedzy 3 a 4 bieigemroznica w obrotach normalnie jak przy zmianie biegu na wyzszy, auto przyspiesza normalnie tyle ze ten niby polbieg trwa jaks chwile w zaleznosci jak wciskam pedal-wciskam pedal mocniej i tym samym ten polbieg jest definitywnie dluzszy i po czym jest juz ten ostatni czwarty bieg, nie jest to w zadnym przypadku poslizg, liczyc umiem i konczy nie na pieciu a przeciez jak byk pisza ze 1 2 3 4 i koniec zalatwie jakac mini kamerke i nagram bo swietnie to widac na obrotomierzu.
Też kiedyś się zastanawiałem nad tym na poprzedniej skrzyni ale i na tej też jest ten sam efekt.
Różnica obrotów jest mała – może w granicach ok. 300obr/min i występuje na 4 biegu po rozpędzeniu auta i szczególnie to widać po delikatnym odpuszczeniu pedału gazu.
Tak samo jadąc już z unormowaną prędkością (np. 110-120km/h) ten półbieg się włącza jak delikatnie lewą noga naciśnie się na pedał hamulca.
Cóż – chyba to taka "uroda" naszych skrzyń, że mamy jakiś "półbieg"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja liczyłem kiedyś biegi w AT wyszło mi 5 lecz faktycznie po miedzy 3 a 4 jest tak jak by półbieg. Ja to uznaję jak by AT miało 5 biegów chociaż wiem że ma 4 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Uff.... uspokoiliscie mnie ze hey
Tak jak pisalem wyzej, pojawia sie polbieg miedzy 3 a 4 taki maly/krotki jak dlikatnie wcisne pedal gazu, ewentualnie polbieg jest wiekszy/dluzszy jak wcisne mocniej.
Najnormalniej liczac jak dziecko w przedszkolu ruszajac z miejsca wychodzi 5, niewazne czy rozpedzam auto do 60 czy do 200km/h.
Podczas tego polbiegu auto normalnie przyspiesza jak rowniez obroty takze rosna jak to widoczne jest na pozostalych biegach, wiec jakies poslizgi/uslizgi np. na tasmie spinajacej... sa wykluczone co mnie troche uspokaja jak i zastanawia pod wzgledem jego obecnosci.
Tak jak pisalem wyzej, pojawia sie polbieg miedzy 3 a 4 taki maly/krotki jak dlikatnie wcisne pedal gazu, ewentualnie polbieg jest wiekszy/dluzszy jak wcisne mocniej.
Najnormalniej liczac jak dziecko w przedszkolu ruszajac z miejsca wychodzi 5, niewazne czy rozpedzam auto do 60 czy do 200km/h.
Podczas tego polbiegu auto normalnie przyspiesza jak rowniez obroty takze rosna jak to widoczne jest na pozostalych biegach, wiec jakies poslizgi/uslizgi np. na tasmie spinajacej... sa wykluczone co mnie troche uspokaja jak i zastanawia pod wzgledem jego obecnosci.
W obu X9 tak mam/miałem i w UK tak samo się działo jak i w tym co mam teraz.
OT Janusz miałeś prawię rację co do przegubu tylko to nie strzela przegub,półoś tylko część wychodząca od silnika która napędza półoś,łosie jej nie przykręcili lub jest już z nią coś nie tak,oglądać będę w czwartek lecz dzięki Twojemu tropowi znalazłem co jest nie tak
Pozdrawiam
OT Janusz miałeś prawię rację co do przegubu tylko to nie strzela przegub,półoś tylko część wychodząca od silnika która napędza półoś,łosie jej nie przykręcili lub jest już z nią coś nie tak,oglądać będę w czwartek lecz dzięki Twojemu tropowi znalazłem co jest nie tak
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
OT: W czwartek się za nią biorę tak samo jak za obudowę od koła zamachowego (to do którego jest podpięty rozrusznik
) a kolektor musi poczekać nie wiem czy do P.Wiesława nie trza będzie z tym jechać w okolicy same łosie a nie mechanicy,jak zawiozłem auto i powiedziałem że mi coś stuka to uzyskałem odp : P.Pana to zawieszenie jest tak skomplikowane że my takiego nie widzieliśmy


]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ja też miałem problem z podporą półosi a dokładniej z pozrywanymi gwintami mocującymi ją do silnika 
Nie powiem – mój mechanik "trochę" się namęczył zanim to powiercił i nagwintował na nowo więc wiem, że jest z tym trochę zabawy.
Swoją drogą w tym miejscu co jest ta podpora jest miejsce na 3 śrubę (standardowo mocowana jest na dwóch) więc warto jest wywiercić w podporze jeszcze jeden otwór aby się trzymała w 3 punktach a nie jak jest oryginalnie
W każdym razie uważam, że przy takiej "zabawie" to nie jest wielka dodatkowa robota a napewno warto jest to zrobić.
P.S. ... chyba miałem niezłą minę jak zobaczyłem, że to się rusza a parę dni wcześniej trochę "testowałem" autko z większymi prędkościami
Nie powiem – mój mechanik "trochę" się namęczył zanim to powiercił i nagwintował na nowo więc wiem, że jest z tym trochę zabawy.
Swoją drogą w tym miejscu co jest ta podpora jest miejsce na 3 śrubę (standardowo mocowana jest na dwóch) więc warto jest wywiercić w podporze jeszcze jeden otwór aby się trzymała w 3 punktach a nie jak jest oryginalnie
W każdym razie uważam, że przy takiej "zabawie" to nie jest wielka dodatkowa robota a napewno warto jest to zrobić.
P.S. ... chyba miałem niezłą minę jak zobaczyłem, że to się rusza a parę dni wcześniej trochę "testowałem" autko z większymi prędkościami

Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Janusz626 napisał(a):No mowilem ze raczej łapa od polosi jest luzna
Hey
A jakie są tego objawy, bo u mnie co jakiś czas jest takie zjawisko, że czasem jak ruszam to słysze stuk (chrupnięcie) i czuje go na kierownicy. Podczas jazdy tego nie ma. Byłem na spardzeniu zawiehy i jest git. Odgłos dochodzi z lewego koła. Może to być podpora pół osii?
Podpora jest tylko z prawej strony wiec to może być coś innego u Ciebie
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wodzu napisał(a):...
Przegub wewnetrzny?
A może luźny wahacz (np. górny)?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Na luznym wahaczu bylyby tylko stuki zauwazone na stacji diagnostycznej (no chyba ze jest niekumaty diagnosta).
Sprawdz oba przeguby wewnetrzne czy nie maja luzow, zlap reka i zobacz czy ruszaja sie nie naturalnie gora-dol.
Nastepna sprawa to ten zgrzyt/chrupanie pojawia sie tylko jak zmieniasz bieg z N tylko na bieg do przodu np D tak
a jak ruszasz do tylu z miejsca to tez to jest
– jesli tak to oby nie! wewnetrzny luzny/wyrobiony przegub....
Zapytam jeszcze czy nie masz jakiegos oslabienia hamulcow typu... z rana hamulce rewelka a po kilku km hamulce slabna i trzeba mocniej depnac w pedal lub moze klocki masz rewelacyjnej firmy KASHIYAMA
Pytam bo rowniez mialem podobne objawy ale w dodadku podczas hamowania a raczej pod koniec hamowania slyszalny byl jek kwiczenie.... cos w tym stylu, po zmianie klockow wszystko ucichlo, tylko ze u mnie nic nie pukalo tylko jeczalo jakby
Sprawdz oba przeguby wewnetrzne czy nie maja luzow, zlap reka i zobacz czy ruszaja sie nie naturalnie gora-dol.
Nastepna sprawa to ten zgrzyt/chrupanie pojawia sie tylko jak zmieniasz bieg z N tylko na bieg do przodu np D tak
Zapytam jeszcze czy nie masz jakiegos oslabienia hamulcow typu... z rana hamulce rewelka a po kilku km hamulce slabna i trzeba mocniej depnac w pedal lub moze klocki masz rewelacyjnej firmy KASHIYAMA
Pytam bo rowniez mialem podobne objawy ale w dodadku podczas hamowania a raczej pod koniec hamowania slyszalny byl jek kwiczenie.... cos w tym stylu, po zmianie klockow wszystko ucichlo, tylko ze u mnie nic nie pukalo tylko jeczalo jakby
Janusz626 napisał(a):tylko jak zmieniasz bieg z N tylko na bieg do przodu np D tak
Mam manuala ;]
Janusz626 napisał(a):z rana hamulce rewelka a po kilku km hamulce slabna i trzeba mocniej depnac w pedal lub moze klocki masz rewelacyjnej firmy KASHIYAMA
Klocków nie wymienałem, wymieniłem tylko tarcze i w sumie nie wiem jakiej mam firmy.
Janusz626 napisał(a):a jak ruszasz do tylu z miejsca to tez to jest
Na 100% nie jestem przekonany ale chyba tak ale mniej odczuwalne.
Nie występuje to za każdym razem. Jak występuje wystarczy oprzec się kołem o np krawężnik i ruszyć i jest słyszalny stuk i już smiga. tak jak byś nastawił komuś staw
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości