Terkotanie hamulców przy ostrym hamowaniu
Tak jak napisałem w pierwszym poście – normalnie nie występują, dopiero po zagotowaniu hamulców.
Ostatnio czytałem ten drugi wątek o piaście – ale to inne objawy. Sugerujesz aby to sprawdzić?
W sumie mogę jutro podlecieć do Ciebie...
Ostatnio czytałem ten drugi wątek o piaście – ale to inne objawy. Sugerujesz aby to sprawdzić?
W sumie mogę jutro podlecieć do Ciebie...
Pozdor Myjk
moim zdaniem to jednak klocki+ tarcze. tez tak mam jak mocniej depne (a brak ABS).
Moim zdaniem, to nie jest taki poziom skrzywienia tarcz, zeby cos sie odczuwalo na kierownicy, tylko minimalny. Moze byc nawet niewywazone kolo. Co do faktu, ze tarcze "nowe" to tez nie tak, bo tarcze mozna rozhartowac bardzo szybko.
Moim zdaniem, to nie jest taki poziom skrzywienia tarcz, zeby cos sie odczuwalo na kierownicy, tylko minimalny. Moze byc nawet niewywazone kolo. Co do faktu, ze tarcze "nowe" to tez nie tak, bo tarcze mozna rozhartowac bardzo szybko.
-
Lupierz
Przy ostrym hamowaniu jak najbardziej ale nie przy normalnym hamowaniuMyjk napisał(a):lysy napisał(a):ABS-panowie,tak dziala ABS
Czy jak działa ABS, to czujesz jego działanie na pedale hamulca?
[quote] Tak czuc ABS przy ostrym chamowaniu na granicy uslizgu kol(terkotanie) przy normalnym chamowaniu nic takiego sie nie dziejedomin1979 napisał(a):Przy ostrym hamowaniu jak najbardziej ale nie przy normalnym hamowaniuMyjk napisał(a):lysy napisał(a):ABS-panowie,tak dziala ABS
Czy jak działa ABS, to czujesz jego działanie na pedale hamulca?
Lysy32
- Od: 2 sie 2010, 21:40
- Posty: 6
- Skąd: ABERDEEN
- Auto: Mazda6 2.3
Ale tu problem z tego co pamiętam jest inny, mianowicie przy rozgrzanych tarczach kiedy przyhamujesz na autostradzie i to nie awaryjnie tyko normalnie wtedy słychać wyraźne terkotanie i na pewno nie jest to ABS bo po co miałby się załączać? W mojej 6-tce było chyba podobnie.
lysy napisał(a):Tak czuc ABS przy ostrym chamowaniu na granicy uslizgu kol(terkotanie) przy normalnym chamowaniu nic takiego sie nie dzieje
No właśnie. Dążę zatem do tego, że wiem jak i kiedy działa ABS (od tamtej pory miałem okazję hamować z ABSem i ten z Mazdy niczym nie różni się w działaniu od tego z np. VW). W tym wypadku to nie ABS. Innymi słowy, nie terkocze pedał, tylko ewidentnie hałas dochodzi z kół.
Pozdor Myjk
Myjk, a używasz oryginalnych klocków czy zamienników
?
Poruszyłem podobny problem na forum , bo zauważyłem terkotanie u kumpla w MPS-sie, a on twierdził, że terkotanie powstało po wymianie klocków. Ja podobnie miałem w 626 2.5 V6 po założeniu klocków Tekstara i nacinanych tarcz. Pomagało oczyszczenie i przesmarowanie blaszek klocków – chyba był to smar silikonowy z zestawu od oryginalnych klocków Mazdy, ale tylko na jakiś czas. Do tej pory tak na prawdę nie wiem dlaczego terkotały, ale na pewno na gorących hamulcach problem narastał, tzn. był zdecydowanie mocniej słyszalny. Zmniejszenia siły hamowania jednak nie stwierdziłem.
Poruszyłem podobny problem na forum , bo zauważyłem terkotanie u kumpla w MPS-sie, a on twierdził, że terkotanie powstało po wymianie klocków. Ja podobnie miałem w 626 2.5 V6 po założeniu klocków Tekstara i nacinanych tarcz. Pomagało oczyszczenie i przesmarowanie blaszek klocków – chyba był to smar silikonowy z zestawu od oryginalnych klocków Mazdy, ale tylko na jakiś czas. Do tej pory tak na prawdę nie wiem dlaczego terkotały, ale na pewno na gorących hamulcach problem narastał, tzn. był zdecydowanie mocniej słyszalny. Zmniejszenia siły hamowania jednak nie stwierdziłem.
Panowie posiadam ten sam problem. U mnie wyglada to tak ze po dlugim czasie takiego odglosy "tarki" okazalo sie ze sie klocki wytarly i tloczek zacisku wszedl poza zakres dzialania i juz nie odbil dzieki czemu podszlifowalo mi tarcze.Przyznam ze wymiana zaciskow byla sugerowana od samego poczatku przez mechanika....kosztowny interes niestety 
-
neon111
Wszystko możliwe, ogólnie Mazda z systemem hamulcowym ma wpadki, może nie takie, które wpływają na bezpieczeństwo ale irytujące... na pocieszenie dla takich problemów inni oddaliby samochód 
Problem pojawił się wcześniej niż 14 tkm. Przy tym przebiegu dopiero opisałem problem.
Wszystko jest tak, jak wyjechało z fabryki. Powtarzam ponownie, problem powstaje dopiero po drastycznym rozgrzaniu hamulców. Wtedy i tylko wtedy.
Pozdor Myjk
ja raz tak cislem ze jak sie zatrzymalem i zaparkowalem to cudownie dymilo z hamulcow ale nic nie terkotalo z nich w trakcie i po heblowaniu.
jak pisalem sprawdz czy przod czy tyl(lekko podetnij recznym jak zacznie terkotac to wiesz gdzie)
jak pisalem sprawdz czy przod czy tyl(lekko podetnij recznym jak zacznie terkotac to wiesz gdzie)
- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
Jest to problem tarcz, to ze sa nowe , czy po małym przebiegu nie wyklucza jkis odkształceń , które mogą postac w najprostrzy sposób jak zostaną gwałtownie schłodzone.
Przykład mamy rozgrzane tarcze i wjedziemy w wodę zostaną gwałtownie schłodzone. mogą powstac delikatne odkształcenia które będą odczówalne przy hamowaniu z większych prędkości.
Przykład mamy rozgrzane tarcze i wjedziemy w wodę zostaną gwałtownie schłodzone. mogą powstac delikatne odkształcenia które będą odczówalne przy hamowaniu z większych prędkości.
- Od: 3 paź 2008, 15:52
- Posty: 21
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 144KM 2005r/ Alfa Romeo 159 2,4 200KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6