
Swap KF na KL – Mazda Xedos 6
KANAL napisał(a):Jeszcze jedno pytanie... Jak mają się tutaj vrisy... Podobno często w kl pierwszy vris często otwiera się od początku pracy silnika i stosuje się odpowiedni box. Czy to po prostu wyjdzie w praniu? Z jakiego auta najlepiej szukać motoru? 626, mx, xedos 9 czy może probe?
vris nr 1 faktycznie otwiera się zaraz po odpaleniu a miałem kilka mx-6 i w każdej było tak samo roczniki 92-93 z tym można sobie poradzić stosując vrisboxa od mbastera ,niedziałające vrisy w ogóle mają wpływ ale działające z tym bugiem aż tak wielkiego nie mają -z tym sobie będziesz radził później -nie jest to poważny problem -z szukaniem silnika to jest loteria i w sumie nie ma reguły z jakiego auta -ja osobiście szukałbym całego anglika -najlepiej w automacie
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Jakby coś to da się przerzucić sam silnik i jeździć na starym osprzęcie. Potem można go wysterować świniakiem i będzie to wtedy przeróbka prawie pnp 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii bez świniaka nie da rady?
Jeżeli by trochę ciśnienie paliwa podnieść wymieniając regulator?
Chodziło by przede wszystkim o to aby na niższych obrotach moment podnieść trochę a moc max i tak pewnie by była wyższa niż z kF-a
Jeżeli by trochę ciśnienie paliwa podnieść wymieniając regulator?
Chodziło by przede wszystkim o to aby na niższych obrotach moment podnieść trochę a moc max i tak pewnie by była wyższa niż z kF-a
Zainteresowanego zapraszam na PW, mogę zrobić to czym jestes zainteresowany absolutnym minimum kosztów, czyli wymieniając silnik oraz komputer...
Co do niektórych wypowiedzi, to widzę że pomimo niektórych informacji sprzedawanych tanim kosztem przez niektórych, to nadal dochodzi do ciekawych interpretacji zagadnienia SWAP.
Przykładowo podam, że temat podpory półosi poruszanej wcześniej da się załatwić w ciągu 5 minut po wyjęciu jej podczas przekładki silnika...
Reszty informacji nie sprzedaję, ponieważ zbyt wiele czasu poświęciłem na teoretyczne oraz praktyczne zgłębienie tematu...
Pozdrawiam
Patryk
Co do niektórych wypowiedzi, to widzę że pomimo niektórych informacji sprzedawanych tanim kosztem przez niektórych, to nadal dochodzi do ciekawych interpretacji zagadnienia SWAP.
Przykładowo podam, że temat podpory półosi poruszanej wcześniej da się załatwić w ciągu 5 minut po wyjęciu jej podczas przekładki silnika...
Reszty informacji nie sprzedaję, ponieważ zbyt wiele czasu poświęciłem na teoretyczne oraz praktyczne zgłębienie tematu...
Pozdrawiam
Patryk
xXx napisał(a):...absolutnym minimum kosztów, czyli wymieniając silnik oraz komputer...
ciekawe podejście co inny wsad zastosujesz? bo jak zmusisz komp od KL-a do współpracy z oprzyrządowaniem od KF-a ,zresztą nie rozumiem takiej komplikacji w sumie nie ma aż tak wiele do wymiany żeby bawić się w jakiekolwiek rzeźbienie ale jak ktoś lubi...
xXx napisał(a):Przykładowo podam, że temat podpory półosi poruszanej wcześniej da się załatwić w ciągu 5 minut po wyjęciu jej podczas przekładki silnika...
życzę powodzenia w ciągu 5 minut przy grzebaniu jak mamy silnik założony -napisałem po to o tym aby zwrócić na to uwagę że nie jest to taki pnp
xXx napisał(a):Reszty informacji nie sprzedaję, ponieważ zbyt wiele czasu poświęciłem na teoretyczne oraz praktyczne zgłębienie tematu...
tajemna wiedza ...
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
No nic.
Z tych wszystkich pokrętnych wypowiedzi wywnoskować mana że X6 będzie chodził z silnikiem KL na osprzecie KF-a ?
Tyle żą mocy max z KL nie da się wtedy wyciągnąć ale moment powinien byc większyniz w KF.
Napewno vris-y nie dadzą tego efektu przy KL-ce co dają przy KF-e.
Jeżeli już bym się zdecydował na taki zabieg to i tak sam sobie zrobiłbym przekładkę
Z tych wszystkich pokrętnych wypowiedzi wywnoskować mana że X6 będzie chodził z silnikiem KL na osprzecie KF-a ?
Tyle żą mocy max z KL nie da się wtedy wyciągnąć ale moment powinien byc większyniz w KF.
Napewno vris-y nie dadzą tego efektu przy KL-ce co dają przy KF-e.
Jeżeli już bym się zdecydował na taki zabieg to i tak sam sobie zrobiłbym przekładkę
A co jak ja bym chcial włożyc KLa? Widze ze do X6 mozne wsadzic KLa i zmusic do pracy na osprzecie z KFa a jak to sie ma do K8?? Czy musialbym zmieniac doslownie wszystko poza aparatem zapłonowym?? Bo nie ukrywam ze mi tez chodzi cos takiego po głowie jak swap na cos mocniejszego
Chodzi mi tu o o KL nie o KLZE bo jak widac 200 Km ciezko jest osiagnąc przewaznie jest z tego ok 180 a KL ma prawie 170 a koszty silnika duzo mniejsze
A i do KL łatwiej dolozyc potem suszarkę ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
Lukasz_zdw
Koszt zazwyczaj ten sam jak kupujesz silnik od kogoś kto daje na niego jakąś gwarancje.
A co do tego co trzeba przełożyć to aut z taką przekładką było już chyba z 10 na forum. Wiec aż wstyd pytać.
A co do tego co trzeba przełożyć to aut z taką przekładką było już chyba z 10 na forum. Wiec aż wstyd pytać.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
wiem ze bylo ale wszystko dotyczylo KLZE a mi chodzi o zwykle KL. A ze akurat temat ten swapa dotyczy dlatego zapytalem. pozdro
-
Lukasz_zdw
Lukasz_zdw – jesteś w błędzie – na forum są dwie MX-3 ze zwykłym KL 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Jestem poważnie zainteresowany SWAPem KF'a na KL'a w Xeosie 6.
Dawca:
Xedos 9 TA KL 98'
Silnik z komputerem bez osprzętu. Brak:
rozrusznika,
alternatora,
pompy wspomagania i klimy,
termostatu,
sprzęgła,
aparatu zapłonowego i przepływomierza.
Z tego co jest już potwierdzone na forum to skrzynia biegów jak i cały pozostały osprzęt z KF'a będzie pasował pod KL. Sprzęgło tez od KF'a chciałbym zostawić. Kolektor muszę zmieniać czy może zostać?
Przepływomierz kupiłbym od KLa.
Pozostaje aparat zapłonowy.I to mnie najbardziej martwi.
Część osób na forum pisze, że aparaty w tych silnikach są różne i potrzeba ich wymiany.
Natomiast Kubutek w swojej eFce po swapie jeździ na aparacie z KFa, Hazu także stwierdził, że aparat zostaje.
Jak to w końcu z tym jest?
O czymś ważnym jeszcze zapomniałem?
Prosiłbym kogoś zorientowanego w tym temacie o rozwianie moich wątpliwości...
Dawca:
Xedos 9 TA KL 98'
Silnik z komputerem bez osprzętu. Brak:
rozrusznika,
alternatora,
pompy wspomagania i klimy,
termostatu,
sprzęgła,
aparatu zapłonowego i przepływomierza.
Z tego co jest już potwierdzone na forum to skrzynia biegów jak i cały pozostały osprzęt z KF'a będzie pasował pod KL. Sprzęgło tez od KF'a chciałbym zostawić. Kolektor muszę zmieniać czy może zostać?
Przepływomierz kupiłbym od KLa.
Pozostaje aparat zapłonowy.I to mnie najbardziej martwi.
Część osób na forum pisze, że aparaty w tych silnikach są różne i potrzeba ich wymiany.
Natomiast Kubutek w swojej eFce po swapie jeździ na aparacie z KFa, Hazu także stwierdził, że aparat zostaje.
Jak to w końcu z tym jest?
O czymś ważnym jeszcze zapomniałem?
Prosiłbym kogoś zorientowanego w tym temacie o rozwianie moich wątpliwości...
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
w silniku montowanym w xedosie jest przeplywka liczaca w inny sposob masy pow jest tam element generujacy znikome napiecie po drganiach pow ... natomiast w kl jest to zwykly potencjometr .
o ile mnie pamiec nie myli w kompie z xedosa z tego rocznika jest juz IMMO wiec jesli chcesz wkladac taki silnik
to proponuje komp od KL z jakiegos MXa brak immo
co do reszty nie bede sie wypowiadal bo by zaczac to robic nalezy sprawdzic schematy aut twego i ecu od KL
jak wyglada pinologia ecu itp .. a dopiero wtedy mozna zaczynac zabawe
o ile mnie pamiec nie myli w kompie z xedosa z tego rocznika jest juz IMMO wiec jesli chcesz wkladac taki silnik
to proponuje komp od KL z jakiegos MXa brak immo
co do reszty nie bede sie wypowiadal bo by zaczac to robic nalezy sprawdzic schematy aut twego i ecu od KL
jak wyglada pinologia ecu itp .. a dopiero wtedy mozna zaczynac zabawe
Hazu napisał(a):do tego silnika Kl z X9 montuje ECU o MX_6 i przepływkę KL a reszta z kolektorem od KF i będzie śmigać.
i wiązka wtedy też zostaje?
Hazu będziesz miał ECU od mx-6? ;>
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Hazu napisał(a):do tego silnika Kl z X9 montuje ECU o MX_6 i przepływkę KL a reszta z kolektorem od KF i będzie śmigać
w takim razie poszukuję takiego ecu i przepływki.
Mógłby ktoś podać ich oznaczenia?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
przepływka Kl-02 ,ecu -KL-05 lub 07 ,są też inne ecu (np .KL59) ale te ze starszych roczników będą najodpowiedniejsze o ile silnik masz do rocznika 94 -są małe niuanse różniące nowszy silnik od starszych np. w nowszych rocznikach brak czujnika stuku,czujnika położenia przy kole pasowym,jednego czujnika temperatury ,wszystko to idzie pewnie obejść ale po co rzeźbić dlatego sprawdź silnik pod tym względem
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
silnik tak jak pisałem z X9 z 98'
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje