Dobór Akumulatora

Postprzez Michal591 » 27 lip 2010, 23:21

Serdecznie Witam.Mam problem ponieważ mam do swojej Madzi akumulator z silnika diesla.Wszystko ok działa fajnie tylko nie do końca się mieści w podstawce akumulatora.Co mam zrobić wymienić podstawke?,Proszę o pomoc.Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 29 kwi 2012, 09:37 przez Michal591, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2009, 16:12
Posty: 40
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 92R

Postprzez Michal591 » 27 lip 2010, 23:36

Akumulator ten ma dł:28cm a szer:17 a jest fajny włoski dlatego chciałem go mieć bo go dostałem ma 4latka.Dziękuje za Pomoc :) coś będzie trzeba zrobić :)
Jest to 70ah 600A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2009, 16:12
Posty: 40
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 92R

Postprzez win386 » 28 lip 2010, 14:20

Mateusz napisał(a):Nie lepiej wymienić akumulator na dedykowany do twojego auta? Baterie do diesli niejednokrotnie mają większą pojemność niż te do benzyniaków, co w twoim przypadku może oznaczać (ale nie musi, trzeba by porównać alternatory), że akumulator będzie często niedoładowany i w końcu odmówi współpracy.

A co do samej podstawki, jest demontowalna, ale nie mam pojęcia ile masz miejsca pod maską, może być tak, że podstawka od diesla (mam na myśli PN) ci się nie zmieści, bo będzie za duża. Nie wiem też, czy mocowanie podstawki jest takie samo w wersji F jak w pozostałych, bo tylko w nich (sedan, hatchback) występowały silniki diesla.
Nie przymierzysz, nie dowiesz się.

Pozdrawiam, Mateusz.

Czyste bajki rodem z prądnicy w pierwszych modelach fiata 126p. Już na jednym forum wyprostowałem wszystkich co tak twierdzili. Alternator naładuje nawet 200A baterię od ciągnika, zwłaszcza że te w mazdach mają do dyspozycji ponad połowę swoje mocy znamionowej(ok50-55A) już przy 2 tyś obrotów. Alternatory w benzyniakach i dieslach starej generacji mazd(BF i BG) mają ten sam prąd-65A.
Sam mam baterię z diesla-te same parametry co autor tematu i pokonuję często krótkie odcinki, z bardzo częstymi rozruchami i bateria nie cierpi wcale. Tylko musi to być dobry akumulator(np. centra futura, od biedy plus) a dziadostwo pokroju jenox... Natomiast czy wejdzie-wejdzie bez problemu(BF na 200%). Ja nie mam wcale podstawki pod baterię, tylko wyciętą i przykręconą sklejkę a cała bateria trzyma się na takich pasach z kotwiczkami. I zapewniam Was, że nie lata po komorze, nawet w przypadku gwałtownego hamowania.
Do autora-przed montażem naładuj tą baterię do pełna prostownikiem i sprawdź naciąg paska klinowego.
Ostatnio edytowano 28 lip 2010, 19:14 przez win386, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez Michal591 » 28 lip 2010, 14:39

Bardzo dziękuje za pomoc pasek klinowy mam naciągnięty napewno :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2009, 16:12
Posty: 40
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 92R

Postprzez Kioto » 28 lip 2010, 17:54

hehhehe dupa nie wejdzie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mialem 1,7 diesla PN i tam podstawka jest inna niz w benzyniaku :) jest duzo wieksza ,,, i posiada dodatkowa podpurke w ksztalcie litery L odwruconej dogory nogami ,,,benzyniak mial miejsza dlatego ze posiadal filter powierza obok aku ,,a akumulator to nie od diesla a taki jaki ma byc o tych samych wlasciwosciach co w fabryce <dupa>
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez win386 » 28 lip 2010, 19:14

pupy dupami. Może to zdjęcie wszystko wyjaśni, że wejść wejdzie nawet jeszcze dłuższy twór. Tylko nie w oryginalną podstawkę.

Obrazek

PS. Na zdjęciu zapięte jednym pasem bo drugi czyściłem z rdzy(hak@kotwiczkę of cors).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez Kioto » 28 lip 2010, 20:16

to jest BF nie BG ... i chodzi tu wlasnie o ta orgi podstawe ze nie wejdzie w nia aku ,, wiec oco ta zadyma ??jak aku topli 55 A kosztuje 190zl taki aku wytrzyma 6 lat umnie przezyl juz 3 samochody ,,niewidze sesu przerabiania tego na inny aku bo po co to ze wiekszy aku to dluzej wytrzyma ?? jak firma krzak to itak pochodzi 2 lata :D
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez Michal591 » 28 lip 2010, 20:17

win386 widać że wejdzie :) fajny silnik madzia piękna
Ostatnio edytowano 28 lip 2010, 21:33 przez Michal591, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2009, 16:12
Posty: 40
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 92R

Postprzez Michal591 » 28 lip 2010, 20:19

Kioto ponieważ dostałem akumulator 4letni od przyjaciela to po co zmieniać na mniejszy? jeśli ten też będzie dobry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2009, 16:12
Posty: 40
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 92R

Postprzez win386 » 28 lip 2010, 20:59

Michal591 napisał(a):win386 widać że wejdzie :) ale to nie jest silnik mazdowski to jest jakiegoś innego auta chyba fiata


<rotfl> Rozśmieszyłeś mnie. Widać musisz jeszcze dużo poczytać o starym B6 z serii 323 BF w wersji GT. Fiat w tym wieku(23 lata) dawno by był zjedzony przez rudego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez Kioto » 28 lip 2010, 21:20

nie to silnik ,mazdy i mazda powinna byc z niego dumnna i pewnie jest bo napewno jest lepszy niz Z5 bo Z5 to mu do pient nie dosiega nie widzialem jeszcze Z5 z przebiegiem 407 tys jak umnie obecnie :D ,,,,wejsc ten aku wejdzie tylko ze nie w orgi podstawke oto mi chodzi :D od diesla podstawki nie podmienisz bo braknie ci miejsca bo jest filter powietrza i jakies kable a w dieslu tego niema bo filter jest na silniku w kolektorze dolotowym ... win386 ,,,blacharka ci sie trzyma dobrze w tej Bf-ce ??ojciec kumpla ma bf-ke kupywal jako 3 letnia i ma ja do dzis silnik diesla ale naprawde w swietnym stanie ,,, normalnie dlaniej jak by czas sie zatrzymal jakies 19 lat temu ,,,chcialem ja odkupic od niego to mnie wysmial i ze jak umrze to moze wtedy ja odda :) w sumie nie dziwie sie tez bym nie sprzedal na jego miejscu
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez win386 » 28 lip 2010, 21:29

Kioto napisał(a):nie to silnik ,mazdy i mazda powinna byc z niego dumnna i pewnie jest bo napewno jest lepszy niz Z5 bo Z5 to mu do pient nie dosiega nie widzialem jeszcze Z5 z przebiegiem 407 tys jak umnie obecnie :D ,,,,wejsc ten aku wejdzie tylko ze nie w orgi podstawke oto mi chodzi :D od diesla podstawki nie podmienisz bo braknie ci miejsca bo jest filter powietrza i jakies kable a w dieslu tego niema bo filter jest na silniku w kolektorze dolotowym ... win386 ,,,blacharka ci sie trzyma dobrze w tej Bf-ce ??

A jakoś się trzyma :) Po za nie oryginalnymi zderzakami(z astry <głaszcze> ktoś wsadził, ale wszystko powoli-wymienię na prawidłowe w ciągu tych wakacji) to specjalnie nie gnije, no skłamałbym że w ogóle nie ma rdzy-rdzewieje blaszana pokrywa szyberdachu(szukam innej nieskorodowanej od BG-wymiary i mocowanie na śruby te same). Zresztą możesz glądnąć na tym albumie- http://win386.fotosik.pl/albumy/768283.html .

PS. Newralgiczne miejsca takie jak wlew i rura wlewowa zupy, bak, mocowania i blacha kielichów w kufrze jest ok-nie ma niczego. Nawet progi są w środku czyste-tylko kurz(patrzałem przy okazji wymiany linki do kufra). Co do przebiegu to mam większy -ok 450 tyś i HLA nie rechocze po nocy, a motodoktora nie ma <czarodziej> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez Michal591 » 28 lip 2010, 21:35

Sorry win386 nie poznałem madzi bo mnie zmyliły zdjęcia tego fiata <czytaj> ale silnik wyglądał mazdowsko <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2009, 16:12
Posty: 40
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 92R

Postprzez Kioto » 28 lip 2010, 21:36

no obejzalem niezle sie trzyma tylko ten zderzak od astry to kicha zmien go szybko prosze :) ,,,i fajnie jak bys pomalowal zderzaki pod kolor i halogeniki walnol w przod mowie ci bylo by fajnie,,,zadnego moto doctora ,,,ja i poprzedni wlasciciele leli dobre oleje i na czas i to tyle ,,nawet lpg nie moze dac rady temu silnikowi :( mam 6 letni lpg w swojej
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez win386 » 28 lip 2010, 21:40

Kioto napisał(a):no obejzalem niezle sie trzyma tylko ten zderzak od astry to kicha zmien go szybko prosze :) ,,,i fajnie jak bys pomalowal zderzaki pod kolor i halogeniki walnol w przod mowie ci bylo by fajnie

Spoko, zmienię. Mam nawet dawcę już w kolorze białym wszystko, łącznie z lusterkami :D . Tylko wpierw trza wymienić skrzynkę biegów+sprzęgiełko, bo niestety sypie się już dyferencjał-na szczęście mam już zaklepaną sprawną od forumowicza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez Michal591 » 28 lip 2010, 21:42

win386 no no fajne autko zadbane ale stare ale powiem ci że te stare są dużo lepsze niż te nowe A widać że masz wspomaganie w autku
Ostatnio edytowano 28 lip 2010, 21:47 przez Michal591, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2009, 16:12
Posty: 40
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 92R

Postprzez win386 » 28 lip 2010, 21:45

Michal591 napisał(a):win386 no no fajne autko zadbane ale stare ale powiem ci że te stare są dużo lepsze niż te nowe :D A widać że masz wspomaganie w autku :)

A właśnie, że nie ma wspomagania-by się przydało w "ciasnych" manewrach. Nie wiem czy było(nie ma pompy, przewodów, dodatkowego koła pasowego i paska), ale przekładnia ma naprawdę krótki skok-2.5 obrotu i koła skręcone całkiem z wyprostowanych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez Michal591 » 28 lip 2010, 21:46

a wtryskiwacze ma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2009, 16:12
Posty: 40
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 92R

Postprzez win386 » 28 lip 2010, 21:49

Michal591 napisał(a):a wtryskiwacze ma?

Ma wielowtryski, sondę, katalizator, przepływkę, pochłaniacz par paliwa, tak samo ten cały PCM(ecu), którego szukałem miesiąc po samochodzie(dziad ukryty nad radiem <lol> – w życiu go tam bym sam tam nie znalazł).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez Michal591 » 28 lip 2010, 21:51

na tym zdjęciu ta rura do tego 1,6 Injection myślałem że to jest wspomaganie
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d2e770a293
Ostatnio edytowano 28 lip 2010, 21:59 przez Michal591, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2009, 16:12
Posty: 40
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F 92R

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323