Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yard » 2 lip 2009, 20:31

|
|
\/
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez hendryks » 6 lip 2009, 19:22

No udało się, wymieniłem czujnik i wszystko gra, nawet nie musiałem kasować błędów.
Bardzo chciałem podziękować za pomoc, szczególnie „ Yardowi”, który całą operację pięknie opisał i wstawił fotografie, że nawet taki laik jak ja sobie poradził.
Pozdrawiam i życzę miłych wakacji.
:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 19:19
Posty: 9
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Premacy 2,0 TD

Postprzez 888kf » 17 lut 2010, 22:52

W maździe Premacy 1999 problem pojawił się po wymianie alternatora (na identyczny mitshubisni regenerowany). Problem polega na pojawianiu się kontrolek ABS po odpaleniu samochodu (na zimnym silniku kontrolki zapalają się po 3 min, na ciepłym od razu po odpaleniu). Kod błędu to 61. Sterownik ABS wymieniony i dalej to samo. Doszedłem, że jak wypnę wtyczkę z alternatora i odpalę to brak jest ładowania (świeci kontrolka ład.) ale ABS działa OK i nie łapie błędów. Nie mam pojęcia czy problem siedzi w alternatorze czy w instalacji (sporo już sprawdzałem i wszystko OK). Nie do końca wiem jak dział ten alternator bo trochę różni się od klasycznych rozwiązań. Z alternatora oprócz zacisku B+ jest kostka z dwoma zaciskami P i D.
Przy wyjętej wtyczce na obu przewodach napięcie równe jest 0V, kontrolka akumulatora świeci, jak odpalę kontrolka gaśnie i po 10sek zapala się (bo wtyczka wypięta).
Przy wtyczce wpiętej z alternatora na obu wejściach napięcie 0V, a po odpaleniu na czerwono-żółtym 0.5V a na biało niebieskim 4.5V. Nie wiem czy to jest normalnie.
Jeśli ktoś mógłby to sprawdzić u siebie byłbym wdzięczny.
Do przewodów tych od alternatora jest łatwe dojście ponieważ w skrzynce bezpieczników (tej obok akumulatora) jest jedna kostka gdzie dwa skrajne przewody to właśnie te z alternatora (czerwony z żółtym paskiem (u mnie ma 0.5V) i biały z niebieskim paskiem (u mnie ma 4.5V -oczywiście po odpaleniu)). Sprawdziłem jeszcze że jak dodaje się gazu to napięcie na czerwono żółtym spada do około0.25V a na biało niebieskim pozostaje stałe 4.5V.

Proszę o pomoc.
888kf
 

Postprzez sanitarka » 13 cze 2010, 10:58

Witam! Mam takie pytanko związane z tą czujką. U mnie w mazdzie pojawiły się najpierw kontrolki ABS,TCS i wykrzyknik po czym po przejechaniu jakichś 100km dołączyła się kontrolka silnika. Zrobiłem test błędów i wyszło mi 13 oraz 17. O 13 to wiem że to czujnik obrotów koła PT ale nie wiem co oznacza 17. Pomocy!!!
sanitarka
 

Postprzez Yard » 13 cze 2010, 12:00

Uzupełnij dane samochodu.
17 to taki kod, który pokazuje się przy okazji. Po wymianie czujnika powinien zniknąć.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Mibay » 2 lip 2010, 11:55

Witam!

Mój ojciec posiada Mazde Premacy. Wczoraj zaświeciły mu się kontrolki ABS TCS TCS OFF i hamulec ręczny. Sprawdzałem oporność i wynosi: 1,35 dla PT i 1,52 dla LT. Co mam czynić ????

Edit by mod

zmierzyłem po przez zmostkowanie.

jest najpierw 13, potem 14 a na koncu 82 <oczy>

co jest , dwa padły ?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Yard » 2 lip 2010, 12:56

1. nie pisać post pod postem tylko edytować pierwszy :)
2. wymienić oba czujniki.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez mirko » 23 lip 2010, 22:01

Witam! Zapaliły mi się kontrolki ABS i ręczny.Zrobiłem test i wyskoczyły mi błędy 14 i 63 sprawdziłem czujnik rezystencja 1,49 z drugiej strony jest 1,37.Moje pytanie jest takie czy może być walnięte jeszcze coś innego niż czujnik koła lewego tylnego.Jeszcze jedno skasowałem błędy teraz znowu się pojawiły ale tylko błąd 14
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 17:21
Posty: 9
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD

Postprzez Yard » 24 lip 2010, 00:33

Wymień czujnik lewy tylny. Jaką ma oporność?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez mirko » 24 lip 2010, 20:40

Oporność lewego tylnego to 1,49.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 17:21
Posty: 9
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD

Postprzez Yard » 24 lip 2010, 22:17

To źle nie jest. Może wystarczy oczyścić czujnik i zębatkę.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotr Raczkowski » 26 lip 2010, 08:51

podłączę się i pytanko? jaka powinna być prawidłowa rezystancja?
mi po przekroczeniu 120 zapala się choinka po odczycie błędów wyszło że 61 czyli jednostka sterująca i raz wyskoczył 41 czyli uszkodzona koronka PP sprawdziłem koronka jest OK, ale nasuwa się kolejne pytanie? dlaczego działa prawidłowo do 120
może ktoś miał coś podobnego?
pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Yard » 26 lip 2010, 19:56

Prawidłowa oporność powinna wynosić ok. 1,4 kΩ.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tomato » 27 lip 2010, 17:14

Witam .Poradźcie bo nie widzę w tej kostce Diagnostic co mam zewrzeć ..tzn które to GND i TBS . Nic nie jest opisane na tej kostce .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2010, 12:10
Posty: 25 (1/1)
Skąd: Pomorskie-Lębork
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002r
Mazda 5 2,0 MZR-CD 2008

Postprzez Yard » 27 lip 2010, 20:33

Instrukcja jest na mojej stronie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tomato » 2 sie 2010, 14:34

Dzięki , sprawdziłem na stronie . bardzo dobra relacja.
Co do błędu to wyszło prawy tył . Trza zacząć szukać w necie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2010, 12:10
Posty: 25 (1/1)
Skąd: Pomorskie-Lębork
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002r
Mazda 5 2,0 MZR-CD 2008

Postprzez ejdiaj » 11 sie 2010, 07:44

Wtajcie,
Jak się okazało po przeprowadzonym teście, dopadło i mnie :( , lampka wymigała kod nr 13 (prawy tył), sprawdzę jeszcze rezystancję, ale to pewnie tylko uświadczy mnie że czujnik jest uszkodzony.
Yard dzięki za podpowiedź jak to zrobić, co do wymiany to widziałem, że nie jest to zbytnio skomplikowane.
Macie może jakiś sprawdzony zamiennik tego czujnika, co polecacie kupić??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Postprzez ejdiaj » 12 sie 2010, 07:37

Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tym kasowaniem błędów, robię wg instrukcji ze strony [b]Yard[b]a i nie gaśnie, czy trzeba to zrobić po wymianie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Postprzez Yard » 12 sie 2010, 08:42

Jak chcesz skasować błąd, który cały czas jest. Nie ma takiej mozliwości. Zniknie jak dokonasz naprawy. <lol>
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Lord » 17 sie 2010, 01:47

To czym różnią się te po prawie 300 zł od tych połowę tańszych. Czy t sa jakieś mniej trwałe zamienniki, czy aż taką marżę narzucają inni?
Ja potrzebuję do siebie (626 GF) czujnika obrotów na prawy tył (kod 13) i wszyscy twierdzą, że kosztuje niecałe 3 stówy, a jak przeglądałem aukcje to znajdowałem jak poprzednik – znacznie poniżej 200 zł.
Warto dopłacać?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy