Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie
No udało się, wymieniłem czujnik i wszystko gra, nawet nie musiałem kasować błędów.
Bardzo chciałem podziękować za pomoc, szczególnie „ Yardowi”, który całą operację pięknie opisał i wstawił fotografie, że nawet taki laik jak ja sobie poradził.
Pozdrawiam i życzę miłych wakacji.

Bardzo chciałem podziękować za pomoc, szczególnie „ Yardowi”, który całą operację pięknie opisał i wstawił fotografie, że nawet taki laik jak ja sobie poradził.
Pozdrawiam i życzę miłych wakacji.
- Od: 8 cze 2009, 19:19
- Posty: 9
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda Premacy 2,0 TD
W maździe Premacy 1999 problem pojawił się po wymianie alternatora (na identyczny mitshubisni regenerowany). Problem polega na pojawianiu się kontrolek ABS po odpaleniu samochodu (na zimnym silniku kontrolki zapalają się po 3 min, na ciepłym od razu po odpaleniu). Kod błędu to 61. Sterownik ABS wymieniony i dalej to samo. Doszedłem, że jak wypnę wtyczkę z alternatora i odpalę to brak jest ładowania (świeci kontrolka ład.) ale ABS działa OK i nie łapie błędów. Nie mam pojęcia czy problem siedzi w alternatorze czy w instalacji (sporo już sprawdzałem i wszystko OK). Nie do końca wiem jak dział ten alternator bo trochę różni się od klasycznych rozwiązań. Z alternatora oprócz zacisku B+ jest kostka z dwoma zaciskami P i D.
Przy wyjętej wtyczce na obu przewodach napięcie równe jest 0V, kontrolka akumulatora świeci, jak odpalę kontrolka gaśnie i po 10sek zapala się (bo wtyczka wypięta).
Przy wtyczce wpiętej z alternatora na obu wejściach napięcie 0V, a po odpaleniu na czerwono-żółtym 0.5V a na biało niebieskim 4.5V. Nie wiem czy to jest normalnie.
Jeśli ktoś mógłby to sprawdzić u siebie byłbym wdzięczny.
Do przewodów tych od alternatora jest łatwe dojście ponieważ w skrzynce bezpieczników (tej obok akumulatora) jest jedna kostka gdzie dwa skrajne przewody to właśnie te z alternatora (czerwony z żółtym paskiem (u mnie ma 0.5V) i biały z niebieskim paskiem (u mnie ma 4.5V -oczywiście po odpaleniu)). Sprawdziłem jeszcze że jak dodaje się gazu to napięcie na czerwono żółtym spada do około0.25V a na biało niebieskim pozostaje stałe 4.5V.
Proszę o pomoc.
Przy wyjętej wtyczce na obu przewodach napięcie równe jest 0V, kontrolka akumulatora świeci, jak odpalę kontrolka gaśnie i po 10sek zapala się (bo wtyczka wypięta).
Przy wtyczce wpiętej z alternatora na obu wejściach napięcie 0V, a po odpaleniu na czerwono-żółtym 0.5V a na biało niebieskim 4.5V. Nie wiem czy to jest normalnie.
Jeśli ktoś mógłby to sprawdzić u siebie byłbym wdzięczny.
Do przewodów tych od alternatora jest łatwe dojście ponieważ w skrzynce bezpieczników (tej obok akumulatora) jest jedna kostka gdzie dwa skrajne przewody to właśnie te z alternatora (czerwony z żółtym paskiem (u mnie ma 0.5V) i biały z niebieskim paskiem (u mnie ma 4.5V -oczywiście po odpaleniu)). Sprawdziłem jeszcze że jak dodaje się gazu to napięcie na czerwono żółtym spada do około0.25V a na biało niebieskim pozostaje stałe 4.5V.
Proszę o pomoc.
-
888kf
Witam! Mam takie pytanko związane z tą czujką. U mnie w mazdzie pojawiły się najpierw kontrolki ABS,TCS i wykrzyknik po czym po przejechaniu jakichś 100km dołączyła się kontrolka silnika. Zrobiłem test błędów i wyszło mi 13 oraz 17. O 13 to wiem że to czujnik obrotów koła PT ale nie wiem co oznacza 17. Pomocy!!!
-
sanitarka
Witam!
Mój ojciec posiada Mazde Premacy. Wczoraj zaświeciły mu się kontrolki ABS TCS TCS OFF i hamulec ręczny. Sprawdzałem oporność i wynosi: 1,35 dla PT i 1,52 dla LT. Co mam czynić
??
Edit by mod
zmierzyłem po przez zmostkowanie.
jest najpierw 13, potem 14 a na koncu 82
co jest , dwa padły
???
Mój ojciec posiada Mazde Premacy. Wczoraj zaświeciły mu się kontrolki ABS TCS TCS OFF i hamulec ręczny. Sprawdzałem oporność i wynosi: 1,35 dla PT i 1,52 dla LT. Co mam czynić
Edit by mod
zmierzyłem po przez zmostkowanie.
jest najpierw 13, potem 14 a na koncu 82

co jest , dwa padły
Witam! Zapaliły mi się kontrolki ABS i ręczny.Zrobiłem test i wyskoczyły mi błędy 14 i 63 sprawdziłem czujnik rezystencja 1,49 z drugiej strony jest 1,37.Moje pytanie jest takie czy może być walnięte jeszcze coś innego niż czujnik koła lewego tylnego.Jeszcze jedno skasowałem błędy teraz znowu się pojawiły ale tylko błąd 14
- Od: 13 kwi 2010, 17:21
- Posty: 9
- Skąd: Limanowa
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD
podłączę się i pytanko? jaka powinna być prawidłowa rezystancja?
mi po przekroczeniu 120 zapala się choinka po odczycie błędów wyszło że 61 czyli jednostka sterująca i raz wyskoczył 41 czyli uszkodzona koronka PP sprawdziłem koronka jest OK, ale nasuwa się kolejne pytanie? dlaczego działa prawidłowo do 120
może ktoś miał coś podobnego?
pozdrawiam
mi po przekroczeniu 120 zapala się choinka po odczycie błędów wyszło że 61 czyli jednostka sterująca i raz wyskoczył 41 czyli uszkodzona koronka PP sprawdziłem koronka jest OK, ale nasuwa się kolejne pytanie? dlaczego działa prawidłowo do 120
może ktoś miał coś podobnego?
pozdrawiam
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Wtajcie,
Jak się okazało po przeprowadzonym teście, dopadło i mnie
, lampka wymigała kod nr 13 (prawy tył), sprawdzę jeszcze rezystancję, ale to pewnie tylko uświadczy mnie że czujnik jest uszkodzony.
Yard dzięki za podpowiedź jak to zrobić, co do wymiany to widziałem, że nie jest to zbytnio skomplikowane.
Macie może jakiś sprawdzony zamiennik tego czujnika, co polecacie kupić??
Jak się okazało po przeprowadzonym teście, dopadło i mnie
Yard dzięki za podpowiedź jak to zrobić, co do wymiany to widziałem, że nie jest to zbytnio skomplikowane.
Macie może jakiś sprawdzony zamiennik tego czujnika, co polecacie kupić??
- Od: 20 sty 2007, 11:41
- Posty: 301
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)
Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tym kasowaniem błędów, robię wg instrukcji ze strony [b]Yard[b]a i nie gaśnie, czy trzeba to zrobić po wymianie...
- Od: 20 sty 2007, 11:41
- Posty: 301
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)
To czym różnią się te po prawie 300 zł od tych połowę tańszych. Czy t sa jakieś mniej trwałe zamienniki, czy aż taką marżę narzucają inni?
Ja potrzebuję do siebie (626 GF) czujnika obrotów na prawy tył (kod 13) i wszyscy twierdzą, że kosztuje niecałe 3 stówy, a jak przeglądałem aukcje to znajdowałem jak poprzednik – znacznie poniżej 200 zł.
Warto dopłacać?
Ja potrzebuję do siebie (626 GF) czujnika obrotów na prawy tył (kod 13) i wszyscy twierdzą, że kosztuje niecałe 3 stówy, a jak przeglądałem aukcje to znajdowałem jak poprzednik – znacznie poniżej 200 zł.
Warto dopłacać?
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości