Dziwnie wzrastająca temperatura [BA Z5]

Postprzez lukivw » 1 lip 2010, 13:34

Witam wszystkich
Otóz mamproblem z moją mazdą 323S 1.5 Z5, jak jest ciepło i jadę dłuższy odcinek to temperatura silnika wzrasta ponad 3/4 wskaźnika. Przestaje wtedy działać klimatyzacja, jak zatrzymam się w korku to powoli spada. Z chwilą gdy ruszę ponownie wzrasta. Wymieniłem już termostat. Wentylatory działają.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez rafał88 » 1 lip 2010, 13:46

Pompa wody?? moze to, bo podczas jazdy temp nie powinna rosnac, wlasnie w korakch temp skaka bo silnik nie jest chlodzony przez powietrze jak podczas jazdy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bomber.ktmg » 1 lip 2010, 13:52

odpowietrzyłeś układ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez rafał88 » 1 lip 2010, 13:57

uklad powinien sam sie odpowietrzeac, po to jest zbiornik uzupelniajacy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bomber.ktmg » 1 lip 2010, 14:38

etam..miałem takie same objawy dopóki nie odpowietrzyłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez lukivw » 1 lip 2010, 18:20

Przed wymianą termostatu było identyczne objawy. Zastanawia mnie jedno dlaczego podczas jazdy mocno rośnie temp. natomiast na postoju spada. Słyszałem już różne opcje : uszczelka pod głowicą, pompa wodna, wentylator pracujący na i biegu
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez lukivw » 1 lip 2010, 18:56

Jak wymieniłem termostat uruchomiłem samochód i czekałem ok 20 min żeby włączył się wentylator, ale jakoś nie chciał. Pamiętam odpowietrzenie tak z toyoty żeby czekać aż do włączenia wentylatora
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez lukivw » 7 lip 2010, 11:13

Wczoraj zauważyłem ciekawą rzecz otóż po przejechaniu ze stałą prędkością oczywiście temp na wskaźniku wzrosła prawie na max ( brakowało ok 4mm do końca skali ) ale jak otworzyłem maskę to silnik wcale nie był taki gorący. Po za tym przy takiej temp to płyn w zbiorniczku powinien się gotować. Zastanawiam się czy może to nie jest wina czujnika. Szukałem i znalazłem jeden szary z kostką 3 – pinową po odłączeniu wskaźnik nic nie wskazuje. Wykręciłem go i miał na sobie nalot, który oczywiście oczyściłem
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez mwjurek » 7 lip 2010, 14:56

mam podobny problem, oczyściłeś czujnik i co dalej? czy to coś pomogło?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2010, 21:04
Posty: 11

Postprzez lukivw » 13 lip 2010, 22:35

Czyszczenie czujnika nic nie pomogło, próbowałem też płukania układu chłodzenia i też bez rezultatu. Wczoraj wracając tradycyjnie tą samą trasą do domu znowu temperatura skoczyła na maksa, ale na szczęście nie zagotował się. To potwierdziło mnie w przekonaniu że jest to czujnik. Zamówiłem zamiennik bo w całej Polsce nie ma oryginału, w piątek mam odebrać zmienię i mam nadzieję że skutek będzie pozytywny.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez mwjurek » 16 lip 2010, 22:50

gdzie dostałeś zamiennik? ma jakiś symbol? ja szukam po wszystkich sklepach i nigdzie niema 3pinowych
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2010, 21:04
Posty: 11

Postprzez lukivw » 17 lip 2010, 10:33

dostałem w inter carsie zamiennik ściągali z Jeleniej Góry. Zmieniłem go i sytuacja poprawiła się połowicznie tzn. temperatuta nadal wzrasta jak szalona ( przejechałem ok 25 km n maksymalnym wskazie zatrzymując się co jakiś czas żeby sprawdzić czy jest ok i korek nie wystrzelił a temp silnika na dotyk ok) plus że klima nie wyłącza się. Znalazłem natomiast na forum że winny jest podobno komputer sterujący silnikiem. Nasuwa mi się tylko jedna wątpliwość czy po wymianie komputera nie trzeba będzie programować immobiliser.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez rafał88 » 17 lip 2010, 10:35

No i mi sie trafilo to samo co nie ktorym z tego tematu, A wiec jechalem sobie na legalu nad zalew lux autko trzyma temp i wogole. Powrotna droga bardziej nie kolega:/ zaczelo mi skakac przy kazdym dodaniu gazu ale gdy puscilem gaz temp spadala do normy. W chacie otwieram mache a tu cala skrzynia w plynie:/ wyciek poprostu wyciek a tez juz wczesniej zauwazlem wlasnie ze temp nie zawsze jest jak byc powinna i ubywalo plynu w zbiorniku wyrownawczym. dzisiaj odcialem ten kawalek weza i teraz jest ok. Moze to wezcie pod uwage ze moze byc uklad nie szczelny i dostaje sie powietrze do ukladu chlodzenia, wystarczy ze ten waz sie delikatnie rozwarstwi i tego na dodatek nie widac... Sparwdzcie sobie to jesli macie nadal taki problem;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez gramian » 17 lip 2010, 13:30

Przez te upały moja madzie tez się grzeje. Wczoraj po trasie wjechałem w miasto, pierwsze światła i temperatura tak poszła w gre ze silnik zgasł i nie miał ochoty się odpalić, prawdopodobnie jest jakaś blokada przed przegrzaniem. Do maxa brakło ze 2mm, odczekałem aż spadnie do polowy wskazania i odpaliła bez problemu, mimo wszystko zauważyłem dziś jeżdżąc po mieście ze wiatrak włącza się dość często a temperatura nie schodzi do środka wskazania, czyli do poziomo lezącej wskazówki- jest nie co wyżej ale to zrozumiale przy tych upałach. mimo wszystko podejrzewam pompę wody...Musze tylko poczytać jak się ja diagnozuje...
Zdarza się ze uleje się trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, ale nie mam na to reguły, bynajmniej nie dolewam, poziom jest w normie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez rafał88 » 17 lip 2010, 16:02

to masz faktycznie cos nie halo, ja mam 2 madzie z Z5 i zadnej nic sie nie dzialo nawet jak stalo sie w korkach temp stala w polowie, tylko wczoraj co przewod poszedl i dzisiaj zrobilem i temp jest ok nawet jak godzine stoi na jalowym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Kyrysowka » 17 lip 2010, 16:54

Cóż u mnie silnik również się przegrzewał i ubywało płynu który był wyrzucany przez zbiorniczek. Co ciekawe nie była to uszczelka pod głowicą tylko zwykły korek od chłodnicy po wymianie którego wszystko wróciło do całkowitej normy – auto się nie grzeje trzyma temterature równo i płynu oczywiście tez już nie wyrzuca (poprzedni korek był jakiś dziwny choć od mazdy ale nie był dopasowany, dopiero przy upałach problem sie pokazał)

Być moze to i zwykła pierdółka ale u mnie pomogło, równiez apeluje zeby to sprawdzić moze akurat pomoże?
Pozdrawiam
Kyrysowka
 

Postprzez lukivw » 17 lip 2010, 20:01

U mnie akurat nie ubywa płynu. Natomiast rozmawiałem dzisiaj z człowiekiem z warszatu i powiedział że miał podobny przypadek i okazało się że uszkodzony miał wskaźnik temperatury.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez lukivw » 22 lip 2010, 16:31

Wskaźnik zmieniłem ale bez oczekiwanego efektu. Pozostaje mi spróbować wymienić korek lub wymienić komputer sterujący silnikiem, ale jak na razie tracę siły.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez gramian » 23 lip 2010, 01:05

ja dziś wstawiłem auto na grubszą robotę, wymiana uszczelki, z planowaniem i rozrząd przy okazji... Kasiorki trochę pójdzie ale cóż tam, mam zamiar z ta magdalenka jeszcze być ;) Co do korka to tez się zgadzam ale wymieniałem i niestety guzik...Co prawda juz nie kopci po moim przegrzaniu( a kopcila w dzień wrzenia;) ale wole nie ryzykować i ogarnąć co mnie i tak czeka;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez lukivw » 27 lip 2010, 19:30

Dzisiaj podłączyłem pod komputer i nie wykrył żadnego błędu. A wskazówka idzie na maxa, wentylator chodzi, płynu nie ubywa, korek nie strzela, węże obydwa gorące, chłodnica też blok również. Wychodzi że wszystko w porządku a temp max
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323