Kod błędu 03 ?
1, 2
Witam
Odczytałem kod błędu za pomocą diody ( trzy krótkie impulsy) czyli błąd 03. Powie mi ktoś jaki to jest błąd i jak go naprawić ?
Dodam, że ostatnio w mojej Madzi mam problem z przyspieszaniem, przerywa mi powyżej 2500 obrotów i szarpie.
Odczytałem kod błędu za pomocą diody ( trzy krótkie impulsy) czyli błąd 03. Powie mi ktoś jaki to jest błąd i jak go naprawić ?
Dodam, że ostatnio w mojej Madzi mam problem z przyspieszaniem, przerywa mi powyżej 2500 obrotów i szarpie.
- Od: 29 paź 2008, 23:56
- Posty: 13
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107 KM 1994
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/
Witam powyższy link może bedzie pomocny, co do szarpania przerywania przeczyść krokowiec sprawdz ciśneinie zobacz świece czy nie są zasyfione od oleju itd, ogólnie temat wałkowany kilka razy poszukaj w tym dziale.
Witam powyższy link może bedzie pomocny, co do szarpania przerywania przeczyść krokowiec sprawdz ciśneinie zobacz świece czy nie są zasyfione od oleju itd, ogólnie temat wałkowany kilka razy poszukaj w tym dziale.
P O Z D R A W I A M
- Od: 2 mar 2010, 18:00
- Posty: 107
- Skąd: Wlkp / Poznań okolice
- Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM
Witam
sądzę że to powinno ci troche pomóc
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=126&t=620&p=1653206&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+silnika&sid=b3e493202500bfa9f92ef7c345896ba3#p1653206
sądzę że to powinno ci troche pomóc
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=126&t=620&p=1653206&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+silnika&sid=b3e493202500bfa9f92ef7c345896ba3#p1653206
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
Witam, dzis moja mazda została przezemnie sprawdzona i tez mi wykryło kod błędu 03, czyli czujnik połozenia wału, nie mam problemu z jazdą czy przyspieszaniem tylko mi więcej pali nie 10l tylko 14l na miescie. Jest to tym spowodowane ? Jak sądzicie ? reszta sprawna, sonda nowa – sprawdzana miernikem, swiece ok, filtr powietrza nowy. Czy jak wogóle nie ma sygnału od czujnika halla czyli poziomu połozenia wału to samochód moze normalnie jeździc tylko wiecej pali ? czy jak niema sygnału to są inne objawy? Oraz czy może być taka sytuacja ze czujnik działa ale nie do konca dlatego moge jeździc normalnie a wiecej mi żre wachy? 
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
wymieniłem aparat zapłonowy na drugi i nadal jest błąd nr 3. Aparat dobry, pasuje do silnika, przyspieszenie nawet większe, tylko zastanawia mnie czy jest moze jeszcze jakis inny czujnik wału który raportowac moze błąd 3 ? na rozpisce widze ze błedy 02, 03 i 04 odpowiadaja za czujnik połozenia wału, czyli są inne?
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
a reset robiles
?
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
robiłem reset. Teraz wstawiłem drugi aparat zapłonowy i błąd dalej jest i pali dalej duzo
czyżby wiązka ? a moze ecu ? jutro sprawdze wiązke czy niema przebić do masy i czy zwarć niema.
Ehh ciezko mi znaleźć tą przyczyne, macie jakies pomysły ?
czyżby wiązka ? a moze ecu ? jutro sprawdze wiązke czy niema przebić do masy i czy zwarć niema.
Ehh ciezko mi znaleźć tą przyczyne, macie jakies pomysły ?
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
Witam
U mnie kod błędu zniknął po ustawienie rozrządu ( miałem źle ustawiony chyba o 2 ząbki) ale nadal mam problem ze spalaniem i falowanie obrotów. Miałem ustawiony TPS ale po dwóch dnia znowu zaczęły falować obroty. Krokowiec wyczyszczony, świece sprawdzone jak i kable WN. Czy jest możliwość sprawdzenie przepływomierza miernikiem ?
U mnie kod błędu zniknął po ustawienie rozrządu ( miałem źle ustawiony chyba o 2 ząbki) ale nadal mam problem ze spalaniem i falowanie obrotów. Miałem ustawiony TPS ale po dwóch dnia znowu zaczęły falować obroty. Krokowiec wyczyszczony, świece sprawdzone jak i kable WN. Czy jest możliwość sprawdzenie przepływomierza miernikiem ?
- Od: 29 paź 2008, 23:56
- Posty: 13
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107 KM 1994
oczywiście ze jest, sprawdzałem sobie miernikiem tam masz impredancje o róznych wartościach i w zaleznosci od połozenia przepustnicy czyli max otwarta lub max zamknięta są rózne wartosci, moge Ci podac zaraz rozpiske tychże stanów na stykach. Ponadto sprawdzisz od razu czujnik temperatury powietrza zasysanego bo również znajduje sie na listwie stykowej przepływomierza.
który zacisk odpowieda za jaki symbol (np e2-vs) musisz doszukac w WLK lub metodą prób. pozdro

- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
Wracając do falowania obrotów (szarpanie ustało ale nie wiem dlaczego) do tej pory sprowadziłem:
– Szczelność dolotu (od przepływomierza do przepustnicy)
– Zmieniłem uszczelkę kolektora ssącego
– Sprawdziłem czujnik temperatury silnika ( jak na obrazku)

– Sprawdziłem termostat

– Przewody podciśnieniowe (czy jakiś jest nie odpięty)
– Ustawiałem TPS (według instrukcji na forum)
– Silnik krokowy wyczyszczony
– Świeci sprawdzone
– Kable WN sprawdzone
– Brak błędów (sprawdzane za pomocą diody).
Czyli został mi przepływomierz ?
– Szczelność dolotu (od przepływomierza do przepustnicy)
– Zmieniłem uszczelkę kolektora ssącego
– Sprawdziłem czujnik temperatury silnika ( jak na obrazku)

– Sprawdziłem termostat

– Przewody podciśnieniowe (czy jakiś jest nie odpięty)
– Ustawiałem TPS (według instrukcji na forum)
– Silnik krokowy wyczyszczony
– Świeci sprawdzone
– Kable WN sprawdzone
– Brak błędów (sprawdzane za pomocą diody).
Czyli został mi przepływomierz ?
- Od: 29 paź 2008, 23:56
- Posty: 13
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107 KM 1994
Skoro nie masz błędu to chyba juz pozamiatane ? chyba ze nie uruchomiłes silnika w trybie testowania, wtedy mi wyskakuje błąd nr 3, ale to jest błąd połozenia wały (czujnik hallotronowy) znajdujacy sie w aparace zapłonowym, ja wymieniłem aparat na inny, dokładnie pasujący do mojego silnika ale błąd nadal nie znikną. Albo koles mi wysłał z rozwalonym czujnikem także, albo mam gdzies przebicie na wiązce przewodów ( w co wątpie ale nie zaszkodzi sprawdzic), albo na ECU ( komputerze pokładowym). Z kolei kompa rozkręcałem i tam wizualnych oznak nie ma, zaś jeden koleś z forum podsówał mi myśl ze te tranzystory załaczające mogą sie "zyrzyć" czyli ilosc załączeń jest ograniczona, w co niechce mi sie wierzyć.
Sprawdź wg tej listy co CI wyzej wysłałem przepływomierz, a i powiedz czy pali CI normalnie
P.S: Falowanie mi ustało po przeczyszczeniu przepływomierza ( ta klapka co tam sie rusza w zaleznosci od dawki powietrza miała ciemny nalot, który przemyłem) oraz wymyłem silnik krokowy (tylko w miejscu gdzie jest przepustnica i wchodzi tam rura od przepływomierza) z ciemnego nalotu powstałęgo w wyniku przetrawiania spalin z odmy.
Sprawdź wg tej listy co CI wyzej wysłałem przepływomierz, a i powiedz czy pali CI normalnie
P.S: Falowanie mi ustało po przeczyszczeniu przepływomierza ( ta klapka co tam sie rusza w zaleznosci od dawki powietrza miała ciemny nalot, który przemyłem) oraz wymyłem silnik krokowy (tylko w miejscu gdzie jest przepustnica i wchodzi tam rura od przepływomierza) z ciemnego nalotu powstałęgo w wyniku przetrawiania spalin z odmy.
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
Zapomniałem dopisać przepustnica byłą przeczyszczona na dwa dni miałem spokoju potem znowu falowało.
Przepływomierza jeszcze nie sprawdzałem może dziś znajdę trochę czasu.
Aparat zapłonowy przekładałem do innej mazdy i działa normalnie.
Przepływomierza jeszcze nie sprawdzałem może dziś znajdę trochę czasu.
Aparat zapłonowy przekładałem do innej mazdy i działa normalnie.
- Od: 29 paź 2008, 23:56
- Posty: 13
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107 KM 1994
to jesli CI Aparat działa to czemu prowadzisz rozmowe na wątku "Kod błędu 03 ?" ? skoro on sie tyczy błędu czujnika połozenia wału w aparacie zapłonowym ? czy ja o czyms nie wiem ?
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
Na początku miałem kod błędu 03, po ustawieniu rozrządu kod błędu zniknął. Pisałem tym wcześniej.
Temat można zamknąć
jeśli chodzi o kod błędu 03.
Temat można zamknąć
- Od: 29 paź 2008, 23:56
- Posty: 13
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107 KM 1994
Ja mam problem podobny, tzn. Mialem błąd 23 czyli sonda, przeczyścilem wszystkie kostki łączące czujniki przy silniku i zrobilem reset. Teraz od tygodnia mam błąd 03. Co to moze byc?? Nie bylo błędu a nagle jest?i zniknął błąd 23 co jest bardzo dziwne...
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Kod błędu 3 – czujnik położenia wałka rozrządu ( przyczyny: wiązka przewodów, czujnik napięcia zasilania, czujnik położenia wałka rozrządu).
- Od: 29 paź 2008, 23:56
- Posty: 13
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107 KM 1994
no i ewentualnie problem z ECU (komputer sterujący mapą wtryskową umieszczony miedzy nogami kierowcy i pasarzera). a bespiecznik gdzie sie znajduje ? Czytałem na forum, ze moze byc ze rozrząd przeskoczył i dlatego czujnik wskazuje błąb: bo zastanówmy się:
czujnik jest od tego zeby podawac zmienne stany do komputera, jezeli wskazuje błąd to albo stany są złe albo czujnik szlak trafił, wiec czemu by sie skupiac nad uszkodzonym czujnikem halla w aparacie zapłonowym, jak mozna by znaleźć przyczynę, zaczynam podejrzewac ze mi rozrząd przeskoczył.
czujnik jest od tego zeby podawac zmienne stany do komputera, jezeli wskazuje błąd to albo stany są złe albo czujnik szlak trafił, wiec czemu by sie skupiac nad uszkodzonym czujnikem halla w aparacie zapłonowym, jak mozna by znaleźć przyczynę, zaczynam podejrzewac ze mi rozrząd przeskoczył.
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
Gdyby rozrząd przeskoczył to byłaby dziura w obrotach i silnik by nierówno pracowal na wolnych obrotach. Tak mialem w kadecie, a rozrząd przeskoczył o 1 ząb tylko
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Aha wiec przyczyną błędu nie bedzie złe ustawienie rozrządu, a w takim razie to jaka moze byc przyczyna tego błędu jesli nie uszkodzenie czujnika ?
- Od: 30 mar 2009, 10:16
- Posty: 32
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Czerwona mazda 323f BG 1.8 16v DOHC 138 KM
Wymieniłem aparat zapłonowy i nadal mam błąd 03... już mnie szlag trafia. Za to rozebrałem stary aparat i mam zamiar wymienić hallotrony i je przelutować – ciekawe, czy zda egzamin...
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość