Podszarpuje, buja obrotami, dusi czasami – 1.8 16V GW 99'

Postprzez maxim_wawa » 23 cze 2010, 16:05

Koledzy szukam , czytam i nie znajduje jednoznacznej odpowiedzi

czasami moja madzia dostaje szmyrgla – szczególnie jak jest ciepło

na zimnym idealnie, troche sie rozgrzeje i zaczynaja sie schody (jakies 1/4 skali rozgrzania)

– nie chce isc a zaraz po odpuszczeniu gazu i dodaniu dostaje cugu
– podszarpuje na LPG
– trzyma na luzie ok 1100 obrotów po czym schodzi do 750 a nastepnie zaczyna bujac 1100-500 i ma ochotę zgasnąć

co ciekawe po całokowitym rozgrzaniu problem albo ustepuje zupełnie albo zaczyna bujac obrotami 900-600 mniej więcej

– wyczyscilem krokowy przy przepustnicy i od kolteca (oba pracuja)
– wyczyscilem przepływke bo była "pełna" brudu (odlaczenie przepływki ma swoj efekt w zgasnięciu wiec pewnie działa)
– wyczyscilem przepustnice bo byla zawalona syfem
– sprawdzilem czujnik temeratury
– nawet próbowalem podkrecic obroty na krokowym ale zaraz zaczyna pracowac na wolnych zaworek miedzy przepustnicą a filtrem, weglowym


.. I NIC – POMOCY
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez olixon » 24 cze 2010, 16:59

hmmm..co do szarpania to przejrzeć trza układ zapłonowy m.in.świece,kable...u mnie też szarpie dzisiaj zmieniłem świece jest lepiej ale to jeszcze nie to. Jutro zmienię kable i zobaczę efekt...co do bujania obrotów sprawdź jeszcze dolot tj czy gumowe części są całe nie dziurawe może ssać lewe powietrze i buja obrotami...to wszystko co mi przyszło do głowy na ten moment
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 18:03
Posty: 17
Skąd: Mińsk
Auto: Mazda 626 1.8

Postprzez motylek322 » 25 cze 2010, 20:06

Do tego wszystkiego odpowietrzył bym jeszcze układ chłodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez olixon » 25 cze 2010, 21:37

u mnie świeża instalka LPG...dałem nowe świece kable...na gazie szarpie tak delikatnie przy ok 2500 obrotów na benie jest okej...co może jeszcze mieć wpływ na to???
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 18:03
Posty: 17
Skąd: Mińsk
Auto: Mazda 626 1.8

Postprzez maxim_wawa » 29 cze 2010, 07:59

no i moje podejrzenia padają na cewkę, jest peknieta obudowa (HGW od czego) i woda sie dostała stad objawy zaczely sie po tych ulewnych deszczach, generalnie widac ze nierowno pracuje i raczej podrywa iskrą

zastanawiam sie czy przypadkiem przepływka też nie jest w kiepskim stanie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez qba341 » 2 lip 2010, 07:43

masz gaz ? to stawiam na zawory na wydechu . regulacja płytkowa łatwo sprawdzić na zimnym silniku luz 0,23-0,30
od razu sprawdź ssące taki sam luz. u mnie pomogło. a też sie głowiłem i myślałem że to nie możliwe . nie jest to trudne odkręć pokrywę zaworów krzywki do góry na każdym cylindrze i mierzymy ja masz mniej to płytki do szlifu .
I jeszcze jedno jaki masz gaz sekwencję czy pod ciśnienie??
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 16:53
Posty: 38
Skąd: przemyśl
Auto: mazda 626 GF 1.8 BEN GAZ 90 KM

Postprzez maxim_wawa » 19 lip 2010, 08:26

no i sie pogorszyło, teraz juz nie chce obrotów trzymac na zimno

rwie na postoju ale pali na wszystkie gary, wymienione swiece, kable WN i cewka – troche lepiej
wymienione filtry

objaw taki sam na benzynie i LPG – najpierw nie chce zabardzo trzymac obrotów i nierówno pracuje, a po podgrzaniu buja obrotami i potrafi sobie nagle obroty podniesc do 1,5 tys po czym znow odpuscic do 750 i bujac

WTF ?? – objawy nasilaja sie jak jest gorąco

cos mi sie wydaje ze mogl rozrzad przeskoczyc o zabek bo zachowuje sie tak jakby nie trafial zaplonem ale jedzie bez szarpanki

ma ktos dane :
jakie wartosci powinien miec przeplywimierz ?
jakie wartosci maja miec czujniki temperatury cieczy ?
jakie maja byc luzy zaworowe w 1.8 16V ??
jak ustawic poprawnie TPS ?
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez cinnek007 » 19 lip 2010, 14:59

ja miałem takie same objawy jak auto się trochę nagrzewało i przełączało na gaz i obroty wariowały, dopuki auto chodziło na automatycznym ssaniu było wszystko ok a potem schody. Teraz mam już w miarę równo po wymianie świec i przewodów WN no i czyszczeniu przepustnicy i krokowca ale jeszcze czasami mi skoczy troszeczke. Ale pojawił się inny problem bez obciążenia mam obroty na postoju ok 950 a na włączonej klimie ok 700 a jak jadę autem na luzie do momentu zatrzymania się autko ma obroty bez obciążenia ok 1500 i trochę już wyje. Czy ktoś wie jaka powinna być watrość tyvh obrotów i czy da się je jakoś wyregulować.? no i niestety moje autko zaczeło mieć duży apetyt na gaz bo po mieścnie przy włączonej klimie non stop potrafi wypić 15 litrów lpg przy czym komp pokazuje spalanie średnie ok 12 litrów a instalację mam sekwencyjną firmy prince za którą trzeba teraz zapłacić ok 5000zł.
jescze jeden dziwny objaw a mianowocie szarpanie podczas jazdy na równych obrotach. Czy to jadę manualnie czy na tempomacie na obrotach czy to 2000 czy 2500 momentami auto szarpnie tak jak bym puścił gaz i chamował silnikiem (a w rzeczywistości tego nie robię tylko pedał gazu trzymam w tej samej pozycji).
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez maxim_wawa » 20 lip 2010, 10:13

pierwsza przyczyna znaleziona – pekający kolektor wydechowy

ale to raczej nie wszystko.. szukamy dalej
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez szkodnik_byd » 21 lip 2010, 00:24

no witam moze wielkim ekspertem nie jestem ale moze byc tak

1. kolektor koniecznie wymien z tym ze przy takiej awarii autko powinno jeszcze o wiele wiecej palic ze wzgledu na to ze sonda dostaje pomylone wyniki ? i powinno byc go slychac

2. zakladam ze instalacja lpg jest sprawna powymieniane filtry i inne

3. jak ktos wczesniej pisal swiece przewody i sprawdzenie zaplonu koniecznie

4. w silnikach B6 i w tym podobno tak samo jest taki smieszny regilator obrotow podlaczony pod maly obiag wody i puki autko sie nie nagrzeje bedzie autko mialo wyzsze obroty jalowe mozna przeczyscic lub wymienic

5. nie wiem dokladnie jak w tym silniku ale w starszych mazdach do regulacji biegu jalowego trzeba bylo w zlaczu diagnostycznym zmostkowac dwa styki – szukajka powinna pomoc jakie – bo inaczej nic grzebanie srubka nie daje :D

napisz co bylo dalej ??
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6196 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez cinnek007 » 21 lip 2010, 07:23

czy go słychać to nie wiem coś regularnie puka jak by w okolicach przepływki na wolnych obrotach a jak wcisnę sprzęgło to już tego pukania nie słychać więc może to z tego kolktora słychać te stukanie. dodam, że moje auto to 626 2002 rok 2.0 16V 136KM
Ostatnio edytowano 21 lip 2010, 07:29 przez cinnek007, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez cinnek007 » 21 lip 2010, 07:27

albo już sprzęgło zaczyna dawać ciała, co do przewodów i świec to wszystko jest nowe, świece platynowe, instalacja lpg sprawna, wszystkie filtry wymienione, wtryskiwacze wyczyszczone.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez maxim_wawa » 22 lip 2010, 11:59

stukanie to raczej na 90% konczące sie sprzegło i to nie tyle sama tarcza co pewnie docisk albo sie sprezyny pokonczyły

szkodnik_byd napisał(a):4. w silnikach B6 i w tym podobno tak samo jest taki smieszny regilator obrotow podlaczony pod maly obiag wody i puki autko sie nie nagrzeje bedzie autko mialo wyzsze obroty jalowe mozna przeczyscic lub wymienic


gdzie to znaleźć ??

szkodnik_byd napisał(a):5. nie wiem dokladnie jak w tym silniku ale w starszych mazdach do regulacji biegu jalowego trzeba bylo w zlaczu diagnostycznym zmostkowac dwa styki – szukajka powinna pomoc jakie – bo inaczej nic grzebanie srubka nie daje


u mnie krecenie srubka w krokowym daje bardzo widoczny efekt wzrostu obrotów
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez szkodnik_byd » 22 lip 2010, 22:42

tak daje efekt ale nie zapisuje go do pamieci kompa ?? wiec po uruchomieniu od nowa sie znowu resetuje chyba ze sie myle to niech mnie ktos madrzejszy poprawi

co do tego czujnika to gdzies w okolicach silnika krokowego poszukam na jakims schemacie i dam znac :D
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6196 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez ROMANKOR » 13 sie 2010, 19:00

Witam
Proponuje sprawdzić uszczelkę kolektora dolotowego.
Miałem podobne objawy.
Po wymianie uszczelki wszystko jest OK. i nawet spalanie spadło zauważalnie bo około 1 lita gazu.
Proponuję też przejrzeć inny temat na forum:
"problem z obrotami"
Początkujący
 
Od: 31 sty 2009, 20:00
Posty: 7
Auto: Mazda 626 1.8 99rok Kombi LPG

Postprzez cinnek007 » 15 sie 2010, 00:17

dzisiaj bylem u mechanika i mi wszystko na kompie sprawdzil no i mu wyszlo ze wszystko jest ok i on nie wie czemu moja mazda tak duzo pali i ma momentami takie spadki mocy. Polecil przejechać 500 km na benzynie po wczesniejszym restarcie kkompa a jak to nic nie da to tylko serwis moze pomóc.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez maxim_wawa » 15 sie 2010, 11:58

no i moja madzia wyladowała w ASO – niestety nic nie zdawalo egzaminu- machanicy rozkladali rece, wszytskie uszczelki itp klimaty wymieniomne
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez maxim_wawa » 16 sie 2010, 09:15

no i w ASO puławska wyszło szydło z worka

– uszkodzony zawór EGR
– złe odczyty sondy
– błędy komputera
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez cinnek007 » 17 sie 2010, 06:42

napisz czy byles z usterką przed wizytą w aso u jakiegos mechanika bo ja mam podobne problemy i bylem juz u kilku mechanikow ale tylko rozkladają rece twierdzac, ze komp bledow nie pokazuje i oni nie wiedza jak sie do tego zabrac. w takim przypadku rozwazam wyjazd do warszawy do aso. napisz jeszcze ile ta wizyta Cię kosztowała i co za te pieniądze Ci w aucie zrobili. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez maxim_wawa » 17 sie 2010, 09:18

bylem u wielu mechaników,w tym kilku polecanych super fachmanów – rozkladali rece z roznymi tlumaczeniami, jeden nawet probowal mi wmowic ze to peklnety cylinder i nic sie z tym nie da zrobic i probowal mi silnik wepchnac drugi

w aso walczyli z tym jakies 3 dni, wymienili sonde, uszcxzelnili cos tam i naprawili EGR oraz regulacja calosci – jak reka odjal – no ale niespełna 600 pękło razem z gratami
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6