jak podłączyć silniczek regulacji świateł KOITO pod kostkę BOSCH
1, 2
Walczę i walczę z tymi światłami i nie mam pojęcia z której strony już podejść do tematu a mianowicie;
w madzi mam lampy DEPO (z takimi już kupiłem) lecz mimo zainstalowanych silniczków KOITO (bez wtyczek same piny) nie mam regulacji z kabny (postanowiłem że je wymienię) przyniosłem nowe i moje zdziwienie jest tym większe bo okazało się że wtyki nie pasują (czyli po prosty ktoś nie wiedział i zamiast lamp BOSCHA wstawił DEPO a ja się teraz męczę)
Moje Pytanie jest jak w temacie:
1- Jak można wpiąć się z silniczkiem KOITO w instalację by działała regulacja
2- Jakie napięcia powinny być na kostce przyłączeniowej do silniczka by być pewnym ze instalaca jest dobra jak to sprawdzić
3- czy ktoś wie jak są sterowane i z ką te silniczki.
Proszę o pomoc
Dodam jeszcze że moja mazdia jest po full lifcie 98r
Poprawiłem temat. KyRy
w madzi mam lampy DEPO (z takimi już kupiłem) lecz mimo zainstalowanych silniczków KOITO (bez wtyczek same piny) nie mam regulacji z kabny (postanowiłem że je wymienię) przyniosłem nowe i moje zdziwienie jest tym większe bo okazało się że wtyki nie pasują (czyli po prosty ktoś nie wiedział i zamiast lamp BOSCHA wstawił DEPO a ja się teraz męczę)
Moje Pytanie jest jak w temacie:
1- Jak można wpiąć się z silniczkiem KOITO w instalację by działała regulacja
2- Jakie napięcia powinny być na kostce przyłączeniowej do silniczka by być pewnym ze instalaca jest dobra jak to sprawdzić
3- czy ktoś wie jak są sterowane i z ką te silniczki.
Proszę o pomoc
Dodam jeszcze że moja mazdia jest po full lifcie 98r
Poprawiłem temat. KyRy
- Od: 5 wrz 2008, 08:14
- Posty: 8
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 323F ba -98r Full option
jakby kogoś interesowało to bawiłem się dziś troszkę i to są moje spostrzeżenia odnośnie Mazdy 323F BA po liftingu:
najpierw nie miałem zasilania w kostkach (odpowiedzialny za napięcie na kostce regulacji świateł są bezpieczniki znajdujące się po lewej stronie kierowcy, a dokładnie któryś z dwóch najniżej położonych są o wartości 10A- nie wiem który dokładnie bo miałem oba przepalone.)
kostki boscha posiadają też 3piny z czego lewy barwy biało-niebieskiej to" +12V", prawy "– masa" środkowy- barwy zielonej (sterowanie z potencjometru w kabinie)
silniczki koito posiadają zbliżoną kolorystykę więc nie będzie problemu – problem polega na tym że po podłączeniu silniczka do stałego napięcia 12V i przełączanie na sucho środkowym przewodem raz do masy raz do "+12V" silniczek działa lecz już nie chce działać po wpięciu do kostki BOSCHa
mim zdaniem możliwe jest że silniczek boscha ma troszkę inną zasadę sterowania (nie posiadam takiego silniczka jeszcze więc tylko to są moje przypuszczenia), albo mam poprostu walnięty potencjometr od regulacji bo między masą kostki a przewodu sterującego ma bardzo małe napięcia od 0v- do 6V
będę jeszcze walczył i opisywał swoje spostrzeżenia w toku napraw.
mam nadzieję że komuś się to przyda bo ja szukałem najpierw podobnych info na necie i przez to ze nie znalazłem byłem zmuszony szukać w ałcie na chybił trafił
najpierw nie miałem zasilania w kostkach (odpowiedzialny za napięcie na kostce regulacji świateł są bezpieczniki znajdujące się po lewej stronie kierowcy, a dokładnie któryś z dwóch najniżej położonych są o wartości 10A- nie wiem który dokładnie bo miałem oba przepalone.)
kostki boscha posiadają też 3piny z czego lewy barwy biało-niebieskiej to" +12V", prawy "– masa" środkowy- barwy zielonej (sterowanie z potencjometru w kabinie)
silniczki koito posiadają zbliżoną kolorystykę więc nie będzie problemu – problem polega na tym że po podłączeniu silniczka do stałego napięcia 12V i przełączanie na sucho środkowym przewodem raz do masy raz do "+12V" silniczek działa lecz już nie chce działać po wpięciu do kostki BOSCHa
mim zdaniem możliwe jest że silniczek boscha ma troszkę inną zasadę sterowania (nie posiadam takiego silniczka jeszcze więc tylko to są moje przypuszczenia), albo mam poprostu walnięty potencjometr od regulacji bo między masą kostki a przewodu sterującego ma bardzo małe napięcia od 0v- do 6V
będę jeszcze walczył i opisywał swoje spostrzeżenia w toku napraw.
mam nadzieję że komuś się to przyda bo ja szukałem najpierw podobnych info na necie i przez to ze nie znalazłem byłem zmuszony szukać w ałcie na chybił trafił
- Od: 5 wrz 2008, 08:14
- Posty: 8
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 323F ba -98r Full option
z tego co się na chwilę obecną dowiedziałem to auta japońskie i koreańskie przeważnie są sterowane masą zaś europejsie "plusem" więc jeżeli to się potwierdzi to bez małych sztuczek elektronicznych sie nie uda
po prostu zauważyłem że silniczki Koito reagują na zmianę polaryzacji napięcia (jeszce nie wiam, bo nie posiadam silniczka BOSCH, jak on działa )
Ale jak ponam tę zagatkę to napewno się podziele wiadomościami czas wracać do walki
z autkiem
po prostu zauważyłem że silniczki Koito reagują na zmianę polaryzacji napięcia (jeszce nie wiam, bo nie posiadam silniczka BOSCH, jak on działa )
Ale jak ponam tę zagatkę to napewno się podziele wiadomościami czas wracać do walki

- Od: 5 wrz 2008, 08:14
- Posty: 8
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 323F ba -98r Full option
Wszystko się wyjaśniło
NIE MOŻNA DOKONAĆ TAKIEGO MANEWRU
zakupiłem lampy Boscha Orginały i silniczki zaczęły działać bezproblemowo. Więc jeżeli masz instalację BOSCHa to i silniczki i lampy Boscha są ci potrzebne jak KOITO to KOITO (więc problem rozwiązany mam nadzieję że innym sie przyda)
Ps. a moje domysły odnośnie sterowania się potwierdziły więc tak jak pisałem wcześniej
sterowanie Koito jest polaryzacją i napięciem zaś BOSCH sterowany jest tylko napięciowo dlatego nie działają w innej niż orginalna instalacja.

zakupiłem lampy Boscha Orginały i silniczki zaczęły działać bezproblemowo. Więc jeżeli masz instalację BOSCHa to i silniczki i lampy Boscha są ci potrzebne jak KOITO to KOITO (więc problem rozwiązany mam nadzieję że innym sie przyda)
Ps. a moje domysły odnośnie sterowania się potwierdziły więc tak jak pisałem wcześniej

- Od: 5 wrz 2008, 08:14
- Posty: 8
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 323F ba -98r Full option
wlasnie zakupiłem lampe Boscha prawą. powinna dojść do mnie za 2 dni. Mam efke po lifcie 98'. Ktoś sprytnie wymienił uszkodzoną lampe boscha na koito ...anglika... oczywiscie przegladu nie przejdzie wiec trzeba wymienic. I tu zaczynaja sie problemy. Sprytny ktoś (prawdopodobnie niemiec lub polak ktory kupil od niemca) uciął gniazda do podłaczenia samej lampy koito oraz kabelek do regulacji z wtyczka po to zeby załozyc ten zamiennik Koito. Nie podlacze teraz lampy boscha chyba ze dosztukuje sobie takie gniazda...
Pytanie: czy ktos z Was robił coś takiego i gdzie dostać gniazdo do lampy oraz do regulacji.
Oferowane na aukcjach lampy zawierają tylko kabel z wtyczką bez gniazda.
Pytanie: czy ktos z Was robił coś takiego i gdzie dostać gniazdo do lampy oraz do regulacji.
Oferowane na aukcjach lampy zawierają tylko kabel z wtyczką bez gniazda.
- Od: 28 kwi 2009, 10:16
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 GJ SW 2.0 Pb 2012
ja mam inny problem. auto rocznik 98, po lifcie. z lewej strony auto było uderzone w psa (w holandii jeszcze) i poprzedni właściciel założył lampę TYC bodajże, prawa jest boscha. Ta z boscha reguluje się elegancko, natomiast TYC nie miał silniczka. Po kupieniu silniczka (nie wiem dlaczego, ale nie ma kostki tylko same piny, instalacja samochodu posiada kostkę taką jak do boscha) po wpięciu się w kostkę podczas regulowania były cyrki – jedna lampa szłą w górę, druga w dół i na przemian. Silniczek tyc został odłączony, teraz działa tylko silniczek boscha. Podłączyłem silniczek tyc (odpinając boscha) i... nie działa. jak go poprawnie podłączyć? Problem jest taki że lampy strasznie nisko świecą, udało mi się je podnieść regulując je śrubkami którymi są przykręcone do samochodu – świecą dalej, ale lewa jeszcze znacząco niżej od prawej. co mogę zrobić?
Witam
Własnie stałem się świeżo upieczonym właścicielem Mazdy 323f z 1998 roku.
Zauważyłem pewien problem
-nie działa mi regulacja świateł , zauważyłem że kostki z instalacji są rozłączone z kostkami z reflektorów i nie ma możliwości połączenia ponieważ kostki różnią się wielkością , przypuszzczam że ktoś wcześniej musiał reflektory zmienic – pytanie- czy jedynum rozwiązanim jest wymiana lamp?
Jeżeli ktoś móbłby pomóc będę wdzięczny-pozdrawiam
Własnie stałem się świeżo upieczonym właścicielem Mazdy 323f z 1998 roku.
Zauważyłem pewien problem
-nie działa mi regulacja świateł , zauważyłem że kostki z instalacji są rozłączone z kostkami z reflektorów i nie ma możliwości połączenia ponieważ kostki różnią się wielkością , przypuszzczam że ktoś wcześniej musiał reflektory zmienic – pytanie- czy jedynum rozwiązanim jest wymiana lamp?
Jeżeli ktoś móbłby pomóc będę wdzięczny-pozdrawiam
- Od: 18 wrz 2010, 23:35
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA – 1998
Wymiana lamp na Bosche (bo prawdopodobnie masz inne, bo w 1998 były chyba tylko bosche montowane) lub połączenie kostek jakimiś drucikami czy czymś (czarny do czarnego itd.) ale nie gwarantuję, że będzie to działało tak jak należy. Może są jeszcze inne sposoby, chętnie sam poznam bo mi by się też coś przydało do regulacji lewej lampy.
Zamieszczam zdjęcie kostek z boku -widoczne również kolory kabli.Niestety tak jak pisałem wcześniej kostka w kostkę nie wejdzie-nie zgadza się ich rozmiar.Reflektory mam firmy Koito, a jak poznac czy instalacja jest Boscha czy Koito?


- Od: 18 wrz 2010, 23:35
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA – 1998
Kostkę boscha masz, poznać ją idzie po tym że wygląda jak ta którą masz
oraz że była montowana po liftingu, a napewno w 98 roku bo w 97 z początku liftu to nie jestem pewien
ps. czy ty nie masz takiego koloru auta jak ja?

ps. czy ty nie masz takiego koloru auta jak ja?
Pocieszę kolegę .... regulacja elektryczna świateł nie będzie niestety działała. Było to opisane kilka postów wyżej. Miałem zresztą ten sam problem u siebie .... i niestety z niego nie wyszedłem na prostą ...i darowałem sobie regulację elektryczną ....niestety 
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Z racji posiadania lamp angielskich (KOITO) postanowiłem zmienić je na Europejskie (BOSCHa, bo takie kupiłem po prostu)
Lampy zamontowałem.....i teraz pojawił się problem z silniczkami
Okazuje się że ta fuzja lamp nie będzie łatwa
Poucinałem przewody silniczkowe z lamp Koito (tam nie ma wtyczki do silniczka) i polutowałem z wtyczką silniczkową Boscha
połączyłem:
Czarny-czarny
Zielony-zielony
Niebieski – biało niebieski
(było to dla mnie logiczne )

Poszedłem cały szczęśliwy montować wiązki....
....i lipa...nie działa.....
Silniczki nie pracują
Zerwałem przy lewej lampie instalację którą polutowałem.....i działałem....
Na styki łapałem wszystkie kable wykorzystując chyba wszystkie możliwe kombinacje połączenia....
aż w końcu, złapałem:
czarny z czarnym (jak na foto)

...a resztę (jak na foto)
i tu dziwna rzecz: po złapaniu palcami (nie połączeniu z kablami na kostce) kabelków Zielony – Niebieski przy wiązce Koito silniczek zaczął działać.....ale w drugiej lampie!!!!
Raz się podnosił...a po puszczeniu i ponownym złapaniu kabelków...opuszczał się....ale w drugiej lampie
kurde inaczej nie umiem tego opisać
ktoś przerabiał już instalację z Koito na Boscha??
Jak to połapać by było dobrze
?
Lampy zamontowałem.....i teraz pojawił się problem z silniczkami
Okazuje się że ta fuzja lamp nie będzie łatwa
Poucinałem przewody silniczkowe z lamp Koito (tam nie ma wtyczki do silniczka) i polutowałem z wtyczką silniczkową Boscha
połączyłem:
Czarny-czarny
Zielony-zielony
Niebieski – biało niebieski
(było to dla mnie logiczne )

Poszedłem cały szczęśliwy montować wiązki....
....i lipa...nie działa.....
Silniczki nie pracują
Zerwałem przy lewej lampie instalację którą polutowałem.....i działałem....
Na styki łapałem wszystkie kable wykorzystując chyba wszystkie możliwe kombinacje połączenia....
aż w końcu, złapałem:
czarny z czarnym (jak na foto)

...a resztę (jak na foto)
i tu dziwna rzecz: po złapaniu palcami (nie połączeniu z kablami na kostce) kabelków Zielony – Niebieski przy wiązce Koito silniczek zaczął działać.....ale w drugiej lampie!!!!
Raz się podnosił...a po puszczeniu i ponownym złapaniu kabelków...opuszczał się....ale w drugiej lampie
kurde inaczej nie umiem tego opisać
ktoś przerabiał już instalację z Koito na Boscha??
Jak to połapać by było dobrze
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Tak jak pisałem w innym temacie to niestety instalacja jest chyba niestety inna i ja miałem u siebie ten sam problem z którego nie wyszedłem na prostą, a zrobiłem dokładnie tak samo jak Ty. Być może trzeba zastosować tylko inny przekaźnik odpowiadający za sterowanie. Ja zwyczajnie sobie odpuściłem grzebanie w elektryce.
Zastanawia mnie jednak jedna rzecz, a mianowicie skoro właśnie jak napisałeś po dotknięciu ręką silkiczek zaczyna pracować .... tzn że wzbudzenie owego silniczka następuje po zmianie oporności a raczej po zamknięciu obwodu.
Może trzeba wstawić jakiś opornik-rezystor
Nie mam pojęcia
... i
to jednak kwestia dla mnie nie do ogarnięcia
Zastanawia mnie jednak jedna rzecz, a mianowicie skoro właśnie jak napisałeś po dotknięciu ręką silkiczek zaczyna pracować .... tzn że wzbudzenie owego silniczka następuje po zmianie oporności a raczej po zamknięciu obwodu.
Może trzeba wstawić jakiś opornik-rezystor
Nie mam pojęcia


Ostatnio edytowano 7 lut 2011, 22:53 przez farciarz, łącznie edytowano 1 raz
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):Zastanawia mnie jednak jedna rzecz, a mianowicie skoro właśnie jak napisałeś po dotknięciu ręką sinkiczek zaczyna pracować .... tzn że wzbudzenie owego silniczka następuje po zmianie oporności.
Może trzeba wstawić jakiś opornik-rezystor
no dokładnie...po zwarciu ręką dwóch kabelków działa silniczek....góra-dół....ale ten po drugiej stronie
A czy dawać tam jakiś rezystor to nie mam pojęcia... nie znam się na tym
Na forum szukam pomocy
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Akurat dużej różnicy to nie robi że po drugiej stronie bo przecież chyba nie zamierzasz zostawić jednej regulowanej a jednej nie tylko zrobić obie regulowane elektrycznie, a w takim wypadku raczej nie ma to znaczenia że lewa wiązka rusza prawym silniczkiem a prawa lewym bo i tak chodzić będą równocześnie
A sterownik ustawienia lamp w wersjach wyposażonych w lampu Koito i Bosh jest taki sam ( mam na myśli podłączenia kabli na kostce ).
Może właśnie to w połączeniu z innym przekaźnikiem ma wpływ na takowe działanie.
Nie chcę nawet próbować doradzać .... ale chyba jedynym rozwiązaniem może być wyłącznie porównanie dwóch wersjii mazdeczek wyposażonych w te przednie lampki
Może właśnie to w połączeniu z innym przekaźnikiem ma wpływ na takowe działanie.
Nie chcę nawet próbować doradzać .... ale chyba jedynym rozwiązaniem może być wyłącznie porównanie dwóch wersjii mazdeczek wyposażonych w te przednie lampki

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
A może w samym silniczku jest jakiś inny opornik czy coś??
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość