Witam mazdomaniaków,
Od pewnego czasu zaobserwowałem że auto podczas przyspieszania ( zdarza się to raz na kilkadziesiąt km, ale jednak ) lekko się przydusza tzn ciągnie ciągnie i nagle na 1-2 sekundy się przydławia i nie chce isć dalej, po sekundzie problem znika i jest ok, zamyka obrotomierz. Nie jest to efekt uboczny klimy którą posiadam, poza tym auto chodzi rewelacyjnie, świece wymienione 5 tyś temu.
Co to może byc?
Chwilowe przyduszanie się mazda 323c Z5
Strona 1 z 1
ja mialem podobnie wymienilem aparat zaplonowy i smiga tak jak powinna. pozdrawiam.
Moja Nowa Madzia 323F 2.0V6 ZAPRASZAM http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=165730
Moja BYŁA Madzia http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=111034&p=2480591#p2480591Zapraszam:)
Moja BYŁA Madzia http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=111034&p=2480591#p2480591Zapraszam:)
- Od: 15 gru 2009, 12:44
- Posty: 178
- Skąd: Opoczno
- Auto: Mazda 323F BA 2.0 V6 95r.
1. Sprawdź karbowaną rurę dolotu powietrza – być może sparciała i bierze lewe powietrze
2. Sprawdź stan świec i przewodów WN
3. Sprawdź przepływomierz
4. Sprawdź aparat zapłonowy – palec i sam aparat
Kolejność cenowa rosnąca
2. Sprawdź stan świec i przewodów WN
3. Sprawdź przepływomierz
4. Sprawdź aparat zapłonowy – palec i sam aparat
Kolejność cenowa rosnąca
- Od: 27 sie 2009, 09:47
- Posty: 16
- Skąd: Tychy/Lublin
- Auto: 323F BA 1.5 '97
Wykręć świece i zobacz w jakim są stanie i ewentualnie wymień – koszt około 50 zł.
Świece są do wymiany w przypadku dużej ilości oleju lub nagaru, gdy końcówki są już popalone, gdy przejechałeś na komplecie świec 50k km lub jeśli jeszcze od zakupu samochodu ich nie wymieniałeś![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Co do przewodów to można organoleptycznie zobaczyć jak wyglądają, czy nie są poprzecierane, ewentualnie zbadać rezystancję izolacji czy nie ma przebić, ale ja bym zaczął od świec.
W mojej madzi było tak, że jak ją kupiłem (okolice września 2009) to coś delikatnie szarpało przy przyspieszaniu. Wymieniłem świece i ustało, kultura pracy silnika znacznie się poprawiła. W styczniu 2010 zaczęło szarpać w przedziale 1.5k – 4k rpm – poszedł się grzać aparat zapłonowy (od początku szwankował – świece tylko chwilowo zamaskowały problem. Po wymianie śmiga jak burza.Koszt około 400 – 450 zł za aparat, + robocizna za wymianę i ustawienie zapłonu zależna od mechanika.
Świece są do wymiany w przypadku dużej ilości oleju lub nagaru, gdy końcówki są już popalone, gdy przejechałeś na komplecie świec 50k km lub jeśli jeszcze od zakupu samochodu ich nie wymieniałeś
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Co do przewodów to można organoleptycznie zobaczyć jak wyglądają, czy nie są poprzecierane, ewentualnie zbadać rezystancję izolacji czy nie ma przebić, ale ja bym zaczął od świec.
W mojej madzi było tak, że jak ją kupiłem (okolice września 2009) to coś delikatnie szarpało przy przyspieszaniu. Wymieniłem świece i ustało, kultura pracy silnika znacznie się poprawiła. W styczniu 2010 zaczęło szarpać w przedziale 1.5k – 4k rpm – poszedł się grzać aparat zapłonowy (od początku szwankował – świece tylko chwilowo zamaskowały problem. Po wymianie śmiga jak burza.Koszt około 400 – 450 zł za aparat, + robocizna za wymianę i ustawienie zapłonu zależna od mechanika.
- Od: 27 sie 2009, 09:47
- Posty: 16
- Skąd: Tychy/Lublin
- Auto: 323F BA 1.5 '97
to tak świece odpadają bo wymieniałem w zeszłym roku pod koniec i są ok, kable też są ok ( wizualnie 0 przepływomierz i rura dolotu odpadają, wszystko jest szczelne a sama wtyczka dobrze przylega. Aparatu nie sprawdzałem bo juz było ciemno dosyć, zabiore się za niego w weekend i dam znać. 
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
- Od: 27 paź 2009, 23:18
- Posty: 101
- Skąd: Poznan\Luboń
- Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość