Maty wygłuszające...

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez drzwifrontowe » 29 cze 2010, 00:30

Radex84 – bardzo konkretnie i w dodatku piszesz że sam masz. W takim razie pozostaje mi działać. Dzięki bardzo.

pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez Lukas007 » 29 cze 2010, 03:22

Pisali też że te taśmy dekarskie odpadają?!

Kto tak pisal ?? ... ciekawe tylko czemu ta tasma uzywana jest w miejscach w ktorych APP nie wytrzyma tygodnia ...
Ze wcale nie usztywniają żeby nie kleić ich na otwory montażowe

Zalezy od otworu, na wieksze warto dac dwie/trzy warstwy.
Jest ktoś kto wygłuszył samymi matami drzwi i może się wypowiedzieć ?

Z tego co widze to caly czas mowia Ci ktorzy takie cos sprawdzili epmirycznie.
Czy uzyskał trochę lepszy dźwięk? Jakiś bas? Mniej trzasków?

Lepszy ?? ... znaczy jaki, bo to wzgledne pojecie. Wygluszenie nie zmieni Ci barwy sredniego i wysokiego pasma, wplywa tylko na niskie czestotliwosci, czyliwlasnie na bas. Przez wygluszenie budujesz dla glosnika "zamknieta" komore w ktorej wytwarzane jest cisnienie akustyczne, wieksze niz w przypadku seryjnie wykonanych drzwi z naklejona folia ochronna. Nie licz ta to, ze wyeliminujesz wszystkie trzaski – ja mam u siebie z obu stron Dynamat'a, na to paste Brax'a, podszybie uszczelnione klejem do szyb, ogolnie cuda-wianki i dalej czasem cos przy mocniejszym kicku zatrzeszczy. Ogolnie powinienies byc zadowolony z tej dekarki, takze kupuj, bierz sie za robote i napisz o swoich odczuciach.

mysle ze lukas podzieli moje zdanie

Twoje Radek zawsze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez drzwifrontowe » 29 cze 2010, 09:21

Rozumiem. No jakby nie było to jednak chodzi o te najniższe pasma. Ja wiem że to cudów nie będzie, nie oczekuje tego. Chodzi po prostu o jakąkolwiek wyraźnie słyszalną poprawę.

Wiem że auta klasy D są dużo szczelniejsze, lepiej wygłuszone, ale właśnie np w Mondeo czy Passacie, też pewnie te wygłuszenia są budżetowe, ale są bo zaglądałem i np ten sam głośnik w drzwiach tych dwóch aut gra o niebo lepiej niż w mojej Maździe szczególnie w Mondeo. Dlatego pomyślałem o jakimkolwiek wygłuszeniu, które da jakąkolwiek słyszalną poprawę.

Rozumiem że odsłuch to sprawa bardzo indywidualna i ciężko tu rozważać "dużo lepiej" "trochę" itd. Dostałem od Was kilka opinii itd więc nie ma co gdybać. Zbieram dupsko do sklepu i do roboty. Napiszę jak skończę.

pozdrawiam i dzięki chłopaki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez krzych » 29 cze 2010, 23:13

Lukas007 napisał(a):Przez wygluszenie budujesz dla glosnika "zamknieta" komore w ktorej wytwarzane jest cisnienie akustyczne, wieksze niz w przypadku seryjnie wykonanych drzwi z naklejona folia ochronna.

Rozumiem, ze to takie "proste uproszczenie", bo rzeczywistosc jest nieco inna. Wytlumienie jak sama nazwa wskazuje niczego nie uszczelnia, a tlumi fale ktore bez wytlumienia zostalyby odbite. Po odbiciu takie fale interferuja z glownymi falami akustycznymi i je znieksztalcaja tym samym.

Wytlumienie poza tym, ze tlumi fale odbite, izoluje tez bardziej od dzwiekow spoza kabiny, wiec rowniez w ten drugi sposob wplywa pozytywnie na jakosc dzwieku.

A oprocz tego zbiera wode, moze sie przydac na pustyni ;).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lukas007 » 30 cze 2010, 00:44

Proste uproszczenie, ale glownie o to w tym chodzi. Przez zaklejenie otworow mata tworzysz szczelna komore (na ile to oczywiscie mozliwe) dla glosnika. Kwestia tlumienia swoja droga. Co do zmniejszenia halasu z zewnatrz to oczywiscie racja, glownie w przypadku drozszych, stricte wygluszeniowych mat (STP, Dynamat). Co do zbierania wody to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzilo, ale z pewnoscia dekarka jej nie wchlania, ani nie przepuszcza. Jezeli juz jestesmy blisko spraw konserwacyjnych, to mata polozona na podlodze, w bagazniku czy drzwiach jest swego rodzaju konserwacja, warto to wziasc pod uwage przy podejmowaniu decyzji odnosnie wyklejania auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez krzych » 30 cze 2010, 01:11

A to tak, jesli chodzi o szczelnosc "od tylu" to sie zgadzam, ze byc powinna, natomiast mata tam tez bardziej tlumi niz uszczelnia – ale efekt w sumie ten sam – likwidacja fal wytwarzanych przez tylna czesc membrany. Ja bardziej myslalem o matach nie za glosnikiem a na pozostalych elementach samochodu – minelismy sie odrobine :)

Co zas do zbierania wody to bardziej zart niz na powaznie, ale caly czas zastanawiam sie ile w tym prawdy, bo teoretycznie zakladajac nawet ze mata nie gromadzi (nie wsiaka w nia woda) to jednak izoluje, ale nie calkowicie szczelnie – skutek jest taki ze tam gdzie szczelnie nie jest, dostae sie powietrze z zawartoscia pary, a ze roznica temperatury wewnatrz samochodu i na "blasze" jest spora i wytraca to w postaci wilgoci pozostajacej w "szczelnym" miejscu... wiesz... w sumie moze to byc troche klopot... Nie mowie ze w to wierze, bo byc moze Ci ktorzy ssie uskarzaja bardziej cierpia przez nieszczelnosci z zewnatrz, ale nie umiem tej tezie jak na razie zaprzeczyc i ona glownie odstrasza mnie w ogole od prob nawet wytlumiania. Jakichkolwiek, tych co Grzyby polecal tez. Tam niby mniejsza szansa na "komory" zbierajace wode, ale tylko mniejsza a nie zerowa.

Ja osobiscie na dzien dzisiejszy pozostane przy czytaniu co i jak. Gdy ktos mnie wreszcie przekona w ktoras strone, zdecyduje.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez paaawel5 » 2 lip 2010, 00:00

witam,
a co powiecie na cos takiego
http://allegro.pl/item1087004009_atm_ma ... ndard.html
http://allegro.pl/item1091019698_mata_b ... yczna.html
pchać sie w to czy lepsza bedzie dekarska??
cena praktycznie taka sama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Radex » 2 lip 2010, 08:54

ta pierwsza to kompletne badziewie
a ta druga juz lepsza no ale wychodzi drozej niz dekarska i nie wiadomo co to. ja bym nie kombinowal na sile.
szczypanie sie o pare złotych uwazam za bezcelowe skoro masz jednego pewniaka.

kupuj soudala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Lukazie » 8 lip 2010, 19:40

Ja za chwilke zamowie na allegro mate wygluszajca.
Postanowilem , ze troche sie tym pobawie i go " Pokleje " :)
Pytalem sie w sklepie motoryzacyjnym , budowlanym , " NOMI " , "JYSK " i inne hipermarkety i niestety nigdzie tego nie ma , wiec jestem zmuszony zamowic na allegro.
Kupie i poprostu przykleje jak leci :D
I mam zamiar kupic 2 deseczki , na ktore przymocuje glosniki przednie (bo jak narazie to wiszą na 1 śrubce i niczego sie nie trzymają <lol> " Są za małe , ale grają :D
Więc teraz pytanko , mam do wyboru takie maty , i które polecacie / nie polecacie ?
Aha i oprócz tego jeszcze jedną do wygłuszenia maski silnika (Jak otworze z przodu maske to na gorze obleje :D )

1.http://www.allegro.pl/item1096385508_mi ... _boll.html
2.http://www.allegro.pl/item1097780150_ap ... mocja.html
3.http://www.allegro.pl/item1097249705_ap ... ndard.html
4.http://www.allegro.pl/item1102918296_ma ... lepna.html Tutaj jest pianka akustyczna.

Aha wie ktoś ile tego trzeba kupić . Chcialbym wygluszyć przednie drzwi , moze z bagaznikiem pokombinuje oraz maske silnika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez dexxbiker » 11 lip 2010, 19:44

krzych napisał(a):
Co zas do zbierania wody to bardziej zart niz na powaznie, ale caly czas zastanawiam sie ile w tym prawdy, bo teoretycznie zakladajac nawet ze mata nie gromadzi (nie wsiaka w nia woda) to jednak izoluje, ale nie calkowicie szczelnie – skutek jest taki ze tam gdzie szczelnie nie jest, dostae sie powietrze z zawartoscia pary, a ze roznica temperatury wewnatrz samochodu i na "blasze" jest spora i wytraca to w postaci wilgoci pozostajacej w "szczelnym" miejscu...


Nie takim całkiem szczelnym, jak ktoś się zabiera za tłumienie tak mokrej części karoserii jaką są drzwi to powinien wiedzieć i wyczyścić kanały odwadniające na ich dnie, z liści nierzadko jakiegoś grzyba, starej wody i szlamu a wtedy podczas deszczu wszystko ładnie ścieka i nie ma kłopotu. Dodatkowo przy okazji rozebrania drzwi dokręca się wszystkie mocowania prowadnic szyb, zamków itd aby nic się nie tłukło i smaruje grubą warstwą smaru każdy ruchomy element aby nie brzęczał a przy okazji miał zabezpieczenie przed wilgocią.

Błagam nie kupujcie dekary, ani Soudala, ani Tytana, Do ceny rolki czyli jak kolega wyżej pisał 109 zł wystarczy dodać 30 zł i kupić dwie sztuki STP Silver która będzie o niebo lepszym rozwiązaniem a jak ktoś już tu napisał nie ma sensu się szczypać o parę złotych i lepiej dołożyć i mieć porządnie niż zrobić taniej a być średnio zadowolonym z efektu.
Nie mam racji ?
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez krzych » 12 lip 2010, 19:44

Dlatego napisalem "szczelnym" a nie szczelnym ;). Dzieki za porade odnosnie STP. Ja chyba w najblizszym wolnym czasie wlasnie podokrecam prowadnice i poogladam inne ruchome elementy celem wykluczenia dzwiekow niepozadanych i przy okazji obejrze z czym przyszloby walczyc podczas tlumienia.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez drzwifrontowe » 13 lip 2010, 23:31

Dobra taśma dekarska zakupiona, teraz mam kolejne pytanie bo tak czytam ze wewnętrzna stronę i zewnętrzna. Naszła mnie pewna myśl, (głupie ale zanim zabiorę się do roboty wolę zapytać) należy wykleić w drzwiach wewnętrzna blachę a ta zewnętrzna to chodzi o ta co są otwory montażowe od strony tapicerki? (razem 2 warstwy?) Czy to trzeba wewnątrz drzwi te plaska potem ta z otworami montażowymi ale od wnętrza drzwi i dopiero potem od strony tapicerki zakleić otwory montażowe? (razem 3 warstwy?).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez dexxbiker » 14 lip 2010, 17:37

Kleisz jedną warstwę na blachę tą która stanowi karoserię czyli płaską. Natomiast kolejna warstwa to zamknięcie tych otworów montażowych w blasze gdzie jest pełno dziur, załamań i wszystko do niej jest przymocowane, czyli właśnie od strony tapicerki. Pamiętaj jak pisałem wyżej o dokręceniu wszystkich prowadnic mocowań itd, nasmarowaniu elementów ruchomych, i zabezpieczeniu cięgien od klamki i rygielka.
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez drzwifrontowe » 14 lip 2010, 23:51

Tak tak pamiętam, jednak z cięgnami od klamki to myślę że zostawię tak jak są tylko pod nie dam mate, ponieważ w cetce one są od strony tapicerki i nie przystają do blachy, jedynie w miejscach gdzie są takie zaciski co je trzymają, zatem mam zamiar mate dać pod cięgna, oczywiście sprawdzę najpierw czy nie będzie ona hamować.
Dodatkowe wtyczki itd, to myślę że dobrze powiążę pomocuję żeby nie ruszały się, nie stukały i nie drgały bo w chwili obecnej np prawe drzwi dzwonią jak by wszystkie śruby były luźne hehe + tańcząca tapicerka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez drzwifrontowe » 18 lip 2010, 14:30

Witam, wygłuszyłem juz wnętrze drzwi taśma dekarska w cetce, (, mam zamiar wygluyszc rowniez czesc wewnetrzna tylko braklo mi czasu na razie) niestety juz widze niewielkie opadniecie drzwi, w cetkach drzwi sa duze, jak myslicie to normlane, czy trzeba zrywac to i sobie dac spokoj? Drzwi minimalnie opadly czuc to jak leko dociskam drzwi do zamka czuc ze musi sie jakby nasunac lekko na zatrzask zamka.

Co do efektu, poki co zadnego, zero roznicy. Dlatego tez zastanawiam sie czy jest sens wygluszac wewnetrzna strone cala czy tylko za glosnikiem i potem wewnetrzna tj uszczelnic otwory i zamknac komore dla glosnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez Lukazie » 18 lip 2010, 16:04

drzwifrontowe napisał(a):Co do efektu, poki co zadnego, zero roznicy. Dlatego tez zastanawiam sie czy jest sens wygluszac wewnetrzna strone cala czy tylko za glosnikiem i potem wewnetrzna tj uszczelnic otwory i zamknac komore dla glosnika.


Kurcze , a ja sie napaliłem już miałem zamawiać . Ale jak mówisz , ze nie ma praktycznie żadnej różnicy, a jeszcze problem z drzwiami to chyba dam sobie spokój – Szkoda czasu i pieniędzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez drzwifrontowe » 18 lip 2010, 16:08

Lukazie – efektu nie ma pewnie dlatego że nie wygluszylem wnetrza drzwi czyli nie zamknolem komory dla glosnika, dlatego jak chcesz to po skonczeniu dam ci znac, a co do drzwi to wlasnie sam nie wiem co dalej, mysle czy nie zerwac tego o ile sie bedzie dac i zostawic tylko za glosnikiem i okolicami i potem odrazu wewnetrzna strone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez Lukazie » 18 lip 2010, 16:11

drzwifrontowe napisał(a):dlatego jak chcesz to po skonczeniu dam ci znac, a co do drzwi to wlasnie sam nie wiem co dalej, mysle czy nie zerwac tego o ile sie bedzie dac i zostawic tylko za glosnikiem i okolicami i potem odrazu wewnetrzna strone.


Ok , jak będziesz miał czas to możesz napisać jak to wyszło.
Co do zrywania , to czytałem że to nie takie proste i pozostawia ślady.
Aha oczyszczałeś może drzwi, zanim wygłuszałeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez drzwifrontowe » 18 lip 2010, 17:17

slady wiem ze zostawia ale to wewnatrz drzwi wiec malo istotne to jest a co do oczyszczania, tak benzyna ekstrakcyjna czyscilem cale drzwi, a bylo z czego :p na pierwszy rzut oka wygladaly na czyste ale po przejechaniu szmatka z bialej zrobial sie czarna jak smola :P

UWAGA :
poczytałem trochę o tym jak glosniki graja w przeciwfazie. Pewnie nie każdy (jak i ja) zwrócił na to uwagę, ja faktycznie mam mało basu w głośnikach, i tak sobie wczoraj wieczorem popróbowałem podłączenia głośników od sprzętu domowego i powiem że różnica głupiej zmiany + na – jest kolosalna jeżeli chodzi o BASS. Dzis jeszcze lece do fury i sprawdzam, moze to jest powodem bardzo mizernych efektow na polmetku pracy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez aczky » 20 lip 2010, 22:57

kumpel kupil dekarska poradziłem mu i szkoda slow podczas upałów wypłynęła mu przez szybę...nie polecam tych rolek z castoramy lepiej kupic maty dedytkowane :)
Obrazek
"Taka akcja w miejscu tym panuje jazda Zostawia ślady jak na asfalcie Mazda
Odciska piętno na ludziach już od dawna Każdy to zna bo to jest polska prawda"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 14:25
Posty: 81
Skąd: Mysłowice
Auto: byla Mazda 323F obecnie Vectra C kombi po Lifcie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje