Ustawienie rozrządu a zapłon oraz problem ze stukającym silnikiem (323 BG 1.6 16v)

Postprzez nanko » 17 lip 2010, 16:10

Witam, dlaczego zapłon jest ustawiony na oznaczeniu "10" podczas gdy rozrząd jest ustawiony jest wg znaków.
Dodam, że silnik strasznie klepie i hałasuje (spalanie stukowe).
PZDR
Ostatnio edytowano 21 lip 2010, 06:57 przez nanko, łącznie edytowano 1 raz
AUTO-LAWETA i MECHANIK NA POKŁADZIE – 791-075-288
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 08:44
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: BAGIETA 1.6 lpg

Postprzez rojex123 » 17 lip 2010, 17:52

Jeśli masz dobrze ustawiony rozrzad to odkrec lekko aparat i odpal auto,ruszj aparatem do momentu az silnik bedzie łądnie gadał na wolnych i bedzie sie dobrze wkrecał wtedy go dokręć
Początkujący
 
Od: 29 lut 2008, 22:51
Posty: 27
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BG 1.6;16v

Postprzez nanko » 17 lip 2010, 19:18

właśnie tak robię i nawet przez chwilkę po przekręceniu aparatu silnik pracuje w miarę dobrze, ale po chwili gaśnie.
Jak kręcę aparatem w drugą stronę to zaczyna b. głośno hałasować i stukać.
Dodam, że silnik został właśnie złożony do kupy po małym remoncie i przy zdejmowaniu aparatu zaznaczałem miejsce mocowania do głowicy, a teraz przykręciłem tak jak było i jest tragedia.
AUTO-LAWETA i MECHANIK NA POKŁADZIE – 791-075-288
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 08:44
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: BAGIETA 1.6 lpg

Postprzez Kioto » 17 lip 2010, 22:39

kolego ustaw rozrzad na znaki ale fabryczne tak jak ksiazka pisze na zadne miejsca ktore ty znaczyles !! na forum masz znajdziesz jak to ustawic jestem 100% przekonany ze masz powalony rozrzad
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez nanko » 20 lip 2010, 06:42

no i problem głośno pracującego silnika się rozwiązał. Najprawdopodobniej są pokrzywione zawory lub zawór.
dziś rozbieram z powrotem głowicę i napiszę co i jak. Niestety niewiedza kosztuje.
AUTO-LAWETA i MECHANIK NA POKŁADZIE – 791-075-288
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 08:44
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: BAGIETA 1.6 lpg

Postprzez Kioto » 20 lip 2010, 10:56

tak myslalem :( tak konczy sie rozbieranie silnika i znaczenie na wlasne znaki rozrzadu juz nie jeden taki przypadek widzialem ...ale czlowiek uczy sie na bledach
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez nanko » 20 lip 2010, 11:47

ale tu nie chodzi o rozrząd! Rozrząd jest ustawiony na fabryczne znaki <rotfl>
Nie powciskane szklanki były przyczyną najprawdopodobniej uszkodzenia zaworów.
AUTO-LAWETA i MECHANIK NA POKŁADZIE – 791-075-288
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 08:44
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: BAGIETA 1.6 lpg

Postprzez nanko » 21 lip 2010, 06:56

No i kolejny problem. Wczoraj po zdjęciu głowicy okazało się, że zawory są proste i trzymają.
Dlaczego ta mi hałasuje ten nieszczęsny silnik?
Mam do was dwa pytania:
1. Czy tłok w najwyższym swoim punkcie powinien wystawać poza blok?
2. Jak zakładacie panewki korbowodowe; Zamek do zamka czy jak?

Proszę o pomoc może będzie to przydatne dla innych. :|
AUTO-LAWETA i MECHANIK NA POKŁADZIE – 791-075-288
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 08:44
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: BAGIETA 1.6 lpg

Postprzez Kioto » 21 lip 2010, 21:41

no zamek do zamka bo inaczej to nawet sie nieda ,,, sluchaj puka to moze zawor ale dlatego ze nie zdarzylo dojsc jeszcze olej do szklanki one czasem nawet przez 100 km potrafia klekotac tak przynajmniej bylo z kazdym Vw dieslem jaki robilem puzniej przestawalo ,,,tlok wystaje moze z milimetr poza tlok na glubosc uszczelki jak polozysz uszczelke od glowicy to jest juz rowno ,,ty wyciagales tloki prawda ??? a czy czasem nie pozamieniales tlokow lub nie wlozyles ich odwrotnie tylem na przud ??????????????
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez nanko » 22 lip 2010, 06:15

Wyciągałem, wyciągałem, ale tłoki są włożone prawidłowo. Na razie robię sobie przerwę i w sobotę składam to do kupy. Jak nie będzie chodził jak pszczółka to tnę to normalnie na złom <płacze> :|
AUTO-LAWETA i MECHANIK NA POKŁADZIE – 791-075-288
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 08:44
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: BAGIETA 1.6 lpg

Postprzez Kioto » 22 lip 2010, 18:54

zanim potniesz to daj znac to ja zabiore od ciebie :D silnik b6 16 tka umnie lezy i prosi tylko zeby mogl wrucic do jazdy
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez nanko » 24 lip 2010, 16:22

i po bólu .... auto pali <faja>
AUTO-LAWETA i MECHANIK NA POKŁADZIE – 791-075-288
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 08:44
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: BAGIETA 1.6 lpg

Postprzez kleik87 » 25 lip 2010, 13:47

nanko napisał(a):i po bólu .... auto pali <faja>


i co w koncu z tym wyszlo?? zle cos zlozyles?? i co bylo powodem stukania??
a miales moze proble z nierowna praca?? tzn takimi uderzeniami silnika, efektem minimalny spadek obrotow oraz wyrazne uderzenie z rury wydechowej
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez nanko » 25 lip 2010, 15:58

przyczyną były nie powciskane szklanki i odwrotnie założone panewki korbowodowe.
Nie miałem nie równej pracy, obroty trzymały równo i nic strzelało z wydechu.
AUTO-LAWETA i MECHANIK NA POKŁADZIE – 791-075-288
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 08:44
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: BAGIETA 1.6 lpg

Postprzez Kioto » 25 lip 2010, 18:20

a panewkom nic sie nie stalo ?? <rotfl> magia mazdy jest wielka hahaha odporne to na wszystko ,,, w sumie sunny kiedys zrobilem podobnie i tez nic nie bylo :D
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez nanko » 26 lip 2010, 06:19

na szczęście nic, też się o nie bałem, ale to jest Made in Japan. <faja>
AUTO-LAWETA i MECHANIK NA POKŁADZIE – 791-075-288
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 08:44
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: BAGIETA 1.6 lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323