Jestem tu Nowy:))) Nie dawno kupilem Mazde 323f 97' 1.5 benzyna, 175 tys. Mam problem wspomaganiem, mianowicie gdy skrece kierownice w jedna lub druga strone do oporu wydaje dziwny dzwiek metaliczny, stąd moje pytanie, co sie moglo stac. druga sprawa ze wskazniekim temperatury gdy jade rownomiernie ponad 100km/h to wskaznik wrecz podchodzi na maxa a gdy zwolnie to znowusz opada powolij do polowy, o co tu chdzi? i jeszcze jedna rzecz:P chodzi o pedal sprzegla, gdy go wciskam wydaje taki dzwiek jakby pedal stukal o blache pod nim ale gumka pod nim jest:P
z gory dziekuje prosze o szybka pomoc z waszej strony, gdyz nie lubie gdy w samochodzie jest cos nie tak:–) pozdro
PS. zauwzylem drobne tluste kropki na nad kolu.
metaliczny dzwiek przy skrecie na maxa kierownicy,
Strona 1 z 1
Co do skręcania to sam mam takie dźwięki i widziałem już podobny wątek na forum. Jak dobrze pamiętam to było wytłumaczone tym, że za tarczami hamulcowymi są jakieś osłony i to one ocierają przy całkowitym skręcie wydając takie dźwięki. Nie jestem dokładnie pewny czy dobrze zapamiętałem więc poszukaj tego wątku:)
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
Mam ten sam problem. Mianowicie stuka mi przy dosyć mocnym skręcie kierownicą. Jest to dosyć irytujące.
. Ktoś wie , w czym tkwi problem ?

"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
- Od: 20 paź 2009, 16:35
- Posty: 95
- Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`
Ja prosze natomiast Szatanie o poprawe tematu. Tytul Twojego watku powinien zawierac tresciwy opis problemu a nie przywitanie i prosbe o pomoc. Czas na poprawe 24h. Po tym czasie temat leci do kosza.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
lesiux napisał(a):lukaszwnw stuki to pewnie łożysko na mc personie, a do dźwięków to może pompa niedomaga albo pasek ślizga się.
Hmm.. A ile taka część kosztuje ? Wymieniać jedno czy dwa ?
Nie do końca wiem czego szukać. Może ktoś pomoże i prześle link do tego przedmiotu na PW
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
- Od: 20 paź 2009, 16:35
- Posty: 95
- Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`
satan napisał(a):jesli mozna wiedziec jaki koszt z tym sie wiaze? mozna to samemu zrobic? jaki czas operacyjny? dzieki pozdro!
Oczywiście , że można wymienić to samemu .



Więcej info odnośnie wymiany tutaj

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=85153&p=1537780&hilit=wymiana+przegubu#p1537780
Co do samego przegubu napisz do Carspeed-u .
[b]biuro@carspeed.pl
Ja kupiłem za 150 firmy NKN do Mazda 323 f BA 1.5 1994 R
[b]Taką wiadomość otrzymałem odnośnie przegubu

OK.
Do wersji bez ABS polecam przegub japoński NKN (ta firma robi dla mazdy na oryginał) w cenie 149zł/szt, lub japoński ASHIKA 125zł/szt.
Ewentualnie możemy oczywiście zaproponować chińszczyznę – taka w miarę już za ok 85zł, ale nie wiem, czy to ma sens...
Ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Mozliwość wysyłki – przy przelewie kurier 15zl, przy pobraniu 25zł.
Pozdrawiam Łukasz
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
- Od: 20 paź 2009, 16:35
- Posty: 95
- Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`
satan napisał(a):druga sprawa ze wskazniekim temperatury gdy jade rownomiernie ponad 100km/h to wskaznik wrecz podchodzi na maxa a gdy zwolnie to znowusz opada powolij do polowy, o co tu chdzi?
Sprawdź czy wiatrak chłodnicy Ci się włącza po nagrzaniu silnika, poziom płynu chłodniczego, i módl się żeby ktoś Ci nie wcisnął zatartego silnika które lubią się grzać w ten sposób

- Od: 24 lip 2008, 09:15
- Posty: 37
- Skąd: Bochnia
- Auto: 323 BG 1.8 GT,
M6 2.0 CR 136
"i jeszcze jedna rzecz:P chodzi o pedal sprzegla, gdy go wciskam wydaje taki dzwiek jakby pedal stukal o blache pod nim ale gumka pod nim jest:P "
Mam dokladnie ten sam problem, dopytywalam sie na forum, ale brak konkretnej odpowiedzi. Najprawdopodobniej szykuje sie wymiana sprzegla – moze to byc docisk. Dzwiek przenosi sie po karoserii. U mnie stuka najczesciej na upale, jak jest chlodniej to mniej, o dziwo. Stuk przy samym wcisnieciu sprzegla na dole, tak jakbym uderzala o blache, ale najglosniej to slychac na zewnatrz samochodu. Na razie jezdze dalej, zobaczymy co bedzie...
Stuka mi takze przy kolach przy skrecie po lukach (miarowe gluche stuki z przodu) i to pewnie przegub, bo po jakims czasie zaczelo takze chrobotac przy duzym skrecie i ruszaniu. Teraz dodatkowo przy skretach w prawo slysze przy otwartym oknie szuranie dochodzace z tego felernego lewego kola – kolejny objaw, mam nadzieje, ze to dalej tylko przegub lub jego oslona, a nie nowa rzecz...
Mam dokladnie ten sam problem, dopytywalam sie na forum, ale brak konkretnej odpowiedzi. Najprawdopodobniej szykuje sie wymiana sprzegla – moze to byc docisk. Dzwiek przenosi sie po karoserii. U mnie stuka najczesciej na upale, jak jest chlodniej to mniej, o dziwo. Stuk przy samym wcisnieciu sprzegla na dole, tak jakbym uderzala o blache, ale najglosniej to slychac na zewnatrz samochodu. Na razie jezdze dalej, zobaczymy co bedzie...
Stuka mi takze przy kolach przy skrecie po lukach (miarowe gluche stuki z przodu) i to pewnie przegub, bo po jakims czasie zaczelo takze chrobotac przy duzym skrecie i ruszaniu. Teraz dodatkowo przy skretach w prawo slysze przy otwartym oknie szuranie dochodzace z tego felernego lewego kola – kolejny objaw, mam nadzieje, ze to dalej tylko przegub lub jego oslona, a nie nowa rzecz...
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość