Lampy Xenonowe do GF
hmmm.Dla Ciebie warto dużo lepsza widoczność...dla innych dużo mniejsza...często gęsto zenony bez układu poziomowania,spryskiwaczy oślepiają innych.Mi to jakoś mocno nie przeszkadzało nigdy ale różni ludzie jeżdżą autkami...a szczególnie srebrnymi autkami z niebieskimi wstawkami, im to już na bank będzie przeszkadzało i twój dowód też będzie im przeszkadzał, więc go sobie wezmą, a oddadzą jak wyjmiesz zenony:)jak masz brać to kup o barwie 4300 lub 5000...wyżej za bardzo rzucają się w oczy no chyba, że świat ma być niebieski:)
- Od: 7 cze 2010, 18:03
- Posty: 17
- Skąd: Mińsk
- Auto: Mazda 626 1.8
Jestem po lekturze na ten temat, i z tego co już wiem(chyba),mogę założyć w swoje reflektory;
mam E1 wybite,
spryskiwacze zamontuję,
poziom świecenia ustawiam ręcznie pokrętłem w środku.
Co do żarników, to 6000K z wybitym E dają najbardziej naturalne światło, tak piszą, a po wszystkim do diagnosty na ustawienie świateł. I wtedy powinno być zgodnie z przepisami (tak myślę).
Wyprowadźcie mnie z błędu, jeżeli się mylę.
mam E1 wybite,
spryskiwacze zamontuję,
poziom świecenia ustawiam ręcznie pokrętłem w środku.
Co do żarników, to 6000K z wybitym E dają najbardziej naturalne światło, tak piszą, a po wszystkim do diagnosty na ustawienie świateł. I wtedy powinno być zgodnie z przepisami (tak myślę).
Wyprowadźcie mnie z błędu, jeżeli się mylę.
- Od: 3 cze 2010, 17:40
- Posty: 25
jesli zalozysz palniki H7 to na 99% bedziesz oslepiał, jesli zalozysz H7R i pozadnie je wyregulujesz to istnieje szansa ze oslepial nie bedziesz
ale.. to nigdy nie bedzie zgodne z przepisami, montować można w każdym reflektorze z WYTŁOCZONYM oznaczeniem DC, DC/R, D1S, D2S. Oznaczenie typu H… uniemożliwia według przepisów legalne użytkowanie lamp wyładowczych
ze swoich doswiadczen:
– kiepskie palniki – RAŻĄ
– kiepskie przetowornice potrafia mrygać i dlugo rozpalaja lampe
– kiepskie przetowornice obciazaja instalacje i powoduja zaklocenia radia i CB
– palniki H7 w zwyklych lampach – RAŻĄ sakramencko
– jesli palniki H7 to tylko w soczewce i to czystej
– wszystko co ma ponad 4300K przyciąga niebieskich
– po zalozeniu H7R do zwykłych lamp trzeba koniecznie je troche opuscic (o jeden)
– roznica w widocznosci miedzy H7 a H7R jest ale i tak bez porównania z halogenami – no ale H7R nie RAZI tak jak H7
– przeszedłem przeglad na H7R 4300K na porządnych przetwornicach i homologowanych TUV palnikach
, zeby bylo wrazenie sprzyskiwaczy przykleilem tymczasowo osłony spryskiwaczy (ale sama instalacja czyszczaca jest juz kompletowana
ale.. to nigdy nie bedzie zgodne z przepisami, montować można w każdym reflektorze z WYTŁOCZONYM oznaczeniem DC, DC/R, D1S, D2S. Oznaczenie typu H… uniemożliwia według przepisów legalne użytkowanie lamp wyładowczych
ze swoich doswiadczen:
– kiepskie palniki – RAŻĄ
– kiepskie przetowornice potrafia mrygać i dlugo rozpalaja lampe
– kiepskie przetowornice obciazaja instalacje i powoduja zaklocenia radia i CB
– palniki H7 w zwyklych lampach – RAŻĄ sakramencko
– jesli palniki H7 to tylko w soczewce i to czystej
– wszystko co ma ponad 4300K przyciąga niebieskich
– po zalozeniu H7R do zwykłych lamp trzeba koniecznie je troche opuscic (o jeden)
– roznica w widocznosci miedzy H7 a H7R jest ale i tak bez porównania z halogenami – no ale H7R nie RAZI tak jak H7
– przeszedłem przeglad na H7R 4300K na porządnych przetwornicach i homologowanych TUV palnikach

NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
1.Tak między Bogiem, a prawdą; warto zmienić na HID?
2. Reflektory masz oryginalne, riflowane, czy zmieniałeś?
3. Czy do 626 gf pasują jakieś gładkie lampy od innego modelu? Ewentualnie soczewki "zrób to sam"
.
4. I czy mógłbyś podać adres, gdzie swoje kupowałeś?
5. Na jakie parametry zwracać uwagę , kupując kit?
Dzięki za odpowiedź.
2. Reflektory masz oryginalne, riflowane, czy zmieniałeś?
3. Czy do 626 gf pasują jakieś gładkie lampy od innego modelu? Ewentualnie soczewki "zrób to sam"
4. I czy mógłbyś podać adres, gdzie swoje kupowałeś?
5. Na jakie parametry zwracać uwagę , kupując kit?
Dzięki za odpowiedź.
- Od: 3 cze 2010, 17:40
- Posty: 25
komati napisał(a):1.Tak między Bogiem, a prawdą; warto zmienić na HID?
jesli chodzi ci o odczucia widocznosci w nocy, WARTO, długie nie daja takiej widocznosc na asfalt jak dobrze ustawiony xenon
komati napisał(a):2. Reflektory masz oryginalne, riflowane, czy zmieniałeś?
seryjne Boscha ale wyczyszczone i wypolerowane szkło zeby droginki od kamyczkó nie powodowały refleksów niepotrzebnych
komati napisał(a):3. Czy do 626 gf pasują jakieś gładkie lampy od innego modelu? Ewentualnie soczewki "zrób to sam"
jedyne gladkie lampy jakie znam pasujące do GF/GW to z mazdy Capelli – tylko jeden problem – JDM czyli lampki na ruch lewostronny – trzeba przerabiac (dobra baza do soczewek)
komati napisał(a):4. I czy mógłbyś podać adres, gdzie swoje kupowałeś?
mój zestaw to M-Tech (czy M-Tec) kupiony w UK na przetwornicach cyfrowych z TUV i palnikach H7R z metalową podstawa z TUV (oczywoscie w swietle naszego prawa ten TUV se mozna niepowie m gdzie wsadzic ale daje to jakies pojecie ze jakies tam normy sobie spelniaja)
komati napisał(a):5. Na jakie parametry zwracać uwagę , kupując kit?
hmm.. napewno jak najlepsze przetwornice (BDB są phillipsa), czy nie zaklocaja pracy urządzeń (lepsze przetwornice maja w sobie układ kondensatorowy ktory po wlaczeniu swiatel laduje sie ok 0,5sek i dopiero daje juz pelny impuls na palniki a nie tak jak tania chinszczyzna powoli sie rozpala z 5sek i jest czułą na spadki napieca reagujac zwykle mryganiem
zwróc tez uwage na palniki, od ich geometrii zalezy czy bedziesz cos widzial i czy inni beda cos widzieli bo ich nie oslepisz
chyba tyle
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Generalnie to dało by się to zrobić może nie w pełni legalnie w świetle przepisów (chociaż da się z małym wysiłkiem uzyskać homologację drogową).
Nie jest to takie trudne, wystarczy wejść na allegro i odpowiednich ofert poszukać.
1.Szlifujemy szkło na płasko i polerujemy jego front, żeby nie było nawet mikro rys. I to robi nam odpowiedni zakład, mamy homologację i jakiś tam certyfikat na podkładkę na wypadek kontroli.
2.Montujemy soczewki pod xenony. Również na allegro są miliony aukcji z nimi, tylko anty Made In China i ogólnie cała Azja chyba że Japonia
3.Dobrze było by zmatowić seryjny odbłyśnik, ew. go zamalować jakąś odporną termicznie farbą.
4.Do tego dobre palniki o dowolnej temperaturze światła, renomowanej firmy oczywiście i jak najlepsze przetwornice.
Wiadomo, jakość idzie w parze z ceną ale przynajmniej mamy dobry zestaw który długo posłuży i nie będzie powodował zagrożenia ani naszego ani innych na drodze.
Nic tylko zbierać fundusze potem wysyłać lampy na kilka krańców polski by po ok. miesiącu cieszyć się lansowaną nowoczesnością.
Nie jest to takie trudne, wystarczy wejść na allegro i odpowiednich ofert poszukać.
1.Szlifujemy szkło na płasko i polerujemy jego front, żeby nie było nawet mikro rys. I to robi nam odpowiedni zakład, mamy homologację i jakiś tam certyfikat na podkładkę na wypadek kontroli.
2.Montujemy soczewki pod xenony. Również na allegro są miliony aukcji z nimi, tylko anty Made In China i ogólnie cała Azja chyba że Japonia
3.Dobrze było by zmatowić seryjny odbłyśnik, ew. go zamalować jakąś odporną termicznie farbą.
4.Do tego dobre palniki o dowolnej temperaturze światła, renomowanej firmy oczywiście i jak najlepsze przetwornice.
Wiadomo, jakość idzie w parze z ceną ale przynajmniej mamy dobry zestaw który długo posłuży i nie będzie powodował zagrożenia ani naszego ani innych na drodze.
Nic tylko zbierać fundusze potem wysyłać lampy na kilka krańców polski by po ok. miesiącu cieszyć się lansowaną nowoczesnością.
- Od: 19 maja 2010, 12:16
- Posty: 120
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998
1. Jaka średnica soczewek byłaby wskazana?
2. Czy to jest tak, że im większa soczewka, tym lepiej?
3. Parametry soczewki jakie muszą być? Chodzi mi o dioptrie, ogniskową/focus/kandele, itp. Czy to jest jeden znormalizowany zakres?
4. Ile kosztuje szlifowanie?
2. Czy to jest tak, że im większa soczewka, tym lepiej?
3. Parametry soczewki jakie muszą być? Chodzi mi o dioptrie, ogniskową/focus/kandele, itp. Czy to jest jeden znormalizowany zakres?
4. Ile kosztuje szlifowanie?
- Od: 3 cze 2010, 17:40
- Posty: 25
komati napisał(a):1. Jaka średnica soczewek byłaby wskazana?
raczej jak najwieksza sie zmiesci wraz z regulacją ale pamietaj ze zwykle im wieksza tym dluzsza wiec musi byc tez miejsce za lampą
komati napisał(a):2. Czy to jest tak, że im większa soczewka, tym lepiej?
można tak powiedzieć bardzo upraszczając
komati napisał(a):Parametry soczewki jakie muszą być? Chodzi mi o dioptrie, ogniskową/focus/kandele, itp. Czy to jest jeden znormalizowany zakres?
tu ci nie powiem, generalnie spotkalem sie z 3 typami soczewek od mijania, z przesłonami granicy swiatła, z podcietą soczewką oraz z przesłonami samych palników
komati napisał(a):4. Ile kosztuje szlifowanie?
gdzies 2-3 lata temu wyszlifowanie do gladkiego kloszy lamp w Clio 1 kosztowało mnie jakies 80 pln sztuka w zakładzie który przerabia lampy aut z USA
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Kłopoty będziesz miał zarówno podczas kontroli policja jak i na badaniu technicznym.
Ten model nigdy fabrycznie nie był wyposażony w ksenony. Dlatego też wstawiając je dokonujesz niedozwolonych zmian konstrukcyjnych w pojeździe. Ponadto musiałbyś mieć spryskiwacze reflektorów oraz samoczynną regulację ich położenia, ponieważ jasność tego oświetlenia przekracza 2K lumenów. O odpowiednim oznaczeniu reflektorów nawet nie wspomnę.
Ten model nigdy fabrycznie nie był wyposażony w ksenony. Dlatego też wstawiając je dokonujesz niedozwolonych zmian konstrukcyjnych w pojeździe. Ponadto musiałbyś mieć spryskiwacze reflektorów oraz samoczynną regulację ich położenia, ponieważ jasność tego oświetlenia przekracza 2K lumenów. O odpowiednim oznaczeniu reflektorów nawet nie wspomnę.
- Od: 11 mar 2008, 17:47
- Posty: 9
- Skąd: Sopot
- Auto: 626 GF '98 2.0 115 KM
jednym slowem brak dowodu i mandacik ze odechce ci sie allegrowych ala zenonow 

Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
uplander napisał(a):Wiec mam jakas opcje zalozenia ksenonow? czy w ogole nie da rady?
Wszystko zostało opisane powyzej, droga do xenonów jest długa i kosztowna ale cel jest możliwy do osiągnięcia.
W skrócie polerowanie szkła, montaż soczewki i układu samopoziomowania, montaż spryskiwaczy; wszystko z certyfikatami i bedzie ok podczas kontroli i przeglądu,
- Od: 19 maja 2010, 12:16
- Posty: 120
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998
dexxbiker napisał(a):uplander napisał(a):Wiec mam jakas opcje zalozenia ksenonow? czy w ogole nie da rady?
Wszystko zostało opisane powyzej, droga do xenonów jest długa i kosztowna ale cel jest możliwy do osiągnięcia.
W skrócie polerowanie szkła, montaż soczewki i układu samopoziomowania, montaż spryskiwaczy; wszystko z certyfikatami i bedzie ok podczas kontroli i przeglądu,
.. a wartość takiej operacji zwielokrotni wartość pojazdu, szczegolnie jesli chodzi o ceryfikat dopuszczajacy to do ruchu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Tytuł: Xenony 626 GF 2000
Nie ma opcji byś założył ksenony i spełniał wymagania techniczne art 66 ustawy PoRD.
uplander napisał(a):Wiec mam jakas opcje zalozenia ksenonow? czy w ogole nie da rady?
Nie ma opcji byś założył ksenony i spełniał wymagania techniczne art 66 ustawy PoRD.
- Od: 11 mar 2008, 17:47
- Posty: 9
- Skąd: Sopot
- Auto: 626 GF '98 2.0 115 KM
dexxbiker napisał(a):W skrócie polerowanie szkła, montaż soczewki i układu samopoziomowania, montaż spryskiwaczy; wszystko z certyfikatami i bedzie ok podczas kontroli i przeglądu,
To jakaś bzdura.
Polerując klosze reflektorów usuwasz cechy i jego oznaczenia co jest niedozwolone.
Wstawiając jakieś soczewki ingerujesz w element homologowany jakim jest reflektor. Coś w nim zmieniasz to automatycznie tracisz na niego homologację, a tym samym w razie kontroli nie zostajesz dopuszczony do ruchu na drogach publicznych.
Skoro dany model pojazdu nie posiada fabrycznego mechanizmu samopoziomowania to skąd go weźmiesz?
- Od: 11 mar 2008, 17:47
- Posty: 9
- Skąd: Sopot
- Auto: 626 GF '98 2.0 115 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6