Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD
skubiszek napisał(a):myślę że trzeba będzie to zrobić... jeszcze spróbuje powalczyć z Forte... najpierw te zabiegi, jak nie pomoże wtedy test przelewowy, czyszczenie i kalibracja... albo wymiana
Mnie tez straszyli ze pada 2M,tylko dziwnym trafem stalo sie to po wymianie wtryskiwacza.Kalibracja nie pomogla.Zrobili test przelewowy i sie okazalo ze na 3 wtryskiwaczu leje 50% wiecej niz na pozostalych.Poprostu wtryskiwacz zalozony byl walniety.Kolejny zalozyli i wibracje zniknely.Najgorzej bylo w okolicy 1400 obrotow na biegu jalowym,ale zaczynalo sie juz od 1000.
- Od: 16 lis 2007, 19:33
- Posty: 25
- Skąd: łódz
- Auto: 6 2.0 D combi
MPV 2005 136KM
Dwa lata temu kupiona z nieznanym przebiegiem. Od razu padło sprzęgło, pedał wpadł do końca. Wymiana tarczy, docisku i łożyska. Podczas wymiany mechanik powiedział, że 2M też należy wymienić bo jest w stanie krytycznym. Ledwo uzbierałem na to sprzęgło, więc nie posłuchałem gościa. Teraz, po dwóch latach, od trzech dni nie mogę wrzucić jedynki ani wstecznego przy uruchomionym silniku. Pedał sprzęgła pracuje cały czas z tym samym oporem. Pozostałe biegi idzie zmienić, ale nie bezboleśnie. Pompa i wysprzęglik OK. Mechanik (ten sam) twierdzi, że to 2M. Czytając cały ten wątek znalazłem całe stado objawów zmęczonego 2M, ale u mnie one nie występują.
Czy uszkodzone 2M może w jakichś okolicznościach powodować objaw braku wysprzęglania?
Czy niezmienna "twardość" pedału sprzęgła świadczy o prawidłowo działającym docisku?
Czy 2M może się tak zepsuć, żeby nie powodować drgań i nie wydawać żadnych nieprzyjaznych dźwięków?
Dwa lata temu kupiona z nieznanym przebiegiem. Od razu padło sprzęgło, pedał wpadł do końca. Wymiana tarczy, docisku i łożyska. Podczas wymiany mechanik powiedział, że 2M też należy wymienić bo jest w stanie krytycznym. Ledwo uzbierałem na to sprzęgło, więc nie posłuchałem gościa. Teraz, po dwóch latach, od trzech dni nie mogę wrzucić jedynki ani wstecznego przy uruchomionym silniku. Pedał sprzęgła pracuje cały czas z tym samym oporem. Pozostałe biegi idzie zmienić, ale nie bezboleśnie. Pompa i wysprzęglik OK. Mechanik (ten sam) twierdzi, że to 2M. Czytając cały ten wątek znalazłem całe stado objawów zmęczonego 2M, ale u mnie one nie występują.
Czy uszkodzone 2M może w jakichś okolicznościach powodować objaw braku wysprzęglania?
Czy niezmienna "twardość" pedału sprzęgła świadczy o prawidłowo działającym docisku?
Czy 2M może się tak zepsuć, żeby nie powodować drgań i nie wydawać żadnych nieprzyjaznych dźwięków?
- Od: 7 kwi 2008, 22:33
- Posty: 26
- Skąd: Płock
- Auto: MPV LW 2.0D 2005
koniecznie odpowietrz sprzęgło!
odpowietrznik znajduje się z przodu silnika, dość głeboko /poniżej wentylatorów, prawie po środku
warto, polecam!
pozdr.
E.
odpowietrznik znajduje się z przodu silnika, dość głeboko /poniżej wentylatorów, prawie po środku
warto, polecam!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
muzygog napisał(a):MPV 2005 136KM
Dwa lata temu kupiona z nieznanym przebiegiem. Od razu padło sprzęgło, pedał wpadł do końca. Wymiana tarczy, docisku i łożyska. Podczas wymiany mechanik powiedział, że 2M też należy wymienić bo jest w stanie krytycznym. Ledwo uzbierałem na to sprzęgło, więc nie posłuchałem gościa. Teraz, po dwóch latach, od trzech dni nie mogę wrzucić jedynki ani wstecznego przy uruchomionym silniku. Pedał sprzęgła pracuje cały czas z tym samym oporem. Pozostałe biegi idzie zmienić, ale nie bezboleśnie. Pompa i wysprzęglik OK. Mechanik (ten sam) twierdzi, że to 2M. Czytając cały ten wątek znalazłem całe stado objawów zmęczonego 2M, ale u mnie one nie występują.
Czy uszkodzone 2M może w jakichś okolicznościach powodować objaw braku wysprzęglania?
Czy niezmienna "twardość" pedału sprzęgła świadczy o prawidłowo działającym docisku?
Czy 2M może się tak zepsuć, żeby nie powodować drgań i nie wydawać żadnych nieprzyjaznych dźwięków?
Heja!
Friend, jeśli kupowałeś maździochę na terenie południowych Niemiec, to wymieniaj wszystko!!! Ja mam M6, która była z przebiegiem (sprawdzanym wielokrotnie na różnych opcjach) 118kkm ale jak zatarłem silnik, to kolega powiedział mi, że auto było eksploatowane w górskich warunkach lub przez kobietę!!! No i komplet sprzęgła z 2M kosztował mnie 3400zł! AS le dziś jeżdżę jak GOŚĆ! Mijam, wyprzedzam, schodzę do bandy... Ale mam poczucie godności i śmiałości na drodze! Zrób robotę i zamelduj na forum, żeby kolegiata wiedziała!!!
Pozdrawiamy cię


VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...


- Od: 14 sty 2009, 19:26
- Posty: 240
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)
Enduro napisał(a):koniecznie odpowietrz sprzęgło!
Enduro, czy jak wszystko jest ok, nie ma drgań, dziwnych stuków, wszystko śmiga jak powinno itp., to też warto to zrobić i powiedzmy nic się złego nie stanie?
Pytam, bo u mnie jest wszystko ok, ale jak na mój "gust" pedał sprzęgła mógłby być bardziej miękki. Tzn nie jest to jakaś tragedia, pedał chodzi równomiernie, bez oporów, ale w moich poprzednich samochodach chodził jeszcze lepiej
Może inaczej – czy odpowietrzenie, gdy okaże się, że kompletnie nie było potrzebne, cokolwiek może sknocić lub może spowodować, że jeszcze lepiej, bardziej miękko będzie pracował pedał sprzęgła?
Ps. widzisz, trudno jest opisać jak on chodzi, gdy się osobiście tego nie sprawdzi (możliwe, że gdybyś go sam sprawdził, to puknął byś się głowę i powiedział, że jestem

Nie zaszkodzi. Ale też i nie pomoże. W klekocie M6 sprzęgło chodzi ciężko. Po 626 w benzynie ciężko było mi się przestawić.
Sytuacja na dziś wygląda tak:
Wczoraj musiałem pojechać Mazdą, choć wiem, że nie powinienem. Twardość pedału sprzęgła zmieniła się zasadniczo. Jest bardziej miękkie i "bierze" tuż przy podłodze. Podejrzewam, że podczas jazdy do warsztatu wpadnie całkiem. Zadzwoniłem do mechanika i powiedziałem o tym, stracił pewność, że to 2M i nie kazał kupować póki nie rozbierze. I moim skromnym zdaniem – słusznie. Zaczynam myśleć, że to jednak sprężyna docisku. Mechanikowi i mnie wydawało się nieprawdopodobne zniszczenie docisku w dwa lata. Nie chciałbym kupić tego samego.
Czy mógłby ktoś polecić jakie sprzęgło kupić? To, które wytrzymało dwa lata to EXEDY, czy jest jakieś lepsze?
Koło dwumasowe, które widziałem dwa lata temu i nie miałem kasy na wymianę wyglądało tak jak na filmiku Jaksy:
http://www.youtube.com/watch?v=_34Qu9vJwFA
Czy to, że zostawiłem 2M w tym stanie mogło spowodować, że sprzęgło padło w dwa lata? Zastanawiam się czy wymieniając teraz 2M założyć takie samo sprzęgło jak poprzednio, czy szukać czegoś lepszego.
Mechanik dał mi termin na przyszły tydzień, ale ja wolałbym wcześniej rozpatrzyć wszelkie możliwości.
Do kolegi benen: Zgadłeś. MPV kupione z Austrii, a tam trochę górek jest...
Wczoraj musiałem pojechać Mazdą, choć wiem, że nie powinienem. Twardość pedału sprzęgła zmieniła się zasadniczo. Jest bardziej miękkie i "bierze" tuż przy podłodze. Podejrzewam, że podczas jazdy do warsztatu wpadnie całkiem. Zadzwoniłem do mechanika i powiedziałem o tym, stracił pewność, że to 2M i nie kazał kupować póki nie rozbierze. I moim skromnym zdaniem – słusznie. Zaczynam myśleć, że to jednak sprężyna docisku. Mechanikowi i mnie wydawało się nieprawdopodobne zniszczenie docisku w dwa lata. Nie chciałbym kupić tego samego.
Czy mógłby ktoś polecić jakie sprzęgło kupić? To, które wytrzymało dwa lata to EXEDY, czy jest jakieś lepsze?
Koło dwumasowe, które widziałem dwa lata temu i nie miałem kasy na wymianę wyglądało tak jak na filmiku Jaksy:
http://www.youtube.com/watch?v=_34Qu9vJwFA
Czy to, że zostawiłem 2M w tym stanie mogło spowodować, że sprzęgło padło w dwa lata? Zastanawiam się czy wymieniając teraz 2M założyć takie samo sprzęgło jak poprzednio, czy szukać czegoś lepszego.
Mechanik dał mi termin na przyszły tydzień, ale ja wolałbym wcześniej rozpatrzyć wszelkie możliwości.
Do kolegi benen: Zgadłeś. MPV kupione z Austrii, a tam trochę górek jest...
Ostatnio edytowano 1 lip 2010, 20:03 przez muzygog, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 kwi 2008, 22:33
- Posty: 26
- Skąd: Płock
- Auto: MPV LW 2.0D 2005
rafusmaximus napisał(a):Enduro napisał(a):koniecznie odpowietrz sprzęgło!
Enduro, czy jak wszystko jest ok, nie ma drgań, dziwnych stuków, wszystko śmiga jak powinno itp., to też warto to zrobić i powiedzmy nic się złego nie stanie? ....
tak!
odpowietrzenie spowoduje co najwyzej –> polepszenie dzialania sprzegla..
polecam!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Grzyby napisał(a):Nie zaszkodzi.
Enduro napisał(a):odpowietrzenie spowoduje co najwyzej –> polepszenie dzialania sprzegla..
Dziękuję Panowie
Pozdrawiam.
W moim aucie powoli zaczyna ślizgać się sprzęgło. Po zasięgnięciu paro informacji w aso zwątpiłem. Sprzęgło + robocizna ok 2 tys. + prawdopodobnie koło dwumasowe + ok. 3000 tys. Razem wychodzi ok. 5000 za kompletne sprzęgło
.
Znalazłem na allegro kilka ofert, m.in. to:
http://moto.allegro.pl/item1107629286_k ... 2_0di.html
Czy będzie pasowało do mojego auta?
Znalazłem też kilka wątków o regenerowanych dwumasach. Tam ceny wyglądają trochę bardziej "łagodniej"

Znalazłem na allegro kilka ofert, m.in. to:

Czy będzie pasowało do mojego auta?
Znalazłem też kilka wątków o regenerowanych dwumasach. Tam ceny wyglądają trochę bardziej "łagodniej"
- Od: 15 maja 2010, 16:50
- Posty: 28
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)
przemek102 napisał(a):Sprzęgło + robocizna ok 2 tys. + prawdopodobnie koło dwumasowe + ok. 3000 tys. Razem wychodzi ok. 5000 za kompletne sprzęgło
Byzydura – sam dałeś link ze sprzęgłem i dwumasem w cenie poniżej 3kzł.
Niedawno jeszcze widziałem na allegro zestaw LUKa za 2300zł. Czyli komplet jest za 3kzł.
przemek102 napisał(a):...
Znalazłem na allegro kilka ofert, m.in. to:http://moto.allegro.pl/item1107629286_k ... 2_0di.html
Czy będzie pasowało do mojego auta?
wg. mnie oferta jest niepoprawna bo: sprzeglo do M6 1-Seria jest inne od tego w polifcie, absolutnie!
i nie bedzie pasowalo!
przedzwon i popytaj o ich oferte!
sam osobiscie polecam wymiane na nowe, no ale koszt jest spory jak wszem wiadomo,
choc jesli u Ciebie sie tylko sliska, to swiadzy tylko o wytarciu tarczki, ktora to nie jest szczegolnie droga.
jesli uzywka to jak najlepsza, bo sporo prawy przy wymianie jest!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Grzyby napisał(a):Byzydura – sam dałeś link ze sprzęgłem i dwumasem w cenie poniżej 3kzł.
Grzyby, ale on pisał o cenie w ASO... co innego niż pod linkiem
Jako ciekawostke napisze, ze wlasnie dowiedzialem sie o przypadku wybicia "dziury" w skrzyni za pomoca dwumasa w silniku grupy VAG (1.9). Historia prosta – szuralo (bo tak to tylko mozna nazwac), szuralo, mechanicy sie glowili, glowili i nie wiedzieli, az w koncu w trasie jak trachnelo tak dziura gotowa. Koszt za komplet sprzeglo, dwumas, skrzynia (bez bebechow) cos okolo 5k (o ile sie nie myle).
Nie wiem czy w Mazdzie to mozliwe, ale uprzedzam na wszelki wypadek, ze jesli juz zacznie wyraznie szurac, gruchotac czy jak tam zwal, proponuje sie przejac zanim cos sie stanie.
Nie wiem czy w Mazdzie to mozliwe, ale uprzedzam na wszelki wypadek, ze jesli juz zacznie wyraznie szurac, gruchotac czy jak tam zwal, proponuje sie przejac zanim cos sie stanie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):....., ze jesli juz zacznie wyraznie szurac, gruchotac czy jak tam zwal, proponuje sie przejac zanim cos sie stanie.
jesli ociera o obudowe skrzyni to juz ostatni dzwonek...
no bo ona jest z aluminium a nie z betonu i raz dwa wyszlifuje lub wyrabie dziursko,
ku zaskoczeniu niewtajemnicznoych...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):krzych napisał(a):....., ze jesli juz zacznie wyraznie szurac, gruchotac czy jak tam zwal, proponuje sie przejac zanim cos sie stanie.
jesli ociera o obudowe skrzyni to juz ostatni dzwonek...
no bo ona jest z aluminium a nie z betonu i raz dwa wyszlifuje lub wyrabie dziursko,
ku zaskoczeniu niewtajemnicznoych...
pozdr.
E.
Nie wiem Czy w Magdach to mozliwe, ale podobno "przed szuraniem" nie bylo najmniejszego objawu "kalekiej" pracy dwumasu. Samo szuranie trwalo jakies 200km – 300km... Troche malo czasu na reakcje
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
przemek102 napisał(a):W moim aucie powoli zaczyna ślizgać się sprzęgło. Po zasięgnięciu paro informacji w aso zwątpiłem. Sprzęgło + robocizna ok 2 tys. + prawdopodobnie koło dwumasowe + ok. 3000 tys. Razem wychodzi ok. 5000 za kompletne sprzęgło.
Znalazłem na allegro kilka ofert, m.in. to:http://moto.allegro.pl/item1107629286_k ... 2_0di.html
Czy będzie pasowało do mojego auta?
Znalazłem też kilka wątków o regenerowanych dwumasach. Tam ceny wyglądają trochę bardziej "łagodniej"
Kolego, niestety jesteś narażony na duży wydatek. Tyle! Bądź rozważny i zrób. co jest niezbędne. jeśli auto chcesz mieć nadal dal siebie, to odezwij się do minie na priv i podam ci , skąd kupiłem 2mas i sprzęgło najtaniej w Polsce
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...


- Od: 14 sty 2009, 19:26
- Posty: 240
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)
benen napisał(a):jeśli auto chcesz mieć nadal dal siebie, to odezwij się do minie na priv i podam ci , skąd kupiłem 2mas i sprzęgło najtaniej w Polsce
Podaj tutaj, zweryfikujemy czy najtaniej w Polsce (zakladajac, ze w dobrym stanie), a i innym tez sie przyda.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6