Problem z uruchomieniem podczas upałów DITD

Postprzez s e b a » 2 sie 2005, 12:45

mam ( miałem ) problema .... podczas kilku dni ostatnich upałów odpalenie madzi stanowił nie lada problem. Jak była "zimna" rano to jeszcze ale jak sie przejechało kawałek to padaka i potem stop – kręciłem i po 10 razy żeby zaskoczyła. Oczywiście czekałem aż zgaśnie lampka od świec i odzczekałem jeszcze kilkanaście sekund później i tak i siak – jak nie ostygła kilku minut to padaka. Akumulator nówka.
Kręciła się tak jakby już już chciała zaskoczyć ale jakoś nie mogła...
Tymczasem upały zelżały ja do autka kontrolka od świec gaśnie ja przekręcam kluczyk i gra na dotyk.....
Czego moze to być przyczyną ?? swiece, przewody, ktoś ma jakiś pomysł ??
Początkujący
 
Od: 24 lis 2004, 11:23
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0 ditd

Postprzez Grzyby » 2 sie 2005, 18:56

nie są to na pewno świece, a co do kabli to jakie masz na mysli? Bo przecież nie WN :P
Czasami jeżdżę dieslem (tatusia) a i wcześniej była 626 z 86r w dieslu.
Nie mam bladego pojęcia o ropniakach z doładowaniem, ale zacząłbym od sprawdzenia rzeczy które podlegają wymianie po określonym przebiegu. Może filtr paliwa (jak znam życie to pewnie z 30zł) – profilaktycznie nie zawadzi wymienić. A może zmiana stacji na której tankujesz? Po doświadczeniach z Renault Master wiem że zmiana stacji czasami daje takie efekty jakby do silnika dołożono turbo (sprawdzone)
Pewnie ktoś kto użytkuje dizelka na stałe da ci lepsze porady.
pozdrawiam
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 2 sie 2005, 21:16

s e b a napisał(a):ktoś ma jakiś pomysł
Tylko Mabi.....Bogusławskiego ( Warszawa )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez s e b a » 3 sie 2005, 11:09

dzięki Jaksa – chyba się tam wybiorę – jak się znów będzie broniła Madzia przed jazdą – póki co jest lux.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2004, 11:23
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0 ditd

Postprzez Jaksa » 3 sie 2005, 19:58

s e b a napisał(a):póki co jest lux.
Oby tak było ale wiesz jak to jest , samochod zawsze sie sypie jak jest bardzo potrzebny....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 4 sie 2005, 08:26

Zapala bo sie zrobilo chlodniej :) Jesli te ciezkie zapalanie ma zwiazek z wytarta glowica rozdzielaczowa(a tak podejrzewam) to nastepnym krokiem bedzie ciezki rozruch zima A wiec czekamy do zimy
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tomekrvf » 4 sie 2005, 08:28

mariusz.grzyb napisał(a):Może filtr paliwa

Oczywiscie ori bo niektore zamienniki moga zrobic syf z pompy
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez s e b a » 4 sie 2005, 13:31

wczesniej sie udam na komputer a potem poczekam do zimy , a w miedzyczasie filtr doczeka sie nastepcy ;–)
dzieki za rady ale jak ktoś ma jeszcze jakies idee to chętnie
Początkujący
 
Od: 24 lis 2004, 11:23
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0 ditd

Postprzez magicadm » 4 sie 2005, 21:31

tomekrvf napisał(a):
mariusz.grzyb napisał(a):Może filtr paliwa

Oczywiscie ori bo niektore zamienniki moga zrobic syf z pompy


Czy filtry paliwa nie ory – zamienniki stanowią jakieś zagrożenie dla DITD?
Ostatnio w ASO MAZDY proponowali mi wymianę filtra paliwa na zamiennik.

O co tu chodzi??? Jak nie pasek rozrządu, to filtr paliwa...
Czy Mazda DITD to samochód, który potrafi jeździć wyłącznie na ORY częściach?

Pozdrawiam.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 5 sie 2005, 08:37

Filtr paliwa w dieslu to tylko ori albo zamiennik firmy ktora produkuje filtry ori. Z zamienników polecam Knecht, Purflux, Mann
Wyobraz sobie ze kiedys mialem klienta ktory zalozyl sobie filtr w toyocie picnic 2.0d z pompa V3 i auto przez filtr nie mialo mocy! Wklad byl tak zle wykonany ze przy wiekszych obciazeniach silnika nie przepuszczal paliwa
Oczywiscie filtr byl z JC
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 5 sie 2005, 09:57

Dziękuję za wyjaśnienia.
Wnioskuję, że poza utratą mocy (zapewne od razu zauważalną po zmianie filtra) nic nie powiino pompie zaszkodzić?
Czy też zwiększone opory na filtrze szkodzą pompie???
Pozdrawiam.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 5 sie 2005, 09:59

magicadm napisał(a):Czy też zwiększone opory na filtrze szkodzą pompie?

Szkodza. Jak zapewne wiesz pompa wtryskowa smarowana jest paliwem. Jesli nie ma paliwa to nie ma smarowania
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez JACU626 » 6 sie 2005, 22:50

Hmm znajomy w A6 2,5 tdi w upały polewa pompe wtryskowa woda jak sie zrobiło chłodniej pali od strzała. W pompie jest czujnik temperatury paliwa jak sie zj... to blokuje odpalanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez tomekrvf » 8 sie 2005, 09:28

JACU626 napisał(a):upały polewa pompe wtryskowa woda

Znany sposób. To nie jest problem z czujnikiem temperatury paliwa który jest w pompie, bo zamiast sie meczyc mozna go wymienic samemu w jakies 20 minut. Tutaj problemem jest wytarty tlokorozdzielacz w pompie. Uwierz mi, po pracy w Bosch diesel service znam problem
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez s e b a » 16 sie 2005, 08:16

znów niestety nastąpiło pogorszenie sytuacji... jak przejedzie sie kilkadziesiąt-kilkaset km stop i odpał jeszcze raz nie zapali, musi postać pół godziny, rano zimny pali –> jechać na komputer ( mczy coś wyjdzie na kompie ??? ) -czy od razu do Dr Jaksy ?
Początkujący
 
Od: 24 lis 2004, 11:23
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0 ditd

Postprzez tomekrvf » 16 sie 2005, 08:21

Patrz wyżej(lub niżej)
tomekrvf napisał(a):Zapala bo sie zrobilo chlodniej Jesli te ciezkie zapalanie ma zwiazek z wytarta glowica rozdzielaczowa(a tak podejrzewam) to nastepnym krokiem bedzie ciezki rozruch zima A wiec czekamy do zimy


PS Co nieco wiem o 2.0 DiTD :)
Pozdrawiam
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Długi » 16 sie 2005, 16:54

Ja bym podejrzewał przekażnik zasilający PCM lub IDM jeden z dwóch

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Jaksa » 16 sie 2005, 19:38

tomekrvf napisał(a):Tutaj problemem jest wytarty tlokorozdzielacz w pompie. Uwierz mi, po pracy w Bosch diesel service znam problem
Tu masz odpowiedz .... tylko MABI....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez s e b a » 17 sie 2005, 15:24

i tej wersji się trzymam po uprzedniej konsultacji z Tomkiem ;–) co wyjdzie dam znać
Początkujący
 
Od: 24 lis 2004, 11:23
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0 ditd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6