air bag-swieci sie kontrolka
Niestety okazalo sie ze fachowiec z komputerem jak twierdili rocznym nie mogl nic u mnie odczytac, poza tym ze mam wszystko wpozadku z silnikiem co wiem, nie posiadal orginalnej mazdowskiej koncowki tej znajdujacej sie pod maska, odczytywal tylko z tej w srodku auta. Pomyslalem sobie ze skocze do ASO w szczecinie tam gdzie ja wczesniej robilem , napewno beda wiedziec, przeciez jak dzwonilem to jeden z panow poinformowal mnie nawet jak kody odczytac z migajacej kontrolki. Zjawilem na Madalińskiego, po zadaniu pytania facet przelecial po wszystkich programach jakie mial w swoim orginalnym kompie i nic, potem zabral sie za katalogi i po dluzszej chwili i konsultacji z drugim fachowcem stwierdzil ze nie ma takiego czegos jak blad 37, ja mowie ze mam 3 dlugie i 7 krotkich migniec i sekwencja sie powtarza, jednak twkil przy swoim i mowi ze w katalogu ma tylko 4 rodzaje bledow, podumal i w suie stwierdzil ze to moze byc jakis czujnik w kierownicy, jak to nazwal "sprezyna" , jakis talezyk ktory obraca sie razem z kierownica a znajduje sie w kolumnie, ogolnie jakos mu nie wieze i szukam kogos kto ma takowa koncowke, serwisu mazdy nie ma umnie niestety.
- Od: 3 mar 2008, 00:07
- Posty: 97
- Skąd: Cork / Ireland
- Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r
Ręce opadają te servisy Mazdy bo niby skąd oni mają wiedzieć co to za kod
Kod 37 to poduszka w siedzeniu pasażera .
Pod siedzeniem masz żółtą wtyczke rozłącz wyczyść końcówki może pomoże .
Często uszkadzają się czujniki te w siedzeniach.
Pozdr. Wiesiek

Kod 37 to poduszka w siedzeniu pasażera .
Pod siedzeniem masz żółtą wtyczke rozłącz wyczyść końcówki może pomoże .
Często uszkadzają się czujniki te w siedzeniach.
Pozdr. Wiesiek
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
A NIE PISAŁEM OMIJAĆ ICH SZEROKIM ŁUKIEM
Tak kolego z Dębicy taki serwis ASO w Szczecinie. Ręce opadają.
Jak kiedyś u mnie popieprzyli podciśnienia i po kodzie ze skanera powiedziałem im że na 100% to przewody podcisnieniowe zostały zamienione to się obruszyli , że co ja mogę wiedzieć – szukali godzinę i co podmienione przewody – ani przepraszamy ani pocałuj mnie w .....
Nie popatrzyłem – lampka od AIR BAG daje 3 długie i 7 krótkich
znalazłem takie coś w moim manualu:
Pewnie na Madalińskiego też mieli takie kody do abs`u (czyli do starego rocznika < 2000)
AIR BAG CODES TABLE
Code Possible Cause
0 (1) ........................................... SAS unit
3 ................................... Power Source Circuit
6 ..................... Driver-Side Air Bag Module Circuit
7 .................. Passenger-Side Air Bag Module Circuit
(1) – AIR BAG warning light remains on, indicating a Code 0.
CODE 7
NOTE: For connector terminal identification, see WIRING DIAGRAM.
1) Disable air bag system. See DISABLING & ACTIVATING AIR BAG
SYSTEM. Inspect passenger-side air bag module connectors for damage.
If connectors are okay, go to next step. If connectors are damaged,
replace passenger-side air bag module. Perform SYSTEM OPERATION CHECK.
2) Connect a 2 ohm resistor across terminals of passengerside
air bag module harness connector. Turn ignition switch to ON
position and check for codes. If CODE 7 is displayed, go to next step.
If CODE 7 is not present, replace passenger-side air bag module.
Perform SYSTEM OPERATION CHECK.
3) Turn the ignition switch to LOCK position. Replace SAS
unit. Turn ignition switch to ON position and check for codes. If CODE
6 is still present, replace wiring harness. Perform SYSTEM OPERATION
CHECK.
Tak kolego z Dębicy taki serwis ASO w Szczecinie. Ręce opadają.
Jak kiedyś u mnie popieprzyli podciśnienia i po kodzie ze skanera powiedziałem im że na 100% to przewody podcisnieniowe zostały zamienione to się obruszyli , że co ja mogę wiedzieć – szukali godzinę i co podmienione przewody – ani przepraszamy ani pocałuj mnie w .....
Nie popatrzyłem – lampka od AIR BAG daje 3 długie i 7 krótkich
znalazłem takie coś w moim manualu:
Pewnie na Madalińskiego też mieli takie kody do abs`u (czyli do starego rocznika < 2000)
AIR BAG CODES TABLE
Code Possible Cause
0 (1) ........................................... SAS unit
3 ................................... Power Source Circuit
6 ..................... Driver-Side Air Bag Module Circuit
7 .................. Passenger-Side Air Bag Module Circuit
(1) – AIR BAG warning light remains on, indicating a Code 0.
CODE 7
NOTE: For connector terminal identification, see WIRING DIAGRAM.
1) Disable air bag system. See DISABLING & ACTIVATING AIR BAG
SYSTEM. Inspect passenger-side air bag module connectors for damage.
If connectors are okay, go to next step. If connectors are damaged,
replace passenger-side air bag module. Perform SYSTEM OPERATION CHECK.
2) Connect a 2 ohm resistor across terminals of passengerside
air bag module harness connector. Turn ignition switch to ON
position and check for codes. If CODE 7 is displayed, go to next step.
If CODE 7 is not present, replace passenger-side air bag module.
Perform SYSTEM OPERATION CHECK.
3) Turn the ignition switch to LOCK position. Replace SAS
unit. Turn ignition switch to ON position and check for codes. If CODE
6 is still present, replace wiring harness. Perform SYSTEM OPERATION
CHECK.

pozdrowienia
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
Ja mam w zwyczaju raz do roku rozpinać wszystkie (do których dam radę się dostać) złączki/wtyki i traktować styki specjalnym sprayem. Przy okazji widzę jak wyglądają przewody wchodzące w kostki – lata robią swoje (tworzywo twardnieje w szczególności w komorze silnika, a uszkodzenia powstają też podczas napraw w "ASO" i u innych fachowców) , lepiej wcześniej rozebrać kostkę/złączkę ( a wszystkie są rozbieralne – choć miałem przypadek jak w ASO na Madalińskiego kostkę zamiast rozebrać po prostu obcięli do połowy bo nie mogli dostać się lutownicą i zawinęli taśmą izolacyjną – rzeźba jakich mało – i jeszcze mechanik miał czelność powiedzieć, że reanimował wtyk) i wymienić przewód trzymający się na kilku drucikach na nowy na jak najdłuższym odcinku.

pozdrowienia
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
Tak z ciekawosci, jak bede tak sobie jezdzil z ta migajaca kontrolka to moze to spowodowac wystrzelenie poduszki ?
.................................................................4h pozniej........
Wczochralem sie pod fotel ale okazalo sie ze kostka luzno wisi, po 5 min wkor..nia sie z jej rozlaczeniem dalem spokuj, na szczescie po odpaleniu kontrolka przestala migac.
Wieskiek zaluz ASO Mazdy, bedziesz mial full klientow, pewnie i tak masz, szkoda ze mam taki hektar do ciebie
Dzieki wielkie, jak cos padnie bede pisac.
.................................................................4h pozniej........
Wczochralem sie pod fotel ale okazalo sie ze kostka luzno wisi, po 5 min wkor..nia sie z jej rozlaczeniem dalem spokuj, na szczescie po odpaleniu kontrolka przestala migac.
Wieskiek zaluz ASO Mazdy, bedziesz mial full klientow, pewnie i tak masz, szkoda ze mam taki hektar do ciebie
Dzieki wielkie, jak cos padnie bede pisac.
- Od: 3 mar 2008, 00:07
- Posty: 97
- Skąd: Cork / Ireland
- Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r
Panowie może mi ktoś objaśnić
gdzie mniej więcej powinna być ta złączka wpięta pod fotelem pasażera w xedie 9 z 98 r
bo znalazłem tylko luźny kabelek pod dywanikiem i do tego z czarną wtyczką
a kilka minut szukałem za pomocą lusterka
Wykręciłem fotel pasażera i niestety ani śladu tam po żadnym kabelku
czy to możliwe żeby nie było tej poduszki?
Zresztą może ją wyciągnął nieuczciwy sprzedający
to by nie było dziwne bo kupiłem auto bez kilku drobiazgów
zapalniczka, osłona pod schowkiem na wentylatory i zbiorniczka spryskiwacza
Jakby się komuś przewalał taki sprawny zbiorniczek pompką to chętnie odkupie.
toż to czyste skur.....o ze mu się wogóle chciało błotnik ściągać i jeszcze tak to poskłądać
żeby się nie rzucało w oczy
gdzie mniej więcej powinna być ta złączka wpięta pod fotelem pasażera w xedie 9 z 98 r
bo znalazłem tylko luźny kabelek pod dywanikiem i do tego z czarną wtyczką
a kilka minut szukałem za pomocą lusterka
Wykręciłem fotel pasażera i niestety ani śladu tam po żadnym kabelku
czy to możliwe żeby nie było tej poduszki?
Zresztą może ją wyciągnął nieuczciwy sprzedający
to by nie było dziwne bo kupiłem auto bez kilku drobiazgów
zapalniczka, osłona pod schowkiem na wentylatory i zbiorniczka spryskiwacza
Jakby się komuś przewalał taki sprawny zbiorniczek pompką to chętnie odkupie.
toż to czyste skur.....o ze mu się wogóle chciało błotnik ściągać i jeszcze tak to poskłądać
żeby się nie rzucało w oczy
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Nie ten kabelek który znajduje się pod siedzeniem to nic innego jak wtyczka do el. fotela (czyt. regulacji).
Nie wszystkie Xedosy miały el. regulację fotela lecz instalacja była kładziona tak samo w każdym aucie. W angliku miałem kable lecz nie miałem foteli regulowanych el.
Zbiorniczek do spryskiwaczy mam i mogę odsprzedać
Zapalniczkę też bym znalazł (wkład) 
Nie wszystkie Xedosy miały el. regulację fotela lecz instalacja była kładziona tak samo w każdym aucie. W angliku miałem kable lecz nie miałem foteli regulowanych el.
Zbiorniczek do spryskiwaczy mam i mogę odsprzedać
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Ok ale dlaczego na tablicy miga mi kontrolka z symbolem poduszki 7 razy
na mój ciasny rozumek to inżynierowie powinni jakoś ten problem obejść najlepiej chyba
było by zamontować ten czujnik w fotelu...
a pod fotelem kierowcy są dwa kable jeśli dobrze dojrzałem
Choć zawsze istnieje możliwość że coś koś mieszał i zamienił fotele od innego pojazdu
w dowodzie mam wbite Xedos 9 biznes
na fotelach szary zamsz reszta tapicerki jest czarną imitacją
skóry naturalnej bez ohydnych drewnianych wstawek
Ta 9 śniła mi się po nocach jakiś czas
na fotkach wyglądała super na miejscu utargowałem 2,2kzł
na zimowych oponach na oryginalnych felgach w środku lata
AbS też nie działa, rzyga mi olejem z pod deklów bo jakiś amator polepił je silikonem...
niestety jak się kupuje auto za pół ceny to się trzeba liczyć że będą z nim problemy...
na mój ciasny rozumek to inżynierowie powinni jakoś ten problem obejść najlepiej chyba
było by zamontować ten czujnik w fotelu...
a pod fotelem kierowcy są dwa kable jeśli dobrze dojrzałem
Choć zawsze istnieje możliwość że coś koś mieszał i zamienił fotele od innego pojazdu
w dowodzie mam wbite Xedos 9 biznes
na fotelach szary zamsz reszta tapicerki jest czarną imitacją
skóry naturalnej bez ohydnych drewnianych wstawek
Ta 9 śniła mi się po nocach jakiś czas
na fotkach wyglądała super na miejscu utargowałem 2,2kzł
na zimowych oponach na oryginalnych felgach w środku lata

AbS też nie działa, rzyga mi olejem z pod deklów bo jakiś amator polepił je silikonem...
niestety jak się kupuje auto za pół ceny to się trzeba liczyć że będą z nim problemy...
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Panowie – zwróćcie uwagę, że kable do systemu poduszek powietrznych są koloru żółtego, takie same są też wtyczki więc pod fotelami takich właśnie szukajcie a nie jakichś czarnych 
U mnie (X9 z 2001r) też miałem problem z błyskającą lampką (też kod 37) i w końcu pomogło potraktowanie styków złącza pod fotelem "kontaktem"
U mnie (X9 z 2001r) też miałem problem z błyskającą lampką (też kod 37) i w końcu pomogło potraktowanie styków złącza pod fotelem "kontaktem"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
kolego sds12 też miałem xedosa 9 z 1998r z prawie pełnym wyposażeniem (brak czujników od alarmu przy lampce na podsufitce oraz ogrzewanych foteli) a nie miałem poduszek w fotelu. X9 z 98 (jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi) nie miały jeszcze poduch w fotelach.Tak jak pisze Marek 161BD081 jeżeli nie masz żółtych kabli pod fotelem to poduszek nie ma,czarny wtyk z dwoma końcówkami męskimi to one służą do el. reg. fotela i z tą wtyczką to sobie dam rękę uciąć że do tego ona służy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):kolego sds12 też miałem xedosa 9 z 1998r z prawie pełnym wyposażeniem (brak czujników od alarmu przy lampce na podsufitce oraz ogrzewanych foteli) a nie miałem poduszek w fotelu. X9 z 98 (jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi) nie miały jeszcze poduch w fotelach.Tak jak pisze Marek 161BD081 jeżeli nie masz żółtych kabli pod fotelem to poduszek nie ma,czarny wtyk z dwoma końcówkami męskimi to one służą do el. reg. fotela i z tą wtyczką to sobie dam rękę uciąć że do tego ona służy.
Pozdrawiam
Jeśli dobrze rozumie to 7 mignięć znaczy błąd czujnika obecności pasażera na fotelu
tylko po co mazdzie informacja o obecności pasażera ==>sporządza na tę okoliczność
bogatszą mieszankę czy co?
samych poduszek powietrznych nie szukam bo ich tam nie mam już od fabryki
Co więc kolega radzi w moim przypadku?
miałem wyjęty fotel, i na bank niema tam żadnego wolnego kabelka z żółtą wtyką
w fotelu też nic nie znalazłem ciekawego na prąd nawet podgrzewania nie ma
a na blacie miga mi ta kontrolka cały czas
chyba zrobię to po komisowemu==> wykręcę żarówkę bo mnie wku...a
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Jeśli dobrze rozumiem to w obecnym stanie nie odpali mi żadnej poduchy w razie czego
Coś mi się zdaje że utopiłem trochę kasy w ten egzemplaż
dziś na przykład okazało się że chłodnica od klimy mam dziurawą...
Po ochłonięciu pierwszym zachwytem zaczynam powoli żałować tego zakupu
Coś mi się zdaje że utopiłem trochę kasy w ten egzemplaż
dziś na przykład okazało się że chłodnica od klimy mam dziurawą...
Po ochłonięciu pierwszym zachwytem zaczynam powoli żałować tego zakupu
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
A co ja miałem powiedzieć jak na allegro auto wyglądało na dostateczny a po przyjeździe okazało się że to niedostateczny bo informacji żadnych nie było,tylko że skrzynia po regeneracji i silnik nie odpala,po czym się okazało że środek to rujna,pod maską rujna (1000kg błota),silnik nie poskręcany. Po przyprowadzeniu auta okazało się kupe innych rzeczy a najlepsze było to że silnik nie był w cale przykręcony 
sds12 weź sprawdź jedną rzecz. Jeżeli mówisz że auto było bite to poduchy mogły być wystrzelone. W kierownicy wymienić to jest 10-15minut i masz nową a w desce trochę to zajmuje...moim zdaniem poducha pasażera nie jest podłączona(być może była wymieniana). Sprawdź połączenia tego AB
Wodzu ma rację zawsze coś wychodzi w aucie za znakomity egzemplarz musiał byś wydać sporo i musiał byś kupować od dobrego znajomka który by nic nie ukrył przed Tobą. Porobisz trochę przy aucie i nie oddasz
Pozdrawiam
sds12 weź sprawdź jedną rzecz. Jeżeli mówisz że auto było bite to poduchy mogły być wystrzelone. W kierownicy wymienić to jest 10-15minut i masz nową a w desce trochę to zajmuje...moim zdaniem poducha pasażera nie jest podłączona(być może była wymieniana). Sprawdź połączenia tego AB
Wodzu ma rację zawsze coś wychodzi w aucie za znakomity egzemplarz musiał byś wydać sporo i musiał byś kupować od dobrego znajomka który by nic nie ukrył przed Tobą. Porobisz trochę przy aucie i nie oddasz
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No widzisz to kilka rzeczy jest do sprawdzenia
Pewnie łosie wymienili lecz nie pomyśleli że jeszcze trza coś zrobić 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości