Problem z immobiliserem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Elektryk » 14 sie 2005, 11:47

Witam! Problem jest następujący; Zginął kluczyk z czipem, został "golas", na którym auto zapala i po chwili gaśnie. Silnik KF produkcja 92 do 95. Potrzebuje wszelkich informacji na ten temat. Może ktoś ma schemat, czy immo jest zintegrowane w sterowniku czy jest to osobne urządzenie a jeżeli tak to gdzie się znajduje.Proszę o jakiekolwiek info na ten temat. Pozdrawiam i dziękuję.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2005, 11:05
Posty: 8

Postprzez newbie » 14 sie 2005, 14:27

Witam,

pierwsze immo Mazdy miało taką architekturę (dotyczy również rzeczonego xedosa)

pętla + klucze ---> puszka immo <---> sterownik silnika

Prostym wyjściem w tej sytuacji jest doprogramowanie klucza/y...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Elektryk » 14 sie 2005, 14:41

Czyli co serwis ? Czy można też samemu np. jakąś kombinacją włączenia-wyłączenia zapłonu. Czy też można komuś wysłać sterownik, żeby wprogramował.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2005, 11:05
Posty: 8

Postprzez newbie » 14 sie 2005, 14:49

Dobrze kombinujesz...ale wachlowanie kluczykiem musi być poprzedzone pozyskaniem niejawnej informacji.

Wysyłka tylko kompletu i najlepiej z okablowaniem :D joke...huhu

Serwis pewnie...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Elektryk » 14 sie 2005, 14:57

To może inaczej. Czy nie można mu jakoś zaszkodzić, żeby zadziałał bez doprogramowania kluczyka ???????.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2005, 11:05
Posty: 8

Postprzez newbie » 14 sie 2005, 15:03

Hmmmm...na pewno można, choć to bardzo kosztowne w przypadku japów...1,5 klocka (około) u Grabowskiego...huhuhuhuhu

Za ten kesz będziesz miał kilka kluczy wprogramowanych w serwisie :]

W zależności od regionu Polski ich liczba może się różnić...w Wawce pewnie najmniej :]
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Elektryk » 14 sie 2005, 15:16

To może jeszcze inaczej. Czy te kluczyki są jednokrotnego programowania czy wielokrotnego. Bo na logikę, to gdyby zrobić klon kluczyka z takiej mazdy, znać "informację niejawną" i procedurę wprogramowania to kto wie...
Początkujący
 
Od: 14 sie 2005, 11:05
Posty: 8

Postprzez Elektryk » 14 sie 2005, 15:28

A już myślałem, że będzie to podobnie jak z pilotami do A6. Ach jaki ten świat brutalny.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2005, 11:05
Posty: 8

Postprzez newbie » 14 sie 2005, 21:12

Klucze nie są jednorazowego użytku (mam na myśli transponder, bo po nacięciu... :| ) i można je wprogramować bez trudu.

Procedura programowania i "code word" jest dostępna tylko dla serwisów.

Chociaż, tak sobie dumam, że można zrobić jakieś dopasowanie, edytując eeprom motki, która siedzi w puszce immo...powodzenia :]
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Długi » 14 sie 2005, 22:47

newbie napisał(a):Chociaż, tak sobie dumam, że można zrobić jakieś dopasowanie, edytując eeprom motki, która siedzi w puszce immo...powodzenia


A jak rozkminić mapę??? to nie VAG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Elektryk » 15 sie 2005, 10:09

A tak jeszcze spytam, co on właściwie odcina. No i prośba o schemat, może ktoś mógłby podesłać.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2005, 11:05
Posty: 8

Postprzez newbie » 15 sie 2005, 12:42

A on właściwie wyłącza po 3 s. wtrysk benzyny...iskra jest więc auta z kranem na mieszadle chodzą mimo immobilizacji :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Elektryk » 15 sie 2005, 13:06

<glupek2> <glupek2> Acha! W takim razie na gazie (dgyby był) to by pojechał. A z wtrysków zapewne, niestety odcinane jest sterowanie ?.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2005, 11:05
Posty: 8

Postprzez newbie » 15 sie 2005, 17:19

Elektryk napisał(a):A z wtrysków zapewne, niestety odcinane jest sterowanie ?.


No przecież nie "15" huhuhu :]
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Elektryk » 15 sie 2005, 17:24

Zawsze trzeba mieć nadzieję.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2005, 11:05
Posty: 8

Postprzez newbie » 15 sie 2005, 17:32

Pewnie, że trzeba...tak na marginesie taka metoda unieruchamiania w gazowej rzeczywistości Polski to lekkie nieporozumienie.
Sądzę, że ok. 80% aut na benzynę ma już kran, a pośród tych 80% całości minimum połowa to dramatyczne instalacje z centarlanym zasilaniem, które chodzą z aktywnym bądź zepsutym immo.

Zawsze polewkę mam jak kołuje jakiś kolo z uszkodzonym immo i żeby uruchomić ponownie żelastwo w ciągu tych 3 ważnych sekund musi zdążyć podnieść rpms żeby mu kran się załączył... :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6