Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez farciarz » 1 lip 2010, 01:44

grzesiek1989cz napisał(a):i bedzie ja widac centralnie czy gdzies w inna strone jest skierowana?


Zapewne jej nie zobaczysz ....bo to niemożliwe. Jedynie gdy wymontujesz przepustnicę. W każdym innym przypadku tylko na "wymacanie" otworku ze śrubką
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez bzzyczek » 1 lip 2010, 11:22

farciarz napisał(a):Zapewne jej nie zobaczysz ....bo to niemożliwe. Jedynie gdy wymontujesz przepustnicę. W każdym innym przypadku tylko na "wymacanie" otworku ze śrubką


Dokładnie tak tu masz zdjęcie w którym miejscu powinna się znajdować:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb4 ... ea741.html
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez soul » 1 lip 2010, 11:34

po lificie takiej srubki nie ma, mozna wyregulowac tylko czułość krokowca kluczem imbusowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez andrzej-w » 1 lip 2010, 16:51

Panowie, a czy punkt 6 instrukcji ustawiania TPS'a z manuala nie mowi o odlaczeniu wtyczki od kompa? Jak rozumiec: " remove the PCM" ?

Obrazek

Strona F1-35, do ktorej odnosi sie punkt 6
Obrazek
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez grzesiek1989cz » 1 lip 2010, 21:03

jak juz piszesz ze mozna wyregulowac kluczem imbusowym to napisz gdzie co i jak:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez grzesiek1989cz » 1 lip 2010, 21:07

i dajcie konkretna odpowiedz jak wyregulowac te obroty w wersji po lifcie:)czy w koncu jest ta srubka co kolega na fotce przedstawil czy tez w inny spospb sie to robi:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez flywin » 1 lip 2010, 23:23

nie ma śrubki po lifcie , wiem bo dziś rozbierałem przepustnice i korkowca z kolegą , pozdrowienia dla Tomka z Mełgwi :) , Mianowicie miałem problem opisywany wyżej a otóż to , po przeczyszczeniu przepustnicy wraz silniczkiem krokowym , Ustawieniu TPS , i obrotów na śrubie bypass w trybie TESTU auto trzyma obroty jak fabryka przykazała :) , także lepiej się wkręca na obroty

Obroty np z 5k rpm spadają płynnie następnie delikatnie do ok 1.2k rpm spadają wolniej do 750rpm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez soul » 1 lip 2010, 23:40

jest tylko nie wiesz gdzie. Przecież miałem takie auto i była wiec sobie nie wyssałem z palca. jest w innym miejscu, na korpusie silniczka krokowego. Reguluje naprezenie spręzynki w krokowcu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:28.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez grzesiek1989cz » 2 lip 2010, 21:56

soul to daj fotke gdzie to dokladnie jest na krokowcu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez soul » 3 lip 2010, 01:31

od razu gotowe na tacy ? ludzie to wszystko o czym mowicie już było na forum ... szukajka się kłania ...

viewtopic.php?p=1196344#p1196344 tu masz tą srubke tuz obok wtyczki od silniczka krokowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez grzesiek1989cz » 3 lip 2010, 08:05

no to u mnie moze jest jakas zaslepka na tej srubce musze sprawdzic dokladnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez grzesiek1989cz » 3 lip 2010, 11:42

jest znalazlem ja na krokowym na imbus tylko kurde tak mocno trzyma ze imbus sie wygina a ona nie chce sie ruszyc co zrobic:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez grzesiek1989cz » 3 lip 2010, 14:23

ruszylem ja w koncu bardzo ciezko sie kreci:)u mnie niestety trzeba bylo o pol obrotu przekrecic ale jeszcze nie jest 100% niz powinno byc i teraz powiedzcie czy wykrecac dalej czy to cos pomoze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez nieznaszmnie » 7 lip 2010, 10:23

Posze kogoś o zamieszczenie zdjęcia gdzie należy sprawdzać i ustwićtego TPS, kompletnie nie wiem gdzie mam szukaćkręcić, która to śrubka i w co włożyc szczelinomierz. Mozna mi jakoś pomóc bo objawy mam takie jakby trzeba bylo to ustawic, tzn spadające obroty do 200-300 oraz po podkręceniu auta do np,5000 tysiecy i wrzuceniu na luz obroty spadaja do zera i auto gasnie. A doodatkowo z dolnych obrotów muł. Proszę moze o jakis telefon do kogos kto mi pomorze telefonicznie lub zdjecia i opis bo ja nie wiem gdzie to robic i jak. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:28.
Powód: zbędne OT w temacie

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:28.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez grzesiek1989cz » 7 lip 2010, 17:38

jak nie kumasz nic o co chodzi to jedz do mechanika najlepiej bo pokrecisz nie to co trzeba i bedziesz mial wiekszy problem:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez Devo_Y » 8 lip 2010, 10:34

panowie, mam pytanie:
czy procedura ustawienia TPS w przypadku silnika BP jest taka sama jak w tym opisie:
xXx napisał(a):ZRÓB TO SAM!!
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)

??

znalazłem to w tym topicu:
viewtopic.php?f=126&t=3861

wydaje mi się, że po złożeniu wszystkiego do kupy po demontażu (walczyłem z falującymi obrotami) nie tak zamontowałem TPS z powrotem (tzn. mam na myśli jego położenie po przykręceniu, bo jest tam możliwość regulacji jego położenia z uwagi na kształt otworów mocujących do obudowy przepustnicy). z obrotami poradziłem sobie, jest jak trzeba. jednak pojawiło się coś innego: powyżej 2000 rpm przy odjęciu gazu jest gwałtowne szarpnięcie (jakby paliwo nagle odcinało) , po dodaniu gazu również jest takie szarpnięcie, tylko w drugą stronę (jakby nagle a nie płynnie otwierała się przepustnica) i to z opóźnieniem. poniżej 2000 rpm nic się takiego nie dzieje, wszystko odbywa się płynnie. nie szarpie i nie przerywa w innych nieprzewidzianych okolicznościach, tylko tak jak opisałem (mam nadzieję, że w sposób zrozumiały dla innych ;) ).

czy złe położenie TPS może być przyczyną tego stanu rzeczy ?? (przed demontażem nic takiego się nie działo)
czy procedura przytoczona przeze mnie powyżej jest właściwa dla BP w BA ?? jeśli nie to jaka ??
a może przyczyna leży gdzie indziej ?? czyli gdzie ??

proszę was o wyczerpującą odpowiedź, ponieważ pomimo szukania w wielu tematach na forum, nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi na powyższe pytania :| .

pozdrawiam
póki co, niczego nie szukam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez nieznaszmnie » 8 lip 2010, 20:49

Więc tak, z telefonem w ręku z z Tadziolem w słuchawce próbowałem ustawić TPS. Niestety u mnie w wersji po lifcie, nie ma mozliwosci regulacji TPS, srubki te dwie nie maja mozliwosci regulacji, podkręcilem za to troche tą srubką od odbojnika, i patrzylem po zdjeciu rury jak jest zamknieta przepustnica, ustawilem tak ze jest calkowice zamknieta, obroty nie spadaja w ogole, po podkreceniu do np.5 tysiecy i puszczeniu na luz auto nie gasnie, zostalo tylko lekie falowanie ale czasami w granicach 900-1100, oraz przytrzymywanie przez dluzsza chwilę na 1100 a po 2 sekundach ladnie spada do 750 obrotów. Ale to chyba do wyszyczenia bardziej niz do ustawiania. Pojezdze i zobacze jak komputer zareaguje czy nie powroci do ustawien po kilku kilometrach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323