Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
Hehe – faktycznie ktoś zapomniał to dopisać aby nie gasić silnika 
Przy unieruchomionym silniku zawsze poziom będzie wyższy niż to przewiduje norma.
Napisz później o "efektach" sprawdzania.
Przy unieruchomionym silniku zawsze poziom będzie wyższy niż to przewiduje norma.
Napisz później o "efektach" sprawdzania.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Faktycznie – problem rozwiązany. Brakowało jakieś pół litra. Uzupełniłem, jutro jeszcze sprawdzę czy się nie pomyliłem z temperaturą, i czy jest w 100% dobrze.
Pojawił się jednak inny zgrzyt. Po uzupełnieniu tego oleju w ruchu ulicznym zdarzyło mi się kilka razy że po wyhamowaniu praktycznie do prędkości kilku km na godzinę, zaraz przed zatrzymaniem, szarpnięcie wprzód, jakby dodało się gazu, skok obrotów, przez krótką chwilę – może sekundę, odczuwalny zgrzyt – dopiero wtedy auto stanęło.
Czy możliwe że ma to jakiś związek z wymianą oleju w skrzyni? Podczas robote grzebałem też trochę w silniku i niechcący przekręciłem kopułkę przestawiając zapłon, nie wyregulowałem go jeszcze spowrotem, więc jest możliwość że przez to silnik się zdusił na niskich obrotach, zaraz przed zatrzymaniem (jechałem powoli, w korku).
Pojawił się jednak inny zgrzyt. Po uzupełnieniu tego oleju w ruchu ulicznym zdarzyło mi się kilka razy że po wyhamowaniu praktycznie do prędkości kilku km na godzinę, zaraz przed zatrzymaniem, szarpnięcie wprzód, jakby dodało się gazu, skok obrotów, przez krótką chwilę – może sekundę, odczuwalny zgrzyt – dopiero wtedy auto stanęło.
Czy możliwe że ma to jakiś związek z wymianą oleju w skrzyni? Podczas robote grzebałem też trochę w silniku i niechcący przekręciłem kopułkę przestawiając zapłon, nie wyregulowałem go jeszcze spowrotem, więc jest możliwość że przez to silnik się zdusił na niskich obrotach, zaraz przed zatrzymaniem (jechałem powoli, w korku).
- Od: 13 maja 2010, 20:21
- Posty: 5
Witam. Kupilam Jak w tytule kochana mazde. Dlugo sie nie pocieszylam moja perelka gdyz skrzynia nie reaguje, wlasciwie to nic sie nie dzialo zanim skrzynia przestala pracowac, brak zgrzytow..... Nikt nie chce podjac sie jej naprawy, a ja nie wiem do kogo sie juz zwrocic
-
cukruva
Witam koleżankę.O automatach jest sporo opisane co i jak. Mechanik tylko jeden
nick (wiesiek5) kolega znajduje się w Dębicy i gwarantuję że naprawi Ci autko
Napisz do niego na PW 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Wiesz przekładka na manuala wiąże się na pewno z przeróbką/dorobieniem pedału sprzęgła. Tak jak pisali koledzy w innych postach. Limuzyna powinna być z automatem 
Dowiedz się jaka jest cena przeróbki na MT (manualna) a ile naprawa AT (automatycznej).
Dowiedz się jaka jest cena przeróbki na MT (manualna) a ile naprawa AT (automatycznej).
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
cukruva napisał(a):Ktoś zaproponował mi przełożenie na manualną?? Co wy na to?? Ja się w ogóle nie znam??
Przerobienie wersji S ze skrzynia automatyczna na manualna jest bardzo trudne, z tego co wiem komus w USA udalo sie to zrobic. Problemem przede wszystkim jest inny komputer, ktory wystepowal tylko w wersji z automatem.
W przypadku problemu skrzynia, polecam Wieska (wiesiek5), ktory doskonale ogarnia temat silnikow millera i ASB.
Jesli jestes zainteresowana, to mam zestaw naprawczy (tzw. Master Kit) do Twojej skrzyni.
Pozdrawiam,
voytecku.
Witam
Mam problem z mazda Xedos 9 z silnikiem milera 2,3 V6
Silnik jest słaby a na dodatek szarpie skrzynia
pomóżcie
Mam problem z mazda Xedos 9 z silnikiem milera 2,3 V6
Silnik jest słaby a na dodatek szarpie skrzynia
pomóżcie
-
Libero26
Skąd jesteś?
- Od: 15 maja 2004, 16:37
- Posty: 824
- Skąd: Kolno
Libero26 napisał(a):Witam
Mam problem z mazda Xedos 9 z silnikiem milera 2,3 V6
Silnik jest słaby a na dodatek szarpie skrzynia
pomóżcie
Kiedy skrzynia szarpie? Przy wrzucaniu ktorych biegow? Tryby pracy skrzyni dzialaja dobrze (np: S –> 1, 3 lub L –> 1, 2)?
Pozdrawiam,
voytecku.
Witam, dzisiaj wymienilem olej w ASB tyle ze sam bez uslug innych (no chyba ze pomocy Wieska).
W zeszlym roku dalem do serisu ASB na wymiane oliwy, teraz do wymiany sklonil mnie oczywiscie przebieg i to ze od zeszlego roku miska ciagle sie pocila z uszczelki i to cala dookola.
Kupilem oliwe Mobil ATF 320 jakis taki... usczelki i filtra na wymiane nie kupowalem, w ksiazce pisza ze filtr mozna co druga wymiane oleju dopiero wymienic.
Myslalem ze uszczelka jest gumowa a po rozkreceniu okazalo sie ze jest papierowa wiec szlag ja trafil.... telefon do speca Wieska i krotko: kleic... bo oryginalnie Mazda dawala silikon
wiec silikon.
Na okraglym magnesie ktory sobie lezy na dnie miski bylo troche szlamu na nim jakby mazi, i jakies niby odpryski grafitowe byly magnetyczne, ale wydaje mi sie ze to pozostalosci od magnesu byly... tak to wygladalo, tylko troszke tego bylo.
Filtra nie wykrecalem a szkoda, zaswiecilem do niego lampka i przez niego bylo widac jakies czesci graty klamoty od skrzyni wiec uznalem ze jest czysty.
Oleju wyplynelo 4 litry i jakies jeszcze pol litra z miski jak ja wykrecilem i jakies resztki jeszcze kapaly caly czas ze skrzyni, jakies kabelki, czujniki, zaworki, ile tam srubek ! ... szok... w samych srubach to 10 kilo bedzie chyba, ogolnie wewnatrz czysto, ladnie az fajnie popatrzec
Zmiany sa zauwazalne niemalze od razu, owszem dotad rowniez bylo dobrze ale teraz jest lepiej, biegi ladniej nachodza, lepiej ciagnie z miejsca, no i po prawie 100km nadal jest widocznie czerwony (rok temu czerwono nie bylo tak jak teraz)
Jestem mocno czerwono zadowolony ... zeby tylko nie zapeszac
biegi sa, mocny wsteczny rowniez, miska sucha i oby tak pozostalo 
W zeszlym roku dalem do serisu ASB na wymiane oliwy, teraz do wymiany sklonil mnie oczywiscie przebieg i to ze od zeszlego roku miska ciagle sie pocila z uszczelki i to cala dookola.
Kupilem oliwe Mobil ATF 320 jakis taki... usczelki i filtra na wymiane nie kupowalem, w ksiazce pisza ze filtr mozna co druga wymiane oleju dopiero wymienic.
Myslalem ze uszczelka jest gumowa a po rozkreceniu okazalo sie ze jest papierowa wiec szlag ja trafil.... telefon do speca Wieska i krotko: kleic... bo oryginalnie Mazda dawala silikon
Na okraglym magnesie ktory sobie lezy na dnie miski bylo troche szlamu na nim jakby mazi, i jakies niby odpryski grafitowe byly magnetyczne, ale wydaje mi sie ze to pozostalosci od magnesu byly... tak to wygladalo, tylko troszke tego bylo.
Filtra nie wykrecalem a szkoda, zaswiecilem do niego lampka i przez niego bylo widac jakies czesci graty klamoty od skrzyni wiec uznalem ze jest czysty.
Oleju wyplynelo 4 litry i jakies jeszcze pol litra z miski jak ja wykrecilem i jakies resztki jeszcze kapaly caly czas ze skrzyni, jakies kabelki, czujniki, zaworki, ile tam srubek ! ... szok... w samych srubach to 10 kilo bedzie chyba, ogolnie wewnatrz czysto, ladnie az fajnie popatrzec

Zmiany sa zauwazalne niemalze od razu, owszem dotad rowniez bylo dobrze ale teraz jest lepiej, biegi ladniej nachodza, lepiej ciagnie z miejsca, no i po prawie 100km nadal jest widocznie czerwony (rok temu czerwono nie bylo tak jak teraz)
Jestem mocno czerwono zadowolony ... zeby tylko nie zapeszac

Ostatnio edytowano 6 lip 2010, 20:24 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Super 
To jest całkiem normalne po tylu latach
Jedyny stres, gdy obroty rosną podczas zmiany biegu (poślizg), a tak to jeździć i się nie przejmować. MX-3 były w automacie i B6, i K8 (4-biegowa skrzynia). Co do tego szarpnięcia, to obawiam się, że chodzi o elektrykę silnika. Dolewka oleju nie mogła mieć na to wpływu.
Jason napisał(a):2. Inna sprawa jest taka że po kupnie (to mój pierwszy samochód z ASB) zauważyłem że czasem szarpie wbijając 2kę – nie było to uciążliwę i przyzwyczaiłem się do takiego zachowania, w praktyce dzieje się to tylko na niskich obrotach i przy zimnej skrzyni – po godzinie, dwóch jazdy praktycznie znika. Poza tym po wymianie oleju szarpanie zelżało. Zlekceważyłem ten objaw sądząc że 15-letnia skrzynia ma prawo być lekko zużyta – szczególnie że szarpnięcie było lekkie i porównywalne z wbijaniem biegu w manualu – jednak po przeczytaniu tego tematu zaczynam mieć poważne wątpliwości.
To jest całkiem normalne po tylu latach
Witam!
Dołaczę się w temacie z moim problemem
Wczoraj musiałem pojechać do pracy, po powrocie zatrzymałem się na stacji CPN aby zrobić małe zakupki i jak wsiadłem i ruszyłem autkiem na pierwszym biegu jakoś skrzynia zaczęła głośniej (niż zazwyczaj) pracować.
Zmiana biegów niekoniecznie odbywała się płynie tak jak wcześniej!
Przyjechałem pod dom i po jakiejś godzinie znów musiałem wyjechać.
Początkowo wszystko było tak jak być powinno ale po jakimś czasie znów zaczęły się problemy z szarpaniem w momencie przełączania a szczególnie przy ruszaniu z miejsca.
Nie wiem co się dzieje bo i nawet wsteczny mi osłabł! Wcześniej parkując na parkingu, gdzie jest mały spadek to po włączeniu wstecznego nie musiałem dodaawać gazu aby ruszył do tyłu – teraz bez dodania gazu lekko chce się toczyć do przodu ;(
Sprawdzałem poziom oleju i ze zdziwieniem zobaczyłem, że przy gorącej skrzyni jest go nawet więcej niż MAX – wcześniej o ile pamiętam (a może wydawało mi się), że jest do nieco tuż poniżej maksymalnego poziomu.
Ale nie biorę tego na 100% pewności, gdyż nie sprawdzałem tego na w pełni równym podłożu.
Czy to coś poważnego może być?
Rozumiem jakbym takie objawy miał nasilające się od dawna ale tak gwałtownie to ... trochę dziwne to jest.
Fakt, że "pierwszy bieg" trochę od początku był głośniejszy od pozostałych ale nie aż tak jak jest teraz.
I co ciekawsze to w większości przypadków ludzie mają problemy z III i IV biegiem, które u mnie (jeszcze) dobrze pracują.
Mam zamiar wybrać się do Wieśka ale .... tak zastanawiam się czy w ogóle tam dojadę jak to tak pracuje
Eeeech – ktoś mi chyba użekł to auto
Pozdrawiam!
Marek
Dołaczę się w temacie z moim problemem
Wczoraj musiałem pojechać do pracy, po powrocie zatrzymałem się na stacji CPN aby zrobić małe zakupki i jak wsiadłem i ruszyłem autkiem na pierwszym biegu jakoś skrzynia zaczęła głośniej (niż zazwyczaj) pracować.
Zmiana biegów niekoniecznie odbywała się płynie tak jak wcześniej!
Przyjechałem pod dom i po jakiejś godzinie znów musiałem wyjechać.
Początkowo wszystko było tak jak być powinno ale po jakimś czasie znów zaczęły się problemy z szarpaniem w momencie przełączania a szczególnie przy ruszaniu z miejsca.
Nie wiem co się dzieje bo i nawet wsteczny mi osłabł! Wcześniej parkując na parkingu, gdzie jest mały spadek to po włączeniu wstecznego nie musiałem dodaawać gazu aby ruszył do tyłu – teraz bez dodania gazu lekko chce się toczyć do przodu ;(
Sprawdzałem poziom oleju i ze zdziwieniem zobaczyłem, że przy gorącej skrzyni jest go nawet więcej niż MAX – wcześniej o ile pamiętam (a może wydawało mi się), że jest do nieco tuż poniżej maksymalnego poziomu.
Ale nie biorę tego na 100% pewności, gdyż nie sprawdzałem tego na w pełni równym podłożu.
Czy to coś poważnego może być?
Rozumiem jakbym takie objawy miał nasilające się od dawna ale tak gwałtownie to ... trochę dziwne to jest.
Fakt, że "pierwszy bieg" trochę od początku był głośniejszy od pozostałych ale nie aż tak jak jest teraz.
I co ciekawsze to w większości przypadków ludzie mają problemy z III i IV biegiem, które u mnie (jeszcze) dobrze pracują.
Mam zamiar wybrać się do Wieśka ale .... tak zastanawiam się czy w ogóle tam dojadę jak to tak pracuje
Eeeech – ktoś mi chyba użekł to auto
Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witaj Marku, jakis czas temu myslalem ze mam troche za malo oliwy wiec dolalem. Bylo go za duzo oczywiscie sporo ponad max okolo 0.4l i efektem byly podobne objawy jak u Ciebie, nie chciala z miejsca ruszac tak gwaltownie jak wczesniej lub wsteczny nawet troszke oslabl-tak mi sie wydawalo bynajmniej i zeby ruszyc z miejsca dawalem wiecej gazu w efekcie czego byl taki jakis dziwny dzwiek cos jak buczenie jakby obudowa filtra powietrza byla rozpieta w zwyklym ssacym silniku nie w KJ bo tam to az gwizdze jak prosiak...
Podpowiedz z forum dostalem zeby upuscic-wiec upuscilem i nawet pomoglo, wszystko wrocilo do normy.
Piszesz ze wczesniej oliwy bylo mniej na bagnecie a teraz jest jakby wiecej, upewnij sie dokladnie, smierdzi jakby byl przepalony, kiedy go zmienialec i co wlales, filtr w AT.
Z drugiej strony poziom sam sie nie mogl zwiekszyc, pisali kiedys o przecieku plynu chlodniczego do oliwy w skrzyni, tam sie zmniejsza a tu zwieksza ale co tam dokladnie bylo to nie pamietam, musialbym poszukac na forum.
Masz LPG, czy takie same objawy sa rowniez na PB ? pytam bo jak rozmawiam z uzytkownikami czy tez w jakims stopniu specami to ustawienie sterownika LPG i w efekcie jego eksploatacja ma bardzo znaczny wplyw na prace automatu, np. nachodzenie czy zmiany poszczegolnych biegow, malo precyzyjne wybieranie biegu takie wariacje po zwolnieniu auta i ponownym przyspieszeniu.
No i jasne ze nie powinien szarpac...
a piszesz ze zaczelo sie inaczej, nie wiem co Ci doradzic bo AT to dla mnie kosmos, na wszystkich polozeniach tak jest D S L z HOLD-em czy bez, sprawdz bledy silnika bo bledy skrzyni sa lacznie wyswietlane ze skrzynia moze cos pokaze no ale by swiecil HOLD... nie wiem... na pewno Wiesiek...
Ja tez sie dolacze i zapytam:
pojawia mi sie jakby polbieg miedzy 3 a 4 bieigem
roznica w obrotach normalnie jak przy zmianie biegu na wyzszy, auto przyspiesza normalnie tyle ze ten niby polbieg trwa jaks chwile w zaleznosci jak wciskam pedal-wciskam pedal mocniej i tym samym ten polbieg jest definitywnie dluzszy i po czym jest juz ten ostatni czwarty bieg, nie jest to w zadnym przypadku poslizg, liczyc umiem i konczy nie na pieciu a przeciez jak byk pisza ze 1 2 3 4 i koniec zalatwie jakac mini kamerke i nagram bo swietnie to widac na obrotomierzu.
Podpowiedz z forum dostalem zeby upuscic-wiec upuscilem i nawet pomoglo, wszystko wrocilo do normy.
Piszesz ze wczesniej oliwy bylo mniej na bagnecie a teraz jest jakby wiecej, upewnij sie dokladnie, smierdzi jakby byl przepalony, kiedy go zmienialec i co wlales, filtr w AT.
Z drugiej strony poziom sam sie nie mogl zwiekszyc, pisali kiedys o przecieku plynu chlodniczego do oliwy w skrzyni, tam sie zmniejsza a tu zwieksza ale co tam dokladnie bylo to nie pamietam, musialbym poszukac na forum.
Masz LPG, czy takie same objawy sa rowniez na PB ? pytam bo jak rozmawiam z uzytkownikami czy tez w jakims stopniu specami to ustawienie sterownika LPG i w efekcie jego eksploatacja ma bardzo znaczny wplyw na prace automatu, np. nachodzenie czy zmiany poszczegolnych biegow, malo precyzyjne wybieranie biegu takie wariacje po zwolnieniu auta i ponownym przyspieszeniu.
No i jasne ze nie powinien szarpac...
Ja tez sie dolacze i zapytam:
pojawia mi sie jakby polbieg miedzy 3 a 4 bieigem
Witaj Janusz!
Wczoraj wieczorem jeszcze zrobiłem mały test: autko sobie stało spokojnie na parkingu prawie dobę, odpaliłem je i podjechałem kilkadziesiąt metrów na płaskie miejsce w celu kontroli poziomu oleju.
Temperatura zewnętrzna była ok 18'C więc i skrzynia nie miała specjalnie więcej.
Pierwszy pomiar pokazał nawet delikatnie mniej niż dolny znak ale po kolejnych 2 minutach pracy silnika poziom był już jak najbardziej na dolnym znaku (20'C).
W tym czasie wsteczny jak najbardziej ładnie i "silnie" pracował a i ruszanie do przodu też było płynne.
Więc .... zrobiłem małą rundę po mieście aby olej się zagrzał i tak aby skrzynia popracowała na każdym biegu (tylko ciiicho, że jechałem powyżej 50km/h
).
Powiem tak – na początku wszystko ładnie, płynnie i bez jakichkolwiek szarpnięć czyli tak jak być powinno.
Autko przyśpieszało właściwie i bez jakichś "efektów ubocznych".
Jednak jak olej się zagrzał to już przy ruszaniu z miejsca skrzynia musi się jakby dłużej "zastanowić" i zwykle bywało to z pewnym szarpnięciem. Zmiana biegów podczas jazdy nie była już straszna.
Ale wsteczny po tej przejażdźce znów "osłabł"
Oleju jeszcze nie zmieniałem chociaż myślałem o tym ale jakoś po prostu nie było jak i kiedy się zebrać. Ale z drigiej strony to przecież taki objaw przy normalnym zuzyciu oleju nie pojawia się ot tak z dnia na dzień!
Tym Xedos'em u siebie zrobiłem dopiero ok 14kkm (jeżdżę od września '09) więc niby nie jest to dużo ale ... też jakby był "trefny" to wcześniej coś wyszłoby.
Kolor oleju jest taki jasno-brązowo-czerwony bez śladów emulsji wodnej i bez jakiegoś nietypowego zapachu.
Ale .... na chusteczce po wytarciu bagnetu są jakieś jakby metaliczne ślady, które nie powiem ale zaniepokoiły mnie bardzo
Co do tego jak się zachowuje na Pb i LPG to powiem tak, że praktycznie nie widzę obecnie żadnej różnicy.
Inna sprawa to fakt, że raz na jakiś czas robię drobne korekty nastaw w sterowniku LPG i nie powiem ale zbierane mapki teraz całkiem już przyzwoiciej się prezentują niż wcześniej to było.
Tak więc LPG w kwestii skrzyni spokojnie mogę pominąć.
Błędy ECU silnika, które czasem się pojawiają (EGR) to też nie powinny mieć na to wpływu.
W kwestii diagnostyki błędów skrzyni to jeszcze nie robiłem nic ale tak jak piszesz – HOLD się nie świeci
W najbliższym czasie wybieram się do Wieśka w kwestii rozrządu ale chcę także aby popatrzył na całą resztę.
Coś czuję, ze rozrząd to będzie pikuś względem skrzyni
Pozdrawiam!
P.S. ... to moje pierwsze auto z ASB i ... nie wiem czy nie "ostatnie"
Wczoraj wieczorem jeszcze zrobiłem mały test: autko sobie stało spokojnie na parkingu prawie dobę, odpaliłem je i podjechałem kilkadziesiąt metrów na płaskie miejsce w celu kontroli poziomu oleju.
Temperatura zewnętrzna była ok 18'C więc i skrzynia nie miała specjalnie więcej.
Pierwszy pomiar pokazał nawet delikatnie mniej niż dolny znak ale po kolejnych 2 minutach pracy silnika poziom był już jak najbardziej na dolnym znaku (20'C).
W tym czasie wsteczny jak najbardziej ładnie i "silnie" pracował a i ruszanie do przodu też było płynne.
Więc .... zrobiłem małą rundę po mieście aby olej się zagrzał i tak aby skrzynia popracowała na każdym biegu (tylko ciiicho, że jechałem powyżej 50km/h
Powiem tak – na początku wszystko ładnie, płynnie i bez jakichkolwiek szarpnięć czyli tak jak być powinno.
Autko przyśpieszało właściwie i bez jakichś "efektów ubocznych".
Jednak jak olej się zagrzał to już przy ruszaniu z miejsca skrzynia musi się jakby dłużej "zastanowić" i zwykle bywało to z pewnym szarpnięciem. Zmiana biegów podczas jazdy nie była już straszna.
Ale wsteczny po tej przejażdźce znów "osłabł"
Oleju jeszcze nie zmieniałem chociaż myślałem o tym ale jakoś po prostu nie było jak i kiedy się zebrać. Ale z drigiej strony to przecież taki objaw przy normalnym zuzyciu oleju nie pojawia się ot tak z dnia na dzień!
Tym Xedos'em u siebie zrobiłem dopiero ok 14kkm (jeżdżę od września '09) więc niby nie jest to dużo ale ... też jakby był "trefny" to wcześniej coś wyszłoby.
Kolor oleju jest taki jasno-brązowo-czerwony bez śladów emulsji wodnej i bez jakiegoś nietypowego zapachu.
Ale .... na chusteczce po wytarciu bagnetu są jakieś jakby metaliczne ślady, które nie powiem ale zaniepokoiły mnie bardzo
Co do tego jak się zachowuje na Pb i LPG to powiem tak, że praktycznie nie widzę obecnie żadnej różnicy.
Inna sprawa to fakt, że raz na jakiś czas robię drobne korekty nastaw w sterowniku LPG i nie powiem ale zbierane mapki teraz całkiem już przyzwoiciej się prezentują niż wcześniej to było.
Tak więc LPG w kwestii skrzyni spokojnie mogę pominąć.
Błędy ECU silnika, które czasem się pojawiają (EGR) to też nie powinny mieć na to wpływu.
W kwestii diagnostyki błędów skrzyni to jeszcze nie robiłem nic ale tak jak piszesz – HOLD się nie świeci
W najbliższym czasie wybieram się do Wieśka w kwestii rozrządu ale chcę także aby popatrzył na całą resztę.
Coś czuję, ze rozrząd to będzie pikuś względem skrzyni
Pozdrawiam!
P.S. ... to moje pierwsze auto z ASB i ... nie wiem czy nie "ostatnie"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
tco_tm napisał(a):Olej nie może mieć brązowawego odcienia. Wymień go, a później sprawdź ciśnienie liniowe.
Pomyślę o tym i postaram się w najbliższym czasie go wymienić.
Tak z ciekawości bo jakoś jeszcze nie znalazłem tego – czy skrzynie przed i po "lifcie" są takie same?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Krótkie pytanko – jak wygląda uszczelnienie filtra oleju?
Z tego co się chyba orientuję to jest jakiś oring.
Czy ktoś z Was zna jego wymiar?
Z tego co się chyba orientuję to jest jakiś oring.
Czy ktoś z Was zna jego wymiar?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam!
Wczoraj przyszedł zakupiony filterek i wieczorem czepiłem się wymiany oleju.
Nie powiem – stary olej był znacząco ciemniejszy od nowego ale ... to nie wszystko
Najbardziej zaniepokoiła mnie spora ilość opiłków na magnesach, gdzie znalazłem nawet kilka większych fragmentów
Cóż – olej wymieniłem, zalałem aby był właściwy stan i czas na jazdę próbną (wracając do domu).
Początkowo nawet całkiem ładnie skrzynia pracowała i autko jakieś żwawsze się zrobiło.
Ale trochę pojeździłem "nieco bardziej dynamicznie" i ..... dalej jest do du..y
Tak więc chyba pozostanie mi szukanie drugiej skrzyni bo nie wiem czy opłaci mi się remontować tą co mam.
Muszę jeszcze poradzić się naszego "guru" czyli Pana Wiesława co on o tym myśli.
Ja w każdym razie nie ukrywam, że załamałem się trochę tym
Ot – zachciało mi się "luxusu"
Wczoraj przyszedł zakupiony filterek i wieczorem czepiłem się wymiany oleju.
Nie powiem – stary olej był znacząco ciemniejszy od nowego ale ... to nie wszystko
Najbardziej zaniepokoiła mnie spora ilość opiłków na magnesach, gdzie znalazłem nawet kilka większych fragmentów
Cóż – olej wymieniłem, zalałem aby był właściwy stan i czas na jazdę próbną (wracając do domu).
Początkowo nawet całkiem ładnie skrzynia pracowała i autko jakieś żwawsze się zrobiło.
Ale trochę pojeździłem "nieco bardziej dynamicznie" i ..... dalej jest do du..y
Tak więc chyba pozostanie mi szukanie drugiej skrzyni bo nie wiem czy opłaci mi się remontować tą co mam.
Muszę jeszcze poradzić się naszego "guru" czyli Pana Wiesława co on o tym myśli.
Ja w każdym razie nie ukrywam, że załamałem się trochę tym
Ot – zachciało mi się "luxusu"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości