Witam,
miałem takie oto zdarzenie jak poniżej na stacji benzynowej. Co mogło się stać ? Auto to 6, 2.3 2007r AT.
Mam pół baku paliwa, zajeżdżam na stację, tankuję do pełna PB95. Zakręcam korek wlewu paliwa "na 1 kliknięcie", wsiadam, chcę odjechać. Auto uruchamia się na ułamek sekundy i momentalnie gaśnie.
Nastepnie nie chce dać się uruchomić (rozrusznik kręci, kontrolki się palą – w tym check engine). Próbowałem z 20 razy, w międzyczasie ponownie odkręcając i zakręcając korek wlewu paliwa. Po kilkunastu minutach zauważyłem że zaczyna minimalnie "zaskakiwać", odruchowo nacisnąłem gaz – zaskoczyło. Wszystkie kontrolki zgasły, pojechałem. Od tamtej pory odpalałem auto jeszcze z 20 razy, przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i wszystko jest ok. Co mogło być przyczyną takiego zachowania na stacji ?
Pozdrawiam,
dodziak
edit brt: proszę na przyszłość poprawnie nazywać tematy
Rozrusznik kręci, nie chce zapalić – dziwna sytuacja na stacji benzynowej
Strona 1 z 1
dodziak napisał(a): Co mogło być przyczyną takiego zachowania na stacji ?
imobilajzer
jedz na tester i dowiesz sie jakie bledy zapamietal komp.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
dodziak napisał(a):Co mogło być przyczyną takiego zachowania na stacji ?
Bardzo rzadko, ale u mnie pojawia się problem z uruchamianiem w podobnych okolicznościach, czyli uruchamiam zimny, jadę na stację, tankuję i jest problem. Nigdy nie było tak ekstremalnie jak u Ciebie, że kręciłeś kilka razy, ale czasami uruchamianiem przypomina starego" Malucha". Drążyłem ten temat i doszedłem do tego, że jeżeli silnik nie jest w pełni nagrzany, to przy uruchamianiu dostaje większą dawkę paliwa, która go "zalewa". Trzeba zaktualizować oprogramowanie, podobno pomaga, koszt ~150zł.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Drążyłem ten temat i doszedłem do tego, że jeżeli silnik nie jest w pełni nagrzany, to przy uruchamianiu dostaje większą dawkę paliwa, która go "zalewa".
A czy mógłbyś przy takiej "okazji" wykręcic świecę, sprawdzić jej zalanie i to w 100% potwierdzić?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):A czy mógłbyś przy takiej "okazji" wykręcic świecę, sprawdzić jej zalanie i to w 100% potwierdzić?
Nie widzę sensu. Korzystałem z wiedzy zawartej na amerykańskich forach, była na to nawet akcja serwisowa. Ja nie mam z tym problemu zdarza się bardzo rzadko.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):z wiedzy zawartej na amerykańskich forach, była na to nawet akcja serwisowa
To spoko
Zastanawia mnie czy delikatne dodanie gazu nie poprawiłoby sytuacji?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Pawko_6 napisał(a):Drążyłem ten temat i doszedłem do tego, że jeżeli silnik nie jest w pełni nagrzany, to przy uruchamianiu dostaje większą dawkę paliwa, która go "zalewa". Trzeba zaktualizować oprogramowanie, podobno pomaga, koszt ~150zł.
U mnie silnik był rozgrzany. Tankowania dokonywałem po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. O wspomnianym zalaniu przeczytałem także (post factum) w instrukcji obsługi. Na jutro umówiłem się w serwisie. Zobczymy
magicadm napisał(a):W życiu nie zgaszę silnika na CPNie
znam kogoś, kto wogóle nie gasił silnika,
bo obawiał się, że mu tłoki wystygną...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):znam kogoś, kto wogóle nie gasił silnika,
bo obawiał się, że mu tłoki wystygną...
E.
Dziwny znajomy...


- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
dodziak napisał(a):Witam,
miałem takie oto zdarzenie jak poniżej na stacji benzynowej. Co mogło się stać ? Auto to 6, 2.3 2007r AT.
Mam pół baku paliwa, zajeżdżam na stację, tankuję do pełna PB95. Zakręcam korek wlewu paliwa "na 1 kliknięcie", wsiadam, chcę odjechać. Auto uruchamia się na ułamek sekundy i momentalnie gaśnie.
Na 99% jest to wina interesu zwanego w anglojęzycznych krajach solenoidem. Być może polska nazwa jest podobna, nie wiem
http://forum.mazda6club.com/index.php?s ... try1146282
http://www.imazda.com/forums/showthread.php?t=14913
-
decerios
Witam.
Mam podobny problem lecz nie do końca z Mazda 6 diesel 88kW. 121 KM.
Ostatnio kilka razy zdarzyło mi się, że po nocy (po kilku godzinnym postoju) miałem problem z odpaleniem samochodu. Czasami musiałem kilka razy uruchamiać zapłon.
Czasem uruchamia się ale nie może wejść na obroty. Dopiero po kilku chwilach (ok.1-2minut) sam bez pomocy gazu wchodzi na 900 obrotów.
Przy ciepłym silniku nie ma najmniejszych problemów z odpaleniem.
Mam zamiar teraz wymienić wszystkie filtry. Może to pomoże.
pozdrawiam,
Griszka
Mam podobny problem lecz nie do końca z Mazda 6 diesel 88kW. 121 KM.
Ostatnio kilka razy zdarzyło mi się, że po nocy (po kilku godzinnym postoju) miałem problem z odpaleniem samochodu. Czasami musiałem kilka razy uruchamiać zapłon.
Czasem uruchamia się ale nie może wejść na obroty. Dopiero po kilku chwilach (ok.1-2minut) sam bez pomocy gazu wchodzi na 900 obrotów.
Przy ciepłym silniku nie ma najmniejszych problemów z odpaleniem.
Mam zamiar teraz wymienić wszystkie filtry. Może to pomoże.
pozdrawiam,
Griszka
- Od: 8 cze 2010, 08:58
- Posty: 13
- Skąd: Lublin
witam. moze to byc wina filtra paliwa ewentualnie sitka w zbiorniku lub zapowietrza sie uklad paliwowy. mozesz podjechac na kompa i sprawdzic bledy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6