Xenony zamiast żarówek halogenowych
Strona 1 z 1
Witam serdecznie. Rozważam założenie instalacji HID Xenon w mażdzie 3, która ma soczewki w lampach. Czy ktoś z Was drodzy koledzy już coś podobnego zakładał? Czy gra jest warta świeczki? Pozdrawiam
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
napewno ktoś zakładał jeśli już jednak chcesz to sprzedaj stare lampy kup używki z xenonem +plus spryskiwacze + plus czujnik samopoziomowania, możesz zrobić to bez ostatnich dwóch rzeczy ale to jest już na twoją odpowiedzialność, bo NORMALNEGO przeglądu z tym nie przejdziesz. Pochwale się przy okazji, że gdy zostałem ostatnio zatrzymany w Warszawie w nocy, oprócz dmuchania w balonik do kontroli kazali mi pokazać czy moje xenony mają układ samopoziomowania i czy spryskiwacze działają.

- Od: 5 sie 2009, 11:50
- Posty: 197
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 3 2.0. v8
myshouek napisał(a):Widzę aRcek że miałeś z tym niezły problem. Dało mi to dużo do myślenia. Teraz już będę wiedział jaką decyzję podjąć. Dziękuje za informacje i Pozdrawiam serdecznie
hej, źle mnie zrozumiałeś ja mam akurat xenony fabryczne więc problemu nie było ale po prostu ostrzegam bo mi się zdarzyła mimo tego faktu kontrola bo Panom w niebieskim (no teraz już czarnych) wydawało się że taki samochód nie powinienem mieć xenonow, zresztą doczepiali się do wszystkiego, od dmuchania po światła w tablicy rejestracyjnej. Pozatym widzę po sąsiadach którzy mają xenony i nagle po 2 miesiącach, no czasem pół roku znów ich widzę na normalnych światłach, albo palą im się te chińskie podróbki i po drugiej już wymianie żarówki, która nie jest w cale taka tania koszt osrama, bo to ponad 100 złotych, wracają do zwykłych halogenów.
Jak już się bawić w xenon to szukać po szrotach rozbitych mazd i brać fabryczną instalacje. Wyjdzie drożej ale spokój większy, nie będziesz oślepiał, będziesz przechodził przeglądy no i trwałość również o wiele lepsza bo starcza na lata.

- Od: 5 sie 2009, 11:50
- Posty: 197
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 3 2.0. v8
Jasne że lepiej mieć xenony fabryczne ..ale zdarzyć się może, ze kupiliśmy samochodzik już z zamontowanymi światłami z Chin – zresztą każdy może założyć sam, choć ja bym się nie podjął. Jak zdolny to założy jak nie to każdy elektryk, koszt zestawu to 180 zł , koszt żarówki 30 zł i dlatego jest to masowo zakładane, bo czas drożyzny już minął, a gdyby łapać wszystkich to kiedy łapać za wykroczenia? Dlatego w końcu kolejny przepis stanie się martwym przepisem, bo życie wymusi tańsze rozwiązania. Nie oślepiać w nocy, przecierać szkiełka i jazda.. Sam wiem że to nieco naciągane ale..już tak jest.
marek lef
marek lef
- Od: 17 sty 2010, 09:14
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: dopiero zamiar kupna
AdamekMMz napisał(a):A mam takie pytanie. przy zakładaniu sprysków do lamp co jest potrzebne..mógł by podać wszystkie części i ich numery??
zbiornk płynu 300 zł pompka spryskiwaczy 600 zł. -spryskiwacze 80 zł sztuka
Moze ktos podac podstawe prawna ktora wymusza przy xenonie obowiazkowe posiadanie spryskiwaczy? Bo jesli mnie pamiec nie myli to kiedys bylo o tym na TVNTurbo i jakos nie mogli sie tego doszukac. To jest tak ze zwykle jak ktos kupuje auto z xenonami to ono juz ma taki drozszy pakiet w opcji wlasnie ze spryskiwaczami ale wymogu prawnego wg mnie nie ma. Jesli chodzi o sprawdzanie czy auto faktycznie ma xenony czy tez jakies przerobki to jest to 1/100 kontrola, popytajcie na CB czy komus to sprawdzali. Wiekszosc z wypowiedzi to ze "ktos slyszal" o takiej procedurze. Oczywiscie jak ktos zalozy xenony do 323f to prawdopodobienstwo kontroli wzrasta:)
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Moze ktos podac podstawe prawna
Szczerze to mnie to zainteresowało. Pytanie nie głupie a odpowiedź... nie taka prosta do znalezienia. Wielu "proroków" na forach (po wpisaniu w Google) wskazuje jakieś podstawy prawne, w który nic tak naprawdę nie ma. np.: http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0090750639 , http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm . Jedyne co udało mi się znaleźć (nie mam za wiele czasu, ale jeszcze pewnie poszperam bo to co znalazłem nie do końca ma ręce i nogi) to faktycznie Regulamin 48 EKG ONZ http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 067:PL:PDF , a dokładniej pkt 6.2.9:
(nr 45 odnosi się do homologacji na szkło reflektora).Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej
2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania
świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 (1).
i wcześniejszy 6.2.6.2:
Tutaj jak rozumiem chodzi o samopoziomowanie.W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny
jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
powiem tak – jakieś pół roku jadąc jeszcze moim poprzednim samochodem i mając zainstalowane takie xenony rodem z allegro (nie powiem efekt fajny, nie mówiąc o poprawie bezpieczeństwa jazdy w nocy) zostałem zatrzymany do kontroli przez niebieskich panów pod Łodzią... i prawdę mówiąc niewiele brakowało a straciłbym dowód rejestracyjny pod zarzutem reflektorów niedostosowanych do xenonów...w końcu ludzika jakoś ubłagałem zapewniając, że zdemontuję je jak tylko wrócę... z drugiej strony xenony miałem zainstalowane przez półtora roku, mijałem setki patroli i tylko ten jeden raz jakiś nadgorliwiec się przyczepił...
- Od: 6 cze 2010, 14:12
- Posty: 93
- Skąd: Garwolin
- Auto: w poszukiwaniu modelu BL
W jakim aucie ( model/rok )?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości