Drogie części?
Strona 1 z 1
Mam pytanie. Zastanawiam się nad kupnem Mazdy (dokładniej z roczników 2003-2004, Mazda 3) i słyszałem, że Mazda ma drogie części, to prawda? Ponoć również Mazda nie zezwoliła na produkcję części zamiennych do ich aut, to prawda? Jak wypadają np. cenowo ceny części do Mazdy i Toyoty? Są porównywalne czy któreś droższe/tańsze?
-
Bartass89
Jeśli chodzi o troche starsze mazdy jak np moja 323f Ba to nie mam problemu z czesciami zamiennymi, teraz wymieniałem końcówke drążka i stabilizatora i jak zamówilem jednego dnia w sklepie tak drugiego już je miałem, więc to bzdury wymyślone przez golfiarzy albo innych właścicieli aut zachodnich... Ja mówię o częściach do modelu swojej mazdy ale w przypadkach innych modeli raczej jest podobnie. 
- Od: 10 lut 2009, 20:35
- Posty: 59
- Skąd: Wieluń
- Auto: Madzia była 323f BA 1,5b
jest 3 BK 1,6b '07
czacha186 – zmyslone to nie jest ! Ja tez posiadam mazde 323f ba i niestety części np. do silnika jest ciążko kupić w moich okolicach więc części do mazdy nie są aż tak łatwo dostepne a napewno nie są najtańsze!
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Jesli chodzi o elementy zawieszenia to bez problemu. Ale tak jak kolega wyzej pisal, jesli trzeba cos do silnika, jakies czujniki, przeplywomierz czy cos w tym stylu to tylko uzywane. Nowki kosztuja niewyobrazalne sumy, a zamiennikow nie ma. Pisze na przykladzie 323f 
przykladowe ceny do 323f z ASO:
– przeplywomierz 2700zl
– dmuchawa 1700zl
a co do serwisu(standardowe naprawy) to raczej nie licza sobie duzo wiecej niz zwyczajny dobry mechanik
przykladowe ceny do 323f z ASO:
– przeplywomierz 2700zl
– dmuchawa 1700zl
a co do serwisu(standardowe naprawy) to raczej nie licza sobie duzo wiecej niz zwyczajny dobry mechanik
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
Bartass89 napisał(a):Mam pytanie. Zastanawiam się nad kupnem Mazdy (dokładniej z roczników 2003-2004, Mazda 3) i słyszałem, że Mazda ma drogie części, to prawda? Ponoć również Mazda nie zezwoliła na produkcję części zamiennych do ich aut, to prawda? Jak wypadają np. cenowo ceny części do Mazdy i Toyoty? Są porównywalne czy któreś droższe/tańsze?
Co do zawieszenia, to tak jak już tu wspomniano nie będzie dużej różnicy.
Ale z silnikiem jest już inaczej, tutaj ceny dają czasem popalić.
A Toyota ma wg mnie tańsze części.
Ale mimo tego, że za części zapłacić muszę więcej niż inni porównywalnymi markami, to nie zamienię mojej Madzi na żadnego z nich... chyba, że inną "o tym samym imieniu".
- Od: 30 lis 2009, 11:35
- Posty: 96
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.
nie rozpędzajcie się z tymi drogimi częściami do silników. Czy widzieliście gdzieś zamienniki np dmuchawy do Golfa czy audi
lub przepływomierz do jakiegokolwiek auta w zamienniku
myslę że takie elementy i do starego golfa będą miały ceny z kosmosu.
A takie rzeczy jak uszczelki pod głowicę, przewody WN, termostaty, kopułki rozdzielacza, świece, nawet chłodnice, alternatory, czujniki temperatur, czy inne rzeczy które zwykle sie psują kupuje sie spokojnie bez stresu i w rozsądnych pieniążkach często taniej niż np do aut francuskich.
Trudno oczekiwać aby tłoki, korbowody, przepływomierze czy inne części pasujące do jednego konkretnego modelu leżały na półkach w sklepie i były dostępne od ręki za grosze. Ale są to rzeczy które się z reguły nie psują, pomijam przepływomierz, który zwykle jest niszczony na własne życzenie przez głupotę/niewiedzę użytkownika
A takie rzeczy jak uszczelki pod głowicę, przewody WN, termostaty, kopułki rozdzielacza, świece, nawet chłodnice, alternatory, czujniki temperatur, czy inne rzeczy które zwykle sie psują kupuje sie spokojnie bez stresu i w rozsądnych pieniążkach często taniej niż np do aut francuskich.
Trudno oczekiwać aby tłoki, korbowody, przepływomierze czy inne części pasujące do jednego konkretnego modelu leżały na półkach w sklepie i były dostępne od ręki za grosze. Ale są to rzeczy które się z reguły nie psują, pomijam przepływomierz, który zwykle jest niszczony na własne życzenie przez głupotę/niewiedzę użytkownika

na przykladzie BMW, do mazdy tylko uzywka, albo nowka za kilka kafli
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
oo a to ok się rozczarowałem. Ale może jak mazd będzie jeździło tyle co bemek to może i przepływki zaczną robić w zamiennikach ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Nie przesadzajcie i nie demonizujcie tak cen.
Komplet 4 tłoków ze sworzniami do FSa kosztował kilka lat temu 570zł (wiem bo kupowałem 4 sztuki).
I ... był to zamiennik. Z ciekawostek – były to tłoki w oryginalnych pudełkach ..... Hyundai
Przejeździły po zamontowaniu około 100kkm (do sprzedaży auta).
Więc niekoniecznie jest tak strasznie jak opisujecie. Owszem, są części drogie dla których brak zamienników ale zwykle oryginalne części Mazdy wytrzymują też dłużej niż u konkurencji.
Komplet 4 tłoków ze sworzniami do FSa kosztował kilka lat temu 570zł (wiem bo kupowałem 4 sztuki).
I ... był to zamiennik. Z ciekawostek – były to tłoki w oryginalnych pudełkach ..... Hyundai
Przejeździły po zamontowaniu około 100kkm (do sprzedaży auta).
Więc niekoniecznie jest tak strasznie jak opisujecie. Owszem, są części drogie dla których brak zamienników ale zwykle oryginalne części Mazdy wytrzymują też dłużej niż u konkurencji.
Od niedawna próbuje wejść w rynek części do samochodów osobowych i porównuję ceny w jakich inni sprzedają. Nie mam dużego doświadczenia, więc moim odnośnikiem są ceny do mazdy, którą sam posiadam i dochodzę do wniosku, że to sprzedawcy detaliczni zawyżają ceny. Oczywiście są problemy ze zdobyciem niektórych części, ale te ogólnie dostępne nie są drogie.
http://www.fox.rzeszow.pl/MAZDA_MAZDA-3 ... 08(3,23898,).aspx
Masz odpowiedź na pytanie.
Masz odpowiedź na pytanie.
- Od: 14 cze 2007, 23:31
- Posty: 53
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A
Ja teraz kupuje rozrzad to kopara mi opadla ile to kosztuje wlasciciele vw placa polowe mniej za czesci !
tak wiec moim zdaniem czesci sa mega drogie
!!!!!!!!
tak wiec moim zdaniem czesci sa mega drogie

Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Jak go uswiadamiasz taki swiadomy pozniej jest – popatrz co napisales wyzej – ze niby tanio bo do jakiegos klekota cztery tloki mozna kupic za pol tysia 
Zeby nie bylo, ze OT – pompka do spryskow ksenonow jedyne 1025 zl oryginal, zamiennikow brak
Jak to jeden znajomy powiedzial: "to co ona k... ze zlota jest"?
(a w AZ Auto tez gosc sprzedajacy sie smial)
Zeby nie bylo, ze OT – pompka do spryskow ksenonow jedyne 1025 zl oryginal, zamiennikow brak
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kolega Trec_Londyn, który posiada nową Mazdę (Mazda 6), mówi, że są drogie części... a koledzy, którzy mają 323f lub 626 mówią, że nie są aż takie drogie... Tak wnioskuję z tego tematu. Jestem ciekaw jak cenowo wypadają części właśnie tych nowszych aut (tj Mazda 6, Mazda 3). Kolega ma jednak benzynowego 2.0, a tych silników dużo nie ma. Np. silnik 1.6 diesel, to 1.6 HDi z PSA. Tych silników jest trochę więcej (bo oprócz w Maździe są też dośc często montowane w Peugeotach i Citroenach). Może do tego silnika części są troszkę tańsze, jak myślicie?
-
Bartass89
Oczywiście że części do silnika 1.6 HDI są tańsze – z racji szerokiej dostępności i montażu w mnóstwie aut (nie tylko francuzach i Maździe) jest wybór. Jednak na NISKIE ich ceny bym za bardzo nie liczył. Zwykle jest tak, że do nowszych konstrukcji części są po prostu droższe – jak również ciężej jest o ich zamienniki. I to niezależnie czy to Mazda czy Renault.
P.S. Chociaż akurat Renault ma nie taniej niż Mazda
P.S. Chociaż akurat Renault ma nie taniej niż Mazda
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości