A co do dźwięku przy 4k – nie wiem, ja mam seryjny wydech + jakaś nakładka była przez Niemca dołożona na końcowy, na niskich obrotach nie słyszę w sumie nic wielkiego, a przy 4k brzmi fenomenalnie i na pewno to też mnie trzyma przy tym by ciągle tak jeździć
Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje
Fakt, przy zmianie biegów niżej niż 3tyś jazda jest naprawdę dziwna i nawet nie daje to jakichś mega rezultatów na ekonomice – również tak jeździłem cały bak, zmiana przy 2,5 tyś każdy bieg – nuda, a spalanie wcale nie jakieś warte tej katorgi. Teraz ganiam strzałkę obrotomierza na prawo i lewo od 4k i jest frajda. Do tego mam już wyrobiony nawyk hamowania silnikiem jak chcę zwolnić/dojechać, na dłuższych nudnych odcinkach rzecz jasna piątka z delikatnym muskaniem gazu i jest to moim zdaniem rewelacyjny kompromis pomiędzy żwawą jazdą kiedy chcę i nienajgorszą oszczędnością. Owszem zdarzy się czasem pocisnąć przez całą skalę obrotomierza ale to rzadko, chyba jak każdemu 
 Kwestia wyczucia i "dogadania się" ze swoim mxem 
A co do dźwięku przy 4k – nie wiem, ja mam seryjny wydech + jakaś nakładka była przez Niemca dołożona na końcowy, na niskich obrotach nie słyszę w sumie nic wielkiego, a przy 4k brzmi fenomenalnie i na pewno to też mnie trzyma przy tym by ciągle tak jeździć
			
			
		A co do dźwięku przy 4k – nie wiem, ja mam seryjny wydech + jakaś nakładka była przez Niemca dołożona na końcowy, na niskich obrotach nie słyszę w sumie nic wielkiego, a przy 4k brzmi fenomenalnie i na pewno to też mnie trzyma przy tym by ciągle tak jeździć

- Od: 4 sie 2008, 21:13
 - Posty: 57
 - Skąd: okolice Częstochowy
 - Auto: Mx-3
 
Dareczeq napisał(a):Kochana kolezanko a moze czasem jednak warto zredukowac do 4 przy wyprzedzaniu?
 dzięki za wskazówkę bo nie wiedziałam że przy wyprzedzaniu powinno sie redukukować 
  żartuje oczywiście ogólnie uważam że wciąż się uczę nią jeździć ... puki co oponowałam ekonomiczna jazdę;)
Ostatnio edytowano 21 cze 2010, 22:44 przez hosiaczek, łącznie edytowano 1 raz
					
				
			
		
- Od: 16 cze 2009, 00:11
 - Posty: 18
 - Skąd: wałbrzych
 - Auto: Mazda Mx-3
 
pablo_107 napisał(a):Jestem od dziś na forum ale mxa mam od pół roku i to spalanie mnie troszkę dziwi u mnie wychodzi 10/11 l/100
i czy jadę wolno czy trochę przycisnę
U mnie pali podobnie kolego ale nie należe do osób które jeżdzą wolno po miescie wychodzi nawet 12 na setke także nie ma powodów do obaw. Wciąga paliwo i nie ma co ukrywać w końcu 2 wałki na głowicy robią swoje to nie rzędowa 4 żebyś miał spalanie poniżej 5 ON
P O Z D R A W I A M 
		
- Od: 2 mar 2010, 18:00
 - Posty: 107
 - Skąd: Wlkp / Poznań okolice
 - Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;) 
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM 
Koniec tematu car audio w watku o Mx-3. To co niepotrzebne laduje w koszu.
			
			Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
		Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko

- Od: 31 paź 2007, 22:54
 - Posty: 2316 (3/13)
 - Skąd: Szamotuły
 - Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1 
misiura napisał(a):Wciąga paliwo i nie ma co ukrywać w końcu 2 wałki na głowicy robią swoje to nie rzędowa 4 żebyś miał spalanie poniżej 5 ONalbo OHC gdzie przy wolnej jeździe schodzisz do 6 PB.
wciąga
fakt jak są dwa wałki w głowicy to napewno nie jest to rzędowa 4
a 6,5 na 100 zrobiłem nad morze i z powrotem więc jak się chce to można
11/12 na 100 to raczej na jakimś wyjechanym silniku
ludzie przecież tyle pali k8 :O nasz powinien 8-9
sam przed remontem miałem spalanie 10-11
więc chyba czas zajrzeć do silniczka i zobaczyć może jest inny powód takiego spalania...
=x

		
no mi za starych dobrych czasów jak jeszcze jeździłem na PB  
  paliła 8 litrów przy normalnej jeździe po mieście. I myslę że do takiego spalania trzeba dążyć. Teraz na gazie ostatnio w trasie zszedłem do 8,7l LPG przy sredniej kolo 110km/h więc silniczek potrafi mało palić 
			
			
		
- Od: 16 cze 2008, 20:13
 - Posty: 65
 - Skąd: Warszawa/Jabłonna
 - Auto: MX-3 1.6 98'
 
Witam Wszystkich, 
więc zacznę od tego, że już od dłuższego czasu przymierzałem się do kupna tego samochodu, a moją kategorią były samochody do 5000 zł. W tej kategorii nie znalazłem nic ciekawszego na miejsce mojego pierwszego samochodu, a myślę że to właśnie mazda najbardziej pasuje. Chciałbym zauważyć też iż ojciec będzie fundatorem tego samochodu, a jakoś się do niego nie przekonuje. Podobno jest problem z częściami i eksploatacją mazdy itd. Więc moje pytanie brzmi: czy opłaca się kupować mazdę na jeden rok (później zamierzam sprzedać ją i znaleźć coś droższego) do jazdy po mieście i ile kosztowałaby jej eksploatacja? Bardzo mi zależy na tym samochodzie, ponieważ mało takich widuję i ogólnie mi się podoba. Czytałem opinie i z tego co wyczytałem jest naprawdę niezły, ma dobry bezawaryjny silnik i jest trwały. Jestem w tym sprawach można by rzec nowicjuszem, ale żeby was uprzedzić nie jestem dzieciakiem i prawo jazdy mam, więc liczę na rzetelne informacje i pomoc (również z ojcem- woli jakiegoś golfa, bo są łatwo dostępne części:s).
Pozdrawiam
			
			
		więc zacznę od tego, że już od dłuższego czasu przymierzałem się do kupna tego samochodu, a moją kategorią były samochody do 5000 zł. W tej kategorii nie znalazłem nic ciekawszego na miejsce mojego pierwszego samochodu, a myślę że to właśnie mazda najbardziej pasuje. Chciałbym zauważyć też iż ojciec będzie fundatorem tego samochodu, a jakoś się do niego nie przekonuje. Podobno jest problem z częściami i eksploatacją mazdy itd. Więc moje pytanie brzmi: czy opłaca się kupować mazdę na jeden rok (później zamierzam sprzedać ją i znaleźć coś droższego) do jazdy po mieście i ile kosztowałaby jej eksploatacja? Bardzo mi zależy na tym samochodzie, ponieważ mało takich widuję i ogólnie mi się podoba. Czytałem opinie i z tego co wyczytałem jest naprawdę niezły, ma dobry bezawaryjny silnik i jest trwały. Jestem w tym sprawach można by rzec nowicjuszem, ale żeby was uprzedzić nie jestem dzieciakiem i prawo jazdy mam, więc liczę na rzetelne informacje i pomoc (również z ojcem- woli jakiegoś golfa, bo są łatwo dostępne części:s).
Pozdrawiam
- 
					
						HandzOff
 
viewtopic.php?f=117&t=13068
przeczytasz 50 stron i będziesz już miał niezły pogląd na ten samochód
 Generalnie mx jest całkiem niezły, zależy tylko na jaki egzemplarz się trafi.
			
			
		przeczytasz 50 stron i będziesz już miał niezły pogląd na ten samochód

- Od: 12 cze 2008, 12:34
 - Posty: 232
 - Skąd: Świdnica
 - Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
 
Szukając auto na rok nie pchał bym się w MX-3. Za 5kzł szału nie będzie. Przez ten rok na pewno coś tam trzeba będzie zrobić, a ceny części są na pewno wyższe niż do przykładowego golfa. Od razu obalę pewien mit – części są dostępne w każdym dobrym sklepie moto. Nie są tanie, ale nie są znowu tak drogie jak niektórzy (głównie zafascynowani europejską motoryzacją) uważają. Z eksploatacją nie ma żadnego problemu.
Gdybym miał teraz 5kzł i szukał auta na rok to kupiłbym 323BG lub 323f BG. Części nieco tańsze, a przy tym funduszu łatwiej o niezajechany egzemplarz. Co do opinii o MX-3 to kolega wyżej podał już link do niezłego kompendium
			
			
		Gdybym miał teraz 5kzł i szukał auta na rok to kupiłbym 323BG lub 323f BG. Części nieco tańsze, a przy tym funduszu łatwiej o niezajechany egzemplarz. Co do opinii o MX-3 to kolega wyżej podał już link do niezłego kompendium
Lacze temat z w/w.
			
			Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
		Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko

- Od: 31 paź 2007, 22:54
 - Posty: 2316 (3/13)
 - Skąd: Szamotuły
 - Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1 
Co byście powiedzieli o tej sztuce, oczywiście patrząc na zdjęcia i opis bo cóż więcej 
 :
http://moto.allegro.pl/item1149064207_mazda_mx_3.html
Wiecie co może powodować trzymanie wysokich obrotów? I jaki wydatek naprawy tego się z tym wiąże ?
Byłbym wdzięczny za opinie.
Pozdrawiam,
Dawid
			
			
		
http://moto.allegro.pl/item1149064207_mazda_mx_3.htmlWiecie co może powodować trzymanie wysokich obrotów? I jaki wydatek naprawy tego się z tym wiąże ?
Byłbym wdzięczny za opinie.
Pozdrawiam,
Dawid

- Od: 15 lip 2010, 22:46
 - Posty: 68
 - Skąd: Białystok
 - Auto: MX-5 RF '18
 
Po 1 to jest to wersja z silnikiem 89 KM po drugie sami wiecie jak jest z obrotami w mazdach...meksyk 
 ale wszystko jest do ogarnięcia, mysle ze z obrotami mozna by robie poradzić 
 te neony to wg mnie troche WT...ale to juz indywidualna sprawa . Cena troche daje do myślenia...
			
			
		
- Od: 23 maja 2009, 19:20
 - Posty: 450
 - Skąd: Włocławek/Konin
 - Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport 
Tego to ci nikt nie powie, ja Jechalem 300 km po mx-3 ktora miala byc igła a okazalo sie ze nie byla w stanie jechac... W ogłoszeniu wszystko wydaje sie świetne... Dlatego polecam wytypować sobie kilka ogłoszeń z okolicy i przy okazji obejrzeć inne. Ja tak robilem i Wkoncu trafiłem na moja kochana mx-3 
			
			
		
- Od: 23 maja 2009, 19:20
 - Posty: 450
 - Skąd: Włocławek/Konin
 - Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
 he na pierwszy rzut oka ktos straszna krzywde jej wyrządził tymi progami...