Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez esina » 20 cze 2010, 19:05

sebas0026 napisał(a):
esina napisał(a):Dziś ustawiałem TPS w BA 1.5,
TPS musiałem przestawić o około 4mm na obwodzie bo wentylator włączał się dopiero na bardzo wychylonej przepustnicy.
Po ustawieniu teraz idealnie włącza się na szczelinie 0.5 mm poniżej się wyłącza.
Nic nie kręciłem śrubką są jest na odbojniku.

Zauważyłem że po wejściu w tryb serwisowy obroty spadają nisko na około 500, po wyjściu z trybu serwisowego wracają normalnie na około 750. ...czy to normalne ?
Zaznaczam, że nie kręciłem także śrubą bypassu....bo po co jeśli obroty na biegu jałowym są dobre.


jak w BA 1.5 mozna ustawic TPS na szczelinomierz?? w 2.0 sie tak ustawia. w Z5 na voltomierz. Jak obroty masz spoko to nie reguluj ich chociaz zaleca sie regulacje co 30 tys km. ze obroty spadaj w trybie serwisowym to normalne.


U mnie w przepustnicy nie ma mikrowłącznika która włącza wentylator. Wentylator włącza się normalnie teraz na szczelinomierzu 0.5mm ....to źle ? ? ?
w/g AutoData:
Closed: 0.3V – 0.7V
Open: 3.4V – 5.3V

wcześniej sprawdziłem napięcie i na closed miałem 0.4V, teraz po ustawieniu na szczelinomierz mam 0,9V na Closed.....sam już nie wiem jak TPS ustawić
Ostatnio edytowano 20 cze 2010, 19:26 przez esina, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez sebas0026 » 20 cze 2010, 19:24

esina napisał(a):
U mnie w przepustnicy nie ma mikrowłącznika która włącza wentylator. Wentylator włącza się normalnie teraz na szczelinomierzu 0.5mm ....to źle ? ? ?

Co instrukcja to podają inne napięcia
w/g Workshop Manual:
Closed : 0.5V – 0.6V
Open : 2.8V – 4.5V
w/g AutoData:
Closed: 0.3V – 0.7V


Open: 3.4V – 5.3V


po pierwsze mieszasz informacje. a po drugie masz je zle. Moja tez nie ma a nawet jak by miala to nie ma znaczenia bo ustawia sie TPS po przez napiecie na danym kablu przy zamknietej i otwartej przeslonie przepustnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez esina » 20 cze 2010, 19:44

Ustawię w.g napięcia jakie wynosi na pinie C (kabelek czerwono-czarny)wtyczki do TPS.
Znalazłem Tabele jakie dokładnie powinny być napięcia na Closed i Open w/g właśnie napięcia jakie wynosi na pinie C w zakresie 4.5-5.5V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez sebas0026 » 20 cze 2010, 20:13

dokladnie tak :) na zalaczonym ON z kluczyka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez esina » 20 cze 2010, 20:21

No na stacyjce ON,
ale trzeba w trybie serwisowym ?
w AutoData nic nie piszę że trzeba w trybie serwisowym mierzyć napięcia ustawiając TPS

ustawiając TPS na szczelinomierz to oczywiste że trzeba w trybie serwisowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez sebas0026 » 20 cze 2010, 21:20

tez nie trzeba KF i Z5, BP. tylko miernik w Z5 a w KF miernik i szczelinomierz 0,15mm closed 0.1-1.1V open 0.50mm 2.8-4.5V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez esina » 20 cze 2010, 21:31

Czyli nie trzeba bawić się w tryb serwisowy przy ustawianiu na woltomierz TPS w Z5.
jutro w pracy się pobawię ;)
Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez mell » 24 cze 2010, 14:29

Czemu obroty dalej falują i utrzymują się w granicach 500-600 potrafią spasć na 300 ?
Dodam że po włączeniu świateł, hamulca itp. zawsze na chwile spadną.
Powiem co wyeliminowałem:

Czyszczona przepustnica, wymienione świece , TPS ustawiony na 0,50v , regenerowany alternator , układ dolotowy na oko wygląda ok. Gdzie dalej szukać ?
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 15:32
Posty: 10

Postprzez lesiux » 24 cze 2010, 15:01

sprawdź dobrze czy nie ciągnie Ci lewego powietrza, i wyczyść jeszcze silnik krokowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez grzesiek1989cz » 25 cze 2010, 21:43

niech ktos w koncu opisze dokladnie jak sie w z5 ustawia TPS krok po kroku:)chodzi mi tu o opcje z voltomierzem bo podobno szczelinomierz to nie w tym silniku:)

Pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez esina » 26 cze 2010, 08:30

...
kluczyk na ON, nie musi być w trybie serwisowym.
regulujesz na podstawie ile masz volt na skrajnym pinie "C" wtyczki do TPS`a.
w/g tego ile masz tam wolt, sprawdzasz w tabeli ile musi być już na podłączonej wtyczce na pinie "B"
czy to na zamkniętej przepustnicy czy też na otwartej.

WSIO :)

u mnie było na "C" ...5V, na zakmniętej przepustnicy ustawiłem na 0.5V ...w/g tabeli.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez grzesiek1989cz » 26 cze 2010, 09:38

ale to co odlaczam wtyczke i patrze?a jak zle to co mam zrobic?przekrecic tym pudeleczkiem czy co bo nie jarze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez esina » 26 cze 2010, 10:23

najpierw na odłączonej wtyczce patrzysz ile masz Volt na pinie "C" ...to ten skrajny jak na rysunku pokazuje.
potem podłączasz wtyczkę i patrzysz ile masz wolt na pinie "B" ...to ten środkowy jak na rysunku.
w/g tabeli ustawiasz/korygujesz odpowiednio TPS woltomierzem napięcie jakie powinno w/gwcześniej pomierzonego napięcia na pinie "C" :)

przykład:
jeśli napięcie na C wynosiło 5.2V to w/g tabeli zakres napięcia TPS na zamkniętej przepustnicy musi wynosić od 0.5V – 0.6V i na otwartej maksymalnie przepustnicy powinno wynosić 4.0V-5.0V

:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez doktor79 » 26 cze 2010, 14:02

Witam,

czy istnieje jakis "nieinwazyjny" sposób na zmierzenie napiecia na pinie "B" tzn. bez wkłuwania sie w kabel ??
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 13:00
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC '98 r.

Postprzez mdubik » 26 cze 2010, 14:52

I po całym sprawdzeniu i pomierzeniu należy skasować błędy
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez grzesiek1989cz » 26 cze 2010, 17:23

a po czym poznac czy przepustnica jest zamknieta czy otwarta??i jak sie kasuje bledy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez esina » 26 cze 2010, 17:57

doktor79 napisał(a):Witam,

czy istnieje jakis "nieinwazyjny" sposób na zmierzenie napiecia na pinie "B" tzn. bez wkłuwania sie w kabel ??


ja nie wkuwam się w kabel tylko w otworek gdzie kabel wchodzi do wtyczki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez esina » 26 cze 2010, 17:58

grzesiek1989cz napisał(a):a po czym poznac czy przepustnica jest zamknieta czy otwarta??i jak sie kasuje bledy??


jak jej nie tykasz to jest zamknięta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez grzesiek1989cz » 26 cze 2010, 20:01

aha czyli jak nie dodaje gazu to jest zamknieta tak??i powinienem miec takie napiecie wedlug tabeli a jak dodam troche gazu to juz jest otwarta i powinno byc inne napiecie tak??:)a nie ma na to wplywu wiecej obrotow czy mniej?:)to jesli wychodzi zly pomiar to trzeba ja przekrecic w jedna albo w druga strone??:)a jes mozliwosc ze przy zamknietej bedzie dobrze a przy otwartej volty sie nie beda zgadzac??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323