Nasze Modyfikacje

Postprzez NgS » 25 cze 2010, 18:40

Beny napisał(a):ET jest źle dobrane :)


no dobra <oczy>

jak by było wieksze et to by felga nie weszła w komore (jest za płytka, ori są 13"6j)
jak już napisałem są to 16" na 9j a nie jakieś 7j, wystarczy trochę poczytać a nie snuć jakieś farmazony :)
specjalnie są takie szerokie ze względu na konieczność poprawienia trakcji i powiększenia rozstawu (po co? bo stoi już dawca JDM GTX 1.8 bp-turbo 1.1bar 240km wraz z napędem na AWD) ,
jest to najwyższy model brocka z serii "b6" 9j w pełnym chromie,
tak wiem, muszę nadrobić nadkola po 3cm, ale taka kolej żeczy.

Chciałem się pochwalić jak wygląda porządne koło, a nie żeby mnie ktoś uczył co to et
no cóż :|
Obrazek
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez Beny » 25 cze 2010, 18:47

NgS napisał(a):tak wiem, muszę nadrobić nadkola po 3cm, ale taka kolej żeczy.

to dlaczego nie napiszesz tylko focha od razu walisz :P
Jak beda nadkola zrobione to bedzie git
Ale wtedy to chyba beda potrzebne progi i poszerzenie zderzaków?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Pit » 25 cze 2010, 18:50

NgS napisał(a):...żeczy

rzeczy

NgS napisał(a):specjalnie są takie szerokie ze względu na konieczność poprawienia trakcji i powiększenia rozstawu

Zapewniam Ciebie, że poszerzając rozstaw kół nie poprawisz trakcji... Tylko i wyłącznie pogorszysz właściwości jezdne w Twoim przypadku.

NgS napisał(a):Chciałem się pochwalić jak wygląda porządne koło, a nie żeby mnie ktoś uczył co to et

Taki jesteś wszystkowiedzący?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez NgS » 25 cze 2010, 19:18

koła z oponami są szerokie do polepszenia trakcji, nie napisałem że poszerzenie poprawia trakcję ;)
Pit napisał(a):Taki jesteś wszystkowiedzący?

no chyba nie, bo nie wiedziałem że poszerzenie rozstawu pogorszy właściwości jezdne :p

Pit napisał(a): NgS napisał(a):...żeczy
rzeczy
<zawstydzony>
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez Pit » 25 cze 2010, 19:22

NgS napisał(a):koła z oponami są szerokie do polepszenia trakcji, nie napisałem że poszerzenie poprawia trakcję ;)
Pit napisał(a):Taki jesteś wszystkowiedzący?

no chyba nie, bo nie wiedziałem że poszerzenie rozstawu pogorszy właściwości jezdne :p

Przejedziesz się kilka razy po zakrętach ze zmienionym promieniem zataczania (na bank właśnie go sobie zmieniłeś nawet o tym nie wiedząc), to się przekonasz.

Poniżej trochę o tym parametrze, dla Ciebie zapewne jest to nowość, więc bardzo mocno radzę przeczytać:

Promień zataczania naturalny jest zerowy, starsze samochody mają często dodatni, współczesne ujemny.
Należy zwrócić uwagę aby przy stosowaniu szerszych kół wybierać takie felgi które mają dodatkową szerokość równomiernie rozłożoną względem płaszczyzny przylegania do piasty a najlepiej jeśli większość dodatkowej szerokości skierowana jest w stronę samochodu a nie na zewnątrz, przez co zmniejszamy promień zataczania w stronę wartości ujemnych. Dodatni promień zataczania może powodować niebezpieczne zachowanie samochodu przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności po obu stronach samochodu, gdyż siła hamowania skręca i samochód i koło w stronę o większej przyczepności. Promień zataczania ujemny działa w takiej sytuacji samokorygująco gdyż powoduje skręt koła w przeciwną stronę. Zbyt duża wartość promienia zataczania w którąkolwiek stronę powoduje szarpanie kierownicy i skręcanie samochodu na wybojach. Dążenie do uzyskania ujemnego promienia zataczania kłóci się z powszechną tendencją do stosowania szerokich felg o małym offsecie, (wystających na zewnątrz nadwozia). Znaczenie tego parametru podkreśla fakt że nowsze modele Mini wyposażane fabrycznie w szerokie koła 12” lub 13” mają felgi o dużym offsecie mimo że psuje to wygląd autka wyposażonego w szerokie nadkola.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez NgS » 25 cze 2010, 23:43

bardzo ciekawa lektura, przyda się nie tylko dla mnie!
na taką też poradę i sensowną opinię liczyłem, a nie najazd że głupi jestem bo et nie potrafię dobrać ;)

et jest 15 przy 9j a w ori kołach jest około38 przy 6,5j z czego wynika że promień zataczania zmienił się dość nieznacznie (ok.12mm) na dodatni ponieważ koło "prawie" tyle samo weszło głębiej co wyszło na zewnątrz
np. przy 9j z ori et 38 dodatkowe 1j nastrone weszło by do wewnątrz
lecz jest to jednak niemożliwe przy tym aucie ponieważ przy 9j z et15 od wewnątrz zostało miejsce na parę kartek papieru, co za tym idzie zwiększenie offsetu nawet o 1mm jest już niebezpieczne
Ostatnio edytowano 27 cze 2010, 14:58 przez NgS, łącznie edytowano 2 razy
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez Radex » 27 cze 2010, 00:59

ładne kółka NgS, Twoje autko ogólnie jest bardzo ciekawe choć u niektórych jak widać wywołuje podwyższone ciśnienie :) ale jakby nie było jest tzw "boom" ;) <spoko>
niestety jeśli chodzi o to nieszczęsne ET to fakt faktem mozesz miec z tego powodu dodatkowe problemy przy okazji corocznej kontroli pojazdu (choc wystarczy zmienic kola na inne) i podczas kontroli drogowej naszych kochanych Panów policjantów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez wesoly75 » 27 cze 2010, 07:17

Dlugo mnie nie bylo bo nic sie nie dzialo az wreszcie nastapil dzien w ktorym moglem odchaczyc najwazniejsza pozycje na mojej liscie ulepszania autka.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W miedzyczasie wymienione zostaly koncowki drazkow kierowniczych oraz lozysko kolumny McPhersona likwidujac wreszcie denerujace "strzykanie w kolanie"
Obrazek
Obrazek

A na koniec przelacznik anteny na żądanie
Obrazek

Moje drugie podejscie do polerki silnika. Jestem teraz blisko efektu lustra, moze na zdjeciach tego az tak nie widac ale jestem bardzo zadowolony z efektu.
Przed
Obrazek
Obrazek

Po
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie pokazalem jeszcze zdjecia jak w tej chwili wyglada kokpit mojej Madzi na co zwrocil mi uwage Michal_38 dlatego update

Obrazek

Tak jak obiecywalem pochwale sie dzisiaj swoimi nowymi kierunkowskazami i swiatlami postojowymi.
Jak Wam sie podobaja?
Obrazek

W sumie to juz dawno zrobilem dysze spryskiwaczy ale zapomnialem sie nimi pochwalic.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Znalazlem jeszcze jedno zdjecie z zeszlego lata (niech juz ta zima sie skonczy)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez rumunn95 » 27 cze 2010, 11:46

NGS wszystko bardzo fajnie wyglada ale przyklejone nie do calosci spryskiwacze reflektorow <zygi>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez NgS » 27 cze 2010, 13:41

NgS napisał(a):niebezpieczne zachowanie samochodu przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności po obu stronach samochodu
NgS napisał(a):powoduje szarpanie kierownicy i skręcanie samochodu na wybojach

niezamieżam tym autem zjeżdżać z asfaltu, nie wspomnę o wybojach

Radex84 napisał(a):podczas kontroli drogowej naszych kochanych Panów policjantów :)

na szczęście nie widziałem naszych miśków ze 3 lata :)
nie używam go na co dzień, a lokalna władza jest przychylnie nastawiona do tego co robię z autem
czasem zatrzymają obczaić co nowego zmajstrowałem, nawet nie kazali mi go jeszcze przerejestrować
mieszkam w małej mieścinie w Irlandi, jedyne co dla nich zrobiłem to przerobiłem soczewki na lewą stronę :)
ps. dobrze że tobie się chociaż podoba <lol>
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez Radex » 27 cze 2010, 16:36

felgi i autko ogolnie sa ciekawe. ale jesli chodzi o efekt i dobranie ET to tez uwazam ze jest nie trafione, za bardzo te kapcie wystaja poza obrys auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Pyton162 » 29 cze 2010, 09:26

NGS fajne alusy ale wystaja poza obrys auta, wyglada to tragicznie
Pyton162
 

Postprzez piotrek_acm_ » 29 cze 2010, 12:38

Ja wczoraj zrobilem u siebie Mega Hiper Ultra Tuning! WYMIANA SONDY LAMBDA = 15 koni pod maska wiecej!! A tak na serio to zabieg majacu na celu zmniejszenie spalania :<
piotrek_acm_
 

Postprzez Pit » 29 cze 2010, 13:27

piotrek_acm_ napisał(a):Ja wczoraj zrobilem u siebie Mega Hiper Ultra Tuning! WYMIANA SONDY LAMBDA = 15 koni pod maska wiecej!! A tak na serio to zabieg majacu na celu zmniejszenie spalania :<

Cieszę się z Tobą. A teraz wyjaśnij, po jaką cholerę piszesz o tym w dziale Tuning?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez NgS » 29 cze 2010, 14:12

Pyton162 napisał(a):NGS fajne alusy ale wystaja poza obrys auta, wyglada to tragicznie

robię już formy pod odlewy nadkoli, będzie dobrze
zajdzie pewnie ze 3 miesiące <cisza>

rumunn95 napisał(a):NGS wszystko bardzo fajnie wyglada ale przyklejone nie do calosci spryskiwacze reflektorow <zygi>

nic z tego nie rozumiem
nie wiem czy są w złym miejscu, czy to że są lakierowane a reszta jest w macie, czy samochód nie pasuje do spryskiwaczy, czy w ogóle ci się spryskiwacze nie podobają?
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez rumunn95 » 29 cze 2010, 18:29

czy to ori spryskiwacze ? bo wygladaja jak przyklejone do auta nie pasujace do fajnej calosci Pozdro. :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez djArias » 29 cze 2010, 21:59

To ja moze pokaze ostatnie zdjecie w wersji euro (w przyszlym tygodniu wszedzie AMBER) i ostatnie na starych walkach :) Juz za tydzien troche zmian :)
Obrazek
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)


Postprzez Arturr0 » 30 cze 2010, 20:09

Ja na dzień dzisiejszy mam założone felgi 17" firmy Alutec. Modelu nie znam. Natomiast opony w rozmiarze 205/40 ZR17 84W.
Samochodzik, jak widać: Madzia BJ po lifcie. Zaprezentuję ją w stosownym dziale, jak obszerniejszą sesję fotograficzną mojej maździ zrobię :) .

Obrazek

Obrazek
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 22:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez jakubbor » 1 lip 2010, 09:17

mam chyba te same, to Alutec Kyro prawdopodobnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2007, 22:11
Posty: 93
Skąd: Mikołów/ Żory
Auto: Mazda 6 GH 2.5 2012r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje