Problem z uruchomieniem silnika / rozwiązany
Strona 1 z 1
Witam serdecznie!
Mianowicie mam problem z odpaleniem mojej mazdy 6 diesel 2.0 121KM 2003r. Auto zakupiłem jakieś dwa miesiące temu , czasami miała problem z odpalaniem na zimnym silniku / po przestoju po dodaniu gazu załapywała i miała problem z utrzymaniem wolnych obrotów, po ok. 1 min wszystko wracało do normy do pamiętnej niedzieli kiedy to auto po postoju ok 5 godzin. odmówiło posłuszeństwa i nie zapala do dziś. Wymieniłem filtry, scv, sprawdziłem układ paliwowy, podłączałem paliwo z osobnego zbiornika, paliwo dochodzi do wtryskiwaczy na przelewy, nabija ciśnienie przy starcie do ok 300 bar ale nie startuje. Był już u 3 mechaników i nic, nie pokazuje żadnych błędów ( raz pokazał brak komunikacji z modułem abs ). Imobilajzer spawdzony, podmieniałem czujnik wału korbowego i bez zmian. Nie mam już pomysłów i proszę o pomoc.
Mianowicie mam problem z odpaleniem mojej mazdy 6 diesel 2.0 121KM 2003r. Auto zakupiłem jakieś dwa miesiące temu , czasami miała problem z odpalaniem na zimnym silniku / po przestoju po dodaniu gazu załapywała i miała problem z utrzymaniem wolnych obrotów, po ok. 1 min wszystko wracało do normy do pamiętnej niedzieli kiedy to auto po postoju ok 5 godzin. odmówiło posłuszeństwa i nie zapala do dziś. Wymieniłem filtry, scv, sprawdziłem układ paliwowy, podłączałem paliwo z osobnego zbiornika, paliwo dochodzi do wtryskiwaczy na przelewy, nabija ciśnienie przy starcie do ok 300 bar ale nie startuje. Był już u 3 mechaników i nic, nie pokazuje żadnych błędów ( raz pokazał brak komunikacji z modułem abs ). Imobilajzer spawdzony, podmieniałem czujnik wału korbowego i bez zmian. Nie mam już pomysłów i proszę o pomoc.
Ostatnio edytowano 19 cze 2010, 21:18 przez gkoper, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 mar 2008, 09:54
- Posty: 21
- Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel
sprawdz jeszcze klin i jego stan na walku rorzadu, jest on w okolicy pompy vaku.
pozdr
E.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzisiaj sprawdziłem rozrząd jak i osadzenie koła na klinie wszystko wygląda poprawnie, próbowałem z samostartem i odpala pięknie nawet się wkręca na obroty.Bez samostartu auto przy zapalaniu wkręca się chwilowo do 1500 obr/min i stop. tak jakby go coś odcinało tylko nie wiem co, ściągałem wtyczki z czujnika temp. czujnika wałka rozrządu i też bez zmian. Co może odcinać podawanie paliwa? jaki układ bądz czujnik? Bo myślę że w tym problem. Dodam że nie mam zainstalowanego alarmu.Na komputerze nie pokazuje błędów, żadne kontrolki się nie świecą nawet jak zdejmuje wtyczki z czujników.
- Od: 24 mar 2008, 09:54
- Posty: 21
- Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel
kiepska sprawa..
masz możliwosc podmiany, tak na próbe, listwy wtryskowej?
pozdr.
E.
masz możliwosc podmiany, tak na próbe, listwy wtryskowej?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Niestety nie mam możliwości podmiany i kończą mi się pomysły, chyba muszę wysłać mazdka do ASO Szczecin może tam coś podmienią i znajdą przyczynę. Dziękuje za wszystkie sugestie i podpowiedzi. Pozdrawiam
- Od: 24 mar 2008, 09:54
- Posty: 21
- Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel
jesli psikniesz do wlotu filtra powietrza NIWIELKA ilosc sprayu typu:
samostart, lub "plak"...
i silnik zapali to kwestja paliwa...
i jesli jest cisnienie na listwie,
to moze jej czujniki sa uszkodzone..?
potzdr.
E.
samostart, lub "plak"...
i silnik zapali to kwestja paliwa...
i jesli jest cisnienie na listwie,
to moze jej czujniki sa uszkodzone..?
potzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dziś dostałem informację z warsztatu od Pana Marcina, którego pozdrawiam serdecznie
,że uszkodzony jest sterownik silnika (ten pod kierownicą), po podmianie z innego auta Mazda odpaliła.
Czy sterowniki z Mazd 121 KM i 136 KM są takie same? Czyli jeśli posiadam 121 KM i wstawie od 136 KM to wystarczy by Mazda pracowała na 136 KM czy trzeba jeszcze coś wymienić, programować. Czy muszę go wymienić razem z imobilaizerem? Może już to ktoś przerabiał?
Z Góry dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam.
Czy sterowniki z Mazd 121 KM i 136 KM są takie same? Czyli jeśli posiadam 121 KM i wstawie od 136 KM to wystarczy by Mazda pracowała na 136 KM czy trzeba jeszcze coś wymienić, programować. Czy muszę go wymienić razem z imobilaizerem? Może już to ktoś przerabiał?
Z Góry dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam.
- Od: 24 mar 2008, 09:54
- Posty: 21
- Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel
gkoper napisał(a):Czy sterowniki z Mazd 121 KM i 136 KM są takie same? Czyli jeśli posiadam 121 KM i wstawie od 136 KM to wystarczy by Mazda pracowała na 136 KM czy trzeba jeszcze coś wymienić, programować.
pasuja,
trzeba PCM-a dokodowac do kluczykow i wtedy jest okay..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Niestety posiadam tylko jeden kluczyk czyli wygląda na to że muszę wymienić komplet rozruchowy ? Moj numer sterownika to RF5D 18 881E, znalazłem kilka sztuk ale z innymi oznaczeniami od mazd 6 z przed liftu np RF5C, RF5E Czy one się jakoś różnią czy to tylko oznaczenia serii?? Nie wiem jaki kupić by nie było problemów.
- Od: 24 mar 2008, 09:54
- Posty: 21
- Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel
gkoper napisał(a):...Czy one się jakoś różnią ......
tak.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Czyli jeśli mam sterownik RF5D to mogę go wymienić tylko na RF5D? W przypadku innych może nie działać porawnie bądz wcale? Czy te numery mają wpływ jeśli wymieniam cały komplet rozruchowy (stacyjka imobilaizer i sterownik)np z RF5C?
Dziękuje za odpowiedzi Enduro i pozdrawiam.
Dziękuje za odpowiedzi Enduro i pozdrawiam.
- Od: 24 mar 2008, 09:54
- Posty: 21
- Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel
witam
Gdzie robiłeś te kalibracje, aso czy niezależny?? mieli jakieś zastrzeżenia odnośnie zastosowania pcma od mocniejszej wersji??
pozdrawiam i zapraszam ponownie
Marcin
viewtopic.php?f=90&t=99811 – (a chciałem pomóc)
Gdzie robiłeś te kalibracje, aso czy niezależny?? mieli jakieś zastrzeżenia odnośnie zastosowania pcma od mocniejszej wersji??
pozdrawiam i zapraszam ponownie
Marcin
viewtopic.php?f=90&t=99811 – (a chciałem pomóc)

Kompleksowa naprawa układów zasilania Common Rail
- Od: 26 lut 2006, 01:02
- Posty: 11
- Skąd: goleniów
- Auto: A4 8E 1.8T
ASO Szczecin, nie mieli zastrzeżeń uaktualnili oprogramowanie i sprawdzili przypisanie wtryskiwaczy i zrobili korektę wtrysku tyle się dowiedziałem,koszt 200 zł narazie auto pracuje bez problemów i jest wyraźnie mocniejsze, szczególnie przy większych prędkościach. Pozdrawiam
- Od: 24 mar 2008, 09:54
- Posty: 21
- Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6