Po wizycie w ASO mazdy (mazda 6 2,3 automat, rok 2004), gdzie wgrano nowy soft, przeczyszczono przepustnicę w samochodzie pojawiły się następujące objawy:
1. w pozycji „drive” na postoju, co jakiś czas występują szarpnięcia silnika;
2. przy jeździe, zdejmując nogę z gazu (np. dojeżdżając do świateł) obroty spadają do 1500 i przez 10-15 sekund utrzymują się, a potem spadają do 1200 i parę razy zmieniają się w tym zakresie;
3. przed wizytą w ASO obroty na biegu jałowym utrzymywały się jak zamurowane na 700, teraz 850 i wahają się przy jakimkolwiek ruchu kierownicą;
4. powodem wizyty w ASO był brak mocy, z trudem wkręcała się na obroty i przy przyspieszaniu były szarpnięcia jak przy wypadaniu zapłonu. Powyżej 2000 obrotów wszystko super.
Wymienione świece, przewody WN, filtr powietrza, oleje, przepływomierz sprawny, nie łapie lewego powietrza. Proszę o pomoc.
Nierówna praca silnika mazda 6 2,3 automat
Strona 1 z 1
jakieś błędy pokazuje komp?
1. przez paredziesiąt kilometrów komp może sobie ustawiać mapę więc może sie tak dziać(skaczące obroty na jałowym nierówna praca -chwilowo)
2. jeżeli nie objawy nie ustają to może być problem z przepustnicą – jest elekroniczna
3. paliwo – jakość, pompa paliwa, wtryskiwacze (ale przy wypadaniu zapłonów powinien komp to wykryć i wywalić błąd)
4. poza tym pewnie jeszcze mnóstwo różnych rzeczy – sonda lambda, problem w skrzyni lub jej sterowaniu, i pewnie jeszcze wiele innych
Może opisz dokładniej problem – szarpnięcia występują na zimnym czy na ciepłym, czy nie ma reguły, czy w silniku coś stuka lub dochodzą z niego jakieś inne niepokojące dźwięki, poziomy płynów eksploatacyjnych w normie (olej silnik, skrzynia, chłodzący), moc silnika taka jak była ?
Pozdr.
1. przez paredziesiąt kilometrów komp może sobie ustawiać mapę więc może sie tak dziać(skaczące obroty na jałowym nierówna praca -chwilowo)
2. jeżeli nie objawy nie ustają to może być problem z przepustnicą – jest elekroniczna
3. paliwo – jakość, pompa paliwa, wtryskiwacze (ale przy wypadaniu zapłonów powinien komp to wykryć i wywalić błąd)
4. poza tym pewnie jeszcze mnóstwo różnych rzeczy – sonda lambda, problem w skrzyni lub jej sterowaniu, i pewnie jeszcze wiele innych
Może opisz dokładniej problem – szarpnięcia występują na zimnym czy na ciepłym, czy nie ma reguły, czy w silniku coś stuka lub dochodzą z niego jakieś inne niepokojące dźwięki, poziomy płynów eksploatacyjnych w normie (olej silnik, skrzynia, chłodzący), moc silnika taka jak była ?
Pozdr.
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Komp nie pokazuje błędów. Szarpnięcia silnika i falowanie obrotów występują tak samo na zimnym i na ciepłym silniku. W silniku nic nie stuka. Płyny eksploatacyjne wymienione (olej w silniku i skrzyni) i poziom w normie. Mówili w ASO że komp będzie ustawiał mapę, ale przejechałem już 1000 km, a tak długo chyba to nie trwa. Jak pisałem wgrali nowy soft silnika i skrzyni. Skrzynia teraz rewelacja tylko silnik, niby moc jest, tylko niepokoją te szarpnięcia i falowanie obrotów. Paliwo tylko z BP lub shella pb98. Pozdrawiam
-
bery777
Witam, dołączam się do pytania. Moje auto to mazda 6 2.0 automat, objawy podobne. Nie był wgrywany soft. Po uruchomieniu silnika obroty wysokie (1100), później jak stoję na światłach, tryb skrzyni "D" to obroty b.niskie. Trochę mnie to martwi. Pozdrawiam.
edit: komputer nie wykazuje błędów
Jeszcze jedno: Po uruchomieniu silnika, przy tych wysokich obrotach (~1100) jak włączam tryb "R" albo "D" to czy skrzynia się nie niszczy? Czytałem gdzieś że nie należy włączać biegu przy wysokich obrotach, co wydaje się logiczne. Pozdrawiam
edit: komputer nie wykazuje błędów
Jeszcze jedno: Po uruchomieniu silnika, przy tych wysokich obrotach (~1100) jak włączam tryb "R" albo "D" to czy skrzynia się nie niszczy? Czytałem gdzieś że nie należy włączać biegu przy wysokich obrotach, co wydaje się logiczne. Pozdrawiam
-
mrJaros
mrJaros napisał(a):.....przy tych wysokich obrotach (~1100) jak włączam tryb "R" albo "D" to czy skrzynia się nie niszczy? .
może nie niszczy, ale bardziej eksplatuje, co wyczuwalne jest przy szarpnięcie...
a kwestia obrotów, to wg. mnie, ale mogę się ocywiści mylić, absolutnie,
problem tkwi w podciśnieniach..
i proopuje przyjrzeć wszelki rurki i zaworki pod maką silnika...
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6