Holowanie przyczepy BJ'ką (montaż haka)
1, 2
Witam wszystkich ,chciałbym poznać wasze opinie na temat montażu haka holowniczego do mazda 323f bj.Myślę o zakupie przyczepki (potrzeba przewiezienia czegoś od czasu do czasu),lecz nie wiem jaki to będzie miało wpływ na mój samochód. Nie chciałbym zbytnio mordować Magdaleny. Pozdrawiam
-
glibor
Ja mam w 1.5 zamontowany oryginalny hak do malej przyczepki 600kg wiec chyba wielkich przy małych ciężarach da rade.
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
Witam. Ja u siebie też mam założony orginalny hak, od czasu do czasu przyczepiam przyczepkę i wszystko jest ok. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
W dowodzie rej. masz wszystko napisane. U mnie pisza ze max. masa przyczepy z hamulcem to 1400kg (DITD – moze benzyna ma inaczej) a bez hamulca 750. Skoro wiec producent przewidzial taka opcje, sa otwory mocujace, jest homologacja – to powinno smigac. Lawety odpadają ale 1400 to i tak jest niezle.
Inna sprawa, ze w/g kodeksu drogowego DMC przyczepy nie moze przekraczac masy wlasnej auta wiec zostaje 1276 kg. Zeby faktycznie ciagac te 1400kg to trzeba miec kategorie B+E.
Ja wlasnie zamontowalem hak do swojej, zostala mi jeszcze elektryka do podpiecia i wpis do dowodu. W planach wakacje z domkiem na kolkach.
Inna sprawa, ze w/g kodeksu drogowego DMC przyczepy nie moze przekraczac masy wlasnej auta wiec zostaje 1276 kg. Zeby faktycznie ciagac te 1400kg to trzeba miec kategorie B+E.
Ja wlasnie zamontowalem hak do swojej, zostala mi jeszcze elektryka do podpiecia i wpis do dowodu. W planach wakacje z domkiem na kolkach.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Witam wszystkich!
Czytając ten post zajrzałem do dowodu rej. i u mnie jest napisane, że mogę ciągnąć przyczepkę do 400 kg dmc bez hamulca i 750 z hamulcem. Trochę to dziwne, bo piszecie, że niektóre Wasze Mazdy mają wpisaną w dowód o wiele większą masę przyczepy – czy to jakiś błąd w wydziale komunikacji??
Czytając ten post zajrzałem do dowodu rej. i u mnie jest napisane, że mogę ciągnąć przyczepkę do 400 kg dmc bez hamulca i 750 z hamulcem. Trochę to dziwne, bo piszecie, że niektóre Wasze Mazdy mają wpisaną w dowód o wiele większą masę przyczepy – czy to jakiś błąd w wydziale komunikacji??
Przemo – Mazda 323f 1,5 I 16V 1999 r.
- Od: 21 lis 2007, 11:39
- Posty: 11
- Skąd: Sędziszów
- Auto: 323f BJ 1,5 I 16V 1999 r.
Witam. To ciekawe co piszecie o tych wpisach w dowodzie, u mnie jest 500kg bez hamulca i 1400 z hamulcem. Czy ktoś to potrafi wyjaśnić?
Odnośnie haka, ja zakładałem go sam (banalnie proste) i mam okazję ciągać różne przyczepki małe i duże z najazdem, autko radzi sobie całkiem dobrze , silnik nie ma problemów z rozpędzaniem się itp, ograniczeniem jedynie są przepisy i zdrowy rozsądek. Pozdrawiam.
Odnośnie haka, ja zakładałem go sam (banalnie proste) i mam okazję ciągać różne przyczepki małe i duże z najazdem, autko radzi sobie całkiem dobrze , silnik nie ma problemów z rozpędzaniem się itp, ograniczeniem jedynie są przepisy i zdrowy rozsądek. Pozdrawiam.
-
sław
ja mam 600 i 1200 czyli mniej wiecej tak jak powinno byc
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
To dziwne ze benzyna z oryginalnym hakiem przy 88KM ma 600 a disel 500
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
Faktycznie dziwne, bo jak juz pisalem wczesniej w mojej 2.0 DITD jest
W dowodzie rej. sa to pozycje O.1=1400 kg, O.2=750 kg
Wyglada na to, ze wszystko zalezy od tego co wpisal diagnosta podczas pierwszego przegladu auta w kraju.
toady napisał(a):max. masa przyczepy z hamulcem to 1400kg a bez hamulca 750kg.
W dowodzie rej. sa to pozycje O.1=1400 kg, O.2=750 kg
Wyglada na to, ze wszystko zalezy od tego co wpisal diagnosta podczas pierwszego przegladu auta w kraju.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
w sumie racja bo to diagnosta przelicza od masy pojazdu
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
Cześć,
jestem szcześliwym posiadaczem samochodu mazda 323f bj w wersji exclusive z silnikiem 1,5. Bardzo fajnie mi się jeździ tym autem, jakiś czas temu załorzyłem w nim instalcje lpg oraz hak holujacy. W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane że mogę holować maksymalnie 1200 kg jeśli przyczepa posiada hamulec najazdowy. Na najbliższe wakacje chciałbym kupić przyczepe kempingową. Moje pytanie jest takie : jak się sprawuje mazda z takim silnikiem przy holowaniu przyczepek ;–) prosił bym o wypowiedz kogoś kto jechał takim autkiem z przyczepką. Obecnie mam klika ofert na przyczepy od 750 do 1100kg. Tylko nie wiem czy z czyms takim da sie jechac ;p
jestem szcześliwym posiadaczem samochodu mazda 323f bj w wersji exclusive z silnikiem 1,5. Bardzo fajnie mi się jeździ tym autem, jakiś czas temu załorzyłem w nim instalcje lpg oraz hak holujacy. W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane że mogę holować maksymalnie 1200 kg jeśli przyczepa posiada hamulec najazdowy. Na najbliższe wakacje chciałbym kupić przyczepe kempingową. Moje pytanie jest takie : jak się sprawuje mazda z takim silnikiem przy holowaniu przyczepek ;–) prosił bym o wypowiedz kogoś kto jechał takim autkiem z przyczepką. Obecnie mam klika ofert na przyczepy od 750 do 1100kg. Tylko nie wiem czy z czyms takim da sie jechac ;p
-
witek000
Co prawda nie holowałem przyczepy BJ'ką, ale innymi kompaktami owszem. Corolla E12 ma masę nieco większą, a przyczepa z hamulcem o masie około 1 tony to już niezłe wyzwanie. Bardzo trzeba uważać przy hamowaniu, bo jednak lekkie auto jest mocno pchane. Mimo, że E12 ma dużo lepsze hamulce (4x duże tarcze). Z przyspieszaniem jest prościej, bo albo przyspieszasz, albo nie Bezpiecznie wyprzedzać można co najwyżej pojazdy rolnicze, ale to nie wyścigi. Sprawne sprzęgło, dużo uwagi i spokojnie można jechać.
Potrzebuje panowie namiary na pasujący hak żeby ładnie go demontować i nie wycinać zderzaka, na allegro pełno ale nie wiem jaki będzie dobry, liczę że coś podpowiecie
właśnie orientuje się ktoś jakie są koszta takiego montażu??
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Moja ciotka niedawno zakładała hak w peugocie 406, hak + montaż najtaniej 700zł w Łodzi.
Ja mam jakiś hak przy Madzi, może jest napis jakiejś firmy czy cos to jutro dam znać.
Ja mam jakiś hak przy Madzi, może jest napis jakiejś firmy czy cos to jutro dam znać.
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
czyli 500zł trzeba liczyć
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości