Opony & felgi

Postprzez Myjk » 23 cze 2010, 08:57

Ma ktoś jakieś doświadczenia z dystansami do felg? Niestety muszę wysunąć nieco felgi. Zakupiłem oryginalne felgi Mazdy (od GH) z ET 60 i się za bardzo chowają (w stosunku do oryginalnych z GG o ET 50). Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/item1085516568_dystan ... a_5mm.html – czy to jest bezpieczne rozwiązanie? Zastosować stalowe dystanse czy wystarczą aluminiowe?

PS Potenzy są BOSKIE :P cichutkie przede wszystkim, w końcu mogę też z łatwością kręcić kierownicą.
Na suchym trzymają równie dobrze jak GY F1, na mokrym jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Siw-y » 23 cze 2010, 09:12

Myjk napisał(a):w końcu mogę też z łatwością kręcić kierownicą.

Po zmianie ET może już nie być tak łatwo :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Myjk » 23 cze 2010, 09:23

Myślę, że to głównie kwestia konstrukcji opon GG F1. Na GY UG7 też leciutko kierownica chodzi pomimo ET 50.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez PLaster » 23 cze 2010, 16:13

zmiana osadzenia felgi nieraz daje ciekawe efekty, u mnie na ori w koleinach jedzie się spokojnie, a na obecnych (wysunięte na zewnątrz, równo z rantem nadkola) jest jeszcze lepiej na suchym prostym i bez kolein, natomiast jak się wjedzie w koleiny i jeszcze jest trochę mokro to trzeba się pilnować i kierownicę trzeba trzymać
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Myjk » 24 cze 2010, 09:19

Sprawdzimy ten fakt gdy zainstaluję podkładki. Na ten czas muszę ustalić na jaką odległość od piasty jest wysunięta tuleja (pierścień) centrujący. Miałem dzisiaj odkręcać koło, ale... nie przestaje padać. :|

PS Potenzy na mokrym równie dobrze trzymają jak F1. Mogę z czystym sumieniem polecić te opony.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez pawe159 » 1 lip 2010, 11:55

yyyyyyyyyyyy
Początkujący
 
Od: 21 cze 2010, 12:03
Posty: 17
Auto: mazda 323f BA 1,5 16 v 1994r

Postprzez Pit » 5 lip 2010, 08:58

konrad278 napisał(a):Witam mam pytanko czy felgi o parametrach:
114,3x67x5
7,5jx17 ET42
Podejdą bez problemów do 323F BA 1995r GT

Tak.

konrad278 napisał(a):czy nie będą obcierać przy załadowanym itp

Felgi na 200% nie będą "obcierać".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez brut_all » 7 lip 2010, 17:45

Mam 2 pytanka do tych felg: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1115794222

Po pierwsze czy warto brać i dawać do renowacji (czy raczej remont odpada).
No i czy da się rzeczywiście założyć na 4x100.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2010, 11:38
Posty: 69
Skąd: Szczecin/Gutowiec
Auto: Mazda3 BK '06 LF, top sport

Postprzez JohnyS » 8 lip 2010, 20:33

Felgi fajne, Enkei robi bardzo dobre felgi, mocne.
Stan tych na zdjęciu jest raczej kiepski, ranty są pomalowane farbą, trzeba wydać dużo kasy, żeby je zrobić na cacy – wyprostować, wyjąć śrubki (chyba, że są skręcane, to rozkręcić), wypiaskować, wypolerować ranty, pomalować środek, skręcić, polakierować całość.
Do tego śruby pływające około 10zł/szt. + pierścienie centrujące.
1000 zł za te felgi to trochę dużo w porównaniu do pieniędzy, które trzeba w nie jeszcze włożyć.
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez MariuS » 13 lip 2010, 22:20

moim zdaniem warto oddać do renowacji, oby tylko były proste lub w miarę proste, ja swoje mam po renowacji, były w podobnym stanie jak te twoje z foto- łuszczący się lakier itp, ja miałem jeszcze imitacje skręcania, dlatego trzeba było wyjac te plastiki przed malowaniem proszkowym

Gość za renowację – piaskowanie, malowanie proszkowe na czarny połysk + czerwony lip wziął 400zł za komplet 17" bez lipu byłoby taniej o jakieś 80zł. a renowacja 15" jest tańsza
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez DymeK » 1 sie 2010, 11:48

chłopaki szukam jakiegoś wzoru do xedosa możne ma ktoś jakiś pomysł na 17
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Kuguar » 1 sie 2010, 20:42

Ciekawy jestem waszej opinii, nigdy nie miałem styczności z MOMO ale mam okazje kupić tanio MOMO 18' ten-s black na dobrych oponkach GOODYEAR lub za dopłatą 500 zł AEZ z rantem ale 17' na kapciu YOKOHAMA, stąd moje pytanie, co byście wybrali, MOMO jest ładne ale cienkie szprychy nie wzbudzają mojego zaufania, natomiast 17' może się zgubić w Madzi 3, za wszystkie dobre rady i opinie odwdzięczę się w miarę możliwości :) , pozdro

EDIT: Dziękuje za wszystkie dobre rady, bardzo się przydały :D Jednak wybór padł na MOMO ale 17' nie 18' :) pozdro
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez Radex » 4 sie 2010, 10:52

Kuguar a co to były dokładnie za AEZy z rantem??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Kuguar » 4 sie 2010, 11:39

Wiesz co nie znam nazwy, widziałem je na żywo, wiem tylko że dobre oponki nówki z YOKOHAMY, spieprzyłem bo wziąłem te MOMO z jakiegoś SAABA i teraz mam problem rozstaw 112 na sobotę dojdą do mnie dystanse i będzie problem bo przez zmianę rozstawu zyskam dodatkowe 2 cm na każde koło, jako że że w MOMO jest naprawdę małe ET to może sporo wychodzić poza nadkole, sam jestem ciekawy jaki będzie efekt :) trochę szkoda że 17 cali bo chciałem wcisnąć 18 ale cena naprawdę dobra :) teraz różnice dopłacę w dystansach przez zmianę rozstawu :P
Fotka mojej felgi:

Obrazek
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez Pit » 4 sie 2010, 15:59

Wcale nie musiałeś zmieniać rozstawu. Z 5x112 na 5x114,3 można spokojnie zrobić to nakrętkami pływającymi.
http://allegro.pl/item1159628886_nakret ... 24szt.html
http://allegro.pl/item1171209477_nakret ... _alus.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Kuguar » 4 sie 2010, 19:46

Wcześniej jeździły na SAABIE 5X110 na pływających, ale powiem Ci że słyszałem dużo złego o tych pływających śrubach, wolałem nie ryzykować i zamówiłem zmianę z dobrym pierścieniem centrującym. A ty jeździsz na pływających bez problemu? W sumie różnica w kasie +/– 750 złotych to niemało :)
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez rumunn95 » 4 sie 2010, 20:36

u u ale odwaznikow naprane :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Kuguar » 4 sie 2010, 21:41

No 50 g ma ta jedna fela nawalone, musiała dostać strzała ale i tak są ok, prostowanie 20 zł więc przeżyje :)
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Postprzez rumunn95 » 4 sie 2010, 21:59

zawsze mozna na tyl zapodac fela ladna
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Kuguar » 7 sie 2010, 20:33

Założyłem felgi, powiem wam że efekt mnie nieco zdziwił... oceńcie sami wystawiam kilka fotek :) Ma ktoś jakieś pomysły jak to schować w nadkolu bo szczerze nie mam pomysłu czy zostawić jak jest czy chować...

Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2010, 10:05
Posty: 139
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 benzyna ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje