lampka akumulatora

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez maximum2 » 22 cze 2010, 12:41

Witam,jestem nowym forumowiczem i moze zle umiescilem watek ,ale w przyszłości się poprawie.
Mam taki problem z lampka akumulatora,zapalała sie w czasie jazdy ,byl rozładowany akumulator,udałem sie do elektryka okazało sie ze padł regulator napięcia,część została wymieniona,ladowanie jest ok,ale w czasie jazdy zapala sie lampka akumulatora albo jak stoi na wolnych obrotach,powyżej 2,5 moze 3 tys gasnie ,byłem dzis znowu u elektryka sprawdził ladowanie ,napięcie w środku i miernik pokazuje ze jest ok,na kompie nie ma żadnych błędów,ale lampka się zapala. :(
Może ktoś ma jakis pomysł na pomoc mi z tym problemem. :)
Mazda 2.3
2005 ,166 km , automat
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 22:43
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 . 2,3 automat ,2005 r

Postprzez mądry » 22 cze 2010, 12:52

A do szczotek w alternatorze ktoś zaglądał? Moim zdaniem może są już u kresu żywota...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez maximum2 » 22 cze 2010, 12:56

elektryk powiedzial ze szczotki są ok
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 22:43
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 . 2,3 automat ,2005 r

Postprzez kwaśny » 22 cze 2010, 13:19

ewidentnie cos jest z ladowaniem, skoro na wolnych sie pali a na wysokich gasnie (szybciej sie kreci = lepiej laduje)
sprawdz dokladnie te szczotki na poczatek <spoko>
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez gg6 » 22 cze 2010, 21:10

Nie zdziwiłbym sie jakby się okazało że to lampka od ciśnienia oleju a nie ładowania ;P
objawy akurat na giełdowy przebieg w okolicy 130kkm <oczko>
Kup bracie w hipermarkecie Mastecha M830 za 14pln i podłacz go do gniazdka zapalniczki.
Jeźdź tak i patrz jak zmienia się napięcie. Na wolnych obrotach powinno być około 13,0-13,5V powyżej 2500 powinno na starym aku wzrosnąć na 14,4V. Jeśli tak jest to daj spokój alternatorowi, coś masz z instalacją nie tak, najszybciej styk w stacyjce źle łączy. Albo po prostu pasek klinowy ci się ślizga.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2011, 22:36
Posty: 32

Postprzez Enduro » 22 cze 2010, 23:14

BI6 napisał(a):Kup bracie w hipermarkecie Mastecha M830 za 14pln i podłacz go do gniazdka zapalniczki.
Jeźdź tak i patrz jak zmienia się napięcie. Na wolnych obrotach powinno być około 13,0-13,5V powyżej 2500 powinno na starym aku wzrosnąć na 14,4V. Jeśli tak jest to daj spokój alternatorowi, coś masz z instalacją nie tak, najszybciej styk w stacyjce źle łączy. Albo po prostu pasek klinowy ci się ślizga.

warte posłuchu!
no ale jak pasek się ślisga,no to piszczy....raczej,
a on i elektryk tego nie wyszłyszał/jeszcze..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maximum2 » 23 cze 2010, 05:58

Piszczącego paska nie słyszałem,wiec z paskiem raczej ok,a to zakupie,tak jak pisalem wczesniej to napicie jest takie jak powinno byc i na wolnych i na większych obrotach,jezdze juz tydzień z tym i laduje ,rano odpala ale nie wiem czemu to ustrojstwo sie zapala
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 22:43
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 . 2,3 automat ,2005 r

Postprzez Paweł » 23 cze 2010, 06:09

Tak jak koledzy piszą – zacznij od sprawdzenia napięcia w funkcji obrotów i porównaj te na klemach akumulatora z napięciem bezpośrednio na alternatorze.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez gg6 » 23 cze 2010, 17:55

maximum2 napisał(a):Piszczącego paska nie słyszałem,wiec z paskiem raczej ok,a to zakupie,tak jak pisalem wczesniej to napicie jest takie jak powinno byc i na wolnych i na większych obrotach,jezdze juz tydzień z tym i laduje ,rano odpala ale nie wiem czemu to ustrojstwo sie zapala


Jak ci nie idzie od przodu to może spróbuj od tyłu ;P
Pamietaj że lampka ładowania zazwyczaj podpięta jest pod zacisk D+ a z drugiej strony do +12LE
Jeśli w czasie pracy alternatora się świeci to przy sprawnym alternatorze na D+ musi być +12 jak amen w pacierzu. Skoro lampka się zapala więc od strony stacyjki musisz mieć zwarcie do masy!
No i pamiętaj że może być tak jak np ja mam w Passacie, lampkami cz. oleju i ładowania steruje pośrednio komputer od silnika, wtedy wszystkie moje nasze wspólne mądrości biorą w łeb.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2011, 22:36
Posty: 32

Postprzez zetek » 27 lis 2010, 17:43

Czy ten temat został rozwiązany???????????? Na moje kontrolka wogóle nie jest podłączona do alternatora. Tylko GEM steruje kontrolką. A to podłączenie komputera było do silnika???????? Podłączył ktoś i stestował błędy w liczniku ???????????????????? Praca robiona od d.... ?????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6