Słabo zapala na ciepłym silniku [MX-3 1.6]
Strona 1 z 1
Witam. Już od dawna jest takie zjawisko, że jak się silnik nagrzeje a później ostygnie to zapala nieco gorzej tak na 2 kręcenia. Niby nie ma problemu bo zawsze zapala, ale jestem ciekawy co to może być. Może to coś z paliwem?
Ostatnio edytowano 30 cze 2010, 09:55 przez rook, łącznie edytowano 5 razy
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
Witam 
Ja mam identyczną sytuację, parę innych osób też.
Są już 2 watki na forum dotyczące tego tematu.
Z tego co wiem, to nikt nie znalazł przyczyny ani rozwiązania tego problemu.
Edit:
viewtopic.php?t=37948
Ja mam identyczną sytuację, parę innych osób też.
Są już 2 watki na forum dotyczące tego tematu.
Z tego co wiem, to nikt nie znalazł przyczyny ani rozwiązania tego problemu.
Edit:
viewtopic.php?t=37948
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
Tak jak ktoś już kiedyś tu na forum napisał ponoć na takie dolegliwości pomogła wymiana kopułki i palca rozdzielacza... Mam nad wyraz podobne objawy
zatem niebawem spróbuję wymienić w/w elementy 
- Od: 6 cze 2008, 20:30
- Posty: 233
- Skąd: Zabrze
- Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r
Niestety po wymianie w/w elementów bez zmian...
Szukamy dalej... 
- Od: 6 cze 2008, 20:30
- Posty: 233
- Skąd: Zabrze
- Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r
rook napisał(a):OK. Dzięki. Widać ten typ tak ma. Nie będę się w takim razie tym przejmował. Jak zwykle czepiam się pierdół. Zamykam temat.
Powiem Ci, że ten typ tak nie ma
- Od: 29 paź 2008, 23:56
- Posty: 13
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda MX-3 1.6 107 KM 1994
Mam pewną teorię. Po wielu obserwacjach dochodzę do wniosku że to problem z zaworami a raczej popychaczami hydraulicznymi HLA. Jak olej jest ciepły czyli rzadki to wycieka z HLA dlatego jak się zostawi ciepły to później są niewłaściwie ustawione zawory i trzeba długo kręcić aż się olej napompuje do HLA z powrotem. To tłumaczy też dlaczego im więcej czasu upłynie od momentu wyłączenia silnika tym trudniej odpala – ponieważ jest więcej czasu na odpłyniecie oleju z popychaczy. Tłumaczy to też, że jak się odpali na zimnym silniku i zaraz zgasi to później nie ma problemów z odpaleniem – ponieważ olej wejdzie do popychaczy ale jest zbyt gęsty, aby wyjść przez nieszczelności. To moja teoria. Nie znam dokładnie budowy silnika więc nie wiem czy prawdziwa, ale po to jest forum żeby się wypowiedzieli ludzie z wiedza i doświadczeniem. Mechanicy w mojej mieścinie są totalnie do bani więc nawet nie mam co iść i się pytać.
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości