Dziwne stukot w kolumnie kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gnat80 » 21 cze 2010, 20:01

Witam! Pojawił mi się problem,mianowicie przy kręceniu kierownicą w prawym kole słychać dziwny stukot,czasem odgłos miażdżenia nawet,dość mocno jest to wyczuwalne w kierownicy.Na pewno coś jest z kolumna kierownicza,objawy są na postoju i w czasie jazdy przy kręceniu kiera.Dodam że amory,drążki itd mam wymienione,w zawieszeniu nie ma nigdzie luzu.Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez rafał88 » 21 cze 2010, 20:35

Sforzen wahacza ja to mialem:) a jesli nie to to moze przgub.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Gnat80 » 21 cze 2010, 21:34

Przegub na postoju by nie trzeszczał,a sworzeń hm sprawdzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez soul » 22 cze 2010, 15:01

a może też łożysko te plastikowe przy mocowaniu amorka ?
ale jeżeli to sworzeń to jak coś polecam 555, nie polecam Yamato – wysypał mi się po miesiącu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Kubeu » 24 lip 2012, 21:56

Witam,
U mnie są też takie głuche stuki tak jakby na wprost kierownicy i z prawej strony. Objawiają się po przejchaniu kilku kilometrów i czym dłuższa trasa i dużo kręcenia kółkiem tym więcej stuków. Pojechałem do mechanika no i w prawym kole wymienili łącznik stabilizatora i sworzeń. Stuki się zmneijszyły ale te na wprost kierownicy cały czas dają o sobie znać. Pojechałem więc drugi raz żeby sprawdzili lewą stronę. Okazało się , że lewa strona jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic wymieniać. Mechanik powiedział, że wyczaił lekki luz na kolumnie kierownicy , bardzo lekki. Czy to możliwe, że to tak stuka? Nic więcej to nie przeszkadza niż tylko uszy wkurza:). Znalazłem podobny wątek w Mazdzie 6 i tam kolo napisał, że powiedzieli mu w ASO, że to luz na kolumnie mu stuki powoduje,że to nic nie robi oprócz wkurza dźwiękowego, ale wymienić trzeba całą kolumnę jakby chciał to robić. Jak myślicie to ten sam problem? I czy jeżeli tak to trzeba wymienić całą kolumnę czy da się to jakoś załatwić?
Dodam, że amortyzatory, łożyska amorków, końcówki drążków są prawie nowe.
Pozdrawiam.
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.

Masutatsu Oyama
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2010, 15:53
Posty: 66
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 97r Z5

Postprzez puznies0 » 26 lip 2012, 23:03

Kubeu napisał(a):Witam,
U mnie są też takie głuche stuki tak jakby na wprost kierownicy i z prawej strony. Objawiają się po przejchaniu kilku kilometrów i czym dłuższa trasa i dużo kręcenia kółkiem tym więcej stuków. Pojechałem do mechanika no i w prawym kole wymienili łącznik stabilizatora i sworzeń. Stuki się zmneijszyły ale te na wprost kierownicy cały czas dają o sobie znać. Pojechałem więc drugi raz żeby sprawdzili lewą stronę. Okazało się , że lewa strona jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic wymieniać. Mechanik powiedział, że wyczaił lekki luz na kolumnie kierownicy , bardzo lekki. Czy to możliwe, że to tak stuka? Nic więcej to nie przeszkadza niż tylko uszy wkurza:). Znalazłem podobny wątek w Mazdzie 6 i tam kolo napisał, że powiedzieli mu w ASO, że to luz na kolumnie mu stuki powoduje,że to nic nie robi oprócz wkurza dźwiękowego, ale wymienić trzeba całą kolumnę jakby chciał to robić. Jak myślicie to ten sam problem? I czy jeżeli tak to trzeba wymienić całą kolumnę czy da się to jakoś załatwić?
Dodam, że amortyzatory, łożyska amorków, końcówki drążków są prawie nowe.
Pozdrawiam.


a poduszki stabilizatora w jakim stanie??? może one mają luz i to one walą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Kubeu » 31 lip 2012, 10:15

No poduszek stabilizatora nei sprawdzałem, a myślisz, że mechanik na pierwszy rzut oka mógł tego nie wyczaić?
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.

Masutatsu Oyama
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2010, 15:53
Posty: 66
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 97r Z5

Postprzez puznies0 » 31 lip 2012, 14:19

mógł nie wyłapać bo one są tam w kiepsko dostępnym miejscu... o ile nie są rozwalone w strzępy to mogą mieć lekki luz tak że drążek się w nich przesuwa i zaczyna łącznikami dotykać do zwrotnicy i je gdzieś przycierać,,, ja miałem u siebie taki przypadek że drążek chodził już w środku poduszek i łącznikami dotykało już do zwrotnic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez mikissj » 31 lip 2012, 18:43

potwierdzam to poduszka (guma) stabilizatora mam dokładnie to samo ino czasu nie ma wymienić :)
Mi to mechanicy wyczaili a to nie było łatwe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Kubeu » 31 lip 2012, 21:27

Jak mi mechanik wymieniał łącznik stabilizatora z prawej strony to mówicie, że mógł tej opcji z poduchą nie zoabczyć. No cóż to trzeba będzie jeszcze raz podjechać.


A jeszcze jedno pytanie mam, po dłuższej jeździe tak około 40km przy skręcaniu słychąc taki stukot czy zzgrzytniecię jakby guma o gume obijała, na postoju po takim dystansie też sie zdarza. Czy to może być wywołane tymi poduszkami?
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.

Masutatsu Oyama
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2010, 15:53
Posty: 66
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 97r Z5

Postprzez wujek116 » 10 mar 2013, 00:26

Witam ja mam taki problem od niedawna że słyszę i czuje stukniecie na kolumnie kierowniczej ale tylko podczas ruszania z miejsca , potem w czasie jazdy nic nie czuć i nie słychać , byłem u mechanika (zakład który zajmuje się tylko autami japońskimi) powiedział mi że to jakiś krzyżak czy trójkąt (nie pamiętam dokładnie jak się wyraził) w układzie kierowniczym że niby on tam się wyrobił i teraz jest luz . Powiedział że na razie mogę tak jeździć nic się nie stanie ale trzeba będzie to wymienić lecz nie zrobią tego od reki bo ciężko się do tego dostać i trzeba sporo rozbierać . a jak wy myślicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323