hałas / tarcie? przy kole powyżej 100 km/h
1, 2
na trasie przy średnim wietrze, w okolicach 100-120 km pojawiło się takie dziwne cykliczne "tak jakby obcieranie" przy przednim lewym kole – tak to w kabinie słychać
wystrachany natychmiast zjechałem, auto oblukałem, silnik obsłuchałem i nic nie wzbudziło moich podejrzeń, hamuje, ostro ruszam i też nic, jadę dalej 50, 60, 70 i nic , jadę 80, 90 i nic, cisnę 100, 110 i znów taki szybki, cykliczny odgłos w rytm obracanego koła ... chyba. Trochę zwalniam odgłos znika, po chwili znów jest, po kilku sekundach się znów rwie, zwalniam 90, 80 i znów nic
co to takiego może być?
plastiki nadkola bez luzu, a wydawało mi się, że to może pęd wiatru cos dogina i stąd ten hałas ...
wystrachany natychmiast zjechałem, auto oblukałem, silnik obsłuchałem i nic nie wzbudziło moich podejrzeń, hamuje, ostro ruszam i też nic, jadę dalej 50, 60, 70 i nic , jadę 80, 90 i nic, cisnę 100, 110 i znów taki szybki, cykliczny odgłos w rytm obracanego koła ... chyba. Trochę zwalniam odgłos znika, po chwili znów jest, po kilku sekundach się znów rwie, zwalniam 90, 80 i znów nic
co to takiego może być?
plastiki nadkola bez luzu, a wydawało mi się, że to może pęd wiatru cos dogina i stąd ten hałas ...
- Od: 8 lut 2008, 23:11
- Posty: 26
- Skąd: W-wa
- Auto: M6 2.0 '03 GY L/F
PREMACY 1.8 '99
Też bym stawiał na łożysko. U mnie słychac lewy przód tyle że jest to takie delikatne wycie. Podnieś sobie auto na lewarku i zakręc kołem, u siebie tak zrobiłem i miałem wrażenie jakby łożysko chodziło na sucho dlatego mam te wycie.
P.S. czy do wymiany łożyska z przodu potrzebny jest ściągacz?
P.S. czy do wymiany łożyska z przodu potrzebny jest ściągacz?
green devil
- Od: 24 mar 2010, 11:39
- Posty: 66
- Skąd: toruń
- Auto: premacy 2.0 DiTD 101KM 2003
mazi79 napisał(a):Mialem to samo na poczatku, teraz "obciera" juz od zeraU mnie walnal wewnetrzny przegob, sprawdz czy jak obciera w ktoras ze stron skrecajac bedzie cichlo lub wzrastalo...
będzie cokolwiek trudno przy tej prędkości ...

jeni napisał(a):Może to być łożysko , kiedy wymieniałeś?
jeszcze nie musiałem, ale mam 136 tys.
nie wiem jaki jest standardowy odgłos łożyska, ale żadnych metalicznego hałasu czy zgrzytów nie było.
Zresztą w mieście jest nadal cicho.
Za to pojawił się po odpaleniu zimnego silnika taki ostry, głośny kilkusekundowy i przenikliwy świst
- Od: 8 lut 2008, 23:11
- Posty: 26
- Skąd: W-wa
- Auto: M6 2.0 '03 GY L/F
PREMACY 1.8 '99
Mruw napisał(a):Za to pojawił się po odpaleniu zimnego silnika taki ostry, głośny kilkusekundowy i przenikliwy świst– to pasek, rozrząd? (nie wymieniałem jeszcze po zakupie)
U mnie jest podobnie ,czasem jak chłodniejsze i wilgotniejsze dni sa przy odpalaniu tez tak sie dzieje(na zimnym silniku).
Jak Madzia stała parę dni w Aso to szukali i nic nie znaleźli

Szkody jakiejś specjalnej (chyba) mi to nie robi pojawiło się jak zmieniony był rozrząd i reszta pasków
wiec przejechałem z tym juz ponad 50 k km .
Przyzwyczaiłem się ze po starcie jak piszczy trochę więcej gazu 2 sek i ok.
Wydaje mi się ze to woda + jakiś kurz i taki efekt ale nie wiem na mechanice nie znam się zbyt specjalnie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
[quote="Mruw"]
nie wiem jaki jest standardowy odgłos łożyska, ale żadnych metalicznego hałasu czy zgrzytów nie było.
W zakresie podanych przez Ciebie prędkości to łożysko zaczyna wyć, huczeć jest to objaw który słyszysz po lewej stronie, ale niestety dotyczy to prawej strony, sprawdz tak;; czy przy prędkości w których hałas występuje a gdy lekko skręcisz to czy on zniknie , jeśli tak jest to łożyska do wymiany. Pasek posyp kredą ,talkiem, parafiną kosmetyczną ( to może mieć druga połowa gdzieś w łazience)
przestanie na jakiś czas piszczeć
nie wiem jaki jest standardowy odgłos łożyska, ale żadnych metalicznego hałasu czy zgrzytów nie było.
W zakresie podanych przez Ciebie prędkości to łożysko zaczyna wyć, huczeć jest to objaw który słyszysz po lewej stronie, ale niestety dotyczy to prawej strony, sprawdz tak;; czy przy prędkości w których hałas występuje a gdy lekko skręcisz to czy on zniknie , jeśli tak jest to łożyska do wymiany. Pasek posyp kredą ,talkiem, parafiną kosmetyczną ( to może mieć druga połowa gdzieś w łazience)
- Od: 23 sty 2010, 20:43
- Posty: 112
- Skąd: Iława
- Auto: DITD / 2001
TO MOŻE BYĆ TEŻ ŁOŻYSKO POŚREDNIE NA PÓŁOSI. Mam podobny objaw cyklicznego wycia od startu i wzmaga się wraz ze wzrostem prędkości. Wymieniłem już prawie wszystkie możliwe w zawieszeniu elementy i gumy oraz poduszki silnika. Skrzynia biegów też wyeliminowana. Zrobię jeszcze jedną naprawę i jeśli to nie wyeliminuje dokuczliwego dźwięku słyszalnego tylko wewnątrz (pod samochodem nie słychać tego, co uniemożliwia właściwą diagnozę) to zepchnę ten samochód do najbliższego bajora, bo z tym dźwiękiem jeździć nie mam zamiaru i nikt też go nie kupi. Może ktoś trafił już coś podobnego i wykrył przyczynę ?
-
SOKRAM
Miałem to samo (przynajmiej podobne obiawy) – wycie, buczenie już od 30-40km/h, przy 80 km/h było bardzo głośne. Odgłos jak łoźysko w kole, tylko przy skretach dźwięk sie nie zmienał. Winne było łozysko na półosi. Po wymianie cisza.
- Od: 21 mar 2009, 17:04
- Posty: 30
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 6 GJ 2,5 Kombi '14
Mazda 6 2,5 L5 KOMBI '08+LPG
Mazda 6 KOMBI 2,0 LF '06+LPG
No ja mam właśnie takie objawy jak ty rob777, wyje do samego startu, no może od 20km/h, i czym prędzej to dźwięk narasta, odczuwam też lekkie drżenie w kierownicy. Wiem że to nie łożysko bo miałem jakoś miesiąc temu wymieniane i to był inny objaw, bo hałasowało tylko przy skręcaniu, a to teraz hałasuje cały czas. Więc po przeczytaniu twojego postu chciałbym żeby u mnie było też tylko to.
- Od: 3 mar 2009, 09:27
- Posty: 30
- Skąd: Koszalin
- Auto: było Premacy 2.0ditd 101KM '03, jest Pajero
tak, jedno wymianielem okolo miesiaca temu, wiec licze ze ono jest sprawen, a i wadliwe lozysko daje inny rodzaj buczenia, no albo ja tylko tak mialem, a mianowicie poprzednio mialem wlaniete prawe lozysko i objawy byly takie ze jak skrecalem mocno w prawo to dopiero dawalo znac o sdobie, a przy jezdzie na wprost bylo cichio, a teraz to buczy caly czas.
- Od: 3 mar 2009, 09:27
- Posty: 30
- Skąd: Koszalin
- Auto: było Premacy 2.0ditd 101KM '03, jest Pajero
U mnie buczalo caly czas, drgania szly takie ze cala buda latala (jak by cos walilo o podwozie) , przy skrecie w lewo bylo jeszcze gorzej, bylem pewien na 1000% ze to lozysko posrednie lub skrzynia a jednak okazalo sie ze nie – po wymianie prawego lozyska kola nastala cisza...
Podnies auto i postaw na "kobylki" (podstaw je koniecznie pod [waaaco?] zeby polosie byly prosto a nie zwisaly do dolu – w przeciwnym razie bedzie wyl mechanizm roznicowy) tak zeby obydwa kola byly w powietrzu, odpal auto i sluchaj gdzie wyje, nie polecam zostawiania na zwyklych podnosnikach "trapezowych" – szkoda zeby auto spadlo...
Podnies auto i postaw na "kobylki" (podstaw je koniecznie pod [waaaco?] zeby polosie byly prosto a nie zwisaly do dolu – w przeciwnym razie bedzie wyl mechanizm roznicowy) tak zeby obydwa kola byly w powietrzu, odpal auto i sluchaj gdzie wyje, nie polecam zostawiania na zwyklych podnosnikach "trapezowych" – szkoda zeby auto spadlo...
- Od: 16 lut 2010, 20:33
- Posty: 15
- Skąd: szczytno
- Auto: Mazda Premacy 2002 2.0 16V Sportive
Mazda 5 Furano 2006 2.0D
mazi79 napisał(a):
Podnies auto i postaw na "kobylki" (podstaw je koniecznie pod [waaaco?] zeby polosie byly prosto a nie zwisaly do dolu – w przeciwnym razie bedzie wyl mechanizm roznicowy) tak zeby obydwa kola byly w powietrzu, odpal auto i sluchaj gdzie wyje, nie polecam zostawiania na zwyklych podnosnikach "trapezowych" – szkoda zeby auto spadlo...
W ten sposób to nie sprawdzisz stanu łożysk kół

- Od: 23 sty 2010, 20:43
- Posty: 112
- Skąd: Iława
- Auto: DITD / 2001
jeni napisał(a):mazi79 napisał(a):
Podnies auto i postaw na "kobylki" (podstaw je koniecznie pod [waaaco?] zeby polosie byly prosto a nie zwisaly do dolu – w przeciwnym razie bedzie wyl mechanizm roznicowy) tak zeby obydwa kola byly w powietrzu, odpal auto i sluchaj gdzie wyje, nie polecam zostawiania na zwyklych podnosnikach "trapezowych" – szkoda zeby auto spadlo...
W ten sposób to nie sprawdzisz stanu łożysk kół
a niby jak ja sprawdzilem???? Nie napisalem tego po przeczytaniu ksiazki czy podpierajac sie jakims postem z innego forum tylko opisalem jak ja ustalilem co bylo przyczyna zatem daruj sobie ta pupę i napisz cos konkretnego
- Od: 16 lut 2010, 20:33
- Posty: 15
- Skąd: szczytno
- Auto: Mazda Premacy 2002 2.0 16V Sportive
Mazda 5 Furano 2006 2.0D
viewtopic.php?f=121&t=93062&p=1655091#p1655091
@ mazi79........ Tu jest sposób
sprawdzony niejednokrotnie 
@ mazi79........ Tu jest sposób
- Od: 23 sty 2010, 20:43
- Posty: 112
- Skąd: Iława
- Auto: DITD / 2001
no i już udało się odkryć co tak wyło, tzn zaczęło wyć głośniej i bardziej wyczuwalnie, było to tym razem łożysko lewe, czyli jakoś 1,5 miesiąca po tym jak wymieniałem prawe, wiec jak już zostało przytoczone może warto wymieniać je parami. Z tej całej zabawy mam dodatkowy wymienione łożysko pośrednie, koszt nie duży wiec nie narzekam. 
- Od: 3 mar 2009, 09:27
- Posty: 30
- Skąd: Koszalin
- Auto: było Premacy 2.0ditd 101KM '03, jest Pajero
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości