Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy GE FS
Sęk w tym że autko zachowuje sie dziwnie stoi 2 dni zapalam dymi jak parowóz (Niebieski dym z oleju) przez minutę półtorej dokładnie i przestaje efekt taki że po wyjeżdzie z garażu i zamknięciu drzwi już nie dymi. A zastanawiam sie dlatego że jeżeli się tego tak nie da zrobić to oczywistym jest że jak zdejmę głowice to będę robił głowice i pierścienie po co dwa razy robić tą samą robote tylko kasy brak wiec narazie czekam na rozwój sytuacji. Dodam że np po 10 godzinach postoju silnik zimny zapalam i nic nie dymi. Wiec metodą dedukcji wnioskuje że coś (olej) musi spływać do środka cylindra sącząc sie powoli(przez uszczelniacze) tak że po kilku dniach jest go już dużo i po zapaleniu musi go wypalić nie wiem to moja teoria dlatego pytam czy sie da bo jeżeli tak to warto najpierw zrobić uszczelniacze i jak nie pomoże to dopiero pierścienie ale jeżeli sie nie da to trzeba od razu i górę i dół. Zużycia oleju nie jestem w stanie określić bo mam dosyć potężny wyciek z wałków rozrządu a i tak za 1000 km ubyło jakieś pół litra wiec myślałem ze jak bede robi łrozrząd i uszczelnienia wałków to wymienię też uszczelniacze jeżeli sie da jeżeli nie to trudno zmieniam rozrząd i testuje dalej.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Cześć
Miałem te same objawy. Lekarstwo:
wymiana pierścieni i uszczelniaczy
A jak ci spala 0,5 l oleju na 1000km, to daje 5l na 10 tys.km – DUŻOOOOO
Moja paliła jakieś 3l.
Zrób to raz a porządnie, szkoda kasy i czasu na dwukrotne rozbebeszanie silnika.
pozdrawiam
Miałem te same objawy. Lekarstwo:
wymiana pierścieni i uszczelniaczy
A jak ci spala 0,5 l oleju na 1000km, to daje 5l na 10 tys.km – DUŻOOOOO
Moja paliła jakieś 3l.
Zrób to raz a porządnie, szkoda kasy i czasu na dwukrotne rozbebeszanie silnika.
pozdrawiam
Ok zgadzam sie z wami odnośnie rozbebeszania silnika tylko tutaj chodzi o to żeby to zrobić zdejmując jedynie pokrywę zaworów i wałki wiec rozbebeszania niewiele jeżeli tak sie nie da to zbieram kasę na całość i tyle dlatego mój post. Mariusz powiedz robiłeś na ori czy zamiennikach(jeżeli tak to jakich) bo ceny ori powalają. Druga sprawa żeby powiedzieć ile naprawdę bierze muszę zmienić uszczelnienia wałków i rozrząd (kupiona miesiąc temu) i dopiero wtedy bede wiedział ile naprawdę bierze bo wyciek jest sporawy. A uszczelniacze chciałem zmienić przy okazji rozrządu jeżeli da sie je zmienić bez zrzucania głowicy. Zdaje sie zaślepiło mnie coś i kupiłęm szrota 
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
OK wracając do tematu czy jest ktoś kto odpowie czy się da czy nie wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy konkretnie tak da sie w taki lub taki sposób lub nie próbowałem nie da sie bo dyskusji na temat dymianie, pierścienie i uszczelniacze jest na forum masę a takiego tematu nie było.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Sam nie próbowalem, ale wiem ze mozna tak zrobic. Ustawiasz tlok w GMP w suwie sprezania a przez gniazdo swiecy podajesz cisnienie okolo 4 bary(nalezy zablokowac wal zeby sie nie obrocil) To podobno ma zapobiec wpadaniu zaworów do cylindra
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
czyli próbować można tylko jakiś przyrząd do wkręcenia zamiast świecy trzeba by zrobić z koncówką na kompresora dobrze dzieki wszytkim za pomoc jak bede robił rozrząd to sobie to wszystko przeanalizuje na żywo i ewentualnie napisze czy sie udało czy też nie.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Brawo Nemi....nemi napisał(a):zastanawiaj, bo padły pierścienie
Poczekaj co będzie jak temperatura powietrza spadnie do "0"sołtys napisał(a):zapalam dymi jak parowóz (Niebieski dym z oleju) przez minutę półtorej
P.S. Zrobilismy sporo tych motorów i wiem jedno – nie ma co rzezbić o ile chcesz tym dalej jezdzić.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dobra przekonaliście mnie Jaksa pytałem cię w innym poście o te pierścienie z Hipola powiedz jeszcze jeśli możesz ile na nich masz zrobione km i co myślisz o nich do mojej FS wiem wiem tylko ori dają gwarancję ale w tej chwili nie stać mnie na wydatek 3000zł zresztą to mało opłacalne w aucie kupionym za 12000. Robie jakieś 15 tyś km rocznie wiec z pół roku na wyniki twoich testów moge poczekać narazie robie rozrząd też niezły wydatek dolewam olej i czekam na przypływ gotówki i ewentualnie bede wdzięczny za informacje o twoich doświadczeniach z hipolem.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Tym autem jezdzi zona wiec od remontu przejechała ok 4000-5000 km jest spoko . Olej od zalania ( mobil 10W40 ) jest max , nie kopci ,ogolnie cool. FS/FP te same pierscienie ( My mamy BJ FP )sołtys napisał(a):ile na nich masz zrobione km i co myślisz o nich do mojej FS
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
dzieki śliczne wisze piwo i czekam jak napisałem na dalsze relacje zrobie to zdaje sie na tych z hipola nawet jak padną po 15 tyś to rok do przodu powiedz prosze tylko czy one mają w Hipolu jakąś markę czy są sprzedawane pod marką HIPOL ogólnie abym wiedział co kupić. Czyli jak je rozpoznać by nie wcisneli mi najtańszego szajsu.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Podobno ( tak powiedział kolega "szef" Hipola ) mazda montuje te pierscienie na pierwszy montaz, jak porownywałem z oryginałem są identyczne, tak samo ocechowane jak ori ( kolorami i literami ) Mysle ze za 350 mozna zaryzykowac ( to nie 1100 )sołtys napisał(a):Czyli jak je rozpoznać by nie wcisneli mi najtańszego szajsu.
P.S. Mała uwaga!!!
Po demontazu sprawdz tłoki, musza być idealne bez przytarc.
Najlepiej z tłokami podjechac na ul. Krasnobrocką do szlifierzy aby zrobili pomiar i ocenili czy nadają sie do montazu. Jak w swojej GF zrobiłem "babola " sprawdziłem tłoki "na oko "

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dzięki jeszcze raz co do tłoków to jasne sprawdze ale u siebie tzn Oświęcim małopolska a pytałem o hipola bo w Bielsku Białej jest sklep który z nimi współpracuje wiec bez problemu dostane je u mnie głowice też bede zawoził do bielska więc wszystko nawet po drodze dzieki za porady jak zrobie patrz miesiąc dwa (kasa) to sie odezwe co i jak dzięki Jaksa za poradę.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Czytam i oczom nie wierze. Pakowanie sie w ori pierscienie i uszczelniacze w mojej juz nieco wiekowej mazdzie to bezsens. Juz chyba rentowniej wpakowac sie pod cos duzego
. Informacja o pierscieniach z Hipolu jest ekstra. Co z uszczelniaczami? Nie wiem po co napchali mi ich 12? Czy warto potrenowac z zamiennikami?
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
z pierścieniami to jak jaksa pisze jest dopiero 5.000 km wiec jak teraz nie bierze oleju to jest fajnie tylko miejmy nadzieje że nie padną po 15.000 ale moim skromnym zdaniem z innymi zamiennikami na forum było tak że po wymianie cały czas było do D a z tymi jest ok wiec szanse na powodzenie są duże
. Jak widziałem stronę hipola to jedną z firm których pierścienie są w hipolu sprzedawane jest RIK z kolei gdzieś na forum jacu626 też sie pochlebnie wypowiadał o nich wiec może faktycznie chodzi o to. Uszczelniacze to nie wiem ale ludzie z zamienników też gdzieś tutaj polecali TAKOMA czy jakoś tak ja narazie muszę zmienić rozrząd i zlikwiować porządny wyciek z wałków dopiero potem bede wiedział ile zjada oleju naprade jak 0.1-0.2/1000 to sprawe oleje i poczekam aż zacznie brać 1/1000. to zrobie całość na tych zamieniikach.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Jest ryzyko, jest zabawa
. W mojej mazdzie jezdza przednie wahacze kupione za 250 zl/szt. Wobec tego, ze wymienilem je sam, ryzykuje wylacznie koszt geometrii i tego, ze nie uda mi sie wegzekwowac gwarancji. Jednak zrobilem na nich juz okolo 4500 km i wciaz wygladaja dobrze. Silnik tez zamierzam robic sam, wiec isnieje spore prawdopodobienstwo, ze sam cos spieprze. Szkoda kasy na oryginaly, ale tez szkoda pracy i obrobek na montaz szrotu. Jezeli "remont" jakos sie uda i pojezdzi z 50 kkm to chyba warto zaryzykowac i sie pobrudzic. A ladowanie kasy w stary samochod w dzisiejszych czasach chyba mija sie z celem. Wszak rownolatki mojego bolida mozna kupic za mniej wiecej dwukrotnosc porzadnego remontu silnika. Dlatego tak drogo, ze ogladalem sobie takie, co maja aktualny TUV.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Ja kupiłem samochód który z rejestracja i LPG II generacja wyszedł mnie 13.000 łącznie z ubezpieczeniem wiec też stwierdziłem że remont na ori to 3000 wiec 1/4 wartości autka z samochodami też wszystko robie sam bo może nie jestem super mechanior ale ogólne pojęcie mam wiec no problem jeżeli sytuacja bedzie togo wymagać to zrobie sobie sam na zamiennikach i zaryzykuje 1000zł tylko materiały i jazda jeżeli oczywiście bedzie to konieczne bo narazie nawet dokładnie nie wiem na czym stoje odnośnie zużycia tak jak pisałem wcześniej poczekam na test Jaksy(notabene dzieki Jaksa za wszystko).
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Heh , myslałem ze jestes z Warszawysołtys napisał(a):ale u siebie tzn Oświęcim małopolska

Cała przyjemnosc po mojej stronie.sołtys napisał(a): dzięki Jaksa za poradę.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6