Zasada działania kolektora ssącego 2.0
Strona 1 z 1
Czy ktoś potrafi wyjaśnić mi w miarę dokładnie jak działa zmienna geometria kolektora ssącego. Chodzi mi dokładnie do czego służą klapki sterowane elektrozaworem Variable intake-air solenoid valve oraz klapki sterowane Variable tumble solenoid valve ? W kolektorze są dwie linie klapek sterowanych przez te zawory. Chciałbym się dowiedzieć jakie zadanie mają te klapki, od czego uzależnione jest ich otwarcie/zamknięcie ?
- Od: 23 kwi 2009, 22:00
- Posty: 52
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 3 2.0 sport
Mówiąc oględnie przy długim kolektorze dysponujesz większymi wartościami momentu obrotowego (nie sprawdza się to dla dużych prędkości obrotowych) zaś przy krótkim kolektorze silnik jest w stanie osiągać większe moce maksymalne (nie działa to natomiast dla niskich prędkości obrotowych). Finał taki że masz elektrozawór który wydłuża i skraca drogę w zależności od prędkości obrotowej (ale nie tylko).
Zresztą co się będę produkował – tu znalazłem na szybko coś na ten temat
http://www.motofakty.pl/artykul/zamiast_turbo.html
Zresztą co się będę produkował – tu znalazłem na szybko coś na ten temat
http://www.motofakty.pl/artykul/zamiast_turbo.html
Ostatnio edytowano 15 cze 2010, 23:42 przez emilioestewez, łącznie edytowano 2 razy
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
emilioestewez napisał(a):...przy krótkim kolektorze dysponujesz większymi wartościami momentu obrotowego (nie sprawdza się to dla dużych prędkości obrotowych) zaś przy krótkim kolektorze silnik jest w stanie osiągać większe moce maksymalne (nie działa to natomiast dla niskich prędkości obrotowych)...
Możesz skorygować swoją wypowiedz ?
wiem ze te pierwsze z autopsji włączają się gdy silnik się nagrzeje
(wiem bo mi stukają wtedy
) te drugie z kolei na forum amerykańskim ludzie demontują i uzyskują lepsze wyniki w przyspieszeniu i mocy samochodu
. Wniosek z tego taki, że ten kolektor chyba się maździe za bardzo nie udał
a napewno już nie mój
podobno systemy tych klapek i motylków mają powodować wrażenie lepszego przyspieszenia bez konieczności redukcji
<– jakoś takoś tego nie zauważyłem
ba niektórzy nawet po odłączeniu układu sterowania tymi pierwszymi klapkami osiągają większe prędkości maksymalne 


- Od: 5 sie 2009, 11:50
- Posty: 197
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 3 2.0. v8
Siw-y napisał(a):emilioestewez napisał(a):...przy krótkim kolektorze dysponujesz większymi wartościami momentu obrotowego (nie sprawdza się to dla dużych prędkości obrotowych) zaś przy krótkim kolektorze silnik jest w stanie osiągać większe moce maksymalne (nie działa to natomiast dla niskich prędkości obrotowych)...
Możesz skorygować swoją wypowiedz ?
Yezoo faktycznie... Człowiek po nie przespanej nocy to tylko farmazony wypisuje. Już poprawiam
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości