1.5 16V – nierówna praca

Postprzez Zwirz » 7 cze 2010, 18:44

Dnia wczorajszego po wyprawie do hipermarketu na C, moja strzała dostała dziwnej czkawki. Nierówna praca silnika, skoki obrotów, wibracje porównywalne z jazdą autobusem MZK. Autko ogólnie ma bardzo duże trudności z pracą na niskich obrotach, a dopiero koło 2,500 – 3,000 dostaje "kopa" (zrywa się jakby dostało mocy / puściło sprzęgło). Osobiście obstawiałem filtry (jutro wymiana miała być). U mechaniora po podłączeniu do komputera, maszyna ta zasugerowała że jest problem z sondą lambdą.

Czy prócz tego, zwrócić jeszcze na coś uwagę? (Sonda zamówiona, jutro najprawdopodobniej będzie wymieniona)

zapomniałem napisać że autko jest z 1997 roku
RX-8 –>Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 maja 2010, 17:20
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda RX-8 1.3 Renesis 192KM

Postprzez go_wisnia » 8 cze 2010, 15:57

Miałem podobne objawy w swojej mazdzie dwa razy. W pierwszym wypadku świece były do wymiany a później kable. Kiedy ostatnio wymieniałeś te części?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2010, 18:08
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA 323 S 1.5 16V

Postprzez Zwirz » 8 cze 2010, 17:20

Nie wymieniałem ani jednego ani drugiego od kupna (dwa tygodnie). Jutro bądź pojutrze wymienię sondę i filtry. Czyli już wiem gdzie zaglądać jak objawy nie znikną :)
RX-8 –>Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 maja 2010, 17:20
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda RX-8 1.3 Renesis 192KM

Postprzez nicek777 » 8 cze 2010, 19:54

Koniecznie wymien swiece. Oprocz poprawy kultury pracy silnika moze sie okazac, ze Ci spalanie spadnie nawet o 20% ( o ile duzo pali) ja tak mialem np. Koszt swiec NGK 36zl u mnie w Sosnowcu. Najlepsze sa NGK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez yogi99925 » 8 cze 2010, 22:34

Witam morze również być wina przepustnicy morze być mocno zasyfiona
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 21:40
Posty: 28
Skąd: Ostrołęka
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez Zwirz » 10 cze 2010, 20:36

Przepustnica wyczyszczona była zaraz po zakupie. Wina świec. Obecnie siedzi komplet NGK. Wymieniłem przy okazji filtr powietrza i jutro filtr paliwa. Świece poszły w "domowym zaciszu". Teraz chodzi równo, przyśpiesza płynnie, bez szarpnięć. I czkawki :D Wszystko wróciło do normy. teraz czas na wymianę amortyzatorów. Bo te trochę za miękko pracują.
RX-8 –>Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 maja 2010, 17:20
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda RX-8 1.3 Renesis 192KM

Postprzez lukaszwnw » 10 cze 2010, 23:34

Zwirz napisał(a):Przepustnica wyczyszczona była zaraz po zakupie. Wina świec. Obecnie siedzi komplet NGK. Wymieniłem przy okazji filtr powietrza i jutro filtr paliwa. Świece poszły w "domowym zaciszu". Teraz chodzi równo, przyśpiesza płynnie, bez szarpnięć. I czkawki :D Wszystko wróciło do normy. teraz czas na wymianę amortyzatorów. Bo te trochę za miękko pracują.


W mojej Madzi mam takie same objawy . Muszę coś z tym zrobić bo jest to dosyć irytujące. Szczególnie te szarpanie .
Filtry mam wymienione. Wymiana świec pomoże ?
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 16:35
Posty: 95
Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`

Postprzez scheinwerfer » 10 cze 2010, 23:53

pomoże na tydzień dwa, a później znowu problem powróci i będziesz szukał aparatu zapłonowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez lukaszwnw » 12 cze 2010, 11:08

Co myślicie o tym zestawie:?
http://moto.allegro.pl/item1047628604_przewody_swiece_zaplonowe_mazda_323_323f_1_5.html

Czy lepiej kupić kable i świece NGK .? ;)
Poza tym na razie chce kupić same kable i świece ,być może aparat zapłonowy (P5) jest cały . <zawstydzony>
Ostatnio edytowano 12 cze 2010, 11:57 przez lukaszwnw, łącznie edytowano 1 raz
"Nie ufam nikomu, kocham tylko tych co na to zasłużyli.. "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 16:35
Posty: 95
Skąd: Wejherowo (Pomorskie)
Auto: Mazda 323F BA Z5 1994`

Postprzez rafał88 » 12 cze 2010, 11:18

O to jest okazja fessssssst, ja za same przewody nie wiem czy tej samej firmy placilem okolo 130 plnow a tu jeszcze masz swiece takze sie oplaca.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez świeżak » 12 cze 2010, 20:06

Jak zaczyna szarpać lub gdy mazda zbiera się powiedzmy od 3 tys. obr. to sprawdź najpierw może czy lewego powietrza nie bierze gdzieś. Co z tego, że wymienisz kable, świece i nie daj boże aparat, jeśli będzie pęknięta rura dolotu powietrza. To się sprawdza w pierwszej kolejności, bo jest to najprostszy sposób ;) A ta promocja z tymi kablami i świecami to rzeczywiście ;] Może sam sobie kupię na zapas :P
Pozdrawiam!
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez HABER » 13 cze 2010, 18:49

Ja u mnie zauważyłem że jak włącze światła to obroty spadaja do 500 a potem sie podnosza do 700 a podczas jazdy jak wcisne sprzeglo to obroty tez spadaja do 500 a potem na 700, bez swiateł tego nie ma i obroty mam 750. Wyczyścilem przepustnice i zastanawiam sie czy nie jest to wina kabli WN i np.swiec bo dawno nie byly wymieniane.. Doradzcie cos.. <głaszcze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 20:15
Posty: 23
Skąd: Kochanowice
Auto: Mazda 323f BA
..:::DOHC:::..

Postprzez esina » 13 cze 2010, 19:04

HABER napisał(a):Ja u mnie zauważyłem że jak włącze światła to obroty spadaja do 500 a potem sie podnosza do 700 a podczas jazdy jak wcisne sprzeglo to obroty tez spadaja do 500 a potem na 700, bez swiateł tego nie ma i obroty mam 750. Wyczyścilem przepustnice i zastanawiam sie czy nie jest to wina kabli WN i np.swiec bo dawno nie byly wymieniane.. Doradzcie cos.. <głaszcze>


Mam podobnie, jak wymienisz świece i kable WN daj znać czy jest poprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez esina » 13 cze 2010, 19:05

esina napisał(a):
HABER napisał(a):Ja u mnie zauważyłem że jak włącze światła to obroty spadaja do 500 a potem sie podnosza do 700 a podczas jazdy jak wcisne sprzeglo to obroty tez spadaja do 500 a potem na 700, bez swiateł tego nie ma i obroty mam 750. Wyczyścilem przepustnice i zastanawiam sie czy nie jest to wina kabli WN i np.swiec bo dawno nie byly wymieniane.. Doradzcie cos.. <głaszcze>


Mam podobnie, jak wymienisz świece i kable WN daj znać czy jest poprawa.

świece jakie będą lepsze ? NGK Vline 14 czy Vline 33 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez mario1616 » 13 cze 2010, 20:44

poprawy nie bedzie, mam u siebie to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez świeżak » 14 cze 2010, 15:57

No normalne, że obroty falują w momencie włączenia świateł, opuszczania szyb itp rzeczy, gdy jest potrzebny prąd ;)
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez mario1616 » 14 cze 2010, 17:30

Na biegu jalowym bez wlaczonych urzadzen mam tak ze 850 i skacza o 100, po wlaczeniu swiatel mam 750 ( caly czas) po wlaczeniu dmuchawy czy czegokolwiek spadaja mi np. do 200 na kilka sekund, podbijaja sie do 750 po czym znowu spadaja do 500 :D i takie tam :) Mam drugi samochod i wiem jak powinno byc :P U mnie bylo robione : przepustnica ( 3 razy w tym raz przez ASO ) krokowy ( 2 razy, raz przez ASO) EGR, podcisnienia alternator, wymieniane filtry, swiece, kable, lambda sprawdzana... hm moze cos pominalem :) W kazdym badz razie ASO zarzeklo sie, ze za 120zl beda walczyc do skutku. Jutro oddaje kolejny raz autko do nich :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Sebaa » 6 lis 2010, 20:43

I jak zakończyła się ta walka ASO znaleźli problem???
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 11:09
Posty: 152
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda 323 F 1,5 16V rok 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323