Witam
Kupiłem mazde 323f 93r z silnikiem 1,8 SOHC 103km i instalacją brc na śrubę oraz parownikiem AT90E, byłem już u dwoch gazownikow i nie ma efektu w spalaniu – po miescie pali 16,5l przy w miare spokojnej jezdzie, co może być przyczyna? Dawki gazu juz nie moge przykrecic na silniku krokowym bo się dlawi przy ruszaniu, czy coś jeszcze mozna zrobic gdzie jest przyczyna?
Duże spalanie LPG (Mazda 323F)
Strona 1 z 1
Instalacja to brc, a jak to sprawdzic ? Jest jakiś sterownik brc, jakies pudelko z rysunkiem lambda, a na przewodzie ktorym idzie gaz zamontowany jest jakies urzadzenie z pokretlem ktorym regulujer sie ilosc gazu a do tego idzie wtyczka z 4 kablami ( chyba silniczek krokowy)
- Od: 10 cze 2010, 19:29
- Posty: 8
Masz instalacje 2 generacji ,Czy oprocz duzego spalania masz jakies inne obiawy.?Za duze spalanie w drugiej generacji moze odpowiadac padnieta sonda lambda,ale ty masz dodadkowo srube przy krokowcu wiec masz ustawiona przypuszczam tam dawke gazu i spalanie powinno spasc.Za tak duze spalanie moga odpowiadac zuzyte membrany w parowniku dlatego pyta sie o inne obiawy
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Moim zdaniem masz membramy w parowniku do wymiany ,dlatego sa te problemy z rozruchem obrotami ,czasami tez samochod po schodzeniu z wysokich obrotow,moze gasnac.Mozna kupic caly zestaw naprawczy do parownika i samemu wymienic, jesli masz troche pojecia o mechanice.Ja u siebie zmieniale ostastnio i caly koszt wyniosl mnie 70 zl z wymiana.Zadna regulacja ci nie pomoze i przykrecanie dawi gazu na na rubie doprowadzi do uszkodzenia silnika.Ci p[artacze tylko potrafia brac kase i skrecac dawke gazu na srubie.Przedewszystkim to u tych gazownikow co byles powinni podlaczyc instalacje pod kompa i zobaczyc jak pracuje sonda i jaki mieszanke pokazuje przy roznych obrotach
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Druga generacje reguluje sie po podpieciu pod kompa,wazne aby sonda pracowala dobrze,Ty masz srube mozesz ustawic na srubie i bedzie chodzilo jak 1 gen.Wybur nalezy do ciebie jesli chces na srbie ustawic sam to poszukaj na forum tam jeden z kolegow bardzo szczegolowo krok po kroku to opisal tak wiec problemu nie bedzies mial Obiawy ustapily?
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Jak wyjmiesz silniczek krokowy to musisz zalozyc register.tzn reczna regulacje gazu,srube.Nie bardzo wiem co masz na mysli ze silniczek stoi.Silnik krokowy pracuje jesli samochod chodzi na lpg.Sterownik dostajac sygnal z sondy lambda steruje dawka gazu przez silnik krokowy.Jesli partacz gazownik nie umie poprawnie ustawic instalacji to wtedy zaklada jak u ciebie krokowca z dodadkowa reczna regulacja,robiac wtedy praktycznie 1 gen.Dlatego pisalem ze masz dwa wyjscia,albo jechac i podpiac sie pod kompa ustawic 2 gen,ale warunek sonda musi byc sprawna,lub ustawic na srubie przy krokowcu
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Mam taki silniczek
http://allegro.pl/item1072957783_silnik ... mocja.html
i jak go wykrece z obudowy i zostawie sama srube gdzie otwor przytkam a silniczek w trakcie pracy silnika na lpg sie nie rusza? czy to normalne?

i jak go wykrece z obudowy i zostawie sama srube gdzie otwor przytkam a silniczek w trakcie pracy silnika na lpg sie nie rusza? czy to normalne?
- Od: 10 cze 2010, 19:29
- Posty: 8
Praca silniczka krokowego polega na otwarciu znajdujacej sie przepustnicy,o stopniu jej otwarcia decyduje sterownik w oparciu o sygnal z sondy lambda.Silniczek nie wydaje zadnych odglosow w trakcie pracy i musi pracowac bo mialbys zamknieta przepustnice i nie pracowal by na gazie Nie wiem poco chcesz rozbierac krokowca ,jesli chcesz zrobic na sama srube regulacje to kup sam register na alegro sa po 9 zl ,a silniczek zawsze mozesz sprzedac.jak bo rozbierzesz to juz z niego nic nie bedzie.
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości