Biały Bezwonny Dym z wylotów powietrza – cały opis sytuacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Lukaszgracz » 9 cze 2010, 11:30

Witam, wracając w zeszłą Niedzielę z dłuższego weekendu utknąłem w parokilometrowym korku. Podkreślam fakt, że po raz pierwszy od zakupu M3 używałem klimatyzacji do chłodzenia bo w końcu mieliśmy ładniejszą pogodę. W końcu nerwy mi pękły, nie wytrzymałem skręciłem gdzieś w bok w celu znalezienia objazdu. Droga ładna zacząłem jechać trochę szybciej. Po paru kilometrach żona krzyczy do mnie – "patrz dym z nawiewów powietrza" – ja spanikowany od razu migacz w bok i na pobocze. Szybko wysiedliśmy z auta, a ja od razu pod maskę z gaśnicą. O dziwo w komorze silnika brak dymu i śladów ognia. Daliśmy autu i sobie chwię odpocząć. Ruszyliśmy ponownie, wyłączyłem klimatyzację i wszystko OK. Po chwili zdecydowałem znów włączyć klimę i po jakiś 3 minutach znów biały, całkowicie bezwonny dymek z środkowych wlotów powietrza, po jakiś 10 sekundach brak dymku po 30 sekundach znów dymek i tak cały czas. Wyłączyłem klimę bo nie wiadomo co to za dym i czy czasem nie potrujemy się. Następnego dnia rano jadąc do pracy załączyłem klimę tak z ciekawości czy znów będzie leciał dym no i ....... k**** znów leci i znów jakąś kasę trzeba wyłożyć na naprawę auta – a miało być tak pięknie!. Jeszcze tego samego dnia dałem auto na warsztat na dobicie klimy. Dostałem wydruk z którego wynika, że cały płyn chłodniczy jak i olej były i są w normie. Po tym zabiegu klima działa normalnie bez żadnego dymu, a dla mnie i jak dla mechanika nadal pozostaje zagadką ten biały bezwonny dymek.

SYTUACJĘ TĄ OPISUJĘ CELOWO DLA INNYCH ABY NIE PANIKOWALI JAK ZOBACZĄ DYM Z WLOTÓW POWIETRZA NO I MOŻE KTOŚ POTRAFI ROZSZYFROWAĆ ZAGADKOWY DYM – SKĄD SIĘ WZIĄŁ I CO MOGŁO BYĆ PRZYCZYNĄ JEGO POWSTAWANIA?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez emilioestewez » 9 cze 2010, 12:31

Czasami może w parowniku dochodzić do takiego zjawiska "roszenia". Zwłaszcza jak na zewnątrz jest gorąco. Jak klima trzyma płyn to nie masz się co stresować (to znaczy że parownik jest cały itd.).
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez vqsoft » 9 cze 2010, 12:52

ten dymek to para wodna
miałem tak raz
nie wiem dla czego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Lukaszgracz » 9 cze 2010, 20:12

powiem wam, zbytnio sie cieszyłem, jadać dosłownie z godzinę temu (na zewnątrz jakieś 30degC), znów raz póścił mi parę. pojezdrze i zobaczę co się będzie działo. za jakiś czas opiszę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez Macinek » 10 cze 2010, 09:03

W mojej zdarzyło się dziś coś takiego pierwszy raz, ale w poprzednim (almera) kilka razy też się pojawiło. Przyznam się, że sam chciałem dzisiaj spróbować takie zjawisko wywołać :)
Para/dymek pojawiła się po tym jak wyłączyłem już trochę czasu działającą klimę i po 2-3 minutach włączyłem na całą moc. Leciało z wentylacji przez kilka sekund i przestało. Klimę mam szczelną i w pełni sprawną.
W almerze jeszcze na gwarancji coś takiego mi się pojawiło, a w serwisie na przeglądzie stwierdzili, że ma takie prawo. Podobno sprawiają to mocno schłodzone kanały wentylacyjne.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez vqsoft » 10 cze 2010, 09:24

dla mnie jest to zjawisko wywołane tym ze wymiennik w kabinie moze się szronić, potem jak automat rozlaczy klime powietrze jest nadal podawane , trafia cieple powietrze na oszroniony parownik i mamy bryze

takie coś też kiedyś miałem w almerze
pamiętam ze nieźle sie też wystraszyłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez emilioestewez » 10 cze 2010, 10:07

No więc spokojnie chłopaki. Pozostaje tylko cieszyć oko zjawiskiem bryzy i się nie stresować :)
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Lukaszgracz » 10 cze 2010, 12:12

wymienię jeszcze filtr klimatyzacji może jest gdzieś przytkany. jak to uczynię podzielę się spostrzeżeniami czy nadal para leci czy już nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez Macinek » 10 cze 2010, 22:54

Jak to zawsze najlepiej zajrzeć do instrukcji (nissan takiej notki nie daje) :)
W polskiej wersji jest informacja o parze na stronie 161
W angielskiej/amerykańskiej wersji na stronie 6-3
:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez Lukaszgracz » 11 cze 2010, 12:16

Dzięki za namiary, nawet nie zaglądałem w instrukcję bo nie sądziłem, że takie zjawisko będzie tam opisane.

Z instrukcji PL:
UWAGA: Otwarcie wylotu powietrza przy włączonej klimatyzacji może spowodować chwilowe pojawienie się pary przy otworze. Jest to wynik nagłego schłodzenia wilgotnego powietrza i nie oznacza niesprawności. – dotyczy to nawiewu centralnego
Z instrukcji US:
NOTE: When using the air conditioner, mist may come out from the vents. This is not a sign of trouble but a result of humid air being suddenly cooled. (UWAGA: Podczas używania klimatyzacji, z wylotu powietrza może ulatywać para. Nie jest to oznaka niesprawności ale rezultat nagłego schłodzenia wilgotnego powietrza.)

No i mamy wszystko chyba jasne – tylko czemu występuje to u mnie tak często? Fakt, że ostatnio było w lubuskim jak i w całej Polsce sporo opadów – od niedzieli czyli momentu kiedy to zjawisko zaobserwowałem jest bardzo gorąco z dużą ilością wilgoci w powietrzu.

Więc tak oto chyba rozwiązaliśmy wspólnie problem mój, użytkowników TOYOT, PASSATÓW, MONDEO i wszystkich innych zadających podobne pytanie na innych forach które wertowałem od kilku dni ! ! !

Ale i tak jadę wymienić filterek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez emilioestewez » 11 cze 2010, 14:33

Lukaszgracz napisał(a): Ale i tak jadę wymienić filterek.

A nie chcesz się zmierzyć z tym sam...? :D Wrażenia gwarantowane ! <lol>
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Lukaszgracz » 12 cze 2010, 12:11

emilioestewez napisał(a):
Lukaszgracz napisał(a): Ale i tak jadę wymienić filterek.

A nie chcesz się zmierzyć z tym sam...? :D Wrażenia gwarantowane ! <lol>


Byłem wymienić u kolegi w serwisie – fakt wrażenia gwarantowane, tak jak mówisz, a tym bardziej jak auto stoi na dworze a temperatura na słońcu 40degC :) MASAKRA – beznadziejny dostęp (trzeba być dobrze wygimnastykowanym).

Podejrzewam że gdybym zawiózł auto do serwisu gdzie nie widzę co robią z moim autem nikt nigdy by mi tego filtra nie wymienił – po prostu wparli by mi że wymienili, a ja musiałbym to zakceptować.

Pozdrowienia dla tych, którzy planują wymianę sami ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Postprzez emilioestewez » 12 cze 2010, 12:33

Ja wykląłem wszystko dookoła podczas wymiany ale jakoś się udało. Słyszałem o zawodnikach którzy to robią w niecałe pół godziny :D Chciałbym to zobaczyć hehe
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Lukaszgracz » 12 cze 2010, 21:08

Jak wiesz jak to zrobić i robiłeś to wcześniej to idzie szybko, mojemu koledze zajęło to około 30 – 40 minut tak jak to opisałeś. Najwięcej pierdzielenia się jest z rozkręcaniem plastików, później panelu z bezpiecznikami, odłączaniem złącz no i na końcu z dojściem do magicznego filterka.

Filtr jest schowany pod schowkiem "na rekawiczki" – Najpierw odkręcasz boczek, póżniej zaślepkę pod schowkiem, odkręcasz 3 lub 4 śroby i masz na wierzchu wszyskie bezpieczniki, odłączas złącza elektryczne, wkładasz głęboko głowę i ukazue ci się filtr.

UWAGA DLA PLANUJĄCYCH WYMIENIAC SAMODZIELNIE: Filtr składa się z dwóch elementów, przy wyciąganiu starego filtra dobrze zapamiętaj jak był włożny i jak dwa elementy były złączone ze sobą – jeśli nie zapamiętasz to masz łamigłówkę co prawda z dwóch elementów ale gimnastyka gwarantowana!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323