Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Marekz6` » 4 cze 2010, 10:21

Witam

Jak sprawdzić nieszczelność podkładek pod wtryskami, które mogą być powodem zalepienie smoka olejowego?
Wybieram się niebawem za granice samochodem z rodzinką, więc chciałbym mieć pewność, że moja Mazda nie klęknie mi po drodze.

Umówiłem się z serwisem Awi (Bosh) w B-B, którzy specjalizują się w serwisie wtryskiwaczy.Czy serwis jest w stanie określić stan podkładek po zdjęciu pokrywy silnika i osłuchaniu, obejrzeniu tych wtrysków? W przypadku wtrysku, który mi padł około 1,5 roku temu, wymieniona została podkładka, zastanawiam się jednak nad pozostałymi podkładkami pod wtryskami. Czy warto to ruszać? Jeżeli zdecydowałbym się na wymianę podkładek, to ile taka akcja kosztuje?
Dzięki z góry za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Grzyby » 4 cze 2010, 13:24

Marek – przecież odpowiedzi na Twoje pytania już padły w tym temacie.
A co do ceny – 200-300zł
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 4 cze 2010, 18:37

Marekz6` napisał(a):Witam
Jak sprawdzić nieszczelność podkładek pod wtryskami, które mogą być powodem zalepienie smoka olejowego?.

nie sprawdzaj ich- tylko wymien na nowe, koszt nieporownywalnie niski w porownaniu z problemami podczas awarii na drodze lub uszkodzeniem silnika!
polecam ich wymiane i przy okazji konkretne oczyszczenie wtryskiwaczy przy pomocy szczotki drucianej..
przy okazji kontrola luzow na zaworach!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mario11 » 4 cze 2010, 18:59

Enduro, kontrolka oleju powinna gasnąć natychmiast po włączeniu silnika ? czy wręcz przeciwnie ?
mario11
 

Postprzez Marekz6` » 4 cze 2010, 21:02

Dzięki Enduro za pomoc. Chyba trzeba poświęcić trochę kasy i wymienić te podkładki.
Zauważyłem również że przy włączonym, ciepłym silniku trochę kopci z wlewu oleju. To chyba też sygnał że gdzieś przy wtryskach mogą być przedmuchy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Jaksa » 6 cze 2010, 14:26

Tak , zrób to szybko.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Marekz6` » 8 cze 2010, 13:40

W serwisie Bosha w Bielsku wycenili za wymianę podkładek pod wtryskami, czyszczenie wtrysków oraz gniazd, regulację zaworów z materiałem na 500 zł.
Czy to nie jest zbyt dużo?
Jeszcze jedno pytanie czy po regulacji zaworów, która była wykonana podczas wymiany rozrządu powinno się zmienić te podkładki wtryskiwaczy. Bo raczej tego nie zrobili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Grzyby » 8 cze 2010, 14:08

Wtryski i gniazda i tak muszą przeczyścić przed zamontowaniem ...
Przy regulacji zaworów nie wymienia się podkładek. Aaaa, po co chcą robić regulację skoro niedawno była robiona? Robi się raz na 100kkm.
Niech nie dokładają sobie roboty która nie jest potrzebna ...
500zł to lekki kosmos ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marekz6` » 8 cze 2010, 15:57

Z regulacją zaworów, chodził raczej o sprawdzenie luzów zaworowych, o których pisał Enduro.
Jestem laikiem więc może coś namieszałem w tym poście.
Serwis jest raczej ok, nie namawiają mnie do niepotrzebnej roboty. Tylko ta cena mnie lekko zdziwiła.
Czytałem że to koszt ok. 200-300. Niestety nie mam w pobliżu solidnego serwisu, który podjąłby się takiej roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez maselek » 8 cze 2010, 18:31

Grzyby napisał(a): Aaaa, po co chcą robić regulację skoro niedawno była robiona? Robi się raz na 100kkm.


Grzyby skąd masz takie info że regulację robi się po 100kkm ??

PS.: ASO za samą regulację prosi 350zł :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Grzyby » 8 cze 2010, 18:53

maselek napisał(a):Grzyby skąd masz takie info że regulację robi się po 100kkm

z instrukcji obsługi – warto czasem zajrzeć :P
Tylko mała poprawka – sprawdzenie/regulacja luzów zaworowych – co 120kkm :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 8 cze 2010, 21:15

"W serwisie Bosha w Bielsku wycenili za wymianę podkładek pod wtryskami, czyszczenie wtrysków oraz gniazd, regulację zaworów z materiałem na 500 zł."

Wydac 500 zł gdy mozna zaoszczedzic wymiane silnika to chyba nie jest drogo ;P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Marekz6` » 10 cze 2010, 22:44

Dzisiaj wróciłem z serwisu. Wymiana podkładek pod wtryskiwaczami+ regulacja luzów zaworowych. Podobno jeden wtrysk był tak zapieczony, ze kilka godzin męczyli się z jego wyciągnięciem, podobno jeszcze trochę i wyciągnąć wtrysk byłaby straszna bieda. Przedmuchów już nie ma i przestało kopcić z wlewu oleju.
Narazie zauważyłem, jakby lekki spadek mocy, chyba że mam już schizę i sobie wymyślam problemy. Podczas mocnego deptania po gazie słychać że lekko klekocze, może tak ma być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Gregor70 » 10 cze 2010, 23:08

Dzisaj zrobilem przegląd swojej M6 we WRO na Nasypowej. Dzieki Panowie za podpowiedź o sparwdzeniu smoka. Mój był zapchany po 80kkm. Przeczyścili, przy okazji wymienili podkladki pod wtryskiwaczami i zobaczymy jak bedzie brykać. Z informacji serwisu dowiedzialem się, że w przeciągu miesiąca mieli 3 auta zatarte z powodu smoka. Podobno konstruktorzy producenta pozwalając na wymiane oleju co 20 kkm popełnili niewybaczlną wtopę, która doprowadza do płaczu użytkowników. Ogólny koszt czyszczenia 180 PLN, nic wobec ryzyka. Serdecznie dziękuję.
Gorzej z wielowpustem ale to inny wątek, więc spadam....
Gregor70
 

Postprzez Marekz6` » 12 cze 2010, 22:10

Po wymianie podkładem odczuwam lekki spadek mocy, i to terkotanie drażniące między 2500-3000 obrotów. Auto na biegu jałowym działa równo, po mocnym deptaniu nie kocpi. Zastanawiam się czy to nie jest wina wtrysku, który był mocno zapieczony. Przed wymianą tych podkładek silnik miał lepszego kopa. Teraz zaczyna kręcić po 2000 obr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Jaksa » 13 cze 2010, 00:12

"Podobno konstruktorzy producenta pozwalając na wymiane oleju co 20 kkm popełnili niewybaczlną wtopę, która doprowadza do płaczu użytkowników"
....wtopę popelnili zakladajac słabej jakosci uszczelki wtrysków , to jest podstawowym problemem zacierania sie silników CR .

.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez benen » 13 cze 2010, 08:43

Jaksa napisał(a):"Podobno konstruktorzy producenta pozwalając na wymiane oleju co 20 kkm popełnili niewybaczlną wtopę, która doprowadza do płaczu użytkowników"
....wtopę popelnili zakladajac słabej jakosci uszczelki wtrysków , to jest podstawowym problemem zacierania sie silników CR .

.

Witaj Jaksa,
Czy wobec tego można zastosować jakieś inne niż z serwisu uszczelki, które przewyższają jakością te "oryginal"? Ja na jesieni byłem w serwisie i chłopaki wymienili mi uszczelki wraz z czyszczeniem wtrysków i kalibracją. Twierdzili, że nie ma potrzeby regulacji zaworów. Ale założyli uszczelki WŁAŚNIE TE-MAZDY! To jak z nimi jest i jakie ewentualnie LEPSZE można zastosować?
Podrex from Cracow <faja>
Aha, chciałbym dodać, że chłopaki z serwisu coś mi nie pasują z diagnozą. Na zimnym na niskich obrotach klekocze, więc ja osobiście zająłbym się zaworami. No ale co będę się wymądrzał w konfrontacji z "fachurami"? Dlatego opowiadam co się dzieje i pytam co robić.
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez Jaksa » 13 cze 2010, 12:23

Nowe uszczelki sa juz zmodyfikowane ( zamienników nie zakladaj )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mariocieszyn » 18 cze 2010, 21:22

Witam wszystkich.
Obserwuje ten wątek już jakiś czas, ale nie mogę doszukać się kilku informacji.
A mianowicie, posiadam mazie 6 2003 rok 121 KM oczywiście diesel.
Przy wymianie oleju zdjąłem miskę olejową i sprawdziłem smoka był czysty, było to 20,000km temu (2 lata).
Moje pytanie brzmi:
-co ile wymian oleju sprawdzać smoka (przy wymianie co 10,000km)
-czy skoro smok był czysty, wymienić podkładki pod wtryskami, a może jak nie trzeba to lepiej nie ruszać
-o co chodzi z regenerowaniem zaworów wtrysków przy ich czyszczeniu
Proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.
nie pytaj komu bija dzwony – BIJĄ ONE TOBIE
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 09:41
Posty: 18
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 6 kombi 2.0 diesel 121KM

Postprzez Jaksa » 18 cze 2010, 21:26

Skoro jeszcze nie ma przedmuchów smok raczej pozostanie czysty ale podkładki raczej wymien ( na nowego typu )

o co chodzi z regenerowaniem zaworów wtrysków przy ich czyszczeniu

....a jasniej mozesz rozwinąc swoją mysl ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6