Odczyt kodów DTC – jak odczytać i co oznaczają? (626/MX6 GE)
1, 2
witam wszystkich posiadam mazde 626 z 1998r 2,0i na desce rozdzielczej nie widzę zadnej kątrolki komputera czy ma tak być
poprzednio miałem lancera z91r i tam po przekręceniu kluczyka zaświecałol się (check engine) a tu w mazdzie nic takiego miema więc kiedy będe wiedział ze z silnikiem jest coś nie tak 
Ostatnio edytowano 5 mar 2010, 20:38 przez abudabdi, łącznie edytowano 1 raz
Kontrolka "check engine" jest tylko w amerykańskich mazdach 626. W przypadku europejskiej odmiany kody błędów trzeba odczytać zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie klubowej –> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd (dotyczy samochodów z interfejsem OBD-I).
Pozdrawiam,
Darek
Darek
Witam czy ktoś może podać kody błędów do Mazdy MX-6 ,robiłem badanie diodą i nie wiem co mi wyszło , wynik był taki: po pierwszym sygnale testującym nadało następujące kody : 2krótkie 8krótkich 9krótkich 1długi 1 krótki 1długi 2krótkie 8krótkich 9krótkich 1długi 1 krótki 1długi 2krótkie 8krótkich 9krótkich .... Na włączonym to samo.Teraz zresetowałem kompa i zrobię badanie jeszcze raz tylko nie mam pojęcia po ilu kilometrach błędy znowu mogą wyjść.Z góry dzięki za pomoc 
-
marcinnMX-6
miałeś błędy:
2, 8, 9, 11, 12 lub 1 długi na zakończenie testów nie powiedziałeś czy była przerwa dłuższa za 12 lub za 1 i tak w kółko
co do sprawdzenia ponownego to pewnie po przejechaniu kilku km komp wyłapał błędy jeżeli jeszcze są
2, 8, 9, 11, 12 lub 1 długi na zakończenie testów nie powiedziałeś czy była przerwa dłuższa za 12 lub za 1 i tak w kółko
co do sprawdzenia ponownego to pewnie po przejechaniu kilku km komp wyłapał błędy jeżeli jeszcze są
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Majki88 napisał(a):miałeś błędy:
2, 8, 9, 11, 12 lub 1 długi na zakończenie testów nie powiedziałeś czy była przerwa dłuższa za 12 lub za 1 i tak w kółko
Moim zdaniem 2,8,9,11 owszem tak jesli separatorem jest 1 długi sygnał.
I'm just here for the gasoline.
- Od: 28 cze 2008, 22:11
- Posty: 93
- Skąd: powiat Łękołody
Witam,
Próbowałem wybłyskac błędy według instrukcji z forum. Ale u mnie pojwia się tylko jeden bardzo długi sygnał (ok minuty) potem nic nie pokazuje ok minuty i znów dioda się świeci ok minuty. Czy to oznacza że nie mam żadnych błędów ?
Próbowałem wybłyskac błędy według instrukcji z forum. Ale u mnie pojwia się tylko jeden bardzo długi sygnał (ok minuty) potem nic nie pokazuje ok minuty i znów dioda się świeci ok minuty. Czy to oznacza że nie mam żadnych błędów ?

Witam
Posiadam mazdę 626 96r. GE i zapaliła mi się kontrolka airbag i świeci ciągle. Mam problem z wybłyskaniem kodów z airbag otóż szukałem po całym forum
jak to zrobić i wszystkie możliwe kombinacje próbowałem tzn GND i TEN dioda między B+ i TAB potem
GND i TAB ,GND i FAB,dioda między +b i FAB i inne kombinacje ale ani dioda ani kontrolka nie migają a kontrolka cały czas świeci. Proszę o pomoc i nieodsyłanie do forum bo taki temat juz był czy użyj szukaj
bo szukałem a niektóre z linków na forum już po prostu nie działa.
Posiadam mazdę 626 96r. GE i zapaliła mi się kontrolka airbag i świeci ciągle. Mam problem z wybłyskaniem kodów z airbag otóż szukałem po całym forum
jak to zrobić i wszystkie możliwe kombinacje próbowałem tzn GND i TEN dioda między B+ i TAB potem
GND i TAB ,GND i FAB,dioda między +b i FAB i inne kombinacje ale ani dioda ani kontrolka nie migają a kontrolka cały czas świeci. Proszę o pomoc i nieodsyłanie do forum bo taki temat juz był czy użyj szukaj
bo szukałem a niektóre z linków na forum już po prostu nie działa.
- Od: 5 mar 2006, 16:08
- Posty: 25
- Skąd: Siemianowice
- Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.
Czyżby nikt nie potrafił mi nic doradzić???
- Od: 5 mar 2006, 16:08
- Posty: 25
- Skąd: Siemianowice
- Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.
Dla silnika
Mostek w GND i TEN, dioda z rezystorem pomiędzy B+ i FEN .
Kody układu ABS
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Mostek w GND i TEN, dioda z rezystorem pomiędzy B+ i FEN .
Kody układu ABS
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Kolego Noxes jeśli to miała byc odpowiedź na mojego posta to mi chodzi mi o odczyt kodów AIRBAG a nie silnika cz ABS ale Dziękuję za pomoc!!!
- Od: 5 mar 2006, 16:08
- Posty: 25
- Skąd: Siemianowice
- Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.
w Twoim przypadku wygląda na błąd komunikacji ze sterownikiem ,bo kody airbag z reguły nie potrzebują wyzwalania a same migają po włączeniu zapłonu ,sprawdź najpierw połączenia wszystkich komponentów ,może brak jest zasilania na sterowniku od poduszek
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Czy jest możliwość że to ta taśma w kierownicy i czy jest ewentualnie możliwość jej sprawdzenia (przemierzenia )?
- Od: 5 mar 2006, 16:08
- Posty: 25
- Skąd: Siemianowice
- Auto: Premacy 1.8i 74kw 2003r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6