Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez lukasz_sdz » 7 cze 2010, 01:30

ile masz do przeznaczenia gotówki na zakup :) ? Po części pozwoli Ci przede wszystkim ocenić z jakiego pułapu możesz brać auto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 00:02
Posty: 31
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda MX 3 1.8 v6

Postprzez misiura » 7 cze 2010, 01:45

Napisze orginalnie – poszukaj innego modelu lub w ogóle innej marki, zimą sie nie pozbierasz w MX3 to auto na sezon jak motor. Jeśli chodzi o silnik to już wszystko zostało powiedziane, bierz DOHC w 1.6 albo V6 jak nie zależy Ci na spalaniu. Ale nie licz na cuda zimą bo MX3 robi za szufle do zbierania śniegu beznadzieja! tak było tej zimy, jeśli bedzie łagodna (oby) to pojezdzisz inaczej możesz oglądać auto z parkingu lub garażu. Masz pół roku uroku i pół roku syfu :)
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez /V6 » 7 cze 2010, 07:39

misiura napisał(a): Masz pół roku uroku i pół roku syfu :)

Ciekawe i długi zimy tam u Was są :P

Co do wyboru to autorowi tematu zależy na mocy a w dodatku ma zamiar auto zagazować więc czemu podajecie jako negatyw spalanie V6 skoro i tak by była zagazowana <co?>
A spalanie V6 i 1.6 jest do siebie zbliżone!!! Wiadomo, że przy ostrym pałowaniu V6 wciagnie znacznie więcej ale przy spokojnej jeżdzie różnica w spalaniu jest mała.
Na jego miejscu szukał bym K8!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez loockas » 7 cze 2010, 09:01

Ja tam jeżdżę każdą zimę i nawet dokładki na zderzaku nie połamałem :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez BadBoy_89 » 7 cze 2010, 10:22

Racja, mam ABS :) u mnie temepratura rowniez szybko sie podnosci troszeczke za połowe, i tak zostaje
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 22:22
Posty: 96
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r

Postprzez Suloo » 7 cze 2010, 11:00

przeciez zima tez bardzo fajnie sie mx3 jezdzi.szczegolnie jak sie ma terenowy zderzak(bez dokladki) :D
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez Dareczeq » 7 cze 2010, 11:05

Panowie mysle, ze dalsza dyskusja nie ma sensu. Chlopak uzyskal odpowiedz.
Prosze jednak nie wprowadzac go w blad na temat spalania. Niech przejrzy sobie raporty na motostat.pl i bedzie mial w miare opinie wyrobiona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez kubik » 7 cze 2010, 11:56

Jak ktos mi powie ze mx-3 1,6 na jednym walku zejdzie poniżej 7 l, nawet na trasie, to mnie krew zalewa... Ludzie, to nie opel corsa 1,2...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez qazxsw1 » 7 cze 2010, 12:20

A nie wiedzie może ile v6 spala gazu?
Słyszałem że te silniki są awaryjne.
Jak to ogólnie wygląda


Pyta się chłop a nikt mu nie odpowie, więc ja muszę to zrobić :) na sekwencyjnej instalacji w trasie V6 można zejść do 9 litrów, a nawet mniej (nie ma znaczenia czy jedziesz 100 czy 120, wyprzedzasz czy nie). Ja takie spalanie (9,2 l/100km) miałem jadąc połowę drogi z włączoną klimatyzacją w 3 osoby, a sporo drogi pokonałem po sporych górach na 2 biegu. Jakby chcieć dusić grosza to i 8,5 litra da radę a może i mniej. W mieście będzie gorzej, około 13 litrów, zależy jeszcze jakie kto ma miasto. Aha, no i podstawa – jeśli jeździsz na krótkie odcinki to nie zakladaj gazu, bo więcej wydasz na benzynę niż na owy gaz.

Co do awaryjności... ja tam nie narzekam, silnik z pewnością nie ma już 133 koni, ale mój przynajmniej jest trwały i oby tak dalej, to wybaczam mu jego gorsze niż deklarowane osiągi. Jak szukasz auta o dobrych osiagach to kup sobie CRXa, albo chociaż civica z vtec'iem i wciągniesz wszystkie mx3 v6 z palcem w nosie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez EUNOS » 7 cze 2010, 16:06

kubik napisał(a):Jak ktos mi powie ze mx-3 1,6 na jednym walku zejdzie poniżej 7 l, nawet na trasie, to mnie krew zalewa... Ludzie, to nie opel corsa 1,2...

To jest możliwe, wystarczy się stosować do ogólnie znanych zasad eco-drivingu. Mój rekord to jakieś 6,8l, trasa 400km zalane było 27litrów, nie jest to jakiś super dokładny pomiar ale na pewno było poniżej 7l, komplet pasażerów i trochę gratów w bagażniku. Z kolei mnie dziwi jak niektórzy w mieście osiągają 8-9l, moim zdaniem jest to możliwe nocą jak jest pusto na ulicach :D Jednak to nie w temacie, sorki za OT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez Lukano » 7 cze 2010, 16:54

kubik napisał(a):Jak ktos mi powie ze mx-3 1,6 na jednym walku zejdzie poniżej 7 l, nawet na trasie, to mnie krew zalewa... Ludzie, to nie opel corsa 1,2...

Moja B6 DOHC paliła 8 gazu na trasie przy normalnej jeździe do 120 z klimą. tak, że 7 benzyny to żaden wyczyn.
Lepiej niech Cię krew nie zalewa ;) tylko popatrz jak chodzi Twoja prawa noga lub graty w samochodzie :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez gumiskm2354 » 7 cze 2010, 17:26

Koledzy U mnie sytuacja wyglada tak
Moj tata jest mechanikiem samochodowym i motorowym chcialbym kupic wlasnie mx-3 bo mi sie cholernie podoba
nawet gdy bym bral wersje 1.6 16v i tak wchodzil by w gre lekki tuning mianowicie opuszczenie auta o 35mm i jakis wygar sportowy a pozniej kto wie. Ale jeszcze bardziej podoba mi sie z bilnikiem v6 bo dochodzi ten dzwiek tylko cholera nie wiem czy wyrobie na te auto w gre wchodzi gaz sekwencja
Jest taka nawet u mnie w miecie mx-3 v6 do sprzedania z 96 roku z gazem sekwencyjnym i cena 5500zl gosc chce tak tanio bo jest handlarzem i wziol ja w rozliczenie. A znowu v6 odradza mi tata ze beda wiecznie problemy i takie tam
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 16:35
Posty: 4

Postprzez kubik » 7 cze 2010, 18:48

Lukano, ja mówię o B6 SOHC. no jesli ktoś jedzie 80 km/h to maksymalnie na dalekiej trasie moze poniżej 7 sie zejdzie...kumpel ma 323bg z silnikiem b6 i tez mu pali srednio 8-8,5, na trasie ~7-7,5...takze cos w tym musi byc
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez EUNOS » 7 cze 2010, 19:10

Wszystko zależy od stylu jazdy i tyle, mi te 6.8 udało się wycisnąć przy średniej prędkości 90-95, przy jeździe 100-120 to będzie faktycznie 7-7,5l. Nawiązując jeszcze do posta Lukano to moja poprzednia BG paliła mi też ok 8l gazu(na 10l jakieś 120-130km robiłem). A tobie kubik ile pali na rasie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez Dareczeq » 7 cze 2010, 19:39

gumiskm2354 napisał(a): A znowu v6 odradza mi tata ze beda wiecznie problemy i takie tam


Tata odradza Ci kupno MX-3 z silnikiem V6 ze wzgledu na wyzsze koszty ekploatacji oraz na drozsze czesci.
Tuning o ktorym pisales czyli obnizenie auta i wydech sportowy to praktycznie zaden tuning.
Jesli obnizysz auto i zmienisz wydech to czy R4 czy V6 wygladac bedzie tak samo :)

Na poczatek zastanow sie lepiej ile miesiecznie bedziesz w stanie wydac na ten samochod. Wez pod uwage, ze to nie nowe auto
i oprocz kosztow benzyny czy gazu bedzie trzeba od czasu do czasu dokonywac remontow.
Masz ta pozytywna sytuacje, ze ojciec jest mechanikiem lecz czesci za darmo nie sa.

Jeszcze raz powtarzam szukaj przede wszystkim egzemplarza w dobrym stanie, ktory na dzien dobry nie wymaga kosmicznych wkladow
finansowych. Jak kupisz wyjechane auto jak cyganskie sandaly to utopisz w nim fortune i zrazisz sie tylko do MX-3.

Natomiast co do kolegi Kubika to ecodriving nie polega ograniczeniu predkosci lecz na odpowiednim zmienianiu biegow przy odpowiednich obrotach (np kolejny bieg przy 2500 obr a nie przy 3000 czy 3500 obr) oraz na odpowienim dostosowywaniu predkosci do warunkow (idiotyzmem jest ciagle przyspieszanie a po chwili hamowanie)
Jezdze glownie w miescie a dluzsze trasy nieczesto mi sie zdarzaja dlatego naprawde zwracam uwage na to ile spala samochod.
Pomiar, ktory dokonalem odnosnie spalania na trasie dotyczyl zuzycia calego baku paliwa a nie krotkiej trasy np 100 czy 200 km. Dlatego uwazam, ze obiektywnie mozna przy silniku B6 spalic na trasie 6,5 litra i wcale nie jadac ponizej 100 km/h.
Kubik jesli chcesz sie wiecej dowiedziec na temat ekonomicznej jazdy to zapraszam na PW. Prowadze statystyke spalania juz prawie 2 lata zarowno zima jak i latem na roznych oponach i w roznych warunkach i powiem szczerze, ze mozesz osiagac spalanie przy silniku 1.6 16V SOHC od 6 do 10 litrow na 100 km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez loockas » 7 cze 2010, 21:01

Może to jest też to, że jak założyłem SGI to przestało mi zależeć na spalaniu i nie patrze na to tak jak inni. Nie wiem, może wasze SOHC są jakieś szczególnie elastyczne, ale dla mnie ten silnik poniżej 3krpm średnio się odpycha. Przy tej wartości obrotów mogę przyśpieszyć przez delikatne depnięcie gazu, a nie pchaniu go później do dechy. Może i spale ten list więcej niż jeżdżąc oszczędnie, ale za to nie odczuwam dyskomfortu.

U mnie spalanie jest na poziomie 9,5-10lpg w mieście i ok 8-9 w trasie. Uważam to za przyzwoity wynik biorąc pod uwagę mój styl jazdy. benzyny spalał ok 0,5 litra mniej
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez xijaro » 7 cze 2010, 21:32

debata rozgorzała :)
a więc bierz k8 co v6 to v6:) po za tym dźwięk silnika i to knack gdy zmieniasz bieg ok 7,5tys obrotów :) powyzęj 3tys/obr zaczyna się już ciekawie odpychać jeszcze lepiej powyżej 5 a powyżej 6ciu gdy większość mówi dobranoc to dopiero się odpycha :) no niestety stan tego co jeździ na polskich drogach nie przemawia za v6 ale jeśli dostaniesz z dobrego źródła będziesz szczęśliwy heh co do spalania nie jest tak tragicznie mi na trasie wychodzi do 8 litrów gdy jade sobie ok 110-120 może chłopaki sondy zmieńcie:) ale owszem potrafi i spalić dużo więcej
z tego co wiem to v6 należą do trwalszych silników od 4-cylindrówek ale co garaż to opinia :) prawdą jest niestety to że są droższe części, no ale w sumie nic sie nie psuję po za rzeczami które wynikają z eksploatacji
co do tuningu to biorąc 1.6 zawsze możesz wrzucić silnik od gtxa no ale do v6 kl-ze zależy jak szkoła ale dźwięk wkręcającego się klozeta zabija :)
seryjnie w v6 masz ładny pakiecik spojlerów jak obniżysz będziesz przeklinał przednią dokładkę :)
ja tam ci polecam v6
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez Hvil » 7 cze 2010, 21:52

zaprawde powiadacie:–) tez mam troche ponad polowe:–) ale wentylator zeby sie wlaczyl to musi byc extremalnie goraco na dworze i dluuugi korek, jakos moj odporny jest na podgrzewanie:/ nawet kiedys szukalem dziury w calym ale stwierdzili w ASO ze wsio ok a ten silnik porpostu nie wysilony za czesto sie nie przegrzewa.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez kubik » 7 cze 2010, 22:11

Nikt nie dodał ze v6 lubia wypić olej... Do 1l/1000 km...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez xijaro » 7 cze 2010, 22:14

kubik napisał(a):Nikt nie dodał ze v6 lubia wypić olej... Do 1l/1000 km...

ukłon :) ale zależy od stylu jazdy jak się daję w rurę to piję trochę
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323