Brak wstecznego biegu
Strona 1 z 1
Witam. Od 3 dni mialem problemy przy wrzucaniu wstecznego biegu. 1 próba na 5 byla udana i to wylacznie po uprzednim wrzuceniu innego biegu. Dzis wsteczny w mojej M6 przestal istniec. Po ustawieniu lewarka w pozycji 'R' samochod porusza sie do przodu. Wszystkie inne biegi dzialaja poprawnie, jedynie wsteczny strajkuje.
Zastanawiam sie, czy bede musial wymieniac cala skrzynie, czy moze jest dla mojego portwela nadzieja ze jest to jedynie jakas 'blahostka' ktora da sie latwo i tanio naprawic. Dodam, ze mam niewielki wyciek oleju (nie wiem czy ze skrzyni czy z silnika) Samochod kupilem kilka tyg. temu a juz sporo mnie kosztowal i czasu i pieniedzy... Prosze o porady. DZIEKI.
-
Darycjusz
Raczej bez wyjęcia skrzyni nikt z fusów nie powróży ...
Mógłbyś również uzupełnić profil lub napisać o jakie auto chodzi...
P.S.
portFela
Mógłbyś również uzupełnić profil lub napisać o jakie auto chodzi...
P.S.
Darycjusz napisał(a):portwela
portFela
Wiec jesli nie bylo oleju i sie zatarlo, to na wymiane juz raczej za pozno 
kristoferson1 napisał(a):Wiec jesli nie bylo oleju i sie zatarlo, to na wymiane juz raczej za pozno
Jeśli nie było oleju to wymiana na pewno nie ma już raczej sensu... Chyba że skrzyni...
Ja w swoim X9 miałem wczoraj podobny objaw.
Ostatnio wymieniałem skrzynie bo stara wyzionęła ducha i wczoraj jadąc gdzieś podziała się 1, 2 i wsteczny
Notabene komp pokazywał błędy związane ze złym przełożeniem na 1 i 2 biegu (bodajże P0731 i P0732).
Na wstecznym to auto bardziej chciało do przodu jechać ale silnik widać, że "coś" trzymało bo nie chciał wchodzić na wyższe obroty.
Na L z właczonym HOLD'em (zblokowana jedynka) to w ogóle nie chciał ruszyć z miejsca – tak jakby na luzie był pozostawiony. Po wyłaczeniu HOLD'a autem szarpnęło i ruszył. Później jadąc zrobiłem małą przygazówkę na D i .... znów szarpnięcie
Ale .... po tym drugim szarpnięciu nagle skrzynia zaczęła poprawnie pracować!!
Owszem – też miałem dylemat czy gdzieś po drodze oleju nie "zgubiłem" ale poziom miałem OK.
Dzisiaj przyjechałem normalnie do pracy (55km) i nie miałem jej nic do zarzucenia.
Moje podejrzenie pada jedynie na jakieś brudy, które przyblokowały elektrozawory.
Przy skrzyni miałem niestety parę robót związanych z naprawą uszkodzonych otworów do miski olejowej (rozwiercanie, klejenie, wiercenie i ponowne gwintowanie) i mimo, że starałem się jak najbardziej zabezpieczyć wnętrze skrzyni to nie mogę dać sobie ręki obciąć czy przypadkiem jakiś śmieć mi nie wpadł do skrzyni.
Po prostu nie widzę żadnego innego wytłumaczenia tego faktu, tym bardziej że usterka sama minęła.
Nie wiem na ile będą te moje "wypociny" komuś przydatne (tym bardziej, że mam inną skrzynię) ale na pewno nie zaszkodziłoby się temu przyjżeć zanim np. zacznie się szukać drugiej skrzyni.
Pozdrawiam!
Marek
Ostatnio wymieniałem skrzynie bo stara wyzionęła ducha i wczoraj jadąc gdzieś podziała się 1, 2 i wsteczny
Notabene komp pokazywał błędy związane ze złym przełożeniem na 1 i 2 biegu (bodajże P0731 i P0732).
Na wstecznym to auto bardziej chciało do przodu jechać ale silnik widać, że "coś" trzymało bo nie chciał wchodzić na wyższe obroty.
Na L z właczonym HOLD'em (zblokowana jedynka) to w ogóle nie chciał ruszyć z miejsca – tak jakby na luzie był pozostawiony. Po wyłaczeniu HOLD'a autem szarpnęło i ruszył. Później jadąc zrobiłem małą przygazówkę na D i .... znów szarpnięcie
Ale .... po tym drugim szarpnięciu nagle skrzynia zaczęła poprawnie pracować!!
Owszem – też miałem dylemat czy gdzieś po drodze oleju nie "zgubiłem" ale poziom miałem OK.
Dzisiaj przyjechałem normalnie do pracy (55km) i nie miałem jej nic do zarzucenia.
Moje podejrzenie pada jedynie na jakieś brudy, które przyblokowały elektrozawory.
Przy skrzyni miałem niestety parę robót związanych z naprawą uszkodzonych otworów do miski olejowej (rozwiercanie, klejenie, wiercenie i ponowne gwintowanie) i mimo, że starałem się jak najbardziej zabezpieczyć wnętrze skrzyni to nie mogę dać sobie ręki obciąć czy przypadkiem jakiś śmieć mi nie wpadł do skrzyni.
Po prostu nie widzę żadnego innego wytłumaczenia tego faktu, tym bardziej że usterka sama minęła.
Nie wiem na ile będą te moje "wypociny" komuś przydatne (tym bardziej, że mam inną skrzynię) ale na pewno nie zaszkodziłoby się temu przyjżeć zanim np. zacznie się szukać drugiej skrzyni.
Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6