Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Seventh_Star » 15 lut 2010, 17:21

Co to jest 2 lata użytkowania – ja swoją jeździłem 13 lat, kupioną jako kilkunastomiesięczne auto używane z przebiegiem 22kkm. Wiele można by napisać... Podstawowa zaleta to dobre wykonanie /nie to co późniejsze modele/ i bezawaryjność .
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez crouch196 » 15 lut 2010, 22:42

Seventh_Star napisał(a):Co to jest 2 lata użytkowania – ja swoją jeździłem 13 lat, kupioną jako kilkunastomiesięczne auto używane z przebiegiem 22kkm. Wiele można by napisać... Podstawowa zaleta to dobre wykonanie /nie to co późniejsze modele/ i bezawaryjność .

Może dla niektórych to mało...Tylko cieszyc się że niektórych stac na nowe samochody, mnie niestety nie dlatego jeżdże nią 2lata, a nie 19 :D
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 32
Skąd: Koscierzyna/Gdańsk
Auto: Mazda mx-3 1.8 v6 133km/Opel Omega 2.0 16v 136km

Postprzez misiura » 6 mar 2010, 22:05

Ze swojej strony powiem tak Warto kupić MX3 jest to wdzieczne autko silnik wytrzymały trwały i czerpiący przyjemność z jazdy za śmieszne pieniadze w porównaniu z innymi autami można miec super autko w osiągach które nie jedno nowsze inne autko potrafi zawstydzić. Jedni narzekają też znam takich inni są po dzień dziejszy zachwyceni, trzeba poprostu trafić na uczciwego sprzedawce (których nie ma ;) ) i w miare stan który pozwala doprowadzić reszte ubytków do swojego wymarzonego stanu. Miejsce w środku, spalanie jak i inne atrybuty przemawiają ZA, dostępność części w silnikach 1.6 jest zdecydowanie wiekszy niż w 1.8 ale to nie jest kartą przetargową ważna jest niezawodność tych silników, dla mniejszości mankamentem jest wyciszenie i czasem nie zaciekawy wydech.... który po dłuższej jezdzie męczy ale to chyba jedyne co można zaliczyć do minusów przynajmniej ze swojej strony, chociaż wielu uzna to za plus jednak wszystko zależy od gustu, wieku i innych aspektów;) mnie przeszywający basowy tłumik już nie bawi ;)
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez kubik » 7 mar 2010, 11:56

Siema. Sory ze nie ma temat ale zadam jedno pytanie i spadam. Wczoraj zamówiłem do swojej mx-3 1.6 16v sohc Tłumik dedykowany Ulter od 1.8 v6 i nikt jakos mi nie chce odpisac czy ten Tłumik bedzie dobrze pracował w moim silniku? Bardzo prosze o poradę
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Ache » 7 mar 2010, 12:36

To ja bym sie dolaczyl z pytaniem w 2 strone :P Chce do Vki tlumik 1.6 (srednica rury i lapy) czy bedzie pasowal ?
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez misiura » 7 mar 2010, 14:45

Ja mam w swoim Tłumik Ultera za 690 złotych podwójny z atestem i z chęcią bym się go pozbył oprócz tego że ładnie wygląda jest beznadziejnie głośny za stary jestem na takie huki z pupy auta, niech kazdy przemyśli dwa razy zanim coś takiego kupi 90 decybeli to jest przegięcie, ale neistety kupiłem takiego z tymi rynnami i nic już nie poradze...:/ bo przecież nie bede inwestował w nowe oryrowanie fabryczne... z checią bym to wyciszył ale to kosztuje więcej niż fabryczny..:/ i koło się zamyka. Każdy tłumik jakie zainstalujecie w tym aucie bedzie pasować skoro dwie rynny mozna mieć z tyłu i wszystko gra oprócz potwornego bassu to chyba samo przez się rozumie że pasują oczywiście mowa o spawanych dedykowanych specjalnie pod mazde ale każde z dedykowanych wymiarowo pasują do tego auta więcej na allegro trzeba tylko wymiary znać odpowiednią strone i można wybierać do woli bo szersza rure na węższą zawsze założycie i zaklajstrujecie (spawanie) ale w drugą strone może być problem
Ostatnio edytowano 7 mar 2010, 14:49 przez misiura, łącznie edytowano 1 raz
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez kubik » 7 mar 2010, 14:48

osobiście jak zamawiałem mechanik pokazywał mi jak mruczy dedykowany w lanosie i musze powiedziec ze był dosc cichy i miał fajny pomruk
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Dareczeq » 27 mar 2010, 11:34

Choc to w sumie nie temat tlumikow do MX-3 to wrzuce swoje 3 grosze. Jakis czas temu stanalem przed koniecznoscia wymiany koncowego ukladu wydechowego w moim MX-3 1.6 16V. Aspekty, ktore przemowily za zamontowaniem standardowego tlumika sa nastepujace:
– niedrogi (90 zl),
– znacznie ciszej niz przy tanich odpowiednikach pseudotuningowych z allegro,
– bezproblemowy montaz (w przypadku innych czesta koniecznosc przerubki i dospawywania rur laczacych ze srodkowym – drozszy montaz)

Wszystko jest kwestia wyboru ale w przypadku MX-3 czy z silnikiem 1.6 moim skromnym zdaniem bezsensowne jest wydawanie kilkuset zlotych na dedykowany tlumik ultera. Jedyne co sie na tym zyska to buczacy dzwiek mily dla ucha nastolatkow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez HKSze » 13 kwi 2010, 17:23

ja ma tlumik sebringa:D bardzo fajniy. ladnie wyglada (niepozorna dwururka) i nieziemsko mruczy:D a najwarzniejsze ze nawet przy 6-7 tys obr/min jest zadziwiajaco cichy. Zasmuce cie tym ze zostal on zamontowany przez wczesniejszego wlasciciela i nie jestem ci wstanie powiedziec gdzie go dorwal...:P
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez gumiskm2354 » 6 cze 2010, 16:48

Witam wszystkich.
Zastanawiam sie nad kupnem Mazdy Mx3 tylko takie auto chce kupić ponieważ podoba mi się.
A teraz w czym mam problem.
Chciałbym kupić wersję z silnikiem 1.8 v6 tylko że każdy mi odradza, ale w ostateczności mogła by być tez 1.6i tylko z tego co wiem to są wersje 90 konne i 107 konne jak się różnią te silniki budową czy można to rozpoznać z góry i czy ten silnik 1.6 107 konny daje radę w tym samochodzie.
Z góry dziękuje
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 16:35
Posty: 4

Postprzez Bacon » 6 cze 2010, 17:37

Zależy czego oczekujesz od samochodu :)

Jeżeli zależy ci na osiągach i pięknym dźwięku bierz V6 <diabełek> Trudno znaleźć zadbany egzemplarz ale dla chcącego nic trudnego. Do V6 będziesz miał droższe części no i spalanie ok 10l/100 km.

A silniki 1.6 różnią się tym że ten 88 konny ma jeden wałek rozrządu a 107 ma 2 wałki. Na pokrywie zaworów powinno pisać SOHC (88 km) lub DOHC (107 km), jak bym miał wybierać z 1.6 to tą mocniejszą wersje. Ja mam 1.8 v6 i jakoś daje rade, jeżeli będziesz dbał o mx'a to ona ci się odwdzięczy z nawiązką :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez gumiskm2354 » 6 cze 2010, 19:21

Wiem Wlasnie ze v6 na fajny dziek
A od samochodu oczekuje dobrego perzyspieszenia i mocy
Ale i tak to by byl gaz wkladany
tylko ktora naprawde jest lepsza 1.8 v6 czy 1.6 107 konna
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 16:35
Posty: 4

Postprzez EUNOS » 6 cze 2010, 19:36

Jeśli zależy ci na mocy to 1.6 raczej ci tego nie zapewni, spotkałem się z taką opinią, że mimo tych 20 koni różnicy w mocy między DOHC i SOHC nie ma wielkiej różnicy w osiągach, co widać z resztą po czasie do setki. Ja mam SOHC i szału nie ma :D ale przynajmniej w trasie da rade zejść poniżej 7 litrów. Moc = V6 najlepiej KLZE :P Z tym że V-ka to większe koszty, ale nie dla każdego to ma znaczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez Dareczeq » 6 cze 2010, 19:55

Jesli masz zamiar wstawiac gaz i zalezy Ci na mocy to poszukaj wersji 1.8 V6 K8 albo jeszcze lezpiej 2.5 V6 KL-ZE. Wkladanie gazu do silnika 1.6 16V wydaje mi sie bezcelowe.
Spalanie 1.6 16V na trasie to ok 6,5 litra w miescie ok 8 litrow. Co do roznic pomiedzy 1.6 SOHC 88KM a 1.6 DOHC 107KM to w przyspieszeniu nie odczujesz.
Jesli jednak sklaniasz sie przy wyborze wersji 1.6 16V to moim zdaniem lepiej skupic sie na ogolnym stanie technicznym a nie tym czy jest to SOHC czy DOHC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez Rafcio888 » 6 cze 2010, 20:48

Witam.Od początku roku jestem posiadaczem żółtej Mazdy MX3 1,6 SOHC rok 92 kupioną od kumpla za grosze bo trzeba było w nią troszkę zainwestować.Mimo tego ją kupiłem nie wiem czemu,może to dlatego ze coś w sobie jednak miała i ten kolor.Zadbana to ona była ale w srodku i na zewnątrz.Niestety zaniedbany byl uklad chlodzenia kolor brązowy :( no i silnik się lekko poci (ale tragedii nie ma). Teraz co wymienilem a jest tego sporo. A więc tak na początek nowe opony 4szt oczywiście Toyo T1R 15 cali, caly wydech środkowy i końcowy, oryg przegub przedni prawy do modelu z ABS cena 220zl , tarcze ATE plus klocki na przód , łączniki stabilizatora lewy i prawy przód, zawieszenie tylne amorki Tokico olejowo-gazowe plus sprężyny odboje i osłony,cały rozrząd,wiadomo filtry itp. Dylemat miałem z olejem bo kumpel lal mineralny Lotosa zalecany do MXa jest półsyntetyk więc zrobiłem ryzyko i zamiast dalej lać szajs w postaci oleju mineralnego zalałem po wcześniejszym zasięgnięciu wiedzy itp. i przeczytaniu forum na olej Valvoline Max-Life 10W-40.Ponowna wymiana ma nastąpić po przejechaniu 5tyś km czyli już niedługo plus wymiana też oczywiście filtra oleju.Wszystko bylo fajnie ale nadal Mazda dziwnie się zachowywała przy przyspieszaniu jakby ją coś chwilowo dlawiło.Kupilem przewody NGK i Swiece NGK wedlug katalogu.Biore sie za wykręcanie starych świec.Patrzę a siędzą tam 4elektrodowe świece Beru.Myślę sobie po co 4elektrodowe w tak małym silniku.Wykręcilem 3 ale czwartej nie moglem.Szla na 1/3 obrotu a dalej nic a balem się żeby jej nie zerwać.Wlałem nafty pokręciłem lewo-prawo i zostawiłem na noc.Rano się udało wykręcić.Wsadziłem brakującą świece,zapinam przewody i lecę a problem był dalej ten sam.Oczywiście chodzilo o sondę.Kupiłem Boscha uniwersalna i problem z glowy.Najwiekszy problem mialem z hamulcami znaczy sie z recznym bo się zapiekł a z tylu mam oczywiscie hamulce tarczowe.Regeneracja hhhmmm 200zl sztuka.Zamowilem używki na allegro (ryzykowalem ale coz nigdzie na szrotach nie było).Mialy byc komplet lewy i prawy ale gosc mial tylko prawy czyli ten najgorszy mój więc tragedii nie było bo prawy przeciekał i to bardzo.Mechanik mówił żeby oddać lewy do regeneracji.Wkurzyłem sie no bo co w nim regenerować skoro nie cieknie z niego tylko ciezko chodzi ręczny.Poświęcilem troszke czasu i rozebralem go sam przesmarowałem troszkę towotem szczególnie mechanizm odpowiadający za hamulec ręczny,wyjąłem tłoczek przeczyściłem środek z syfu, tłoczek lekko przetarłem papierem ściernym i 200zł w kieszeni.Hamulce z tylu zrobiłem sam.Jedynie co mnie martwi tylko to szybko podnosząca sie temperatura silnika.Po okolo 3 minutach jazdy jest juz na polowie i i juz tam zostaje.Wymienilem czujnik temperatury ten wkrecany w blok ale to samo jest ciągle.Fakt ze w takim miejscu jest ten czujnik gdzie naprawde temperatura jest wysoka wiec pewnie dlatego tak to jest nie wiem, ale obstawiam uszczelke pod glowica tego elementu nie naprawialem bo nie ma drastycznego ubytku oleju lekko sie poci tylko silnik, i mam plamki (bardzo mało) brązowe w zbiorniczku wyrównawczym od chłodnicy ale będę płukał układ dokładnie sam i nagrzewnice też.Dodam ze jak odkrece korek od oleju to jest tam czyściutko :D .Aktualnie Mazda jest u blacharza (dorabia progi) i robi nadkola. Nauczyłem się sporo wierzcie mi i nie żałuję zakupu Mazdy mimo ze jest już pełnoletnia a podkreślam wiedziałem co biorę :D . Za żółtą torpędą oglądają się ludzie a widok gapiących się właścicieli golfów bezcenny.Uszczelką zajmę ,ale na ten moment nie mam gotówki :D . Wystarczyło mi się raz tylko przejechać MXem i wiedziałem że muszę je mieć bo to auto ma coś w sobie czym mnie zaraziło i podejrzewam nie tylko mnie <serduszka> . Pozdrawiam
Rafcio888
 

Postprzez gumiskm2354 » 6 cze 2010, 20:59

A nie wiedzie może ile v6 spala gazu?
Słyszałem że te silniki są awaryjne.
Jak to ogólnie wygląda
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 16:35
Posty: 4

Postprzez djArias » 6 cze 2010, 21:03

wszyscy piszecie KL-ZE a 90% silnikow ktore sa to 2.5 KL-DE :] 1.8v6 pali bardzo duzo z tego co ja tam wiem, co wiecej ciezko dorwac egzemplarz ktory trzyma serie a remonty v6 sa drogie ... :) to tyle z mojej strony :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez karolradkow » 6 cze 2010, 21:39

ja mysle ze nie mozna mowic o awaryjnosci v6 ja mam kupilem jak miala 180tys teraz ma 245 i nic sie nie zepsulo zalezy jak kto bdba. jezdze tylko na benzynie auto jeszcze gazu nie widzialo ale z tego co wiem to od 10-15 pali gazu tak wiec tragedii nie ma. bralbym v6 na twoim miejscu
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez Hvil » 6 cze 2010, 22:08

Z tylu masz chybabebny nie tarcze skoro B6:–) ja mam b6 93 rok od 6 lat i w tym roku niestety płeć piękna zarżnęła mi silnik jadąc bez płynu 200km. Ale wozik jest w trakcie reanimacji w dosc nietypowy sposob:–)

A co do temperaturki to mi tez sie mazda bardzo szybko nagrzewala (no poza zima gdzie jak odrazu wypadalem z domu na trase to wolniej)
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez HKSze » 6 cze 2010, 22:13

bierz V6 bo silniki rzedowe smierdza:P obadaj dokladnie przed zakupem najlepiej z jakims japonskim specem od mazd i kupuj!! 10 Pb 95 w miescie to standart... i trzeba sie pogodzic eh;/ K8 czyli 1.8V6 bo tylko takie bylo seryjnie szybko traci moc... 9- 10 sec do 100. bedzie fajnie:P to przez ta pojemnosc;/ ale brzmi:D nieziemsko... Raczej nie bierz 1.6 bo potem bedziesz pluł sobie w brode ze slabe i nie idzie...
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323