Migająca kontrolka świec żarowych.

Postprzez TheVoid » 27 maja 2010, 18:12

Byłem w ASO i u innych elektryków i guzik mi pomogli. Co tydzień to samo.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez thy » 27 maja 2010, 20:02

To może inaczej, jak kontrolka zacznie mrugać, nie jedź do mechalika/elektryka a zajrzyj do poradnika DIESEL'a. Wybłyskasz błędy i zaoszczędzisz kase za nieskuteczną diagnostykę..
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Yans » 28 maja 2010, 06:56

TheVoid napisał(a):Ktoś pomoże?

jeżeli sam nie dasz rady z odczytaniem kodu błędu to ostatecznie nagraj filmik z tym mruganiem i wrzuć tutaj... na pewno ktoś pomoże z odszyfrowaniem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez k_ewa » 28 maja 2010, 06:58

Ja mam taki pytanie na powyższy temat. Cz błędy można wybłyskać tylko podczas migającej kontrolki, czy jak już przestanie migać też można ?
W mojej kontrolka zaczyna migać przy pierwszym odpaleniu w ciągu dnia i wkurza mnie tak przez ok. 10 km – potem gaśnie. Przy następnych odpaleniach jest ok.
Są goście, którzy powinni mieć prawny zakaz posiadania samochodu i każdego innego urządzenia, którego budowa jest bardziej skomplikowana niż budowa cepa.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2009, 17:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 107KM
rok produkcji wg dokumentów 1998, wg. VIN 1997

Postprzez thy » 28 maja 2010, 07:26

k_ewa napisał(a):Cz błędy można wybłyskać tylko podczas migającej kontrolki, czy jak już przestanie migać też można ?

Zapodaj zwore kiedy Tobie będzie pasowało. Życzę powodzenia w interpretacji kody błędu(-ów) :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez bububu831 » 28 maja 2010, 16:21

Witam! Moglby ktoś mi pomoc zdiagnozować nr bledu wystukanego przez kontrolke swiec zarowych po wczesniejszym zrobieniu zworki we wtyczce diagnostycznej??ponizej filmik http://bububu831.wrzuta.pl/film/7eFxshC4GEi/wideo000 dla wyjasnienia nie mam zadnych problemow z zapalaniem i ogolnie z samochodem a ten blad wyskakuje co jakis odstep czasu tak ok co 300km i musze zrobic reseta :)napiszcie czy cos to powaznego i jak mam sie tego pozbyc:/dzieki z gory za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez thy » 28 maja 2010, 17:11

Na moje 0403. Wyczyść i rozruszaj membranę EGR, sprawdź kondycję trzpienia przy czujniku położenia EGR (o ile masz), idąc dalej od EGR obejrzyj przewody podciśnieniowe oraz solenoidy do których przewody są podpięte. Wyczyść również styki kostek wpiętych w solenoidy. Reset i daj znać o efektach.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez say » 28 maja 2010, 18:37

Potwierdzam, 0403, czyli:
Kod: Zaznacz cały
Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction

What does that mean?

The Exhaust Gas Recirculation (EGR) system is controlled by a vacuum solenoid. The solenoid is supplied ignition voltage. The Powertrain Control Module (PCM) controls the vacuum solenoid by grounding the control circuit(ground) or driver. The primary function of the driver is to supply ground for the object that is being controlled. Each driver has a fault circuit that the PCM monitors. When the PCM turns a component on, the control circuit voltage is low, or close to zero. When the component is turned off, the voltage on the control circuit is high, or near battery voltage. The PCM watches for these conditions, and if it doesn\'t see the proper voltage at the proper time, this code is set.


Potential Symptoms

Usually a fault in the control circuit, will leave no noticeable symptoms other than the Malfunction Indicator Lamp (MIL) illumination. However, if the EGR control solenoid is stuck open due to debris, etc. the code may be accompanied by misfire under acceleration, rough idle, or engine dying altogether.


Causes

The causes for a P0403 EGR code could be any of the following:
Bad EGR solenoid
Excessive resistance in control circuit (PCM controlled ground) due to an open, chafing or damage to the harness
Poor connection at the EGR solenoid harness (worn or loose pins)
Water intrusion at the EGR solenoid harness
Blockage in EGR control solenoid holding solenoid open or closed causing excessive resistance
Loss of supply voltage to EGR solenoid
Bad PCM


Possible Solutions

With the ignition on and engine off, use a scan tool to activate the EGR solenoid. Listen or feel for a clicking, indicating that the solenoid is operating.

If the solenoid does operate, you'll have to check current draw on the ground circuit. It should be less than one amp. If it is then the problem is intermittent. If it isn't then there is excessive resistance in the circuit and perform the following

1. When it's activated see if you can blow lightly through it. IF you can\'t there may be a blockage causing excessive resistance. Replace EGR solenoid as needed. If there is no blockage, disconnect the EGR solenoid and the PCM connector containing the EGR solenoid control circuit. Using a digital Volt-Ohm meter (DVOM) check resistence between the control circuit and battery ground. It should be infinite. If it isn't, then there is a short to ground on the control circuit. Repair the short to ground and retest as needed.

2. If the solenoid doesn't click as it should, disconnect the EGR solenoid connector and connect a test light between the two wires. Using the scan tool, command the EGR solenoid on. The light should light up. If it does, replace the EGR solenoid. If it does not perform the following: a. Check for 12 Volts on the ignition supply voltage to the solenoid. If it isn't present, inspect the supply circuit for an open, or a short due to chafing or breakage and re-test. b. If it still doesn't operate: then manually ground the EGR solenoid control circuit. The light should light. If it does, repair open in EGR solenoid control circuit and re-test. If it doesn't, replace EGR solenoid.


W telegraficznym skrócie: to co napisał thy :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez bububu831 » 28 maja 2010, 22:58

Dzieki za porade,jutro wezme sie za czyszczenie, poczekam czy nastepnym razem kontrolka sie zaswieci i dam znac:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez TheVoid » 31 maja 2010, 13:24

Witam

Dziś znów podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych.
Wymrugałem błędy, ale nie wiem, czy to jest 13 i 14 czy 23 i 24, a może jeszcze coś innego, dlatego zamieszczam filmik z testów.
Czy możecie potwierdzić którąś z moich wersji?

http://thevoid.w.interia.pl/20100531006.mp4

Pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez kierownik » 2 cze 2010, 10:14

kolego, w DiTD błędy są czterocyfrowe... jak na mój gust, to cały czas Ci mruga P0403, czyli "Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction"
więcej możesz poczytać tutaj: http://www.obd-codes.com/p0403 (oczywiście po angielsku).
w BJ'kach był dziwny patent z EGR'em – dawali go w niektórych wersjach bez czujnika wzniosu (gdzieś o tym pisałem), a komputer łapał błąd tegoż czujnika (u kuzyna dokładnie tak jest), ale na szczęście kontrolka migała mu tylko kiedy samochód był w trybie serwisowym. co ciekawe poza tym nie ma z autem problemów – odpala ładnie, spalanie w normie itp. itd. ale Ty masz chyba GF lub GW?
dziwne tylko, że w serwisie Ci nie pokazało żadnych błędów...
na Twoim miejscu wyciągnąłbym EGR'a i zobaczył czy nie jest aby zaślepiony, bo czytałem, że niektórym podobno po takim zabiegu wyskakiwały jakieś błędy (choć ja nie miałem żadnych problemów a autko lepiej jeździło). daj znać co tam i jak tam :)
mam nadzieję, że coś pomogłem
powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez TheVoid » 3 cze 2010, 16:56

Dzięki za interpretację błędu.
Na razie poradziłem sobie z nim odłączając akumulator na 2 minuty. Teraz nie ma żadnych błędów.
Jak znów zacznie migać kontrolka, to wymigam błąd i okaże się, czy to znów będzie ten sam, czy jakiś inny.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez przem1806 » 5 cze 2010, 00:03

w mojej Madzi kontrolka zaczynała migać jak rozgrzałem silnik i obroty wchodziły w zakres 2200-2500 i nie byłem w stanie nic z tego odczytać........ bo to trwało ułamki sekund. Pomogło czyszczenie EGR-a. Więc może i w waszych przypadkach pomoże.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 19:16
Posty: 29
Skąd: Kraków \ Garwolin
Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM

Postprzez bububu831 » 6 cze 2010, 08:28

bububu831 napisał(a):Dzieki za porade,jutro wezme sie za czyszczenie, poczekam czy nastepnym razem kontrolka sie zaswieci i dam znac:)
Wymyłem co sie dalo, łącznie z EGR,oczywiscie wszystko zasyfione odmą i czekam na reakcje kontrolki:)chociaż wolałbym żeby sie nie zaświecila:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez TheVoid » 6 cze 2010, 12:36

przem1806 napisał(a):w mojej Madzi kontrolka zaczynała migać jak rozgrzałem silnik i obroty wchodziły w zakres 2200-2500 i nie byłem w stanie nic z tego odczytać........ bo to trwało ułamki sekund. Pomogło czyszczenie EGR-a. Więc może i w waszych przypadkach pomoże.

Jednego razu kontrolka zaczęła migać, kiedy przy rozgrzanym silniku (ok. 100 km jazdy) ruszałem z pierwszego biegu i silnik wszedł w obroty powyżej 3000. Może to przypadek. W każdym razie dzięki za zwrócenie na to uwagi. Spróbuję Madzię trochę pomęczyć i zobaczę, czy zacznie mrugać.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez vladmirek » 6 cze 2010, 18:19

witam,
Ja też mam problem migającej lampki. U mnie to chyba nie wybija żadnego błędu, gdyż lampka miga bardzo regularnie w odstępach co sekundę. Czy to może być ten sam problem?Żadnych innych problemów nie zauważyłem, poza jednym. Padł mi kilka dni temu prędkościomierz. Wyczytałem na forum że to walnięty impulsator. Czy te dwie awarie mogą być powiązane?
Początkujący
 
Od: 9 lip 2008, 08:55
Posty: 16
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD '00

Postprzez TheVoid » 6 cze 2010, 21:47

vladmirek napisał(a):lampka miga bardzo regularnie w odstępach co sekundę

Jeśli miga w taki sposób oznacza to, że komputer sygnalizuje wystąpienie błędu lub błędów, które trzeba odczytać.
W moim przypadku wystarczyło połączyć w gnieździe diagnostycznym otwory GND i TEN, a następnie przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję ACC i wtedy kontrolka, która wcześniej migała co sekundę zacznie migać w sposób, który trzeba zinterpretować, ponieważ będą to kody błędów.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Postprzez vladmirek » 6 cze 2010, 22:06

Czy jeśli błąd został skasowany przez odłączenie klemów, to da się go jeszcze odczytać?
Początkujący
 
Od: 9 lip 2008, 08:55
Posty: 16
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD '00

Postprzez przem1806 » 7 cze 2010, 00:18

Według mnie powinien się pojawić ponownie jeśli nie usunąłeś powodu migania kontrolki (usterki).
Jak zacznie migać ponownie to zrób jak mówi TheVoid. Poszukaj jeszcze na forum dokładnie jest opisane w jaki sposób to zrobić, jak zinterpretować miganie i jakie błędy oznaczają poszczególne kody.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 19:16
Posty: 29
Skąd: Kraków \ Garwolin
Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM

Postprzez TheVoid » 7 cze 2010, 10:07

Minął tydzień i znów mi zaczęła migać kontrolka.
Przyznam się, że mam problem z interpretacją mignięć, więc zamieszczam link do filmiku licząc na pomoc.
http://thevoid.w.interia.pl/20100607008.mp4
Standardowo znów odłączyłem minusową klemę na 2 minuty i teraz żadnych błędów nie ma.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 20:07
Posty: 24
Skąd: Kraków/Zakopane
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6