Migająca kontrolka świec żarowych.
To może inaczej, jak kontrolka zacznie mrugać, nie jedź do mechalika/elektryka a zajrzyj do poradnika DIESEL'a. Wybłyskasz błędy i zaoszczędzisz kase za nieskuteczną diagnostykę..
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

Ja mam taki pytanie na powyższy temat. Cz błędy można wybłyskać tylko podczas migającej kontrolki, czy jak już przestanie migać też można ?
W mojej kontrolka zaczyna migać przy pierwszym odpaleniu w ciągu dnia i wkurza mnie tak przez ok. 10 km – potem gaśnie. Przy następnych odpaleniach jest ok.
W mojej kontrolka zaczyna migać przy pierwszym odpaleniu w ciągu dnia i wkurza mnie tak przez ok. 10 km – potem gaśnie. Przy następnych odpaleniach jest ok.
Są goście, którzy powinni mieć prawny zakaz posiadania samochodu i każdego innego urządzenia, którego budowa jest bardziej skomplikowana niż budowa cepa.
- Od: 27 gru 2009, 17:13
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 107KM
rok produkcji wg dokumentów 1998, wg. VIN 1997
k_ewa napisał(a):Cz błędy można wybłyskać tylko podczas migającej kontrolki, czy jak już przestanie migać też można ?
Zapodaj zwore kiedy Tobie będzie pasowało. Życzę powodzenia w interpretacji kody błędu(-ów)
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

Witam! Moglby ktoś mi pomoc zdiagnozować nr bledu wystukanego przez kontrolke swiec zarowych po wczesniejszym zrobieniu zworki we wtyczce diagnostycznej??ponizej filmik http://bububu831.wrzuta.pl/film/7eFxshC4GEi/wideo000 dla wyjasnienia nie mam zadnych problemow z zapalaniem i ogolnie z samochodem a ten blad wyskakuje co jakis odstep czasu tak ok co 300km i musze zrobic reseta
napiszcie czy cos to powaznego i jak mam sie tego pozbyc:/dzieki z gory za pomoc
- Od: 11 sie 2009, 11:19
- Posty: 62
- Skąd: Ostroleka
- Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km
Na moje 0403. Wyczyść i rozruszaj membranę EGR, sprawdź kondycję trzpienia przy czujniku położenia EGR (o ile masz), idąc dalej od EGR obejrzyj przewody podciśnieniowe oraz solenoidy do których przewody są podpięte. Wyczyść również styki kostek wpiętych w solenoidy. Reset i daj znać o efektach.
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

Potwierdzam, 0403, czyli:
W telegraficznym skrócie: to co napisał thy
.
- Kod: Zaznacz cały
Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
What does that mean?
The Exhaust Gas Recirculation (EGR) system is controlled by a vacuum solenoid. The solenoid is supplied ignition voltage. The Powertrain Control Module (PCM) controls the vacuum solenoid by grounding the control circuit(ground) or driver. The primary function of the driver is to supply ground for the object that is being controlled. Each driver has a fault circuit that the PCM monitors. When the PCM turns a component on, the control circuit voltage is low, or close to zero. When the component is turned off, the voltage on the control circuit is high, or near battery voltage. The PCM watches for these conditions, and if it doesn\'t see the proper voltage at the proper time, this code is set.
Potential Symptoms
Usually a fault in the control circuit, will leave no noticeable symptoms other than the Malfunction Indicator Lamp (MIL) illumination. However, if the EGR control solenoid is stuck open due to debris, etc. the code may be accompanied by misfire under acceleration, rough idle, or engine dying altogether.
Causes
The causes for a P0403 EGR code could be any of the following:
Bad EGR solenoid
Excessive resistance in control circuit (PCM controlled ground) due to an open, chafing or damage to the harness
Poor connection at the EGR solenoid harness (worn or loose pins)
Water intrusion at the EGR solenoid harness
Blockage in EGR control solenoid holding solenoid open or closed causing excessive resistance
Loss of supply voltage to EGR solenoid
Bad PCM
Possible Solutions
With the ignition on and engine off, use a scan tool to activate the EGR solenoid. Listen or feel for a clicking, indicating that the solenoid is operating.
If the solenoid does operate, you'll have to check current draw on the ground circuit. It should be less than one amp. If it is then the problem is intermittent. If it isn't then there is excessive resistance in the circuit and perform the following
1. When it's activated see if you can blow lightly through it. IF you can\'t there may be a blockage causing excessive resistance. Replace EGR solenoid as needed. If there is no blockage, disconnect the EGR solenoid and the PCM connector containing the EGR solenoid control circuit. Using a digital Volt-Ohm meter (DVOM) check resistence between the control circuit and battery ground. It should be infinite. If it isn't, then there is a short to ground on the control circuit. Repair the short to ground and retest as needed.
2. If the solenoid doesn't click as it should, disconnect the EGR solenoid connector and connect a test light between the two wires. Using the scan tool, command the EGR solenoid on. The light should light up. If it does, replace the EGR solenoid. If it does not perform the following: a. Check for 12 Volts on the ignition supply voltage to the solenoid. If it isn't present, inspect the supply circuit for an open, or a short due to chafing or breakage and re-test. b. If it still doesn't operate: then manually ground the EGR solenoid control circuit. The light should light. If it does, repair open in EGR solenoid control circuit and re-test. If it doesn't, replace EGR solenoid.
W telegraficznym skrócie: to co napisał thy
Pozdrawiam
Witam
Dziś znów podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych.
Wymrugałem błędy, ale nie wiem, czy to jest 13 i 14 czy 23 i 24, a może jeszcze coś innego, dlatego zamieszczam filmik z testów.
Czy możecie potwierdzić którąś z moich wersji?
http://thevoid.w.interia.pl/20100531006.mp4
Pozdrawiam
Marcin
Dziś znów podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych.
Wymrugałem błędy, ale nie wiem, czy to jest 13 i 14 czy 23 i 24, a może jeszcze coś innego, dlatego zamieszczam filmik z testów.
Czy możecie potwierdzić którąś z moich wersji?
http://thevoid.w.interia.pl/20100531006.mp4
Pozdrawiam
Marcin
- Od: 18 maja 2010, 20:07
- Posty: 24
- Skąd: Kraków/Zakopane
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.
kolego, w DiTD błędy są czterocyfrowe... jak na mój gust, to cały czas Ci mruga P0403, czyli "Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction"
więcej możesz poczytać tutaj: http://www.obd-codes.com/p0403 (oczywiście po angielsku).
w BJ'kach był dziwny patent z EGR'em – dawali go w niektórych wersjach bez czujnika wzniosu (gdzieś o tym pisałem), a komputer łapał błąd tegoż czujnika (u kuzyna dokładnie tak jest), ale na szczęście kontrolka migała mu tylko kiedy samochód był w trybie serwisowym. co ciekawe poza tym nie ma z autem problemów – odpala ładnie, spalanie w normie itp. itd. ale Ty masz chyba GF lub GW?
dziwne tylko, że w serwisie Ci nie pokazało żadnych błędów...
na Twoim miejscu wyciągnąłbym EGR'a i zobaczył czy nie jest aby zaślepiony, bo czytałem, że niektórym podobno po takim zabiegu wyskakiwały jakieś błędy (choć ja nie miałem żadnych problemów a autko lepiej jeździło). daj znać co tam i jak tam
mam nadzieję, że coś pomogłem
powodzenia
więcej możesz poczytać tutaj: http://www.obd-codes.com/p0403 (oczywiście po angielsku).
w BJ'kach był dziwny patent z EGR'em – dawali go w niektórych wersjach bez czujnika wzniosu (gdzieś o tym pisałem), a komputer łapał błąd tegoż czujnika (u kuzyna dokładnie tak jest), ale na szczęście kontrolka migała mu tylko kiedy samochód był w trybie serwisowym. co ciekawe poza tym nie ma z autem problemów – odpala ładnie, spalanie w normie itp. itd. ale Ty masz chyba GF lub GW?
dziwne tylko, że w serwisie Ci nie pokazało żadnych błędów...
na Twoim miejscu wyciągnąłbym EGR'a i zobaczył czy nie jest aby zaślepiony, bo czytałem, że niektórym podobno po takim zabiegu wyskakiwały jakieś błędy (choć ja nie miałem żadnych problemów a autko lepiej jeździło). daj znać co tam i jak tam
mam nadzieję, że coś pomogłem
powodzenia
Dzięki za interpretację błędu.
Na razie poradziłem sobie z nim odłączając akumulator na 2 minuty. Teraz nie ma żadnych błędów.
Jak znów zacznie migać kontrolka, to wymigam błąd i okaże się, czy to znów będzie ten sam, czy jakiś inny.
Na razie poradziłem sobie z nim odłączając akumulator na 2 minuty. Teraz nie ma żadnych błędów.
Jak znów zacznie migać kontrolka, to wymigam błąd i okaże się, czy to znów będzie ten sam, czy jakiś inny.
- Od: 18 maja 2010, 20:07
- Posty: 24
- Skąd: Kraków/Zakopane
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.
w mojej Madzi kontrolka zaczynała migać jak rozgrzałem silnik i obroty wchodziły w zakres 2200-2500 i nie byłem w stanie nic z tego odczytać........ bo to trwało ułamki sekund. Pomogło czyszczenie EGR-a. Więc może i w waszych przypadkach pomoże.
- Od: 10 paź 2009, 19:16
- Posty: 29
- Skąd: Kraków \ Garwolin
- Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM
Wymyłem co sie dalo, łącznie z EGR,oczywiscie wszystko zasyfione odmą i czekam na reakcje kontrolki:)chociaż wolałbym żeby sie nie zaświecila:/bububu831 napisał(a):Dzieki za porade,jutro wezme sie za czyszczenie, poczekam czy nastepnym razem kontrolka sie zaswieci i dam znac:)
- Od: 11 sie 2009, 11:19
- Posty: 62
- Skąd: Ostroleka
- Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km
przem1806 napisał(a):w mojej Madzi kontrolka zaczynała migać jak rozgrzałem silnik i obroty wchodziły w zakres 2200-2500 i nie byłem w stanie nic z tego odczytać........ bo to trwało ułamki sekund. Pomogło czyszczenie EGR-a. Więc może i w waszych przypadkach pomoże.
Jednego razu kontrolka zaczęła migać, kiedy przy rozgrzanym silniku (ok. 100 km jazdy) ruszałem z pierwszego biegu i silnik wszedł w obroty powyżej 3000. Może to przypadek. W każdym razie dzięki za zwrócenie na to uwagi. Spróbuję Madzię trochę pomęczyć i zobaczę, czy zacznie mrugać.
- Od: 18 maja 2010, 20:07
- Posty: 24
- Skąd: Kraków/Zakopane
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.
witam,
Ja też mam problem migającej lampki. U mnie to chyba nie wybija żadnego błędu, gdyż lampka miga bardzo regularnie w odstępach co sekundę. Czy to może być ten sam problem?Żadnych innych problemów nie zauważyłem, poza jednym. Padł mi kilka dni temu prędkościomierz. Wyczytałem na forum że to walnięty impulsator. Czy te dwie awarie mogą być powiązane?
Ja też mam problem migającej lampki. U mnie to chyba nie wybija żadnego błędu, gdyż lampka miga bardzo regularnie w odstępach co sekundę. Czy to może być ten sam problem?Żadnych innych problemów nie zauważyłem, poza jednym. Padł mi kilka dni temu prędkościomierz. Wyczytałem na forum że to walnięty impulsator. Czy te dwie awarie mogą być powiązane?
- Od: 9 lip 2008, 08:55
- Posty: 16
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD '00
vladmirek napisał(a):lampka miga bardzo regularnie w odstępach co sekundę
Jeśli miga w taki sposób oznacza to, że komputer sygnalizuje wystąpienie błędu lub błędów, które trzeba odczytać.
W moim przypadku wystarczyło połączyć w gnieździe diagnostycznym otwory GND i TEN, a następnie przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję ACC i wtedy kontrolka, która wcześniej migała co sekundę zacznie migać w sposób, który trzeba zinterpretować, ponieważ będą to kody błędów.
- Od: 18 maja 2010, 20:07
- Posty: 24
- Skąd: Kraków/Zakopane
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.
Według mnie powinien się pojawić ponownie jeśli nie usunąłeś powodu migania kontrolki (usterki).
Jak zacznie migać ponownie to zrób jak mówi TheVoid. Poszukaj jeszcze na forum dokładnie jest opisane w jaki sposób to zrobić, jak zinterpretować miganie i jakie błędy oznaczają poszczególne kody.
Jak zacznie migać ponownie to zrób jak mówi TheVoid. Poszukaj jeszcze na forum dokładnie jest opisane w jaki sposób to zrobić, jak zinterpretować miganie i jakie błędy oznaczają poszczególne kody.
- Od: 10 paź 2009, 19:16
- Posty: 29
- Skąd: Kraków \ Garwolin
- Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM
Minął tydzień i znów mi zaczęła migać kontrolka.
Przyznam się, że mam problem z interpretacją mignięć, więc zamieszczam link do filmiku licząc na pomoc.
http://thevoid.w.interia.pl/20100607008.mp4
Standardowo znów odłączyłem minusową klemę na 2 minuty i teraz żadnych błędów nie ma.
Przyznam się, że mam problem z interpretacją mignięć, więc zamieszczam link do filmiku licząc na pomoc.
http://thevoid.w.interia.pl/20100607008.mp4
Standardowo znów odłączyłem minusową klemę na 2 minuty i teraz żadnych błędów nie ma.
- Od: 18 maja 2010, 20:07
- Posty: 24
- Skąd: Kraków/Zakopane
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 110 KM 2001 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6