Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie

Mazda3 2008–2013

Postprzez mgo » 20 maja 2010, 10:53

Color: Widzę, że dylematy podobne do moich.
Kratka prawdopodobnie zniknie jesienią.
Ja się nastawiam na leasing bez kratki – zwłaszcza, że ma też swoje wady takie jak homologacja na 4 osoby oraz brak możliwości złożenia tylnych siedzeń (zablokowane na stałe).
Polecam dobrą stronę o tej tematyce (szczególnie drugi link – podwójne odliczenie vat od osobówki).
http://www.fmleasing.pl/index.php/co-dalej-z-vat-od-samochodow-z-kratka.html
http://www.fmleasing.pl/index.php/publikacje-felietony/1608-podwojne-odliczenie-vat-w-leasingu-samochodow-osobowych.html

Mazda 3 HB 2.0 jest super, ale ma jedną wadę – mały bagażnik (mniejszy niż wersja 1.6).
Kilka dni temu za informacją Night'a o nowej "6" w pobliskim ASO wybrałem się na jazdę próbną i się zakochałem <serduszka>
Ciekawe ile ta miłość wytrwa :D
Pięknie wyglądają nowe wykończenia wnętrza.
Nowy silnik 2.0 też daje radę – średnie spalanie z jazd testowych wynosiło 10l – jak na taką masę auta to dobry wynik.

ASX jak dla mnie odpada z powodu braku mocnego silnika benzynowego.
Idealnie do tego auta pasowałby nowy silnik z Nissana Juke – 1.6 turbo 190km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 18:02
Posty: 16
Auto: CR-V

Postprzez color1 » 20 maja 2010, 12:36

Z kratką masz racje, w sumie w moim przypadku nie jest obligatoryjna bo jest możliwe podwójne odliczenie vat – parę dni temu czytałem te same strony :)

Ogólnie lipa, że Mazda nie ma "trójki" z 2.0 to testów, bo chętnie bym się przejechał w celu rozwiania ew. wątpliwości.
Szóstka... hm... po prostu za duża, za obszerna, jak na moje potrzeby a jej całego bagażnika to chyba nigdy bym nie wykorzystał.
No nic... nadal się głowię...
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 16:19
Posty: 12

Postprzez mgo » 20 maja 2010, 13:05

Tak, 6 jest długa. Dlatego też nie brałem jej pod uwagę dopóki się nie przejechałem.
Okazało się, że czuję się w niej jak w "3" i dzięki dużym lusterkom parkowanie tyłem nie sprawia problemów.
Różnica długości pomiędzy 3 sedan a 6 jest mniejsza niż się wydaje: 4580 vs 4755 = 17.5cm
Za to otrzymujemy auto bardziej komfortowe i jak dla mnie ładniejsze.
Polecam galerię nowej 6 w wersji SPORT:
http://www.autoblog.com/photos/geneva-2010-mazda6/full/#2760156
Tu dla porównania odpowiednik E+ (+ czujki parkowania i RVM, za które u nas trzeba dopłacić)
http://allegro.pl/show_item.php?item=1043624657
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 18:02
Posty: 16
Auto: CR-V

Postprzez Night » 20 maja 2010, 16:47

Kolego color1 , M3 wyszła mnie dokładnie 84100zł w tym dostałem ubezpieczenie,2x dywaniki, mata bagażnika,alarm,lakier metalic,homologacje ciężarową.
Widze ze macie podobne dylematy jak ja miałem. M3 hatchback jest krótsza od M6(29,5cm) więc to zależy od upodobań czy jest komuś potrzebne tak długie auto,. Jak dla mnie M3 ma ładniejszy przód(śmieje sie z innych :D ). M6 jest taka bardziej prestiżowa ale tez piekna. Co do jazdy podobnie ,radocha z jazdy jest bardzo duża ale M3 jest lżejsza 1275kg do 1435kg i w moim odczuciu lepiej się zbiera ale jest to ledwo zauważalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez DeadlY » 20 maja 2010, 19:01

Night napisał(a):M3 jest lżejsza 1275kg do 1435kg i w moim odczuciu lepiej się zbiera

150 kg to jak byś wiózł dwie osoby – jest odczuwalne, także na pewno lepiej się zbiera ;)
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez ZOOMik » 20 maja 2010, 22:18

Pedros121 napisał(a):Szczerze mówiąc nie sądzą, aby Subaru popsuło sposób prowadzenia w "lanosie", ale mam niezłe porównanie do poprzedniej wersji imprezy. Często przejeżdżałem bardzo charakterystycznym łukiem z poprzecznymi nierównościami i w tym momencie gdzie mazda dostaje "dziwnych i nerwowych przeskoków impreza przy wyższych prędkościach nawet nie zająknie. Oczywiście to oprócz napędu kwestia sztywniejszego zawieszenia. Z mazdą jazda po nierównym łuku czy w ostrym zakręcie nie czuję się już tak bezpiecznie. A co do paliwożerności – mi przy 2,0 160KM wychodziło średnio 9,7l/100 km. Dla porównania mazda 1,6 105KM na tych samych trasach ostatnio pali 7,9l/100km.

Nie wiem czy coś „popsuli” i nie zamierzam tego dociekać. Wyraziłem jedynie swoją subiektywną opinię podobnie, podobnie jak Ty i inni forumowicze. Bez względu na to każdy, kto będzie wybierał auto powinien się nim i tak bezwzględnie przejechać i samemu ocenić. Jeśli chodzi o spalanie Imprezy to dla mnie średnia prawie 10 L/100 km to trochę za dużo jak na taki silnik.

mgo napisał(a):Mazda 3 HB 2.0 jest super, ale ma jedną wadę – mały bagażnik (mniejszy niż wersja 1.6).

Mały jest i owszem, ale co ma pojemność silnika do pojemności "kufra"? ;)
Oba HB mają bagażniki o tej samej pojemności – tylko wersja sport ma 40 L mniej za sprawą "suba".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mgo » 20 maja 2010, 22:53

Mały jest i owszem, ale co ma pojemność silnika do pojemności "kufra"? ;)
Oba HB mają bagażniki o tej samej pojemności – tylko wersja sport ma 40 L mniej za sprawą "suba".


Wg sprzedawcy 2.0 ma także zmniejszoną pojemność w stosunku do 1.6.
Podobno jest to samo podwyższenie tylko zamiast sub'a jest zestaw naprawczy.
Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 18:02
Posty: 16
Auto: CR-V

Postprzez Night » 20 maja 2010, 23:22

Zgadza się nie masz koła zapasowego a w zamian za to dużo więcej miejsca pod wykladzina(ok 40litrów, w wersji EXC PLUS ), dodatkowo super wydajny kompresor ,zestaw naprawczy itp.
Ja jednak wole żwawszy silnik , auto które daje radość z jazdy i świetnie wygląda niż paręnaście więcej litrów w bagażniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez ZOOMik » 20 maja 2010, 23:28

Tylko, że ja też mam zestaw naprawczy z kompresorem :)
Niech ktoś z łaski swojej zmierzy ile ma od krawędzi załadunkowej bagażnika do podłogi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mx5 » 21 maja 2010, 15:23

300 l ma tylko wersja Sport, dwulitrówka HB E+ ma 340. Łatwo to sprawdzić rozkładając tylną kanapę, w wersji 300 l jest płaska podłoga a w wersji 340 l jest lekki próg.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 12:03
Posty: 61

Postprzez color1 » 28 maja 2010, 02:05

Tak na marginesie dodam, że na mojej liście wyboru znalazła się również Alfa Giulietta 1.4TB/170 (po przeczytaniu paru artykułów oraz opublikowanym cenniku). Niestety dostępna dopiero we wrześniu.

Co zwolennicy Mazdy sądzą na temat marki Alfa Romeo ? :)
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 16:19
Posty: 12

Postprzez Globy » 28 maja 2010, 15:30

Kolega ode mnie z pracy był na prezentacji we Włoszech i wypowiadał się o niej bardzo pochlebnie, pomijając design wnętrza (test tutaj). Czytałem jednak wiele pozytywnych opinii i na temat wykończenia, podobno godnego Audi (a to najwyższy komplement). W poniedziałek byłem umówiony na obejrzenie auta w Warszawie, ale imprezę przełożono. Czekam z niecierpliwością <usmiech>

Po doświadczeniach z trzema egzemplarzami 159 i jednym Mi.To mogę tylko powiedzieć, że jeśli Giulietta ma tak samo wspaniale skrojone zawieszenie i odarty ze wspomagania układ kierowniczy, to będzie mocny graczem w klasie kompaktów. Całe szczęście, bo Włochom potrzeba zbawienia. Usterkowość Alfy urosła do rangi legendy, a tak naprawdę trudno doszukać się w niej niedoróbek (jedna 159-ka miała 40 tys. km i poza odłażącą wykładziną wszystko okej, a w redakcjach nie miała lekkiego życia).

Ciekawi mnie też 170-konny Multiair, już 1.4 T-Jet był całkiem przyzwoity i potrafił zachować wstrzemięźliwość, jeśli chodzi o apetyt.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez ropsson » 1 cze 2010, 16:46

Witajcie, a ja powiem tak o nowej M3... Sam niedawno stałem przed wyborem zakupu i mimo wszystko wybrałem M3 w poprzedniej wersji ale maksymalnej Sport Top z 2.0 benzyna,, i sam się zastanawiałem czy żałować że to nie ta ,,nowa,, do momentu jak spotkałem się na ,,światłach,, z 2.0 BL i powiem wam że odchodziłem ją z każdego biegu..po prostu miałem ją ,,pod butem,, mniejsza o to że wygląda strasznie festyniarsko niczym do złudzenia przypominająca zabawki Peugota, nieważne też czy ma 10s czy 10.6 do setki bo przy 2.0 benzynce 151km to śmiech, Starą prawdą jest że nie zawsze ,,nowe,, musi być lepsze do ,,starego,, Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez myManArm » 1 cze 2010, 20:32

ropsson napisał(a):Witajcie, a ja powiem tak o nowej M3... Sam niedawno stałem przed wyborem zakupu i mimo wszystko wybrałem M3 w poprzedniej wersji ale maksymalnej Sport Top z 2.0 benzyna,, i sam się zastanawiałem czy żałować że to nie ta ,,nowa,, do momentu jak spotkałem się na ,,światłach,, z 2.0 BL i powiem wam że odchodziłem ją z każdego biegu..po prostu miałem ją ,,pod butem,, mniejsza o to że wygląda strasznie festyniarsko niczym do złudzenia przypominająca zabawki Peugota, nieważne też czy ma 10s czy 10.6 do setki bo przy 2.0 benzynce 151km to śmiech, Starą prawdą jest że nie zawsze ,,nowe,, musi być lepsze do ,,starego,, Pozdrawiam


Po pierwsze nie bardzo wiem co Twój post wnosi do tematu o opiniach o BL.

Po drugie wygląd to kwestia gustu – mam jakieś 4 miesiace i póki co każdy w robocie gratuluje, że naprawdę piękne auto. Kumpel kupił nowego GrandToura, i jak mówi tylko dla tego, że nie ma 3 w kombi.

A i jeszcze jedno – stawanie na światła i jakieś dziwne próby 'odchodzenia' jakoś do mnie nie trafiają i chyba nie bardzo mogą być podstawą do wydawania jakichkolwiek osądów.

Pozdrawiam i życze bezawaryjengo używania 'przodka BeLki'
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 16:52
Posty: 107
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda3 BL 1.6 2009

Postprzez Night » 1 cze 2010, 21:21

ropsson jeszcze weź pod uwage że są różni kierowcy którzy spod świateł lubią ruszać spokojnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 10:13
Posty: 149
Skąd: Rzeszów
Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic

Postprzez ropsson » 2 cze 2010, 12:18

Nie chodziło mi by kogokolwiek ,,urazić,, a zwłaszcza posiadaczy Bl, to jest Nowość a nowość zawze kojarzona jest z czymś lepszym od ,,starego,, a tu w tej kwestii nie do końca.. chodzi mi o osiągi zwłaszcza, akurat w moim przypadku ,,na światłach,, kolega z Bl sam mnie zaprosił do ,,tańca,, bo pewnie wychodził z założenia nowa M3 to szybsza M3 i okazało sie nie dokońca... Producent chwali sie że przy większych rozmiarach nowa M3 jest lżejsza o 15kg w każdej konfiguracji od swojego ,,przodka,, i że mniej pali – choć to bzdura! Osiągi jakie reprezentuje nowa 3 są nieproporcjonalne do agresywnej sylwetki samochodu...tyle z mojej stronki :–)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez buczos » 3 cze 2010, 12:40

ropsson napisał(a): Osiągi jakie reprezentuje nowa 3 są nieproporcjonalne do agresywnej sylwetki samochodu...tyle z mojej stronki :–)

Trzeba kupić nowego MPS'a i problem z głowy, no chyba że ta wersja silnikowa też jest nieproporcjonalna do sylwetki :P
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Minor » 3 cze 2010, 23:41

Cześć.
To mój debiut na tym forum, mam nadzieję, że z moimi pytaniami będę zgodny z tematyką ( "ogólne opinie o M3 BL") tego wątku.

Do tej pory nie jeździłem samochodami Mazda, stąd też w zakresie tej marki nie mam zupełnie rozeznania. Coraz poważniej jednak przymierzam się do kupna M3 Htb Excl. 1.6 MZR. Ze względu na finanse w grę wchodzi tylko ten silnik (zresztą oferta producenta nie daje zbyt dużego pola manewru). Jestem po 1 jeździe testowej, ogólne wrażenia są bardzo dobre. Samochód był stosunkowo cichy, komfort jazdy w sam raz, ale mam kilka pytań co do tego modelu:
1. Jak z perspektywy czasu możecie ocenić pracę i eksploatację silnika 1.6? Z jednej strony nie mam wyboru, ale z drugiej – chciałbym mieć możliwie najlepsze rozeznanie. Moje jeżdżenie to +/– 70% miasto, reszta to wyjazdy ( w tym jeden dłuższy na wakacje trochę po Europie, ok 4000 km). Mam na myśli jego trwałość, zużycie paliwa ( niektóre gazety podkreślały, że ten silnik "jest paliwożerny"),itd. Na co można liczyć na trasie?
2. Jaka jest trwałość tylnego zawieszenia Mazdy 3? Wiem, że jest to zawieszenie wielowahaczowe i znam jego zalety, gdyż aktualnie jeżdżę Focusem 1 ( chwilami odnosiłem wrażenie, że pracowało ciut głośniej niż w Focusie, ale na razie nie w tym jest problem).
Niestety, w Focusie po ok. 100 – 120 tys.km pojawiają się luzy na tulejach, w najlepszym przypadku naprawa zamyka w 900 zł. ( wymiana samych tulei). Jak ta kwestia wygląda w Mazdzie? Czy również w jej przypadku, po podobnym przebiegu, trzeba będzie myśleć o remoncie zawieszenia?
3. Napiszcie proszę, jak to jest z tą grubością powłoki lakieru. Ktoś opisywał, że w dniu odebrania samochodu badał grubość lakieru. Dla mnie jest to sytuacja zupełnie niezrozumiała. Należy się czegoś obawiać, czy też nie?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Pozdrawiam

__________________________________________
Obecnie krewniak, czyli Ford Focus I 1.6 Comfort X
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez buczos » 4 cze 2010, 16:48

Minor napisał(a): zużycie paliwa ( niektóre gazety podkreślały, że ten silnik "jest paliwożerny"),itd. Na co można liczyć na trasie?

W moim przypadku na trasie udało mi się zejść do średniej 5.8 l (wg komputera, realnie koło 6 l) zdjęcie masz stronę wcześniej. Średnio, z własnych wyliczeń jeżdżąc 70% miasto, 30% drogi lokalne, spalanie 7.2-7.5. Jak każdy wie, dużo zależy od techniki jazdy.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Globy » 6 cze 2010, 22:30

Minor napisał(a):2. Jaka jest trwałość tylnego zawieszenia Mazdy 3? Wiem, że jest to zawieszenie wielowahaczowe i znam jego zalety, gdyż aktualnie jeżdżę Focusem 1 ( chwilami odnosiłem wrażenie, że pracowało ciut głośniej niż w Focusie, ale na razie nie w tym jest problem).
Niestety, w Focusie po ok. 100 – 120 tys.km pojawiają się luzy na tulejach, w najlepszym przypadku naprawa zamyka w 900 zł. ( wymiana samych tulei). Jak ta kwestia wygląda w Mazdzie? Czy również w jej przypadku, po podobnym przebiegu, trzeba będzie myśleć o remoncie zawieszenia?

Na Twoim miejscu poczytałbym opinie na temat zawieszenia w pierwszej "trójce", ale z tego, co pamiętam, do jego budowy użyto tych samych elementów, co do Focusa. W przypadku "szóstki" zawieszenie ma trwałość rzędu 200 tys. km, ale tutaj nie ma takiego pokrewieństwa z Fordem.

Minor napisał(a):3. Napiszcie proszę, jak to jest z tą grubością powłoki lakieru. Ktoś opisywał, że w dniu odebrania samochodu badał grubość lakieru. Dla mnie jest to sytuacja zupełnie niezrozumiała. Należy się czegoś obawiać, czy też nie?

O ile pamiętam, to 60-80 mikronów. Chodzi prawdopodobnie o przypadki, gdy dealer sprzedaje powtórnie lakierowane lub powypadkowe auto. Kwestia zaufania i doświadczeń.

Powodzenia <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323