Wskaźnik paliwa – problemy, pytania, awarie GD
Dmuchawa, cztery: niebieski (pradowy), czarny z bialym paskiem, czarny z czerwonym i niebieski z czerwonym (pradowy)
Wentylator, cztery: czarny z czerownym paskiem (pradowy), niebieski z zoltym (pradowy), czarny z zoltym i czarny z zielonym.
Przewody pradowe sa grube i to one mi korodowaly. Wiazka powinna isc spod reflektora pod belke, na ktorej nie masz przekaznikow.
Kolory przewodow sa od wersji amerykanskiej, ale w mojej sie sprawdzaja.
Wentylator, cztery: czarny z czerownym paskiem (pradowy), niebieski z zoltym (pradowy), czarny z zoltym i czarny z zielonym.
Przewody pradowe sa grube i to one mi korodowaly. Wiazka powinna isc spod reflektora pod belke, na ktorej nie masz przekaznikow.
Kolory przewodow sa od wersji amerykanskiej, ale w mojej sie sprawdzaja.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Co do tych przekaźników od wentylatora i dmuchawy. U mnie są tam gdzie mówicie i faktycznie nadają się do wymiany, dobrze że się w porę zorientowałem że wentylator nie lata, czy możecie mi powiedzieć ile mniej więcej kosztują takie przekaźniki?
-
Gość
Ori nie wiem. Zalozylem uniwersalne. To sa najprostsze przekazniki jednostykowe. Nie beda pasowaly do oryginalnej kostki. Musisz zalozyc nowe konektory, uwazajac aby przewody pradowe podlaczyc do stykow, a nie cewki sterujacej. Koszt to kilka- kilkanascie zlotych.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Mam taki problem, a mianowicie dzisiaj przestał mi działać wskaźnik poziomu paliwa Gdzie szukać przyczyny, przy baku paliwa czy raczej w samym wskaźniku?
25.05. – posprawdzane wszystkie bezpieczniki, wszystkie dobre, wskażnik nadal nie działa
25.05. – posprawdzane wszystkie bezpieczniki, wszystkie dobre, wskażnik nadal nie działa
kupię mocowania kierunkowskazów, oraz panel sterowania nawiewem (ewentualnie inne graty do GD-iki ) – jak ktoś ma na zbyciu proszę o PW.
- Od: 9 maja 2010, 08:35
- Posty: 20
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: chwilowo brak...
26.05.2010 – próba dostania się do zbiornika paliwa żeby sprawdzić czy tam wszytko dobrzze nie powiodła sie nie mogę zdjąć siedzenia, (jakiś inżynier wymyślił mocowanie którego za chol.......e nie moge wyjąć – wskaźnik paliwa dalej nie działa
kupię mocowania kierunkowskazów, oraz panel sterowania nawiewem (ewentualnie inne graty do GD-iki ) – jak ktoś ma na zbyciu proszę o PW.
- Od: 9 maja 2010, 08:35
- Posty: 20
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: chwilowo brak...
Masz kilka opcji. Wywalił się wskaźnik, powiesił się pływak, wysiadł rezystor. Na obecną chwilę postawiłbym na pływak. Przy oszczędnym tankowaniu ( nigdy do pełna) potrafi się zaciąć. A siedzenie zdejmuje się kurcze jednym palcem Paluszkiem od spodu i czoła kanapy przesuwasz dwa skrajne dzyndzle i zdejmujesz kanapę. Próbuj dalej
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Cześć. Mam problem w swojej 626 ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Z tego co się orientuję w Mazdach wskaźnik poziomu paliwa pokazuje stan nawet na wyłączonym zapłonie (przynajmniej tak miałem w 323f BG), chyba że w roczniku '88 jest inaczej że dopiero po przekręceniu kluczyka pokazuje stan paliwa. Ale nie w tym jest problem. Dzisiaj sobie jechałem spokojnie A4 do Krakowa wskaźnik pokazywał 3/4 baku, zabrałem się do wyprzedzania, zacząłem przyspieszać i widzę że wskazówka poziomu paliwa spada do zera, zatrzymała się nawet poniżej. Ale po wyprzedzaniu ściągam nogę z gazu, a tu wskazówka wraca znów na 3/4. Niestety po przejechaniu ok 100 km wskazówka pozostała już poniżej zera. Mam nadzieję że to coś z instalacją bo wyciągnięcie pompy paliwa wraz z pływakiem z baku będzie dośc problematyczne ze względu na korozję wkrętów krzyżakowych. Szukałem jeszcze jakiegoś schematu lub rozpiski pinów w kostkach przy pompie pod tylną kanapą. Chodzi mi głównie które przewody są od czujnika i od kontrolki rezerwy.
woso1975
- Od: 10 maja 2005, 07:34
- Posty: 41
- Skąd: Bytom
- Auto: 626 GD '88 FE 2.0i
wskaźniki paliwa w mazdach żyją własnym życiem więc ciężko mi coś określić w mojej GD miałem wskaźnik, który opadał po wyłączeniu zapłonu. Jeśli chodzi o jakieś schematy czy workshopy to kolega GofNet ma w podpisie link, pod którym znajdziesz wiele pożytecznych informacji odnośnie wielu modeli w tym również GD. Dokładnie to jest to: http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
ściągasz rozpakowujesz i odpalasz plik zawarty w środku a potem to już sobie poradzisz.
ściągasz rozpakowujesz i odpalasz plik zawarty w środku a potem to już sobie poradzisz.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Dzieki za odpowiedź. Ściągnąłem sobie manual, ale niestety brak w nim schematów elektrycznych. Chyba będzie trzeba się udac do księgarni i zakupić oryginał książki.
Sorry. Mój błąd, nie przejrzałem całej listy i widzę że schematy są na samym dole również do GD,ale o pompie paliwa nic tam nie widzę. Szukam dalej.
Sorry. Mój błąd, nie przejrzałem całej listy i widzę że schematy są na samym dole również do GD,ale o pompie paliwa nic tam nie widzę. Szukam dalej.
woso1975
- Od: 10 maja 2005, 07:34
- Posty: 41
- Skąd: Bytom
- Auto: 626 GD '88 FE 2.0i
Dzisiaj niestety nie bede miał czasu sprawdzić czy na prawdę sie to tak prosto zdejmuje, ale w sobotę od rana biorę się za rozbieranie madzi
kupię mocowania kierunkowskazów, oraz panel sterowania nawiewem (ewentualnie inne graty do GD-iki ) – jak ktoś ma na zbyciu proszę o PW.
- Od: 9 maja 2010, 08:35
- Posty: 20
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: chwilowo brak...
wymiana samych filtrów 20 minut pracy przy czym 10 poświęcasz na szukanie śrubokręta i ewentualnie klucza imbusowego
Napisz może jaki masz reduktor – będzie prościej. Filtry standardowo powinno się wymieniać co ok 15k km. Mi jeszcze żaden nie wytrzymał 10k km. Oczywiście mowa o normalnych filtrach, a nie jakiś super produkowanych dla nasa
Pozdrawiam
Napisz może jaki masz reduktor – będzie prościej. Filtry standardowo powinno się wymieniać co ok 15k km. Mi jeszcze żaden nie wytrzymał 10k km. Oczywiście mowa o normalnych filtrach, a nie jakiś super produkowanych dla nasa
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
spr PW
wysłałem Ci linka na moją stronkę powinno Ci się przydać
jest tego sporo, ale warto
wysłałem Ci linka na moją stronkę powinno Ci się przydać
jest tego sporo, ale warto
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2351 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
markmas napisał(a):wymiana samych filtrów 20 minut pracy przy czym 10 poświęcasz na szukanie śrubokręta i ewentualnie klucza imbusowego
Napisz może jaki masz reduktor – będzie prościej. Filtry standardowo powinno się wymieniać co ok 15k km. Mi jeszcze żaden nie wytrzymał 10k km. Oczywiście mowa o normalnych filtrach, a nie jakiś super produkowanych dla nasa
Pozdrawiam
Nie bardzo rozumiem o jaki reduktor chodzi a filtry wymieniałem na jesieni od tego czasu zrobiłem ok 1.5k km
kupię mocowania kierunkowskazów, oraz panel sterowania nawiewem (ewentualnie inne graty do GD-iki ) – jak ktoś ma na zbyciu proszę o PW.
- Od: 9 maja 2010, 08:35
- Posty: 20
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: chwilowo brak...
O matko. Przepraszam. Ta odpowiedź nie była kierowana do Ciebie Pomerdały mi się okienka w operze Później jak nie zapomnę usunę swoją pomyłkę...
Ciebie dotyczy poprzedni mój post, to jest dwa dzyndzle na końcach kanapy. A dokładniej między kanapą a podłogą – Filtry sobie daruj
Pozdrawiam
Ciebie dotyczy poprzedni mój post, to jest dwa dzyndzle na końcach kanapy. A dokładniej między kanapą a podłogą – Filtry sobie daruj
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Dzieki, ale już doszedłem który przewód jest od czego. Czerwony i niebieski odpowiadają za wskaźnik i rezerwę. Jutro wyciągam pompę tylko łby wkrętów muszę rozwiercić bo tylko dwa udało się odkręcić. Trochę strach jak paliwko w baku, ale będzie dobrze :–)
woso1975
- Od: 10 maja 2005, 07:34
- Posty: 41
- Skąd: Bytom
- Auto: 626 GD '88 FE 2.0i
to daj później znać jak poszło i co było problemem
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Poszło bez większych problemów, natomiast powodem były przetarte 4 zwoje na cewce na samym czujniku. Ale przynajmniej rezerwa działa. Sprawny czujnik do GD bede miał w przyszłym tygodniu. Wymienię i będzie OK.
woso1975
- Od: 10 maja 2005, 07:34
- Posty: 41
- Skąd: Bytom
- Auto: 626 GD '88 FE 2.0i
Dobrałem się do pompy, wyjąłem ją, włożyłem wtyczke która tam jest bo była trochę wysunięta, poruszałem pływakiem, i dalej nic może coś źle robie, i teraz nie wiem czy mam roznierać deche i dobierać się do zegarów czy może całkiem uwalil się pływak ( ta puszko co tam jest)
Pomocy
Pomocy
kupię mocowania kierunkowskazów, oraz panel sterowania nawiewem (ewentualnie inne graty do GD-iki ) – jak ktoś ma na zbyciu proszę o PW.
- Od: 9 maja 2010, 08:35
- Posty: 20
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: chwilowo brak...
Masz opisane do czego służą odpowiednie przewody. Pod tą puszką masz rezystor po którym "lata" ramię pływaka. Może to on uległ uszkodzeniu? Zdejmij puszkę i dokładnie poszukaj przerwy. Myślę, że przy tej operacji miernik Twoim przyjacielem W przypadku zlokalizowania przerwy możesz spróbować ją zalutować – jednak istnieje małe ryzyko, że po takim zabiegu będzie delikatnie przekłamywać wskazania. Wszystko uzależnione jest gdzie dana przerwa jest i jak czysto ją zalutujesz.
Jeśli jednak wszystko co masz w baku jest sprawne to niestety musisz szukać innej przyczyny. To jest: przewody od pompy przez bezpiecznik do wskaźnika, jak i sam wskaźnik.
PS. Pamiętaj, że wskaźnik działa z lekkim opóźnieniem – nie będzie to tak, że latasz pływakiem góra dół i będziesz miał od razu wskazanie w czasie rzeczywistym.
Edit
Aha – jeszcze sprawdź oczywiście czystość połączeń w kostce przyłączeniowej- potrafi się tam nie źle utlenić. Papierek ścierny w dłoń i do dzieła
Powodzenia
Jeśli jednak wszystko co masz w baku jest sprawne to niestety musisz szukać innej przyczyny. To jest: przewody od pompy przez bezpiecznik do wskaźnika, jak i sam wskaźnik.
PS. Pamiętaj, że wskaźnik działa z lekkim opóźnieniem – nie będzie to tak, że latasz pływakiem góra dół i będziesz miał od razu wskazanie w czasie rzeczywistym.
Edit
Aha – jeszcze sprawdź oczywiście czystość połączeń w kostce przyłączeniowej- potrafi się tam nie źle utlenić. Papierek ścierny w dłoń i do dzieła
Powodzenia
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6