Świece do lpg

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Respire » 26 maja 2010, 22:45

Witam serdecznie,

Posiadam mazdę 323fBA 1.5 zasilaną lpg. W związku z dziurami w przyspieszaniu chcę na początek wymienić świece, po przeczytaniu nastu postów sam juz nie wiem, czy opłaca się kupować świece specjalne do lpg czy jest to tylko marketingowa ściema... Proszę o pomoc i opinie. Czy standardowe NGK rekomendowane do mojego modelu będą ok?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 12:09
Posty: 10
Skąd: Włodawa
Auto: Mazda 323f BA 1997

Postprzez flashmaniac » 26 maja 2010, 22:47

ja mam NGK i są bardzo dobre...posiadam sekwencję
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez ralf8484 » 27 maja 2010, 07:47

NGK będą najlepsze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez D4NI3L » 27 maja 2010, 09:47

co ile należy wymieniać świece?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Respire » 27 maja 2010, 10:16

To że ngk będą idealne to wiem. Pytanie czy płacić 4x więcej za sztukę żeby mieć świece specjalnie do lpg
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 12:09
Posty: 10
Skąd: Włodawa
Auto: Mazda 323f BA 1997

Postprzez Pioteq25 » 27 maja 2010, 13:10

Respire napisał(a):To że ngk będą idealne to wiem. Pytanie czy płacić 4x więcej za sztukę żeby mieć świece specjalnie do lpg


Zmniejsz tylko odstęp elektrod na 0.9mm i już będą świece do lpg za 10zł :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez ralf8484 » 27 maja 2010, 14:15

specjalne do lpg to pewnie chodzi ci o platynowe one są najlepsze ale i sporo droższe tak jak piszesz a zwykłe też spokojnie będą dobrze działać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez bielu123 » 28 maja 2010, 09:31

Orginalnie swiece maja 1.1 w mazdzie, u mnie przerywalo masakrycznie. Zmniejszylem na 0.7 wg. zalecen gazownika i zrobiło sie o niebo lepiej. Nawet lepiej sie podnosi z niskich obrotow.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2010, 13:01
Posty: 135
Skąd: Z nienacka
Auto: 323f BA 94 1.5 – LPG sek. –>
323f 2.0 v6 :]

Postprzez nicek777 » 28 maja 2010, 16:07

Dokladnie. Ja tez zmiejszylem do 0,7 i tak ma byc na LPG. Jezdze na gazie juz dosc dlugo i tez uzywam NGK. Malo tego powiem Wam, ze wcale nie trzeba ich zmieniac co 10k km. Mozesz sobie zmienic i sprawdizc czy CI spalanie nie spadnie deliaktnie. Natomiast raczej nic poza tym nie osiegniesz wymieniajac je czesciej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez D4NI3L » 1 cze 2010, 17:16

bielu123 napisał(a): Zmniejszylem na 0.7 wg. zalecen gazownika


o co chodzi z tym zmniejszaniem ?? jeszcze nigdy świe cnie wymieniałem :P aż w końcu przyszła pora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez flywin » 1 cze 2010, 18:47

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez D4NI3L » 1 cze 2010, 19:37

jaka jest jeszcze różnica odczuwalna przy "odstępie elektrod" miedzy 1.1 a 0.7 mm

mam instlację gazową to jakie będą najlepsze? odstęp elektrod 0.7mm??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Lukano » 1 cze 2010, 19:53

Ja mam LPg i nigdy wynalazków do lpg nie zakładałem. Tylko takie jak zaleca producenta samochodu. Odstępu elektrod też nie zmniejszałem i chodzi super.
Coś macie z resztą nie tak, lub świece już są na wykończeniu skoro pomaga zmniejszenie.
Ja od ostatniego szarpania zmieniam świece co 10 tysięcy, 30 złotych dwa razy w roku to nie majątek, a silnik będzie zdrowszy. Od lat zawsze NGK.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez D4NI3L » 1 cze 2010, 21:20

pewnie masz racje Lukano
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Garbage1989 » 1 cze 2010, 23:21

Jeśli iskra jest słaba to należy wymienić kable WN bo to one najszybciej się wypracowują. jeśli nie to należy zajrzeć do rozdzielacza jeśli jeszcze takowy występuje bo teraz tę role przejmuje elektronika. Dobrze jest też spojrzeć na świece np. 4 elektrodowe są oczywiście droższe ale iskra też jest efektywniejsza w komorze spalania. Wytrzymałość tradycyjnej świecy zapłonowej można określić na spokojnie w granicach 30k km chyba że są to świece platynowe to wytrzymują dłużej i nie ma co przesadzać bo można wymieniać świece co 500km dla pewności a tak na prawdę może ograniczać możliwości silnika coś innego. Co do odległości między elektrodami to wiadomo, że w zależności od medium zasilającego silnik odległości między nimi może się różnić ze względu na gęstość paliwa. Gdy zbliżymy elektrody to iskra będzie mniejsza ale intensywniejsza a LPG jako gaz lepiej wypełnia komorę spalania więc wystarczy intensywniejsza iskra nie potrzebuje takiego rozmiaru jak przy zapłonie benzyny
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez marcinek74110 » 6 cze 2010, 18:21

ja też jeżdze na NGK wg danych katalogowych do danego modelu. kiedyś gazownik powiedzial mi ze nie ma sensu kupowac jakichs drozszych. jak narazie 50tys na gazie i nic sie nie dzieje z silnikiem.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2008, 10:31
Posty: 12
Auto: mazda 323F 1.8 95rok

Postprzez nicek777 » 11 cze 2010, 13:33

Mimo wszytko po 50k km zmienilbym swiece. Dlaczego? Z dwoch powodow. Swiece sie zuzywaja powoli, wiec nie zauwazysz naglego pogorszenia pracy silnika. Druga sprawa to spalanie. Swiezutkie swiece spowodoly u mnie 10-20% nizsze spalanie, niz stare po porzednim wlascicielu. Koszt 4 swiec NGK 36zl. Wiec mniej niz zbiornik gazu :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Garbage1989 » 1 sty 2011, 14:35

Miałem ostatnio problemy z szarpaniem na podtlenku LPG i myślałem, że sama instalacja jest coś nie halo bo szalało strasznie ale po zajrzeniu w świece okazało, się że pomimo tego ze na benzynie działał okey to przerwa na elektrodach była dobre 2mm więc po doprowadzeniu do wartości bardziej odpowiedniej dla LPG czyli 0.9 – 1mm (fabrycznie w katalogu NGK dla benzyny 1.1mm) sytuacja znacznie się poprawiła lecz jeszcze zdarza się mu czasem przyświrować więc będzie trzeba przepatrzeć wszystko w zapłonie czyli i kable, świece oraz cały rozdzielacz bo jeszcze go nie oglądałem od środka :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez piasek2006 » 2 sty 2011, 14:04

Ja mam instalkę sekwencyjną od miesiąca też przed założeniem zastanawiałem się czy wymienić na świece do lpg, ale pozostały NGK za 9zł/szt które założyłem z 1 tys km przed założeniem gazu, odległość elektrod katalogowa 1,1 mm i jakoś nie odczuwam różnicy w jeździe na gazie i benzynie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 12:05
Posty: 45
Skąd: WZW i okolice
Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG

Postprzez Szyna » 2 sty 2011, 18:04

piasek2006 napisał(a):Ja mam instalkę sekwencyjną od miesiąca też przed założeniem zastanawiałem się czy wymienić na świece do lpg, ale pozostały NGK za 9zł/szt które założyłem z 1 tys km przed założeniem gazu, odległość elektrod katalogowa 1,1 mm i jakoś nie odczuwam różnicy w jeździe na gazie i benzynie


Osobiście jeżdżę na świecach NGK takich jak katalog przewiduje do mojego samochodu. Kupowanie świec do LPG to strata kasy, nie ma sensu :P Porządne świece są tak samo dobre jak te niby z przeznaczeniem do LPG ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG