Uszkodzenie pompy ABS – świeci kontrolka TCS
witam.może ktoś miał juz taki problem i pomoże mi w tym temacie???
jakiś tydzień temu po zapaleniu auta na tablicy rozdzielczej zapaliła się lampka od TCS i do dzisiaj nie zgasła,dodam też że przycisk wyłączania systemu też nie reaguje.koła podczas ruszania tracą przyczepność..sprawdzałem bezpieczniki ale wszystko wygląda ok.
jaka może być tego przyczyna i gdzie ewentualnie z tym podjechać?
jakiś tydzień temu po zapaleniu auta na tablicy rozdzielczej zapaliła się lampka od TCS i do dzisiaj nie zgasła,dodam też że przycisk wyłączania systemu też nie reaguje.koła podczas ruszania tracą przyczepność..sprawdzałem bezpieczniki ale wszystko wygląda ok.
jaka może być tego przyczyna i gdzie ewentualnie z tym podjechać?
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
Sprawdź koła...opory toczenia i ciśnienie oraz zbiorniczki z płynem hamulcowym(czujniki poziomu płynu czasem nie są zanurzone)...to co sam możesz sprawdzić...i jeszcze sprawdź czy nic się nie wkręciło obcego tam gdzie są czujniki ABSu. Generalnie trzeba odczytać błąd kontroli trakcji...może być w ASO ...Odczytanie błędu wiele powie o przyczynie usterki.
Gdybać można...w najgorszym przypadku przyczyną problemów może być pompa hydrauliki lub wyciek płynu hydrauliki układu hamulcowego.
Najlepiej sprawdzą to w warsztacie.
Pozdrawiam
M5
Gdybać można...w najgorszym przypadku przyczyną problemów może być pompa hydrauliki lub wyciek płynu hydrauliki układu hamulcowego.
Najlepiej sprawdzą to w warsztacie.
Pozdrawiam
M5
Ostatnio edytowano 3 maja 2010, 20:11 przez M5, łącznie edytowano 1 raz
nie wiem jaki masz model mazdy. J mam mazdę 323 bj i miałem podobny problem ale palił się również ABS. niestety padł czujnik ABS/TCS. czujniki są 4 po jednym na każde koło. musisz udać się do mechanika i zrobić diagnostykę komputerową najlepiej na oryginalnym złączu, od razu wykaże który czujnik walnięty.
koszt diagnostyki u mnie 50zł – ogólnie waha się od 50 do 80 zł. koszt czujnika około 200zł szt.
koszt diagnostyki u mnie 50zł – ogólnie waha się od 50 do 80 zł. koszt czujnika około 200zł szt.
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 13
- Skąd: Włocławek
- Auto: MAZDA 323F BJ
Gdyby koledze Xenonowi świeciła się kontrolka ABSu łącznie z TCS to można by stawiać teze że odpowiada za to czujnik ABSu....ale tu jest sygnalizowany brak TCSu to oznacza że ABS powinien być sprawny...a przy pełnej sprawności ABS muszą być czynne wszystkie cztery czujniki przy kołach.
Przy TCS auto oblicza obroty kół auta poruszajacego się w danym kierunku i jak coś się nie zgadza z wzorcem – unieruchamia system...co oznacza że System TCS musi też wiedzieć czy auto jedzie na wprost czy też skręca...w kierownicy jest potencjometr wskazujący komputerowi TCS jak skręcona jest kierownica...czasem wystarczy mała usterka tego potencjometru i TCS odmówi pracy.
Gdzieś czytałem, że trzeba uważać z intensywnym psikaniem środkami do czyszczenia w okolicach kierownicy...właśnie ze względu na możliwość zanieczyszczenia tego potencjometru na osi kierownicy.
Wszystkie problemy są do odczytania przez diagnostykę komputerową.
Działanie systemu TCS jest uzależnione od absolutnej jego sprawności, więc nawet mała chwilowa niesprawność komponentu tego układu zaowocuje jego natychmiastowym wyłączeniem. Czasem jednak awaria TCSu sygnalizuje początek dużych kłopotów z systemem hamulcowym jesli chodzi o część hydrauliczno-elektroniczną...wtedy po jakimś czasie może dojść do awarii i wyłaczenia ABSu...ale to już jak wcześniej pisałem...to czarny scenariusz i nikomu go nie życzę ze względu na koszty.
M5
Przy TCS auto oblicza obroty kół auta poruszajacego się w danym kierunku i jak coś się nie zgadza z wzorcem – unieruchamia system...co oznacza że System TCS musi też wiedzieć czy auto jedzie na wprost czy też skręca...w kierownicy jest potencjometr wskazujący komputerowi TCS jak skręcona jest kierownica...czasem wystarczy mała usterka tego potencjometru i TCS odmówi pracy.
Gdzieś czytałem, że trzeba uważać z intensywnym psikaniem środkami do czyszczenia w okolicach kierownicy...właśnie ze względu na możliwość zanieczyszczenia tego potencjometru na osi kierownicy.
Wszystkie problemy są do odczytania przez diagnostykę komputerową.
Działanie systemu TCS jest uzależnione od absolutnej jego sprawności, więc nawet mała chwilowa niesprawność komponentu tego układu zaowocuje jego natychmiastowym wyłączeniem. Czasem jednak awaria TCSu sygnalizuje początek dużych kłopotów z systemem hamulcowym jesli chodzi o część hydrauliczno-elektroniczną...wtedy po jakimś czasie może dojść do awarii i wyłaczenia ABSu...ale to już jak wcześniej pisałem...to czarny scenariusz i nikomu go nie życzę ze względu na koszty.
M5
masz racje M5. ABS działa w 100%,wina lezy gdzie indziej.tak czy inaczej bez podłączenia pod kompa nic się nie dowiem,muszę tylko znaleźć trochę czasu żeby z tym gdzieś podjechać ...jak tylko sprawdzę to odezwę się na forum żeby podzielić się z wami przyczyną usterki...dzięki
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
witam...byłem dziś na kompie z autem i wykryto nieznany błąd .numer błędu C1288. może ktoś wie co on może oznaczać?dodam też że nie udało się wykasować tego błędu...
edit 1: znalazlem jeszcze coś takiego...być może to jest opis błędu...Pressure Transducer Main/Primary Input Circuit Failure
edit 2: i jeszcze coś na ten temat przetłumaczone..-Ciśnienie w czujniku ciśnienia płynu hamulcowego, gdy system uruchamia się nie jest w specyfikacji...może teraz bedzie łatwiej.ciekawy jestem czy to nie jest gdzieś w poblizu zbiorniczka płynu za akumulatorem...może jakas wtyka nie łaczy...musze tam zajrzec dzisiaj...chyba ze ktoś coś jeszcze podpowie.
Proszę używać opcji edytuj. Moderator
edit 1: znalazlem jeszcze coś takiego...być może to jest opis błędu...Pressure Transducer Main/Primary Input Circuit Failure
edit 2: i jeszcze coś na ten temat przetłumaczone..-Ciśnienie w czujniku ciśnienia płynu hamulcowego, gdy system uruchamia się nie jest w specyfikacji...może teraz bedzie łatwiej.ciekawy jestem czy to nie jest gdzieś w poblizu zbiorniczka płynu za akumulatorem...może jakas wtyka nie łaczy...musze tam zajrzec dzisiaj...chyba ze ktoś coś jeszcze podpowie.
Proszę używać opcji edytuj. Moderator
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
To jest błąd opisany w specyfikacji usterek jako błąd ciśnienia płynu hamulcowego. Uaktywnia się jak w układzie hamulcowym pojawia się wyciek...lub ulega awarii pompa hamulcowa. Sygnał usterki mierzony jest jednym z dwóch czujników ciśnienia znajdującym się w module pompy hamulcowej i modulatorze rozdziału hamowania. Po uruchomieniu zapłonu modulator przeprowadza test i jeżeli ciśnienia w obwodach kół nie trzymają parametrów lub wewnętrzna pompa wykazuje nieszczelności to powstaje informacja dla czujnika ciśnienia. Generalnie ujmując musisz sprawdzić czy nie masz wycieku w układzie hamulcowym i jaki masz poziom w zbiorniczkach płynu hamulcowego...jeśli wszystko niby jest OK pozostaje Ci zdemontować układ pompy hamulcowej i sprawdzić czy nie ma małego przecieku do układu wspomagania...jeśli nie ma...to mógł uszkodzić się czujnik w pompie hamulcowej i daje fałszywy odczyt ...lub awarii uległa jakaś część pompy hamulcowej i faktycznie ciśnienie jest za małe...ale to już potrzeba specjalistycznej obsługi i pomiarów i może to się wiązać z wymianą kompletnej pompy wraz z modulatorem hamowania TCS.
Błąd C1288 lub C1440 jest to poważna usterka krytyczna TCS...zbagatelizowanie jej może mieć wpływ na dalsze wyłączenie się z pracy systemu ABS...i późniejszą możliwą kompletną awarie systemu hamulcowego.
M5
Błąd C1288 lub C1440 jest to poważna usterka krytyczna TCS...zbagatelizowanie jej może mieć wpływ na dalsze wyłączenie się z pracy systemu ABS...i późniejszą możliwą kompletną awarie systemu hamulcowego.
M5
czesc.niestetynie mam teraz czasu na zalatwienie tej sprawy ale czuje ze wizyta w serwisie mazdy mnie nie ominie...nie wyglada to najlepiej ale ma dziwne przeczucie ze to bedzie czujnik cisnienia...przynajmniej mam taka nadzieje.hehe.przypomnialo mi sie ze jakis czas temu ta lampka zapalila mi sie na chwilke a po kilku minutach zgasla...juz wtedy byly jakies symptomy...moze ktos zna jakies dobre miejsce gdzie moge zostawic auto w woj.lubelskim na diagnoze ewentualnie zostaje ASO...dzieki za zainteresowanie.odezwe sie jak cos ustale wiecej...pozdro
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
Jeśli to jakaś chwilowa anomalia czujnika ciśnienia...możesz spróbować wyłączyć minusową klemę na jakiś czas...i spowodujesz w ten sposób skasowanie pamięci usterki. Potem niestety musisz jeszcze zaprogramować zegarek radio i szyby.
M5
M5
Nie jestem mechanikiem...ale kiedyś przebrnąłem przez usterkę układu hamulcowego w aucie mojej żony... gdzie prawdopodobnie przyczyną był stary płyn hamulcowy. Wtedy to trafiłem na gadatliwego mechanika który wyjaśnił mi że gdyby ludzie wymieniali płyn systematycznie...to on był by bezrobotny. Dowiedziałem się wtedy że płyn należy zmieniać koniecznie co dwa lata. Pomiar jakości płynu ze zbiorniczka wyrównawczego jest bez sensu i nijak się ma do tego co się dzieje przy tłoczkach. Płyn hamulcowy jest bardzo hydrofobowy i podobno wystarczy że jest w nim 1 procent wody i płyn się nie nadaje. Taki nawodniony płyn potrafi się zagotować tam gdzie jest sprężany...czyli u Ciebie była by tu elektrycznie sterowana pompka w układzie DSC. Tworzą się pęcherzyki powietrza i drastycznie spada ciśnienie w układzie hamulcowym. Taki sam efekt powstaje przy tłoczkach hamulcowych w okolicach klocków. Wtedy to czujnik może wykrywać problemy z ciśnieniem. Co ciekawe takie zjawisko pojawia się błyskawiczne gdy w jakimś punkcie auta wdaje się usterka i mamy wyciek. Wtedy to wredna woda jest wchłaniana przez płyn który działa jak gąbka. Dlatego po naprawie związanej z hydrauliką układu hamulcowego zawsze powinniśmy wymienić płyn na nowy. Nawet w szczelnym układzie hamulcowym woda dostaje się przez uszczelnienia gumowe i powoduje zmniejszenie skuteczności sprężenia hydrauliki.
Po tym wykładzie poczytałem trochę o tym co usłyszałem i doszedłem do wniosku że coś w tym jednak musi być niż tylko gadulstwo mechanika...
Pozdrawiam M5
Po tym wykładzie poczytałem trochę o tym co usłyszałem i doszedłem do wniosku że coś w tym jednak musi być niż tylko gadulstwo mechanika...
Pozdrawiam M5
M5 napisał(a):płyn należy zmieniać koniecznie co dwa lata
- ASO Mazdy "zaleca" wymianę płynu hamulcowego co dwa lata .
- Aczkolwiek są tacy co nie wymieniają przez "całe życie auta" i też jeżdżą ( jeszcze
- Racje ma M5, i też moim zdaniem lepiej wymieniać płyn choćby profilaktycznie niż raz mieć z tego powodu awarie w najmniej spodziewanej chwili .
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Witam Panowie. Miałem ten sam problem w M3. W mim wypadku nie pomogła wymiana płynu, lecz wymiana całej pompy ABS-u ze sterownikiem. Koszt nowej w serwisie- 8 tys. zł. Dobrze,że jest rynek używanych części- kupiłem za 400 zł. Po wymianie kontrolka zgasła, wszystko działa.
- Od: 15 gru 2007, 18:03
- Posty: 33
- Skąd: kielce
- Auto: Mazda 3 2,0
Witam...nie ma to jak brak czasu na obsługe auta...byłem wreszcie w serwisie Mazdy na diagnostykę komputerem...i miałeś M5 przeczucie że coś będzie z pompą ABS.. wykazało że daje non stop maksymalne ciśnienie ok 20Mpa...mechanik powiedział ze to niezły schiz...takie ciśnienie występuje przy mocno wciśniętym pedale hamulca...prawdopodobnie to ten nieszczęsny czujnik ciśnienia...to podobno pierwszy taki przypadek w serwisie Mazdy w Lublinie...podobno!!...zostaje tylko wymienić pompę ABS... ...koszt wymiany w serwisie z zaprogramowaniem ok 350zł...dzięki za podpowiedzi... odezwę sie po wszystkim czy auto wróciło do normy...
05 paź 2010 21:35 Edit:
no i niestety jest wielki problem...okazalo sie ze wymiana pompy abs i zaprogramowanie jej przeroslo mozliwosci serwisu...kupilem jedna pompe,okazalo sie ze nie taka...oki...przywiozlem druga pompe praktycznie identyczna i znowu blad ale tym razem brak komunikacji z kompem...ok.zakupilem trzecią pompe(ten sam rok produkcji,te same symbole...praktycznie idealna)ale znowu szok...normalnie jestem zalamany...okazalo sie ze komputer nie daje rady wprowadzic klucza ktorym sie programuje czy cos takiego,,,...jutro panowie dzwonia do warszawy zeby wyrwac od nich jakis kod ktorym byc moze uda sie to uruchomic...wychodzi na to ze panowie z mazdy w kraju kwitnacej wisni wymyslili sobie ze kazda mazda ktora wychodzi z tasmy dostaje pompe abs ktora ma swoj odpowiedni klucz do zaprogramowania...szok...technicznie nie powinno byc w sprzedazy tej czesci na allegro poniewaz nie da sie tego uruchomic...ale pojde dalej,,,ktos to sprzedaje,ktos to kupuje i uruchamia...gdzie tkwi błąd???moze ktos z was podpowie jak to zalatwic,,,dziwna sprawa
05 paź 2010 21:35 Edit:
no i niestety jest wielki problem...okazalo sie ze wymiana pompy abs i zaprogramowanie jej przeroslo mozliwosci serwisu...kupilem jedna pompe,okazalo sie ze nie taka...oki...przywiozlem druga pompe praktycznie identyczna i znowu blad ale tym razem brak komunikacji z kompem...ok.zakupilem trzecią pompe(ten sam rok produkcji,te same symbole...praktycznie idealna)ale znowu szok...normalnie jestem zalamany...okazalo sie ze komputer nie daje rady wprowadzic klucza ktorym sie programuje czy cos takiego,,,...jutro panowie dzwonia do warszawy zeby wyrwac od nich jakis kod ktorym byc moze uda sie to uruchomic...wychodzi na to ze panowie z mazdy w kraju kwitnacej wisni wymyslili sobie ze kazda mazda ktora wychodzi z tasmy dostaje pompe abs ktora ma swoj odpowiedni klucz do zaprogramowania...szok...technicznie nie powinno byc w sprzedazy tej czesci na allegro poniewaz nie da sie tego uruchomic...ale pojde dalej,,,ktos to sprzedaje,ktos to kupuje i uruchamia...gdzie tkwi błąd???moze ktos z was podpowie jak to zalatwic,,,dziwna sprawa
- Od: 5 wrz 2009, 09:43
- Posty: 111
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 5 2.0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości