Problem z obrotami (626 GE FP 92r. LPG)

Postprzez dani_recens11 » 24 maja 2010, 21:46

Witam, mam problem z obrotami starałem się znaleźć informacje na forum ale te co znajdowałem nie pasowały do mojego problemu.

posiadam Mazde 626 GE, 92 rocznik 1.8 zagazowana Stagiem.

Otóż w mojej Maździe mam taki problem że na benzynie i na gazie spadają strasznie obroty podczas wrzucenia biegu jałowego podczas jazdy, spadają tak bardzo że auto gaśnie. Sprawa wygląda tak że jak włączę ogrzewanie tylnej szyby obroty spadają do 300x i zaraz wchodzą jakieś 700x.

Autko jak postawie na postoju i chcę odpalić na gazie bez włączonych świateł i tego ogrzewania szyby to jest prawie nie możliwe auto się dławi trzęsie i w ogóle nie daje rady. Na benzynce odpala ładnie ale i tak po chwili jak przegazuje go na postoju to spadają obroty na jałowym tak nisko że silnik gaśnie. Czy to może być wina akumulatora?
Wydawało mi się że za tą sprawą stoi lewe powietrze ale źródłem jego był ten nieszczęsny filtr który został już wymieniony i tutaj jeszcze jedno moje pytanie: Czy są zakłady które sprawdzają szczelnośc układu powietrznego i go uszczelniają?

Miałem dziurawą obudowę filtra powietrza ale kupiłem nową i problem zniknął dosłownie na jakieś 2 dni później od nowa to samo.

Nie mam pojęcia co może być przyczyną. Najgorsze jest to że jak wyreguluje sam auto( na gazie oczywiście) to chodzi dobrze przez jakiś czas a zaraz znowu ten sam problem.
Myślę czy oddać auto na regulację do gazownika czy może to sprawa związana z elektryką. Dodam że resetowałem kompa poprzez odłączenie klemy i naciśnięcie hamulca na ok 30 sekund.

Odkąd zaczęły się dziać cuda z tymi obrotami spalanie gazu tak samo wzrosło z 11 litrów na 13 i trochę mocy straciła.

Za wszystkie sugestie i porady bardzo dziękuje.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 20:38
Posty: 8
Auto: Mazda 626 1.8 KAT

Postprzez ursus2400 » 24 maja 2010, 22:37

Wygląda mi to na uszkodzony silnik krokowy biegu jałowego. Instalacja gazowa potrafi go wykończyć. Kumpel miał podobną przypadłość w swojej Renault Laguna.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 11:15
Posty: 37
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez dani_recens11 » 24 maja 2010, 23:48

Czyli jeżeli dobrze kojarzę to cała przepustnica do wymiany tak?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 20:38
Posty: 8
Auto: Mazda 626 1.8 KAT

Postprzez Hugo » 25 maja 2010, 00:58

dani_recens11 napisał(a):Czyli jeżeli dobrze kojarzę to cała przepustnica do wymiany tak?
Nie. Silniczek krokowy biegu jałowego to osobny element, choć w przepustnicy zamontowany. Przykręcony do niej na bodajże 4 śrubki typu "torx".
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez morfi » 25 maja 2010, 08:54

zdejmij przepustnice i dokładnie wyczyść z nagaru w szczególności kanał wolnych obrotów, potem zmontuj wszystko wprowadź silnik w tryb serwisowy i wyreguluj wolne obroty śruba na przepustnicy. na pewno będzie wszystko ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez dgolf » 25 maja 2010, 12:33

Masz najprawdopodobniej przedmuchy z komory spalania. Gromadzi się smolisty nalot i skleja. Najpierw weź ją na piegu jałowym porządnie przegazuj – u mnie pomaga. Nie mogę się zabrać za czyszczenie, a jest to pozostałość po padniętych uszczelniaczach.Druga opcja – tak na szybko możesz odkręcić sobie wolne obroty śrubką bypasu.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez dani_recens11 » 25 maja 2010, 14:30

Chyba zrobię najpierw tak jak mówicie, odkręcę przepustnicę i wyczyszczę całą. Zrobię to jakoś pod koniec tygodnia i napiszę co i jak.


a co do tych uszczelniaczy to nie jest tak że silnik by pobierał olej? Co prawda popychacze mi stukają ale oleju nie bierze.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 20:38
Posty: 8
Auto: Mazda 626 1.8 KAT

Postprzez dani_recens11 » 31 maja 2010, 18:06

Co ciekawe poczytalem troche na forum i... uzupelnilem plyn chlodzacy bo byl na "L". Dalem do "F" i generalnie silnik zaczal chodzic rowno :O

nie wiem dlaczego tak jest ale ponoc Mazdy tak maja i tyle.

Zamierzam jednak zrobic porzadek z ta przepustnica. Jednak z braku czas moze troche to potrwac. Na pewno napisze jak ogarne Magde.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 20:38
Posty: 8
Auto: Mazda 626 1.8 KAT

Postprzez Kasia_LKS » 11 cze 2010, 14:54

Mam problem i nie wiem czy to cos powarznego czy tylko kwestia regulacji gazu. Wyglada to tak, ze jak jade na gazie to sklacza mi obroty,samochów sie muli i szarpie, natoiast nma benzynie nie zauwazyłam tego. Do tego zaczał jakby wiecej palicv gazu. Jak myslicie co to moze byc? Na poczatku przestraszyłam sie ze to skrzynia, bo to automat, ale po przełaczevniu na benzyne wszystko sie uspokaja.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2010, 01:53
Posty: 5
Skąd: Krasnystaw
Auto: Mazda 626 Cronos '96r.

Postprzez Ania69 » 11 cze 2010, 15:24

Jaka instalacja lpg?
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez Kasia_LKS » 12 cze 2010, 08:34

Sekwencja
Ale zanim to zaczeło sie dziac to Madzia stła poł roku nie jezdzona, moze to ma jakis wpływ. Nie wiem co sie dzieje i nie wiem gdzie uderzyc z naprawa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2010, 01:53
Posty: 5
Skąd: Krasnystaw
Auto: Mazda 626 Cronos '96r.

Postprzez Ania69 » 12 cze 2010, 12:10

Trzeba jechac do gazownika podpiac pod kompa i pokaze co sie dzieje.Moga na to miec wplyw przewody i swiece bo to czuly punkt w instalacji lpg.Wzroslo rownierz spalanie szkoda meczyc silnika i skrzyni po podatna jest na uszkodzenia,niech gazownik skalibruje ponownie instalacje
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez Kasia_LKS » 12 cze 2010, 16:00

Dzieki za podpowiedz ;–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2010, 01:53
Posty: 5
Skąd: Krasnystaw
Auto: Mazda 626 Cronos '96r.

Postprzez Kasia_LKS » 14 cze 2010, 16:28

i na szczescie juz wszystko jest ok, regulacja gazu pomogła ;–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2010, 01:53
Posty: 5
Skąd: Krasnystaw
Auto: Mazda 626 Cronos '96r.

Postprzez johny2007 » 12 lut 2011, 14:05

podpinam sie do tematu, mam taki problem ze nie moge ustawic obrotów, krece ta śrubką bypasu a on prawie na nia nie reaguje... co moze byc nie tak.... wszystko jest ok, chodzi tak samo na gazie i benzynie..
tylko sa za niskie obroty i wystepuja drgania.... obroty( tak około 700) sa tak sporo pod ta kreska jedna przed 1000. Czy moze byc to przyczyna brudnego filtra od powietrza????? prosze o wskazanie
Jak cos to czysciłem przepustnice... sonda lambda jest ok...
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 12 lut 2011, 14:13

Najpierw wymień filtr. Wprowadzasz w tryb awaryjny i ustawiasz bypassem, a bynajmniej tak było na forum.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johny2007 » 12 lut 2011, 15:22

a moze mi ktos powiedziec co daje ten tryb awaryjny czy serwisowy..... moj tata ustawiał bez tego trybu i tez było ok... wiec po co on??
wiec tak wymienilem filtr i zadnej poprawy.... i co jeszcze zauwzyłem... gdy krece ta sróbko od obrotów to obroty jakby sie na chwile podnosiły i nagle wracały do swojego połozenia starego.. próbowałem tez na gazie po to kupiłem nowy parownik.... regulowałem na parowniku obroty... i obroty chwilowo sie podniosły i znowu wróciły do poprzednich ustawien....... i co ja mam zrobic....


no i super jednak bez trybu serwisowego nie mogłem ustawic z trybem serwisowym jest ok....
dobrze ze jest to forum..... bo inaczej nerwowo bym sie wykonczył... ;D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez skowal » 12 lut 2011, 20:02

johny2007 napisał(a):no i super jednak bez trybu serwisowego nie mogłem ustawic z trybem serwisowym jest ok....


Możecie podpowiedzieć jak przejść w tryb serwisowy ?

Podepnę się pod temat. Być może też mam problem z silnikiem krokowym lub przepustnicą. Opiszę swój problem. Gdy silnik jest zimny – odpala, ma równe obraty ale małe ok 500/min.
Z czasem gdy silnik się nagrzewa spadają obroty i gaśnie i jest problem z ponownym odpaleniem. Diodą odczytałem błąd nr 3 (prędkość wału korbowego czy coś takiego).

Jakieś pomysły ?
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez johny2007 » 12 lut 2011, 20:11

tak jak pisali w któryms temacie na forum... robisz mostek w złoczu diagnostycznym miedzy GDN a TEN
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 12 lut 2011, 21:25

A ja bez trybu serwisowego ustawiłem obroty bypassem tylko ciekawe na jak długo. Też macie tak, ze po odpaleniu aż do uzyskania temp około 20stopni silnik ma obroty około 1500rpm?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6